0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شش داستان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شش داستان

از داستان های واقعی از زندگی آمریکایی
نویسنده:
پل استر
درباره شش داستان

گاهی اوقات با شخصیت‌های حاضر در داستان‌ها احساس قرابت و نزدیکی می‌کنیم و آن‌ها را شبیه خود می‌بینیم. معمولا پس از چنین اتفاقی نویسنده را بابت اثرگذاری قلمش تحسین می‌‌کنیم. اما اگر پی ببریم، داستانی را که خوانده‌ایم واقعی بوده است، چه حسی پیدا می‌کنیم؟ کتاب صوتی شش داستان این‌چنین است. هر کدام از این داستان‌ها یک نویسنده دارد و تمام آن‌ها در واقعیت اتفاق افتاده‌اند. انسان‌هایی عادی از رویدادهای به ظاهر کوچکی نوشته‌اند که بر آن‌ها تاثیراتی شگرف و بزرگ گذاشته است. در این داستلن‌ها خبری از ابرقهرمان‌ها نیست. شخصیت‌های اول، انسان‌هایی مثل خودمان هستند.

درباره پل استر

پل استر یا پل بنجامین استر، رمان‌نویس، فیلنامه نویس و مترجم مشهور، در سوم فوریه سال 1947 در ایالت نیوجرسی آمریکا دیده به جهان گشود. خانواده پل به طبقه متوسط تعلق داشتند و او را تشویق می‌کردند تا درس بخواند، زیرا پیشرفت در دهه‌های 50 و 60 میلادی به تحصیلات آکادمیک وابستگی زیادی داشت. پل استر در 18 سالگی به دانشگاه کلمبیا رفت و کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در همان دانشگاه و با موفقیت گذراند. او تصمیم گرفت که برای مدتی به کشور فرانسه برود، اما به مدت چهار سال در آن‌جا ماندگار شد. پس از بازگشتش به آمریکا، دل‌باخته لیدیا دیویس، یک نویسنده آمریکایی شد و با او ازدواج کرد. حاصل ازدواج آن‌ها پسری به نام دنیل است. اما عشق آن دو دوامی نیافت و چند سال بعد از یک‌دیگر جدا شدند.

پل استر در سن 34 سالگی به سیری هوست وت علاقه‌مند شد و با او ازدواج کرد، سیری یک روزنامه‌نگار شناخته شده آمریکایی است. پل و همسرش در منطقه بروکلین نیویورک ساکن هستند این دو فرزندی به نام سوفی دارند.پل استر در حال حاضر 73 سال دارد.

سبک نوشتاری پل استر

سبک داستان‌نویسی پل استر پست مدرن محسوب می‌شود. در این سبک نوشتاری بر تضادها، تناقض‌ها و از هم گسیختگی‌های جامعه تاکید می‌شود. این سبک پس از جنگ جهانی دوم به وجودآمد. 

از این شاعر و نوسنده آمریکایی آثار زیادی به فارسی ترجمه شده است با این وجود شهرت پل استر بیشتر به خاطر مجموعه سه گانه نیویورک است. لازم است بدانید که کتاب‌های او به 40 زبان مختلف ترجمه شده‌اند.

کتاب‌های خاطرات زمستان، شهر شیشه‌ای، ارواح، هیولای دریایی، اوهام، دیوانگی در بروکلین، دست به دهان، سانست پارک، ناپیدا، مردی در تاریکی، هیولا، اختراع انزوا، کشور آخرین‌ها و شب پیشگویی از آثار ترجمه شده او به زبان فارسی هستند که توسط نشرهای افق، ماهی و چشمه منتشر شده‌اند.

به طور کلی می‌توان گفت استر تاکنون 5 فیلنامه و نمایشنامه، سه مجموعه مقاله،  یک مجموعه شعر،  11 رمان و مجموعه داستان و یک زندگینامه خودنوشت را در مجموعه آثار خود ثبت کرده است.

درباره کتاب صوتی شش داستان

کتاب صوتی شش داستان واقعی یک گلچین از مجموعه‌ای شامل 180 داستان کوتاه است که توسط پل آستر جمع‌آوری شده است. این کتاب داستان جالبی دارد. پل استر در اکتبر سال 1999 در برنامه‌ای رادیویی شرکت می‌کند و از مردم می‌خواهد که یک داستان واقعی از زندگی خود را بنویسند و برای او بفرستند، استقبال از این درخواست بی‌نظیر است، پل بیش از 4000 هزار نامه دریافت می‌کند و داستان‌های گوناگون را می‌خواند. این نویسنده توان‌مند 180 داستان کوتاهی را که برایش فرستادند در یک کتاب منتشر می‌کند. او در ابتدا می‌خواست که این داستان‌ها را در برنامه به صورت زنده بخواند اما استقبال بی‌نظیر از این درخواست و کیفیت بالای داستان‌ها سبب شد که چنین کتابی متولد شود. در داستان‌های این مجموعه ایجاز و سادگی کلام رعایت شده است. داستان‌های فوق در بستر زندگی روزمره و واقعی نویسندگانشان اتفاق می‌افتند و در ابتدای امر، خبری از اتفاق‌های عجیب و غریب نیست. به یک‌باره یک جمله یا یک رفتار، شوک اصلی را به شخصیت اول داستان‌ها وارد می‌کند و فضای قصه دگرگون می‌شود.  بسیاری از اوقات ممکن است خودتان را جای شخصیت‌های این داستان‌ها قرار دهید.  

درباره ترجمه کتاب صوتی شش داستان

کتاب صوتی شش داستان واقعی توسط مهسا ملک مرزبان ترجمه شده است. خانم مهسا ملک مرزبان متولد سال 1353 است و فعالیت‌های قابل توجهی در حوزه روزنامه نگاری، ترجمه، گویندگی و تهیه ‌کنندگی برنامه‌های رادیو و تلویزیون داشته است. این کتاب صوتی با گویندگی بهروز رضوی ارائه شده است. بهروز رضوی  نیز از مجریان تلویزیونی و گویندگان شناخته شده ایرانی است. این کتاب توسط نشر افق ترجمه شده است. انتشار صوتی کتاب فوق توسط انتشارات واوخوان صورت گرفته است.

در کتاب صوتی شش داستان می‌شنویم

بچه بودم که پدربزرگم از دنیا رفت و مادربزرگم از آن به بعد شش ماه از سال را با ما زندگی می‌کرد اتاقش در خانه ما دو برابر دفتر کار پدرم بود و ما به آن اتاق عقبی می‌گفتیم، همیشه بوی عطر تندی می‌داد نمی دانم چه عطری! اما یک خروار عطر نابود کننده می‌زد که فیل را هم از پا می‌آورد . آن را در یک قوطی اسپری بزرگ نگه میداشت و  مدام از آن استفاده میکرد. رفتن توی اتاقش تقریبا غیرممکن بود و نمی‌شد مدت طولانی انجا نفس کشید. وقتی از خانه ما میرفت تا شش ماه بعد را پیش خاله لیلیان باشد مادر و خواهرانم تمام پنجره‌ها را باز می‌کردند و تختش را اوراق میکردند و پرده‌ها و قالیچه‌ها را درمی‌آورند و چندین و چند روز را به شستشو و هوا دادن اشیا میگذراندند  و سخت می‌کوشند تا بوی تند عطر را از بین ببرند. ماجرای شرم اور نخود فرنگی در همان روزها اتفاق افتاد در هتل بیلتهور بودیم که به نظر من هشت ساله بهترین جای تمام شهر بود بعد از آنکه به اتفاق مادربزرگ و مادرم تمام صبح را به خرید گذراندیم برای صرف ناهار به آن‌جا رفتیم من در کمال خودپسندی استیک سالیزبری سفارش دادم و بمطمئن بودم  که زیر این نام جالب یک همبرگر حسابی یا سس گوشت خوابیده است. وقتی غذا را سر میز آوردند یک بشقاب نخود فرنگی هم کنارش بود. از نخود فرنگی خوشم نمیاید آن موقع هم دوست نداشتم همیشه از نخود فرنگی بدم میامد برایم سوال بود که چطور کسی میتواند بی هیچ اجباری نخود فرنگی بخورد توی خانه نخود فرنگی نمیخوردم توی رستوران هم.

قطعا آن موقع هم قصد خوردنش را نداشتم مادربزرگم گفت نخود فرنگی هایت رو بخور مادرم با لحن هشدار دهنده گفت مادر او نخود دوست نداره ولش کن. مادربزرگم جواب نداد اما درخششی در چشمان و لبخندی بر لبش نشسته بود که نشان میداد نمیخواهد کم بیاورد به طرفم خم شد توی چشمانم نگاه کرد و کلمات سرنوشت سازی را بیان کرد که زندگی ام را تغییر داد اگه بخوری پنج دلار بهت میدم.‎..

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
54.۴۳ مگابایت
مدت زمان
۳۹:۲۲
نویسندهپل استر
مترجم مهسا ملک مرزبان
راویبهروز رضوی
ناشرواوخوان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۲۲
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۴.۴۳ مگابایت
۳۹:۲۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 25 مخاطب
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

صدای آقای رضوی واقعا عالی است. این داستانها زیبا بودند با صدای ایشان عالی تر شدند. کاش کتابهای صوتی بیشتری را در دامنه این کار خیر قرار دهید.

5

باز هم همانند سایر کتابهایی که با صدای بهروز رضوی گوش دادم لذت بخش بود. در ضمن داستانها هم بسیار جالب بود.

5

واقعا صدای روای آرام بخش و دلنشین بود ..... کتابم خیلی تاثیر گذار بود آدمو به فکر فرو میبرد.....

4

صدا و بیان آقا رضوی جذابیت کتاب را دو چندان کرده. کتابی است در عین سادگی زیبا و تامل بر انگیز.

1

درود.کتاب بسیار ضعیفی بود،امیدوارم فیدیبو نسبت به انتخاب کتابها دقت نظر بیشتری بخرج دهد.سپاس

5

خیلی قشنگ بود ، صدای اقای رضوی هم بسیار گوش نواز بود...داستان ها جالب بودن با موسیقی خوب

1

صدای راوی رو دوست نداشتم ، داستان ها هم به هیچ وجه جذب کننده نیست برعکس خود آثار پل استر

5

بسیار دل انگیزه هم داستان ها هم صدای گرم گوینده. به نظرم قطعا ارزش شنیدن داره

3

مختصر و مفید.معمولی.شاید تنها جذابیتش این بود که داستانها واقعی بودن.

5

کتاب بسیار جذاب و خوبی بود صدای استاد بهروز رضوی هم که بی نظیره

نمایش 10 نقد دیگر
4.3
(25)
38,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شش داستان
شش داستان
از داستان های واقعی از زندگی آمریکایی
واوخوان
4.3
(25)
38,000
تومان