0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رهایی عاطفی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب رهایی عاطفی

درباره رهایی عاطفی

برای همه‌ پیش‌آمده است که در طول زندگی خود درگیر شخصی یا موضوع خاصی می‌شویم. اما این امر با دیگر چیزها متفاوت است تمام جان و وجود را درگیر کرده است و رهایی از آن نه تنها آسان نیست، بلکه اصلا ممکن نیست. در این حالت است که اصطلاحا گفته می‌شود که فرد درگیر عاطفی شده است. به این معنی که یک موضوع برایش بیشتر از هر چیز دیگری مهم شده است و قادر نیست میان آن با بقیه موضوعات تمایز و تفاوت قائل شود. این اتفاق عموما در روابط عاطفی و احساسی افراد اتفاق میافتد و فرد قادر نیست جز معشوقش چیز دیگری ببیند، حرف دیگری بزند و یا حتی به موضوع دیگری فکر کند. دکتر دیوید ویسکات در کتاب رهایی عاطفی روش‌های مقابله با این وابستگی ناسالم را توضیح می‌دهد و از خوانندگانش می‌خواهد تا خوب به آموزه‌هایش بیاندیشند و با دیدی باز تر به این موضوع نگاه کنند.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

انتخاب گروه یا دسته‌ی مشخصی برای مطالعه‌ی این کتاب کار دشوار و حتی اشتباهی است. خواندن این کتاب برای همه‌ی خوانندگان مناسب و حتی لازم است. زیرا این وابستگی ناسالم برای همه اتفاق میافتد و لازم است که همه درباره‌اش بدانند تا بتوانند از آسیب‌ها و خطراتش جلوگیری کنند. این کتاب راه و مسیری برای پیدا کردن آرامش در دنیا امروزی است. دست یافتن به این آرامش آن‌قدر حائز اهمیت است که دیوید ویسکات در مقدمه‌ی کتاب خواننده را در برابر سؤالات زیر قرار می‌دهد: «چگونه می‌توانیم از زندگی‌مان در دنیایی با اين همه تلاش و تقلا لذت ببریم؟ چگونه می‌توانیم از تلاش و تقلا دست بکشیم و از کارمان لذت ببریم؟ چگونه می‌توانیم آرامش را به دنیای وجودمان راه دهیم و حال آنکه پیوسته احساس می‌کنیم سرمان را به سنگ می‌کوبیم؟ چگونه می‌توانیم در شرایط این همه تهدید از نگرانی دست بکشیم؟»

درباره کتاب رهایی عاطفی اثر دیوید ویسکات

کتاب رهایی عاطفی نوشته‌ی دیوید ویسکات است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1987 منتشر شد. این کتاب بعد از موفقیت‌های زیادی که کسب کرد به‌سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های این نویسنده تبدیل شد. دیوید ویسکات در این کتاب درباره‌ی مهم‌ترین روش‌هایی آزادی نفس و آزادی فکری صحبت  می‌کند. او از این طریق به خوانندگانش نشان می‌دهد که چگونه می‌تواند از وابستگی‌های ناسالم خود جلوگیری کنند و بتوانند سلامت زندگی کنند. این کتاب علاوه بر خوش‌خوان بودن بسیار آموزنده است و تنها با یک‌بار خوانده شدن به خوانندگان نکات موردنظر را می‌آموزد. این کتاب می‌تواند هدیه‌ی مناسبی برای دوستان و وابستگان نزدیک شما باشد.  

مروری بر فصل‌های کتاب رهایی عاطفی

کتاب رهایی عاطفی در سه بخش اصلی و چندین زیر فصل تشکیل‌شده است.

بخش اول: بر فراز ابرها نام دارد و دکتر دیوید ویسکات در این بخش روش‌های خوشحال بودن را شرح می‌دهد. او با آوردن مثال‌هایی از زندگی شخصی خودش و افراد مشهور راه و رسم خوشحال بودن را به خوانندگانش میاموزد.  

بخش دوم: رها کردن نام دارد. تمرکز دکتر دیوید ویسکات در این بخش‌بر روی پیدا کردن روش‌های رهایی است. او در این بخش درباره‌ی نترسیدن و دیدن زیبایی‌های زندگی سخن می‌گوید.

بخش سوم: پذیرفتن نام دارد. او در این بخش درباره‌ی پذیرش و اهمیت خودباوری سخن می‌گوید. نویسنده معتقد است که فصل آخر این کتاب پراهمیت‌ترین بخش کتاب است که باید همه‌ی خوانندگان حداقل دو بار آن را بخوانند.

در بخشی از کتاب رهایی عاطفی می‌خوانیم

اجازه بدهید از شما سؤالی بکنم. آخرین بار که لبخند بر لب، خنده‌کنان، و سبک‌بال و بااحساسی از شادی و نشاط قدم زدید کجا بود؟

مدت‌ها قبل بود؟ راستی؟ باید بگویم که شما تنها نیستید. به نظر می‌رسد که در حال حاضر در دنیایی سنگین و دشوار زندگی می‌کنیم. انگار وزنه‌های بزرگی بر دوشمان گذاشته‌اند. سبکی و تفریح عناصر گم‌شده زندگی اغلب مردم است.

شایان‌ذکر است که در حال حاضر کارگاه‌های آموزشی متعددی در نقاط مختلف جهان تشکیل می‌شوند تا به شرکت‌کنندگان چگونه خندیدن و چگونه تفریح کردن را درس بدهند. این به نکته مهمی در زندگی جامعه ما اشاره دارد. معنایش این است که از سه موهبت سرگرمی، خنده شادی محروم شده‌ایم.

کافی است به اطراف خود نگاه کنید. کسب‌وکار به‌شدت جدی است. روابط اشخاص با یکدیگر جدی است. پدری و مادری کردن جدی است و حتی فعالیت‌های جنسی و غذا که دو موهبت لذت‌بخش هستند به‌شدت جدی شده آند. واقعیتی است که توانایی لذت بردن از زندگی‌مان را ازدست‌داده‌ایم.

از جدی بودن بیش از اندازه‌مان که بگذریم به‌قدری منطقی، مستدل، روش گرا و با ساختار شده‌ایم که شادی و نشاط از زندگی‌مان خارج‌شده است. چگونه در شرایطی که تا اين اندازه گرفته و گرفتار هستیم می‌توانیم با زندگی برقصیم. برای رقصیدن با زندگی به نرمی و انعطاف احتیاج داریم. آن‌ها که بدن‌های سخت و بی‌انعطاف دارند رقصندگان خوبی نیستند. این‌ها با جریان بی‌وقفه انرژی در عالم هستی هماهنگی ندارند.

درباره نویسنده

دکتر دیوید ویسکات نویسنده و روانشناس و روان‌پزشک آمریکایی متولد بیست‌وچهار می 1938 است. او تحصیلاتش را در دانشگاه دارتماوث تکمیل کرد و در دانشگاه توفیس به تدریس مشغول بود. او در سال 1979 به  لس‌آنجلس نقل‌مکان کرد و در دانشگاه یو سی ال ای مشغول تدریس شد. او در سال‌های بعد مرکز درمانی خود را با نام مرکز درمانی ویسکات راه‌اندازی کرد و در آنجا به آموزش دانشجویان و درمان بیمارانش مشغول شد. این مرکز در نوع خودش یکی از بهترین مراکز درمانی محسوب می‌شد و این موضوع سبب شهرت دکتر دیوید ویسکات شد.

دکتر دیوید ویسکات همچنین در سال 1980 برنامه‌ی رادیویی خود را آغاز کرد، او در این برنامه به‌طور خاص درباره‌ی موضوعات روانشناسی و روان‌کاوی حرف می‌زد و به نوعی درباره‌ی این موضوع اطلاع‌رسانی می‌کرد. در سال 1987 زمانی که برنامه‌های تلویزیونی به شهرت رسیدند دکتر دیوید ویسکات برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی خودش را با نام «با دکتر ویسکات صحبت کنید» به راه انداخت. این برنامه‌ هم در نوع خودش بسیار پرطرفدار شد و مقدمات حضور دکتر دیوید ویسکات را در پرطرفدارترین انیمیشن تلویزیونی یعنی سیمسون‌ها فراهم کرد. او در همین سال برای کتاب « روان‌پزشک شدن» نامزد دریافت جایزه‌ی پولیتزر شد.

ترجمه کتاب رهایی عاطفی به فارسی

کتاب رهایی عاطفی را مهدی قراچه داغی به فارسی برگردانده است. مهدی قراچه داغی مترجم تخصصی کتاب‌های روانشناسی و تربیت متولد سال 1326 در کاشان است. او از سال 1351 به ترجمه مشغول است و در این سال‌ها نقش به سزایی در ترجمه‌ی ژانرهای مختلف روان‌شناسی و خودشناسی و تربیت فرزند داشته است. ازجمله کتاب‌های ترجمه‌شده‌ی او می‌توان به کتاب‌های چگونه از عطش دل‌بستگی رهایی یابیم، فوق ستاره‌ی فروش شوید، عزت‌نفس برای نوجوانان، هرگز نگویید هرگز، جنسیت مغز، با آرامش ذهن به ثروت برسید، رهایی عاطفی، هنر رسیدن به آنچه می‌خواهید و... اشاره کرد. شما می‌توانید نسخه‌ی الکترونیکی و پی‌دی‌اف pdf همه‌ی این کتاب‌ها را در سایت فیدیبو خرید و دانلود کنید.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند تا از گیرودار یک وابستگی منفی نجات پیدا کنید. این نجات یافتن به معنای این نیست که دیگر هرگز عاشق نمی‌شوید و یا به چیزی وابسته نمی‌شوید بلکه به معنای این است که می‌توانید اعتمادبه‌نفس خودتان را افزایش دهید و احساس رهایی و آزادی داشته باشید. این احساس رهایی و آزادی به شما کمک می‌کند تا بهتر در روابط عاطفی شرکت کنید و بیشتر خودتان باشید. 

آنچه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب رهایی عاطفی نوشته‌ی دکتر دیوید ویسکات با ترجمه مهدی قراچه داغی بود. خرید و دانلود کتاب الکترونیکی این اثر در همین صفحه‌ی فیدیبو امتحان پذیر است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۳ مگابایت
تعداد صفحات
288 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۳۶:۰۰
نویسندهدیوید ویسکات
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرانتشارات نگاه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۰۸/۱۲
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
10,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۳ مگابایت
۲۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 29 مخاطب
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
24 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
13 ٪
1
ستاره
17 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

نویسنده تو متن یه خانمه ولی تو صفحه مشخصات فیدیبو اسمش دیوید ویسکات ?، تا اینجا هم که من خوندم ترجمه ش نامفهوم و گنگه، از آقای قره چه داغی بعیده این ترجمه، حتما مترجم هم یکی دیگه ست و الکی اسم ایشون رو زدن مثل اسم نویسنده

5

بالاخره با همکاری عزیزان فیدیبو کتابم دریافت شد. تا اینجایی که خوندم تونستم جواب سئوالم رو بگیرم و می‌تونم بگم برای من کتاب عالی هست???

5

کتاب بسیار خوبیه. از آن دسته کتابها که اگر بخوای میتونی ازش خیلی راهکارها یاد بگیری هم اطلاعات تخصصی میده هم برای مخاطب عادی میده.

4

اسم این کتاب با زندگی برقصیم اثر سوزان جفرز است نه رهایی عاطفی دیوید ویسکات

1

نمونه کتاب با عنوان کتاب همخوانی نداره باید نمونه بیشتری بزارید الان که اصلا معلوم نیست کتاب خوبی هست یا نه

5

جزو تاثیر گذارترین کتاب هایی که خوندم .فوق العادست پیشنهاد میکنم بخونید ...

5

البته درسته که اسمش به محتویات کتاب مربوط نیس ولی کتاب فوق العاده ای هست

4

کتاب کامل و جامعی است و ب بهترین زندگی کردن و لذت بردن از زندگی خیلی کمک میکند

4

کتاب خوبی هست ولی اسمش این نیست .. اسم کتاب با زندگی برقصیم سوزان جفرز هست

4

خوندنش برای من مفید بود ولی بهترین کار برای رهایی، به نظرم بالابردن عزت نفس است

نمایش 10 نقد دیگر
3.6
(29)
18,000
٪50
9,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رهایی عاطفی
٪50
رهایی عاطفی
دیوید ویسکات
انتشارات نگاه
3.6
(29)
18,000
٪50
9,000
تومان