0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چین

معرفی، خرید و دانلود کتاب چین

درباره چین

در سال‌های گذشته هر روز نام چین بیشتر و بیشتر در اخبار آمده است. چینی‌ها دهه‌های گذشته را به کار و تلاش وصف‌ناپذیر گذرانده‌اند و امروز دومین اقتصاد برتر جهان هستند و با سرعتی چشمگیر رقبا را پشت سر می‌گذارند. این کشور با بیش از یک میلیارد جمعیت نقش مؤثر و جدی‌ای در آینده‌ی جهان خواهد داشت پس بهتر است این تمدن باستانی و ریشه‌هایش را بیشتر بشناسیم. کسینیجر با تألیف کتاب چین این فرصت را ایجاد کرده است تا به گذشته برگردیم و راز دستیابی چین به قدرت امروزی‌اش را بفهمیم.

درباره کتاب چین اثر هنری آ. کیسینجر

کتاب «on china» کتاب مهمی است که اولین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. نویسنده‌ی این کتاب مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و وزیر امور خارجه‌ی آمریکا هنری آ. کیسینجر است که به‌عنوان سیاستمداری قهار شناخته می‌شود. او در کتاب چین تلاش کرده است بینشی معتبر درباره‌ی استراتژی چین در ۳۰۰۰ سال گذشته ارائه دهد و ابعاد مختلف چین کمونیست را برای مخاطبانش موشکافی کند. کیسینجر که خود در توسعه‌ی روابط چین و ایالات‌متحده در دهه‌ی ۷۰ قرن بیستم میلادی نقش مهمی داشت در این کتاب تلاش کرده است مسیری که چین از گذشته تا امروز آمده را ترسیم کند و از دلایل روابط این کشور با آمریکا بگوید. او درباره‌ی آینده‌ی روابط چین و آمریکا و لزوم تنظیم این روابط هم سخت گفته است. کتاب هنری کیسینجر ترکیبی از تاریخ، تجربیات شخصی نویسنده و ردپای سیاست خارجی در چین است و پس از انتشار نظرات زیادی را به خود جلب کرد. بسیاری از افراد کیسینجر را برای این کتاب ستودند و آن را برای دانشجویان سیاست خارجی و حتی آینده‌ی روابط دو کشور مفید دانستند. از سوی دیگر عده‌ای از روزنامه‌نگاران هم این کتاب را روش کیسینجر برای تطهیر چهره‌ی خودش در میان مردم دانستند.

کتاب چین تاکنون به زبان‌های مختلفی برگردانده شده و نه‌تنها در میان مردم عادی که در دانشکده‌های سیاسی هم با استقبال مواجه شده است.

فهرست کتاب چین

کتاب چین با مطالبی درباره‌ی نگارنده و مترجم آغاز شده و با یادداشت مترجم، پیشگفتار و مقدمه ادامه پیدا کرده است. پس از این مقدمات کتاب ۱۸ فصل اصلی دارد که عناوین آن‌ها به شرح زیر است:

فصل ۱: یگانگی چین

فصل ۲: دعوای «کاوتاو» و جنگ تریاک

فصل ۳: از سربلندی تا زوال

فصل ۴: انقلاب همیشگی مائو

فصل ۵: دیپلماسی مثلثی و جنگ کره

فصل ۶: رویارویی چین با دو ابرقدرت

فصل ۷: دهه بحران‌ساز

فصل ۸: به‌سوی آشتی

فصل ۹: ازسرگیری مناسبات: نخستین ملاقاتها با مائو تسه دانک و چوئنلای

فصل ۱۰: شبه اتحاد: گفت و گو با رئیس مائو

فصل ۱۱: غروب دوران مائو

فصل ۱۲: دنگ شیائوپینگ تخریب نشدنی

فصل ۱۳: بازی با دم شیر جنگ سوم ویتنام

فصل ۱۴: ریگان و ظهور حالت عادی در مناسبات

فصل ۱۵: میدان تیانانمن

فصل ۱۶: شکل و ماهیت اصلاحات: سفر جنوب

فصل ۱۷: رولر کوستر بسوی آشتی جدید- دوران جیانگ زِمین

فصل ۱۸: هزاره جدید

در پایان کتاب هم بخشی تحت عنوان «آیا تاریخ تکرار خواهد شد؟» آمده است که خواندنش خالی از لطف نیست.

ترجمه و انتشار کتاب چین به فارسی

کتاب چین کیسینجر از همان زمان انتشار موردتوجه ایران هم قرار گرفت. این کتاب کتابی ارزشمند است که می‌تواند دیدگاه‌های سیاست‌مداری از یک کشور اثرگذار را درباره‌ی ابرقدرتی که هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی رشدش را بگیرد منتقل کند. حسین رأسی که در رشته‌های علوم کامپیوتر و روابط بین‌الملل تحصیل‌کرده است این کتاب را به فارسی برگرداند. ناشر کتاب چین در ایران، انتشارات فرهنگ معاصر است. نسخه‌ی الکترونیکی کتاب چین نوشته‌ی هنری کیسینجر و ترجمه‌ی حسین رأسی در همین صفحه از فیدیبو ممکن است.

درباره هنری آ. کیسینجر نویسنده کتاب چین

هنری کیسینجر سیاست‌مدار آلمانی الاصل آمریکایی است که سال ۱۹۲۳ در آلمان به دنیا آمد. او کودکی و نوجوانی‌اش را در این کشور گذراند و ازآنجاکه خانواده‌اش یهودی بودند و امکان سکونت در آلمان تحت حکومت نازی‌ها برایشان وجود نداشت همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرد و به تابعیت این کشور درآمد. او در آمریکا در دانشگاه هاروارد به تحصیل در رشته‌ی علوم سیاسی پرداخت و توانست مدرک دکترایش را از این دانشگاه دریافت کند. او سپس به‌عنوان استاد دانشگاه در هاروارد مشغول به کار شد.

مهم‌ترین و آخرین منصب سیاسی کیسینجر در آمریکا وزارت امورخارجه بود که در سال‌های بین ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷ و در دوران ریاست جمهوری نیکسون اتفاق افتاد و در این دوران او توانست در زمینه‌های مختلفی از جمله پایان جنگ ویتنام فعالیت کند. او بعدها برای همین موضوع نوبل صلح دریافت کرد. او همچنین در تعریف روابط ایالات‌متحده با چین و شوروی هم نقش مؤثری داشته است.

کیسینجر پس از پایان دوران کاری‌اش به‌عنوان نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی فعالیت می‌کند. کتاب‌های مختلفی از این نویسنده به‌جامانده است که از میان آن‌ها می‌توان به «دیپلماسی»، «سال‌های کاخ سفید»، «سلاح‌های هسته‌ای و خط‌مشی سیاسی آمریکا»، «دست پنهان قدرت» و «نظم جهانی، تأملی در ویژگی ملت‌ها و جریان تاریخ» اشاره کرد.

چرا باید کتاب چین را خواند؟

چین ابرقدرتی است که هر روز قدرتمندتر می‌شود و بخش‌های بزرگی از اقتصاد جهان را در دست دارد. نقش چین در تک تک کشورهای کره زمین هر روز بیشتر از قبل می‌شود و سیاست‌هایش اثرگذارتر می‌شوند؛ بنابراین منطقی است که جهان این کشور را مطالعه کند و سعی کند درک بهتری از تمدن و فرهنگی که رفتارهای امروز چینی‌ها از آن نشات می‌گیرد داشته باشد. هنری کیسنجر در کتاب چین، با جزئیاتی دقیق توانسته است این ابرقدرت را به تصویر بکشد. او از اندیشه‌های مائو سخن گفته، از درگیری با شوروی و از دوستی با آمریکا و تلاش کرده است پرده از سیاست چین بردارد. آنچه بیشترین اهمیت را برای چین در دنیا دارد چهره‌ی تجاری‌اش است و کیسینجر از مسیری که چین برای ایجاد و حفظ این چهره در پیش‌گرفته هم ‌سخن می‌گوید. خواندن این کتاب برای هرکسی که می‌خواهد چیزهای بیشتری از دنیای اطرافش بداند ضروری است.

در بخشی از کتاب چین می‌خوانیم

از اوایل سال ۱۹۸۹، دامنه و انسجام سیطره اتحاد جماهیر شوروی در اروپای شرقی دچار تزلزل و شکاف شد و سپس با سرعتی حیرت انگیز و باورنکردنی، در نوامبر همان سال به فروپاشی و برچیده شدن دیوار برلین و سرانجام سقوط اتحاد جماهیر شوروی منتهی شد؛ اما چین هنوز مسنجم و پایدار ایستاده بود و روابط آن با دنیای خارج در بهترین سطح خود از زمان پیروزی کمونیست‌ها در سال ۱۹۴۹ و اعلام موجودیت جمهوری خلق چین قرار گرفته بود. ظرف همین سال‌های اخیر، مناسبات با آمریکا به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته بود. دور کشور در زمینه‌های گوناگون، از جمله دفع اشغال افغانستان از سوی شوروی، فروش عمده تسلیحات آمریکا به چین، توسعه تجاری، سفرهای رسمی مقامات بلندپایه و تردد کشتی‌های نیروی دریایی، به همکاری‌های نزدیکی رسیده بودند.

میخائیل گورباچف که هنوز زمام امور را در اتحاد جماهیر شوروی در دست داشت، سرگرم برنامه‌ریزی برای یک دیدار رسمی از پکن بود که قرار بود در ماه مه ۱۹۸۹ صورت بگیرد. مسکو تا حد زیادی با سه شرط چین برای بهبود روابط بین دو کشور موافقت کرده بود: خروج نیروهای شوروی از افغانستان، دور شدن نیروهای شوروی از حواشی مرزهای چین و خروج ویتنام از کامبوج. پکن اینک به پایگاه مطلوبی برای برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی تبدیل‌شده بود از جمله، در ماه آوریل ۱۹۸۹، همایش مدیران بانک توسعه آسیایی که یک صندوق توسعه اعتباری چندجانبه بود که دور از انتظار همه، پس‌زمینه‌ای شد برای جنجالی که می‌رفت به وقوع بپیوندد؛ چین سه سال پیش به این صندوق پیوسته بود.

ماجرا با مرگ «هو یائوبنگ» شروع شد. دِنگ، هو یائوبنگ را به عالی‌ترین مقام حزبی، یعنی دبیر کلی آن، رسانده بود. زمانی که منتقدان محافظه‌کار، در سال ۱۹۸۶، هو یائوبنگ را به دلیل غفلت و ناتوانی وی در برابر تظاهر دانشجویی مورد سرزنش قرار دادند، او از مقام دبیر کلی برکنار شد.

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
4.۸۰ مگابایت
تعداد صفحات
530 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۷:۴۰:۰۰
نویسنده هنری آ کیسینجر
مترجمحسین راسی
ناشرانتشارات فرهنگ معاصر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
On China
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۳/۲۶
قیمت ارزی
7 دلار
قیمت چاپی
240,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۴.۸۰ مگابایت
۵۳۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.2
از 5
براساس رأی 38 مخاطب
5
ستاره
39 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
21 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
34 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

این کتاب رو دکتر جلیلی در جریان انتخابات معرفی کرد و خب شخصيت نویسنده هم مشخصه جایگاهش چی هست. حساب کردم هر صفحه بیش ۱۳۵تومان هست، اونم نسخه الکترونیک!!!! اگه صفحات فهارس، خالی، مقدمات و مؤخرات رو حذف کنیم قیمت هر صفحه الکترونیک واقعا عجیب و غریب هست

5

متاسفانه خیلی گرونه. لااقل کتاب الکترونیکی باید ارزون باشه دیگه. چشامون که در میاد! کتاب رو به کسی هم نمیتونیم قرض بدیم بخونند، پول کاغذ و چاپ و ... هم که داده نشده. انصاف نیست انقدر گرون باشه.

5

اینکه کشور چین و دولت مردان آن موفق شدن شکی نیست و من ستایش گر آن تصمیم گیران شجاع و آرمان گرا هستم ۔ اما کشور امریکا ۔در جنگ جهانی دو این چینهای مقیم آن کشور بودن که صنایع نظامی را پشتبانی نمودن تا امریکایی فاتح جنگ شود ۔در آن زمان طراح های آینده سازگار فقط در دو امپراتوری بود که چین در بخش سلاح و توپ جنگی پیش رو بوده است ۔ولی کشور امریکا یکی از تمدنی است که افراد با هوش ولی ستم دیده از حکمان زمان خیش ۔در آنجا به وجود اوردن ۔ولی یکی کلید واژه اساسی باعث شده در این سالیانه طی شده تلاش یانکی ها به آن ثمرات مطلوب ختم نشود ۔

4

جدا از گرون بودن بی دلیل، کتاب جالبی بود که به هیچ وجه نباید به صورت فشرده اون رو خوند و کم کم این همه اطلاعات رو وارد ذهن کرد. جالبه که یکی از دوستان چینی من میگفت مثل این که کتاب رو توی خود چین نمیشه خوند و ممنوع سده

1

همون خلاصه کتابو از پاتکست چنل بی گوش کنی بهتره

1

قیمت خیلی بالایی داره

1

سر گردنه که میگن همینه

3

من امروز رفتم کتابفروشی نسخه چاپی این کتاب رو دیدم که شاید ضخیم ترین کتاب مغازه بود هر کسی که عاشق فرهنگ چین هست یا قصد دارد به چین مهاجرت کند توصیه میکنم که بخواند دلیل گرون بودنش رو هم فکر کنم به خاطر ضخامتشه

1

ناشر کجاست جواب بده که چرا کتاب باید با این قیمت عرضه بشه،؟

1

بی دلیل گران

نمایش 8 نقد دیگر
3.2
(39)
72,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چین
چین
هنری آ کیسینجر
انتشارات فرهنگ معاصر
3.2
(39)
72,000
تومان