0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تمرین
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب تمرین

راه و رسم ارائهٔ کار خلاقانه
نویسنده:
ست گادین
درباره تمرین

«خلاقیت نتیجه‌ی میل ما به کشف حقیقتی جدید، حل مسئله‌ای قدیمی یا خدمت به شخص دیگری است» این رویکرد ست گادین، نویسنده‌ی کتاب مشهور «گاو بنفش» و تعریف او از خلاقیت است. تعریفی که شاید عجیب  و حتی غیرمنطقی به نظر برسد اما ارزش توجه کردن را دارد. ما در دنیایی  زندگی می‌کنیم که نیاز به خلاقیت داریم، زیرا آموزه‌های قدیمی دیگر کهنه شده‌اند و کسانی که نتوانند ارزش‌های جدیدی ایجاد کنند به‌راحتی کنار گذاشته می‌شوند. خلاقیت است که ما را به یک‌مهره‌ی غیرقابل‌جایگزین تبدیل می‌کند و باعث می‌شود آینده‌ی شغلی بهتری داشته باشیم. بسیاری از افراد خلاقیت را ذاتی می‌دانند اما گادین این فکر را نمی‌کند و در کتاب تمرین از این موضوع حرف می‌زند. اگر می‌خواهید از آموزه‌های این نویسنده  استفاده کنید و با رویکردی متفاوت مسئله‌ی خلاقیت را دنبال کنید کتاب تمرین، راه‌ورسم کار خلاقانه را بخوانید.

تمرین، باز کردن راهی به‌سوی آینده

تمرین، راه‌ورسم ارائه‌ی کار خلاقانه نام اثری از ست گادین است که اولین با با نام اصلی «the practice: shipping creative work» در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و توانست سروصدای زیادی به پا کند. این کتاب خیلی زود به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها راه پیدا کرد و طبق آمارها تاکنون بیش از یک میلیون نسخه از آن فروخته شده است

کتاب یازده فصلی تمرین، روی این مسئله تأکید می‌کند که پشتکار مهم‌ترین عاملی است که یک شخص برای موفقیت به آن نیاز دارد. او معتقد است باید چند لحظه هم که شده افکار منفی را کنار بگذارید و کمی به خودتان اعتماد کنید. موانع را کنار بزنید و به‌جای نشستن و نگاه‌کردن تمرین کنید. تمرین‌هایتان یک روز جواب خواهند داد.

ست گادین مدرک‌گرایی را یک مانع بزرگ می‌داند و معتقد است دانشگاه مشهور ضامن موفقیت کسی نیست، بلکه حتی می‌تواند تبدیل به نفرینی شود که فرد را از بروز و ظهور به شکلی که هست بازدارد. او در هر قسمت از کتابش موضوعی را مورد موشکافی قرار داده و به خواننده کمک می‌کند بینشش را تغییر دهد و شجاع‌تر باشد. او معتقد است اگر بارها و بارها یک کار را حتی به‌اشتباه انجام دهید، بالاخره روش درست آن را فرا خواهید گرفت.

تمرین یک راهنماست. راهنمایی که یک معلم آن را نوشته و هنگام خواندنش احساس می‌کنید در حال همراهی شماست. این کتاب تاکنون به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شده و در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد.

ست گادین، یک نویسنده و راهنمای کسب‌وکار

ست گادین نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال ۱۹۶۰ است و ماجراجویی‌های شغلی و تحصیلی زیادی را پشت سر گذاشته است. او در ابتدا در دانشگاه تافتس در رشته‌های فلسفه و علوم کامپیوتر درس خواند و سپس برای خواندن مدیریت کسب و کار به دانشگاه استنفورد رفت.

او پس از دوران دانشگاه اولین شرکت خود را که یویودین  نام داشت راه‌اندازی کرد و بعدها به قیمت مناسبی به یاهو فروخت. او بنیان‌گذار سایت اسکوئیدو که یکی از برترین سایت‌های جهان است هم هست.

با وجود این سوابقی که گفتیم گادین شهرتش را مدیون کتاب‌هایش است. گاو بنفش از این نویسنده کتابی است که مدیران کسب و کارها در سراسر دنیا آن را سرمشق خود قرار داده‌اند و سایر کتاب‌هایش هم عناوینی مانند کتاب سال مجله فوربس یا ۲۰۰ کتاب برتر مهمترین متفکران کسب و کار دست پیدا کرده‌اند .کتاب تمرین از این نویسنده هم توانسته است سر و صدای زیادی به پا کند. کتاب‌های زیر آثار دیگری هستند که می‌توانید  از گادین بخوانید:

چرا باید کتاب تمرین را خواند؟

ست گادین یک منتور واقعی است. او نگاه نو و خاصی به کارکردن دارد. فرقی نمی‌کند صاحب کسب‌وکار هستید یا کارمندی که در یک سیستم کار می‌کند، هرکدامش که باشید گادین حرف‌های زیادی برای شما دارد تا به یک مهره‌ی خاص و غیر قابل جایگزینی تبدیل شوید. او رویکرد شما را تصحیح می‌کند و شما را در مسیری قرار می‌دهد که کم‌کم به آنچه می‌خواهید برسید. کتاب تمرین بر این موضوع تاکید دارد که نباید تسلیم شوید و عوامل خارجی نباید بتوانند شما را متوقف کنند. آنچه این کتاب بر آن تاکید دارد سختکوشی و اعتقاد به آنچه باید انجام دهید است. هرقدر هم که طول بکشد تمرین جواب خواهد داد تنها باید بپذیرید که ریسک کنید، ترس‌هایتان را کنار بگذارید و ثابت‌قدم باشید.

پس از کتاب تمرین چه کتابی بخوانیم؟

تمرین یک کتاب توسعه فردی است. از آن دسته کتاب‌هایی که می‌توانند در زندگی افراد تأثیرگذار باشند. این روزها تعداد کتاب‌هایی که با چنین درون‌مایه‌ای نوشته شده‌اند در بازار بسیار زیاد است. پس از این کتاب اگر سایر کتاب‌های گادین را نخوانده‌اید ابتدا می‌توانید اول به سراغ همان‌ها بروید و از گاو بنفش تا مهره‌ی حیاتی را بخوانید تا چیزهای زیادی دستتان بیاید. پس از آن می‌توانید کتاب‌های افرادی مانند نیرایال را بخوانید یا به سراغ کتاب‌های دارن هاردی، جیمز کلیر و دانیل والتر بروید و افکار و زندگی‌تان را سروسامان بدهید تا موقعیت‌ خود را در زندگی کاری و حتی شخصی بهبود ببخشید.

ترجمه و انتشار کتاب تمرین در ایران

ست گادین از آن دسته نویسندگانی است که کارهایش در ایران طرفداران زیادی دارد و همه‌ی‌ کتاب‌هایش در کشور منتر شده‌اند. کتاب تمرین از این نویسنده هم با ترجمه‌های مختلفی منتشر شده‌‌اند. یکی از این ترجمه‌ها، ترجمه‌ی علیرضا خاکساران است که انتشارات آموخته آن را با نام کامل «تمرین، راه‌ورسم ارائه کار خلاقانه» منتشر کرده است. نسخه‌ی الکترونیک این ترجمه را می‌توانید در فیدیبو ببینید و روی اپلیکیشن‌های دسکتاپ و موبایل این فروشگاه، آن را بخوانید.

ترجمه‌ی دیگری از این کتاب را هم انتشارات ذهن آویز منتشر کرده است که مترجم آن الهام شریف نام دارد. این کتاب با نام کامل «تمرین، با اشتراک گذاشتن ایده‌ای خلاقانه، هم زندگی خود و هم جهان را تغییر دهید» در کتابفروشی‌ها موجود است.

در بخشی از کتاب تمرین می‌خوانیم

۷۰. این به درد شما نمی‌خورد

«در انتظار گودو» شاید نمایش محبوب من باشد. ساموئل بکت، مارسل دوشان تئاتری‌هاست و این نمایشنامه شاهکارش است. بیشتر افراد از آن متنفرند.

از آن متنفرند، چون آن‌ها را به جایی نمی‌برد که از تئاتری دو ساعته انتظار دارند. از آن متنفرند چون سفری نیست که حاضر باشند آن را طی کنند. از آن متنفرند، چون آن‌ها را به یاد تئاترهایی نمی‌اندازد که دوست دارند.

آیا این دلیلی می‌شود بر اینکه بکت نباید این نمایشنامه را می‌نوشت یا فقط به این معناست که این نمایشنامه برای همه نیست؟

اینکه افرادی زیادی از کارتان متنفر باشند (و عده‌ی انگشت شماری عاشقش باشند) نشانه‌ی این است که کارتان خاص و غیرعادی است و ارزش دنبال‌کردن و حرف‌زدن را دارد.

(یکی از دلایلی که افراد زیادی از این نمایشنامه بکت بدشان می‌آید این است که پایانش باز است. صددرصد درباره‌ی فرایند است که از قضا چیزی است که در این کتاب درباره‌ی آن صحبت می‌کنم. تنش و عطشی که برای دانستن پایان آن حس می‌کنند، هرگز رفع نمی‌شود.)

در سال ۱۹۵۶، وقتی این نمایش در برادوی روی صحنه رفت، با نمایش‌های محبوب بسیاری رقابت می‌کرد. تک‌تک آن‌ نمایش‎‌ها مشتاقانه از سوی کسانی ترویج و تبلیغ می‌شدند که فکر می‌کردند رضایت عموم را جلب می‌کنند.

تمایل به جلب رضایت عموم با نیازمان به ساختن چیزی مهم تداخل دارد. عموم مردم به دنبال سرگرمی عمومی، تجارب عادی و لذت بردن از حرف‌های سطحی هستند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۰ مگابایت
تعداد صفحات
232 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۴:۰۰
نویسندهست گادین
مترجمعلیرضا خاکساران
ناشرانتشارات آموخته
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The practice
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۱۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
164,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۰ مگابایت
۲۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
انگیزه‌بخش 🚀
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

کلن یک‌جمله: با ست گادین بسیار حال میکنم. فردی که سالها وبلاگ نویسی کنه و این همه دقیقه، ساعت، روز، هفته، ماه، سال... فقط بلاگینگ یعنی بیشتر مطالعه و تفکر و اموزش و بعد خروجی. این گروه از افراد رو بسیار دوست دارم و میتونیم مکالمات جذاب و لذت بخش و طولانی ای داشتع باشیم. در مورد زمینه یارگیری هم من با اینمه راهش رو سالهاست آموختم و کاملن تسلط خوبی روش دارم، خودم طراحی دوره و آموزش های خصوصی، کتابچه نویسی هم انجام‌ میدم، اما سیر نمیشم. امیدوارام که همه یادگیری رو مثل نفس کشیدن نهادینه و مثل لذت هایی که در زندگی انتخاب می‌کنید هم لذت و هم سرعت و حرفه ای تر بشیم و تا زنده هستیم این پروسه ادامه داشته باشه.📕🖍☕📚📖📑📜🧪🗝🗃

5

بی نظیره تویه تمام مسائل زندگی کاربرد داره

5

یک کتاب عااااااااالی دیگر از ست گادین

4.6
(7)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
82,000
٪50
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تمرین
٪50
تمرین
راه و رسم ارائهٔ کار خلاقانه
انتشارات آموخته
4.6
(7)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
82,000
٪50
41,000
تومان