0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قصه های هزار و یک شب جلد 10
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قصه های هزار و یک شب جلد 10

(شب پنجاه و پنجم تا شصتم)
درباره قصه های هزار و یک شب جلد 10

بسیاری از ما داستان زنی به نام شهرزاد قصه‌گو را شنیده‌ایم، شهرزاد زنی است که به قصه رسالت جدیدی داده است و آن را تبدیل به چیزی کرده که می‌تواند سرنوشتی را تغییر دهد و بازی زندگی را عوض کند. او آنقدر قصه گفته تا ذهن شنونده‌اش را روشن کرده است. شنونده‌ای که جانش را در اختیار دارد. شهرزاد خودش یک قصه‌ی بزرگ است. کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب- جلد دهم بخشی از این داستان شنیدنی است.

داستان هزار و یک شب

هزار و یک شب یکی از مشهورترین و زیباترین قصه‌های شرقی دنیاست. قصه‌ای که مشرق زمین را با چندین حکایت به تصویر می‌کشد اما چرا زنی به نام شهرزاد هزار و یک شب قصه گفته است؟ روایت این است که شهریار یا شهرباز و شاه زمان، دو برادرند که هر یک در سرزمین خود حکومت می‌کنند. قصه جایی شروع می‌شود که شاه زمان برای دیدار شهریار زن و ملک را رها می‌کند اما به دلیلی در میان راه برمی‌گردد و آنجاست که متوجه خیانت زنش می‌شود. او زن و معشوقش را می‌کشد و به دیدار برادر می‌رود. قصه جایی عجیب‌تر می‌شود که شاهزمان در میابد همسر برادر هم خائن است. آشفتگی شهریار دامن زنان شهر را می‌گیرد و او هر شب زنی را به بستر می‌آورد و در سپیده می‌کشد. تا اینکه شهرزاد، دختر وزیر که زنی عاقل است داوطلب می‌شود به عقد شاه دربیاید. قصه‌گویی او در کاخ در همین شب آغاز می‌شود و از آنجا که شهریار به شنیدن قصه علاقه‌مند می‌شود شهریار به شهرزاد امان می‌دهد تا پایان قصه را بشنود، قصه‌گویی‌ای که هزار و یک‌شب ادامه پیدا می‌کند و قلب شهریار را نرم می‌کند. قصه‌های هزار و یک شب به شکل‌های مختلف در اختیار مخاطب ایرانی‌‌اند و دانلود قصه‌های هزار و یک شب برای کودکان هم ممکن است.

درباره کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب- جلد دهم

جلد دهم هزار و یکشب به شب پنجاه و پنجم تا شصتم اختصاص دارد که یکی از داستان‌های طولانی کتاب یعنی داستان ملک نعمان و فرزندانش شرکان و ضو‌‌ءالمکان در آن روایت شده است. این داستان که در شب چهل و چهارم آغازشده در این جلد هم ادامه دارد. ملک نعمان پادشاهی است که سیصد و شصت همسر دارد اما فقط یکی از آن‌ها پسری به نام شرکان دارد که در بیست‌سالگی ولیعهد پدر است و قدرت بسیار زیادی دارد. در همین زمان است که یکی از زنان حرمسرا دو فرزند دوقلو به دنیا می‌آورد که یکی دختر و دیگری پسر است، نزهت الزمان و ضوءالمکان. داستان شرکان و ضوءالمکان داستانی است که شنیدنش خالی از لطف نیست.

داستان‌های شیرین هزار و یک شب را انتشارات واوخوان در چندین جلد صوتی منتشر کرده است. خوانش آن‌ها را شیوا خنیاگر بر عهده داشته و می‌توانید هر شب یکی از قصه‌های شب شهرزاد را بشنوید. کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب- جلد دهم در همین صفحه از فیدیبو قابل خریداری و دانلود است و برای دانلود کتاب صوتی هزار و یک شب جلد سوم و کتاب صوتی هزار و یکشب جلد دوم و جلد پنجم و سایر جلدها هم کافی است آن‌ها را در سایت سرچ کرده و سپس روی کتابخوان فیدیبو بخوانید.

درباره عبداللطیف طسوجی مترجم قصه‌های هزار و یک شب از عربی به فارسی

داستان هزار و یکشبی که امروز در اختیار ماست، ترجمه الف لیله و لیله است. این ترجمه را عبداللطیف طسوجی از عالمان بزرگ دربار قاجار انجام داده است. او در خانواده‌ای درس خوانده در تبریز به دنیا آمد و خیلی زود به کسوت عالمان دین درآمد. در جوانی از دربار لقب ملا باشی گرفت و معلم ولیعهد زمان یعنی ناصرالدین شاه شد. در همین سال‌ها بود که بهمن میرزا، از شاهزادگان قاجار از او خواست هزار و یک شب را به فارسی برگرداند و در این مسیر شاعران دربار و همچنین صنیع الملک نقاش و شاگردانش در کنار تسوجی قرار گرفتند. عبداللطیف طسوجی از تسلطش بر زبان عربی استفاده کرد و توانست نسخه‌ای جامع و کامل از هزار و یکشب بسازد که به روش چاپ سنگی ثبت شد. او پیش از سال ۱۲۹۷ در نجف در گذشت.

چرا باید قصه های هزار و یک شب جلد دهم را خواند؟

هزار و یکشب تجسم مشرق زمین از مصر و قاهره تا ایران و بغداد است. داستان عاشق‌ها، تاجرها و دلاورهاست. سرزمین هزار و یکشب سرزمینی رویایی است که تا دورها ادامه دارد و قصه‌هایش به پایان نمی‌رسند. هزار و یک‌شب قدرتش را دارد روح را به سفری تازه ببرد و ذهن را روشن کند. هنگامی‌که هزار ویک شب را می‌شنوید درمی‌یابید که شهرزاد زنی معمولی نیست، اگر از قصه‌های صوتی هزار و یک شب قسمت اول شروع کنید خواهید دید او با ظرافت یک روانشناس روح دردمند مخاطبش را آرام می‌کند و بر زخم روانش مرهم می‌گذارد. داستان‌های او از جمله داستا‌ن‌های جلد دهم که ملک نعمان و فرزندانش در آن حضور دارند شهریار را گویی از خواب بیدار می‌کند و جنبه‌های مثبت روح او را هم پیش چشم می‌آورد.

در بخشی از کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب- جلد دهم می‌شنویم

چون شب پنجاه و هشتم بر آمد گفت: ای ملک جوانبخت، چون بازرگان نزهت الزمان را به منزل خویش برد جامه‌ی حریر و فاخر بر او بپوشانید و به بازار رفته و زیورهای زرین و مرصع از برای او خریده بیاورد و گفت: این ها همه از آن توست و از تو هیچ نمی‌خواهم مگر وقتی که تو را نزد سلطان دمشق برم. تو او را از قیمت خویشتن بیاگاهان و چون او تو را بخرد نیکویی‌هایی که با تو کرده‌ام با او بگو و از سلطان بخواه که سفارش مرا به ملک نعمان، شهریار بغداد بنویسد که به فرمان ملک، ده یک از من نستاند. چون نزهت الزمان سخنان بازرگان بشنید، بخروشید و بگریست. بازرگان گفت: ای خاتون، چون است که تا نام بغداد بردم گریان گشتی، مگر تو را کسی بدان جا هست؟ اگر تو را پیوند با بازرگانان است با من بازگو که من همه‌ی بازرگانان می‌شناسم و پیغام تو را برسانم. نزهت الزمان گفت: من بازرگانان را نشناسم ولکن ملک نعمان را همی شناسم. بازرگان چون این بشنید، بخندید و با خود شادان گفت: سخت به مقصود رسیدم. بازرگان گفت: مگر تو را پیش از این به ملک نعمان فروخته بودند. نزهت الزمان گفت: لا والله. من با دختر او بزرگ شدم. من بسی جای در دل او دارم و مرا بسی عزیز دارد. اگر قصد تو این است که ملک نعمان خواهش تو به جا بیاورد کاغذ و دواتی بیاور که من کتابی بنویسم. چون به بغداد روی آن کتاب را به ملک نعمان برسان و به او بگو که کنیزکت نزهت الزمان را روزگار بر سر بازارها کشیده دست به دست همی گرداند و اگر مرا از تو بپرسد بگو که نزد سلطان دمشق است. بازرگان چون فصاحت و گفتار نغض او دید، رتبت او در نزدش افزودن شد و گفت: آیا قرآن یاد گرفته‌ای؟ نزهت الزمان گفت: حکمت و طلب هم دانمو به فصول و بقراط و جالینوس شرح نوشته‌ام و تذکره و شرح برهان خوانده‌ام و مفردات بیطار مطالعه کرده‌امو و قانون ابن سینا را ایرادات دارم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
41.۷۸ مگابایت
مدت زمان
۴۵:۲۶
نویسندهعبداللطیف طسوجی
راویشیوا خنیاگر
ناشرواوخوان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۴/۲۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۱.۷۸ مگابایت
۴۵:۲۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
30 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

قصه های بسیار دلچسب و اجرای بسیار جذاب حتما به همه ی علاقمندان به ادبیات توصیه میشود ای کاش گزینه ای برای خرید همه جلد ها به یک جا داشت که جدا جدا نگردیم بدنبال جلد بعدی متشکرم

4

کلا این مجموعه باحال و عالیه ... فارغ از خوندن بعضی شعرها که به نطر میاد خیلی اشتباه خونده میشه، عالی

4

قشنگ بود بخصوص صدای خانم خنیاگر خیلی نشسته به کتاب، اما متاسفانه فقط ۱۴ جلد منتشر شده

5

بسیار آموزنده. کاش در کودکی این کتاب را میخواندم

4

بعضی شب هاش عالیه بعضی شب هاش نه

5

واقعا عالی

4.7
(10)
25,500
٪30
17,850
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه‎ صوتی قصه‎های هزارو یک شب
شامل 14 عنوان کتاب
قصه های هزار و یک شب جلد 10
٪30
قصه های هزار و یک شب جلد 10
(شب پنجاه و پنجم تا شصتم)
واوخوان
4.7
(10)
25,500
٪30
17,850
تومان