0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یادداشت های یک پزشک جوان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی یادداشت های یک پزشک جوان

درباره یادداشت های یک پزشک جوان

فرهنگ قدیمی به همراه هوای سرد روسیه همه دست به دست هم می‌دهند تا ادبیات روسی جذابیت و جلوه خاصی داشته باشد. کتاب صوتی یادداشت‌های یک پزشک جوان یکی دیگر کتاب‌های محبوب روسیه است که ما را با خاطرات پزشکی همراه می‌کند که برای معالجه به بیماران خود سر می‌زند. 

کتاب یادداشت‌های یک پزشک جوان با عنوان اصلی Записки юного врача شامل هشت داستان کوتاه به قلم میخائیل بولگاکف است که تجربه‌های یک پزشک جوان را تعریف می‌کند. در واقع بولگاکف در این کتاب از تجربیات واقعی خود رمانی که به عنوان پزشک و همراه همسرش به بیمارستانی در یک ولایت دورافتاده رفته، استفاده کرده تا این مجموعه‌ی خواندنی را بنویسد. کتاب صوتی یادداشت‌های یک پزشک جوان با ترجمه‌ی آبتین گلکار و گویندگی آرمان سلطان زاده منتشر شده است. با مراجعه به دسته بندی داستان و رمان، می‌توانید به دیگر رمان‌های جذاب روسی در فیدیبو دسترسی داشته باشید.

با میخائیل بولگاکف بیشتر آشنا شویم

میخائیل بولگاکف Mikhail Bulgakov نویسنده و نمایش‌نامه نویس شهیر روسی است که در سال 1891 در کیف به دنیا آمد. او در طول زندگی خود به دلیل داشتن شخصیت منحصر‌به‌فرد همیشه مورد توجه دیگران بود. بولگاکف در رشته پزشکی به تحصیل پرداخت و به عنوان پزشک در ارتش خدمت کرد. در همین دوران بود که او با استفاده از خاطراتش، کتاب یادداشت‌های یک پزشک جوان را نوشت. او در طول زندگی خود سه بار ازدواج کرد اما همسر سوم بولگاکف منبع الهام او برای نوشتن شخصیت مارگاریتا در کتاب مرشد و مارگاریتا بود. از میخائیل بولگاکف کتاب‌های بسیار متنوعی به فارسی ترجمه شده که می‌توانید بعضی از آن‌ها را در زیر مشاهده کنید:

چرا باید کتاب صوتی یادداشت‌های یک پزشک جوان را بشنویم

میخائیل بولگاکف همیشه با زبان شیوا و دلنشینی که دارد فضایی متفاوت و کمی وهم‌آلود را به تصویر می‌کشد که همین قضیه باعث تفاوت او با دیگران نویسندگان روسی است. استقاده از فضای به نسبت مدرن نیز به جذابیت نثر او کمک می‌کند. با اینکه مشهورترین کتاب بولگاکف مرشد و مارگاریتا و قلب سگی است، اما یادداشت‌های یک پزشک جوان بخشی از زندگی این هنرمند بزرگ روس است که شاید کمتر در معرض توجه بوده است و با این کتاب می‌توان با بولگاکف پزشک آشنا شد.

در بخشی از کتاب صوتی یادداشت‌های یک پزشک جوان می‌شنویم:

پرسیدم: «شما کی هستید؟» مرد خودش را معرفی کرد: «من یگوریچ هستم، نگهبان اینجا. خیلی وقت است که منتظرتان هستیم، خیلی وقت است...» سپس بی‌درنگ چمدان را برداشت، آن را روی شانه انداخت و برد. من هم لنگ لنگان و در حالی که بیهوده می‌کوشیدم دستم را در جیب شلوارم فرو کنم تا کیف پولم را بیرون بکشم، به دنبال او راه افتادم. 

روزها در بیمارستان ن به سرعت می‌گذشتند و من رفته رفته به زندگی جدیدم خو می‌گرفتم. در روستاها همچنان کتان می‌کوبیدند. جاده‌ها هنوز غیرقابل عبور بود و معمولا در طول روز بیشتر از ۵ مریض نداشتم. عصرهایم کاملا آزاد بود و من وقت خود را وقف کندوکاو در کتابخانه، خواندن دستورالعمل‌های جراحی و چای نوشیدن‌های طولانی در تنهایی و کنار نوای آرام سماور می‌کردم.

در روز تولدم در آپارتمان پزشک بیمارستان آن هنگام که پشت پنجره، ظلمات مصر همچون پرده‌ای سنگینی همه جا را فرا گرفته بود، درباره‌ی همین موضوع صحبت می‌کردیم. دنیل لوکیچ در حالیکه در کمال نزاکت ماهی روغنی را می‌جوید گفت: «بله... ما اینجا دیگر به این چیزها عادت کرده‌ایم ولی شما دکتر بعد از دانشگاه و پایتخت هنوز باید به خیلی چیزها عادت کنید... »

درست یکسال از زمانی که من به این ساختمان آمده بودم می‌گذشت. آن زمان نیز همانند حالا بارش باران به پرده‌ای می‌مانست که پشت پنجره آویخته باشند.  

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی یادداشت‌های یک پزشک جوان

ادبیات روسیه همیشه علاقه‌مندان خاص خود را دارد و از دیرباز مورد توجه فارسی زبانان بوده است. بولگاکف نیز یکی از شناخته‌شده ترین نویسندگان روسی در ایران است که کتاب‌هایش همیشه در لیست پرفروش‌ها قرار دارد. اگر شما به قلم بولگاکف و به خصوص ادبیات روسیه علاقه دارید، حتما به عناوین زیر سر بزنید: 


 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
305.۳۵ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۳۳:۲۵
نویسندهمیخائیل بولگاکف
مترجمآبتین گلکار
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۲/۰۴
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۰۵.۳۵ مگابایت
۰۵:۳۳:۲۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 64 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (6)
پربار 🌳 (3)
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
7 ٪
42 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یکی از جالبترین کتابهایی بود که خوندم اول از همه اینکه بر اساس زندگی خود نویسنده است بعد اینکه درباره سختی‌های رشته پزشکی میگه و کلا سر و کله زدن با مردم رو خوب به تصویر کشیده واقعا کتابش رو دوست دارم و احتمالا باز هم بخونمش

1

من مرشد و مارگاریتا از بولگاکف رو خونده بودم و عاشق نویسنده شدم اما وقتی این رو گوش کردم تنها دیدم تلف کردن وقت بود. بسیار خسته کننده و بی محتوا. متاسفم از وقتی که گداشتم

5

فوق العاده بود ...با تمام وجودم دوسش داشتم.و چقدر غم انگیز بود فصل آخرش و کلی گریه کردم....ب نظرم غرور از جایی که فکرش و نمیکنی تو رو درگیر می‌کنه مثل پزشکی که .....بخونیدش و لذت ببرید.

4

داستان جالبی بود خصوصا برای ما که زمانی دانشجوی گروه پزشکی بودیم و مجبور به گذراندن دوره هایی در جاهای دورافتاده باشرایط و خاطرات تقریبا مشابه

5

داستان کتاب بسیار جذاب و گیراست، من که خیلی راضی بودم و کلا توی ۲ روز کتاب رو تموم کردم، پیشنهاد میکنم حتما تهیه و گوش‌کنید

5

چرا این کتاب ها رو در فیدی پلاس قرار نمیدید ؟

5

یک کتاب عالی، مخصوصا برای پزشکان جوان.. خوانش هم فوق‌العاده مثل همیشه آفرین باید گفت به جناب سلطان زاده

5

اجرای کتاب عالی بود…داستانها هم همینطور هرچند که تکرار کلمات زیاد داشت، حالا نمی دونم از کار مترجم بود یا از خود نویسنده

5

بسیار کتاب پر کششی بود برام. از بهترین تجربه های کتاب صوتی👌 ترجمه ی خوب و روان و گویندگی آقای سلطان زاده هم که مثل همیشه عالی

1
اجرای روان 🎙️

قلم بولگاکف عالی، ترجمه اقای گلکار عالی و روایت اقای سلطان زاده هم عالی است. توصیه میکنم گوش دهید.

نمایش 32 نقد دیگر
4.4
(64)
اجرای روان 🎙️ (6)
75,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
یادداشت های یک پزشک جوان
یادداشت های یک پزشک جوان
میخاییل بولگاکوف

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یادداشت های یک پزشک جوان
یادداشت های یک پزشک جوان
میخائیل بولگاکف
آوانامه
4.4
(64)
اجرای روان 🎙️ (6)
75,000
تومان