0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هیپی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هیپی

درباره هیپی

نقد  کتاب «هیپی»

کتاب صوتی هیپی پائولو کوئلیو نوشته شده است. این کتاب در سال 2018 به زبان پرتغالی در برزیل  منتشر شد. به طور کلی کتاب هیپی داستانی در مورد گذشته است. داستانی که در زمان زندگی خود پائولو  نوشته شده‌است. او رویای نظم اجتماعی را در این داستان نشان می‌دهد. به علاوه از سیاست‌های مصرف گرایی افراطی و نابرابری‌های اجتماعی انتقاد می‌کند. این کتاب داستان زندگی پسر جوانی را بررسی می‌کند،  که لاغراندام است و ریش بزی دارد. این داستان در برزیل نوشته شده و محل داستان در برزیل است. این پسر دیوانه‌وار عاشق نویسندگی است و دوست دارد که به درک عمیق‌تر از آن به دست پیدا کند. او از آمریکای جنوبی تا آمستردام سفر می‌کند و تجارب خود را در طول این سفر بیان می‌کند. او در واقع در این کتاب با ذهن خواننده بازی می‌کند. پائولو در این کتاب خاطراتش را زندگی می‌کند. از زمانی می‌گوید که آرزو داشتند صلح در جهان برقرار شود. در کتاب هیپی خود پائولو حضور دارد که در واقع به دنبال معنای عمیق‌تر از زندگیش می گردد. او دوست دارد که فراتر از زندگی باشد. دوست دارد که فراتر از این چیزی که دارد فکر کند باشد. این کتاب کتابی در مورد آینده و حال نیست. بلکه کتابی در مورد گذشته است. شخصیت داستان یا خود پائولو زمانی که آرزوی نویسندگی را دارد و به برای یافتن خودش و معنای زندگی اش به سفر میرود. ابتدا در بولیوی و سپس در پرو شیلی و آرژانتین زندگی می‌کند. داستان‌هایی که در این شهرها و با آشنایی با مردمان آن پیدا می‌کند، را در این کتاب می نویسد. اما سفرهای او به این کشورها ختم نمی‌شود. او در آخرین سفرش به آمستردام می رسد. در آمستردام با دختری هلندی به نام کارلا آشنا شده و دوست می‌شود. کارلا  او راضی می‌کند که در سفر بعدی او را همراه خود ببرد.  شفر بعدی آن‌ها به نام اتوبوس جادویی است. آن‌ها به نپال سفر می‌کند. این دو با دیگر همسفران همراه می‌شوند اما همسفران آن‌ها آدم‌های عادی نیستند. این سفر به همسفران‌شان آنقدر شگفت‌انگیز هستند گفت دنیای جدیدی را برای پائولو و کارلا نشان می‌دهد آن‌ها در طول این سفر به دیدگاه متفاوتی از ارزش‌ها در زندگی می‌رسد در این کتاب ماجراجویی و هیجان‌انگیز انسان علاوه بر یافتن خود و معنای امروز زندگی است با یک داستان جالب و جذاب است.

بهترین ترجمه «هیپی»

کتاب صوتی هیپی در سال 1399 توسط انتشارات رادیو گوشه منتشر شد. مترجم این کتاب امیر مهدی حقیقت است. روای داستان نیز امید نعمتی است. شما می‌توانید کتاب صوتی هیپی به قلم پائولو کوئلیو، ترجمه‌ی امیرمهدی حقیقت، گویندگی امید نعمتی و انتشارات رادیو گوشه را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسنده کتاب «هیپی»، پائلو کوئلیو

پائولو کوئلیوPaulo Coelho  در چهاردهمین روز از ماه اوت سال 1947  نویسنده معاصر برزیلی است. او از کودکی علاقه زیادی به نویسندگی داشت. اما پدر و مادرش مخالف سر سخت او بودند. عقاید و طرز فکر متفاوت پائولو باعث شد تا پدر و مادرش او را به یک موسسه روانی بفرستند. اما پائولو هیچ مشکلی نداشت و فقط از نظر عقاید و دیدگاه‌ها با خانواده‌اش متفاوت بود. او در طی چهار سال حضور در این موسسه، سه بار از آنجا فرار کرد. اما در نهایت مجبور به تسلیم در برابر خواسته پدر و مادرش شد. کوئلیو وارد مدرسه حقوق شد. اما این انتخاب اجباری سرانجامی نداشت و یک سال بعد از مدرسه فرار کرد. کوئلیو از شهر خود رفت. او مدت زیادی مانند یک مسافر در کشورهای مختلف زندگی می‌کرد. در همین سفرها به ترانه سرایی روی آورد. سرانجام او اولین رمان خود را در سال 1982 با نام «جهنم» منتشر کرد.

 مادر او لیژیا خانه‌دار و پدرش مهندس بود. او وقتی نوجوان بود، می‌خواست یک نویسنده شود. پس از تحقیق، کوئلیو به این نتیجه رسید که یک نویسنده «همیشه عینک می‌زند و هرگز موی خود را شانه نمی‌کند و وظیفه‌ای دارد و هرگز توسط نسل خودش درک نخواهد شد»  او در یک مصاحبه اظهار داشت: «در سال ۱۹۸۶، من از کارهایی که می‌کردم احساس خوبی داشتم. با کاری که داشتم آب و غذای من در حدی فراهم می‌شد که بتوانم روی تمثیل کیمیاگر کار کنم. کسی را داشتم که او را دوست می‌داشتم. اما آن‌ها رؤیای من نبود. نویسنده شدن رؤیای من بود و هنوز هست.»پس از آن کوئلیو شغل پر درآمد خود به عنوان ترانه‌سرا را ترک کرد و به دنبال نوشتن تمام وقت رفت. از آثار این نویسنده می‌توان به کیمیاگر، سفرها، مسیرهای احیا شده و ... اشاره کرد. 

بخشی از کتاب صوتی «هیپی» 

آن‌ها از بازدید کنندگان آنجا بودند. از کسی که توانسته بود از کاسه‌ی گل لاکپشت و شتر خلق کند لذت می‌بردند.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
413.۵۶ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۳۱:۴۱
نویسندهپائولو کوئلیو
مترجمامیرمهدی حقیقت
راویامید نعمتی
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۹/۰۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۱۳.۵۶ مگابایت
۰۷:۳۱:۴۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 69 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
21 ٪
35 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

نحوه ی قرائتشون انگار که امتحان روخوانی درس بخوانیم بنویسیم کلاس چهارمه،ایشون در آواز استعداد دارند ولی لزومی نداره گوینده توانایی هم باشند! در ضمن کتاب های کوئلو رو حیفه که با ترجمه ی انتشارات مجوز محوری مثل نشر چشمه خوند چون ممیزی کلی مسیر کتاب رو عوض میکنه

1

اصلا خوانش راوی خوب نیست موری میخواند که انگار دبستانی است دارد انشا میخواند، تا نمره بگیرد، فکر کنم پولتونو هدر نکنید بهتره، من نمونشو گوش دادم حالم بهم خورد هم از راویش هم از سانسور هاش و هم از ضعیف و چرت بودن کتاب

5

کتابی متفاوت ازکوئیلو. برای کسانی که دوران هیپیها رادیده ولمس کرده باشند بسیارجذابترست وآنان که ندیده‌اند هم‌فال‌هم‌تماشا. کوئیلو باکلامی محاوره‌ای آن‌دوران رانقاشی کرده وانگارفیلم میبینیم. صدای بانشاط وجوانانه آقای نعمتی انتخاب درستیست.

5

صداش خوبه، خوب هم خونده. بعضیا دوست دارن که گوینده فقط روخوانی بکنه. درصورتی که گوینده باید لحن متناسب با متن داشته باشه نه اینکه صرفا روخوانی کنه.

2

لحن گوینده افتضاحه. برای اینکه متوجه منظورم بشید یه نمونه از کارای آرمان سلطان زاده رو گوش بدید.

5

هم پائولو خفنه، هم امید نعمتی، امشب پلی میکنم قبل خواب ببینم چجوریه، دستتون درد نکنه بابت این پیشنهاد خفن و وسوسه کننده.

5

کتاب کوئیلو باشه، ترجمه‌ی حقیقت باشه، صدای نعمتی باشه، دیگه چی از این بهتر؟ مرسی فیدیبو❤️

5

کتاب های پائولو کوئلیو عالیه و با صدای جذاب امید نعمتی فوق‌العاده شده، ممنون از انتشار کتاب

1

من خود آقای نعمتی عزیز رو دوست دارم ولی به نظرم صداشون برای راوی بودن اصلا جذاب نیست و منو شخصا اصلا جذب نکرد.

1

هر کسی چهره شناخته شده ای بود لزوما مناسب کتاب صوتی نیست این اصرار به خوندن کتاب صوتی رو با صدای ایشون از دیدگاه فیدیبو متوجه نمیشم

نمایش 25 نقد دیگر
3.5
(69)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
76,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
هیپی
هیپی
پائولو کوئلیو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هیپی
هیپی
پائولو کوئلیو
رادیو گوشه
3.5
(69)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
76,000
تومان