0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پی گیر اخبار نباشید
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب پی گیر اخبار نباشید

نویسنده:
رولف دوبلی
درباره پی گیر اخبار نباشید
می‌گویند صد گام به عقب برابرِ هزار گام به پیش است. از دیرباز، ژاپنی‌ها به این سبک پیاده‌رَوی می‌کردند. در کهن‌ترین حکمت‌های بشری، برای تغییر خط‌مشی زندگی، از همین الگو پیروی می‌کردند: از آن‌چه بیشی بکاه و بر آن‌چه کمی بیفزای. امروزه نیز شماری در روان‌شناسی مدرن بر این باورند که زمانی انسان به تعادل می‌رسد که به سوی قرینه‌ی خویش بازگردد. اگر شما از طرف‌داران این نگرش‌ها باشید یا چون من به بیماری خوره‌ی خبری مبتلا شده باشید، خواندن این کتاب پیشنهادِ خوبی به نظر می‌رسد! شاید در نگاه اول عجیب باشد، آدمی اهل رسانه کتابی را ترجمه کند که توصیه‌اش را ساده و محکم در عنوان خود جای داده: پی‌گیر اخبار نباشید! همچنان برای خودم هم عجیب مانده! اما دست‌کم برای یک‌بار هم که شده خواستم همان دویدن معکوس، همان قرینه‌سازی درونی را تجربه کنم. گرچه در پایان ترجمه‌ی این کتاب متحول نشدم، دست‌کم انگیزه‌هایم در پی‌گیری خوره‌مانندِ اخبار سست‌تر شد. حالا با احتیاط بیش‌تری دست در سفره‌های رنگین و فریب‌انگیز خبر فرومی‌کنم. می‌دانم که اعتیاد به این لقمه‌های هوس‌انگیز مانند هر مخدر دیگری ویرانگر است و از شور و اشتیاق ما به زندگی می‌کاهد. جریان سردرگم و آشفته‌ی خبری چه‌بسا سیل عظیم پوپولیستی به راه می‌اندازد که حاصلش جز ویرانی دستاوردهای ارزشمند انسان نیست. این روزها بسیاری از تولیدکنند‌گان خبرْ دروغ را به جای حقیقت به خوردمان می‌دهند و دردناک این‌که خریداران پُرشماری هم دارند. خبرهای دروغ، دروغ‌های بزرگ و باورهای بزرگ‌تر ما به این دروغ‌ها. من اسمش را می‌گذارم «گوبلزیسم خبری». دوبلی در این کتاب به ما می‌گوید چگونه از این جریان که شعور و آگاهی ما را نشانه رفته رهایی یابیم. چگونه میان حقایق و اخبار جعلی، سناریوهای ساختگی و گمراه‌کننده، که به طور هدفمند در بنگاه‌های خبری مهندسی می‌شوند، تفکیک و تمایز قایل شویم و چه‌طور از شر سیاه‌چاله‌های خبر، که وقت مفید و انرژی حیاتی زندگی ما را می‌بلعند، خلاص شویم. در این روزهای سخت کرونازده، که پیدا نیست پساکرونایش را کدام واکسن رقم می‌زند تا زندگی‌مان دوباره رنگین شود، کتاب‌ها همانند راه نجات از این فرسودگی‌های روزمره‌اند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1,002.۴۸ کیلوبایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسندهرولف دوبلی
مترجم بهزاد توکلی نیشابوری
مترجم دومعادل فردوسی‌پور
مترجم سوم علی شهروز ستوده
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Stop reading the news: a manifesto for a happier, calmer and wiser life
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۸/۱۲
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
30,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۰۰۲.۴۸ کیلوبایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 354 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
52 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
14 ٪
123 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کاش امکانی ناشران کتاب بذارن(مثلا با بارکد رمز دار ک مث شارژ اعتباری سیم کارت با ناخن پاک میشه و یکبار مصرفه برا ی شماره) ک کسایی ک نسخه چاپی کتاب رو تهیه کردن در صورت دسترسی نداشتن ب کتابشون(ب دلیل بیرون بودن یا شرایط نامناسب و...) بتونن کتاب رو رایگان از فیدیبو دریافت کنند. دوستان با نشر و لایک این پیام اینو رو ب گوش دست اندر کاران و ناشران برسانیم.

4

با سلام البته نوشته های رولف دوبلی موثر و شیوه نگارش بسیار عالیست اما دقت کنید که شیوه زندگی ایشون در سوییس و عدم نیاز به توجه به اخبار با کشورهایی مثل کشور ما کمی متفاوت هست

4

کاش با صدای خود عادل کتاب صوتیش بیاد

4

کتاب خوبی بود و چهار روز هست که اینستاگرام رو پاک کردم و اخبار نمیخونم؛ واقعا ذهنم متمرکزتر و آرامشم بیشتر شده. از باب اعتیاد به باز کردن اینستا الان دیگه نرم افزارهای کتاب رو باز میکنم.

5

فکر کنم تو این زمونه همه به این کتاب نیاز داریم. عادل فردوسی‌پور هم ثابت کرده که انتخاباش واسه ترجمه عالین

2

سلام، به نظرم بهترين توصيف رو از اين كتاب خود مترجم در مقدمه داشته، اين اثر با كمال احترام خوب هست اما براي قشر هدف در ايران قانع كننده نيست چرا؟! چون بسياري از دلايلي كه نويسنده محترم بيان ميكنه برگرفته از شرايط اروپا و به خصوص محل زندگي خوشون سوييس هست، براي يك ايراني پر استرس كه تمام زندگيش هر روز با تكانه هاي بي پايان روبه رو هست ، واقعا اين دلايلي كه در كتاب مطرح ميشه كافي و قانع كننده نيست، براي مثال بارها در كتاب از وقايع آلمان يا آمريكا يا سوييس مثال هايي آورده ميشه ، در حالي كه يك شهروند آلماني يا سوييسي اصلا تصوري از تورم يا يك سوم شدن ارزش پول ملي طي دوماه يا گشت ارشاد اجتماعي يا فرهنگي نداره.

5

ترجمه‌های فردوسی پور علاوه بر اینکه یه ترجمه خوب و بی نقصه قطعا یه انتخاب هوشمندانه و درخور نیاز جامعه‌ست، من کتاب رو خربدم و با توجه به حجم کتاب فکر کنم همین امروز تا شب تمومش کنم.

1

چه خبره هجده تومن؟ جنگه مگه؟!

5

خیلی کتاب جالب و کاربردی بود. با توجه به غرق شدن در دنیای مجازی و گرفتار شدن توسط رسانه‌ها می‌شه گفت خواندنش برای همه ضروریه.

1

اول از همه این رو باید بگم که این کتاب برای اون دسته از افرادیه که خیلی پیگیر اخبار هستند و بنظرم در سطحی متوسط میتونه اون هارو از پیگیری اخبار بازداره.ولی برای من که آنچنان پیگیر اخبار نبودم کتاب جالبی نبود در بعضی جاها نویسنده حرف های خودش رو نقض میکنه یا استدلال هاش زیاد قانع کننده نیست و اینکه اصطلاحاتی در این کتاب هست که نویسنده ما رو برای فهمیدنش ارجاع میده به کتاب های دیگش.در هر صورت این کتاب رو به کسایی که زیاد پیگیر اخبار نیستن پیشنهاد نمیکنم. ممنونم که وقت گذاشتین و نظرمو خوندین

نمایش 113 نقد دیگر
3.9
(364)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
39,000
٪50
19,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
پی گیر اخبار نباشید
پی گیر اخبار نباشید
رولف دوبلی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پی گیر اخبار نباشید
٪50
پی گیر اخبار نباشید
رولف دوبلی
نشر چشمه
3.9
(364)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
39,000
٪50
19,500
تومان