0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مدیریت جامع حوزه های آبخیز

معرفی، خرید و دانلود کتاب مدیریت جامع حوزه های آبخیز

درباره مدیریت جامع حوزه های آبخیز

کتاب مدیریت جامع حوزه آبخیز نوشته ارزشمند از محسن محسنی ساروی و قاسم مرتضایی فریزهندی است. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌ها در حوزه مدیریت و بازاریابی است که به طور اختصاصی به موضوع محیط زیست و آبخیزداری می‌پردازد. منظور از مدیریت آبخیزداری در واقع نقش انسان و پروژه‌های انسان محور در جهت توسعه و همچنین نقش این موضوعات بر منابع طبیعی و محیط زیست است. در بررسی این موضوعات برنامه‌هایی مثل توسعه روستا و ساخت راه‌‌ها از اولویت برخوردار است. نویسنده در این کتاب در ۹ بخش مختلف به بررسی آبخیزداری و تاثیر انسان روی این حوزه پرداخته است. این کتاب توسط انتشارات دانشگاه تهران چاپ و منتشر شده و یکی از منابع مطالعاتی دانشجویان در رشته‌های کشاورزی و مدیریت است.

درباره نویسنده

محسن محسنی ساروی نویسنده کتاب مدیریت جامع حوزه آبخیز است که در سال ۱۳۲۷ متولد شد. وی استاد بازنشسته پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشکده منابع طبیعی و همچنین معاون آموزشی، پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پردیس دانشگاه کیش است. وی به مدت ۴ سال از سال‌ ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ به تدریس در این دانشکده مشغول بود. وی به ترجمه آثار نویسندگان دیگر نیز می‌پردازد و کتاب حکمروایی سازگار با بحران توسط او و گروهی از نویسندگان ترجمه شده است.

قاسم مرتضایی فریزهندی نیز دارای مدرک دکتری علوم مهندسی آبخیزداری از دانشگاه تهران است که در سال ۱۳۴۷ متولد شد. وی نویسنده مقالات زیادی در زمینه مبارزه با خشکسالی و حفظ منابع آبی است.

چرا باید کتاب مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز را بخوانیم؟

ایران کشوری چهار فصل است اما مدت‌هاست که در بخش‌های مختلف آن با خطر خشکسالی و کاهش بارش مواجه هستیم. این موضوع باعث شده تا مدیریت منابع موجود نقش مهمی در ایجاد و حفظ پایداری شرایط داشته باشد. نویسندگان این کتاب کوشیده‌اند تا با استفاده از زبان و بیان قوی و همچنین بررسی‌های علمی در ۹ فصل مختلف به بررسی راهکارهای مدیریت آبخیزداری بپردازند. از جمله ویژگی‌های این کتاب می‌توان به فصول سازماندهی شده و مرتب در جهت رسیدن به نتایج مناسب اشاره کرد. به دلیل اطلاعات زیاد نویسندگان کتاب و تجربیات آنها در زمینه مدیریت آبخیزداری، کتاب حال حاضر توانسته به منبعی مناسب برای افراد مختلف تبدیل شود.

در بخشی از کتاب مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز می‌خوانیم

آبخیز یک واحد طبیعی برای آمایش و مدیریت سرزمین است و آبخیزداری مدیریت منابع زیست محیطی یک آبخیز است به طوری که در حالت بهره‌وری بیشتر از منابع موجود کمترین خسارت زیست محیطی و اقتصادی و اجتماعی حاصل شود. مدیریت جامع آبخیز مدیریتی هماهنگ و موزون بر سیستم‌های فیزیکی، بیولوژیکی، اجتماعی و اقتصادی بوده و شرایطی فراهم می‌سازد که با وجود تامین منافع جامعه، تاثیر منفی بر منابع به حداقل برسد. در آغاز فعالیت‌ها و به طور سنتی، آبخیزداری به عنوان انجام بعضی کارهای سازه‌ای و بیولوژیک برای جلوگیری از ورود رسوب‌‌ها به مخازن سد معنی میشد. ولی بر اساس دیدگاه‌های جدید در دنیا وظیفه سنگین مدیریت منابع زیست محیطی و مدیریت و برنامه‌ریزی هماهنگ، جایگزین فعالیت‌های محدود حفاظت خاک شده است. مفهوم مدیریت جامع حوزه آبخیز به معنای هماهنگی و همکاری و مدیریت زمین و منابع آب برای دستیابی به اهداف مختلفی تعریف شده است.

برای علاقمندان به کتاب مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز

اگر شما نیز از علاقمندان به کتاب مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز هستید، مطالعه کتاب‌های زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

مدیریت خود، ویلیام اونکن

مدیریت فردی یکی از فاکتورهای مهم در جهت رشد فردی و پیشبرد اهداف سازمانی است.


استراتژی اقیانوس آبی، دبلیو چان کیم

 این کتاب با بررسی شرکت‌های مختلف به راه حل‌هایی در راستای موفقیت تجاری دست یافته است و آنها را در قالب دستورالعمل در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.


با چرا شروع کنید، سایمون سینک

سایمون سینک در این کتاب به تفاوت میان رهبران واقعی و دیگر افراد پرداخته و تفاوت رهبران الهام بخش با سایرین را بیان می‌کند.


شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
4.۳۸ مگابایت
تعداد صفحات
275 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۱۰:۰۰
نویسنده محسن محسنی ساروی
نویسنده دوم قاسم مرتضایی فریزهندی
ناشرانتشارات دانشگاه تهران
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۰۵
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
15,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۴.۳۸ مگابایت
۲۷۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
100 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

ترجمه ای تحت‌الفظی و بد از کتاب های خارجی

1
(3)
9,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مدیریت جامع حوزه های آبخیز
مدیریت جامع حوزه های آبخیز
محسن محسنی ساروی
انتشارات دانشگاه تهران
1
(3)
9,000
تومان