0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در جستجوی خوشبختی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی در جستجوی خوشبختی

نویسنده:
کریس گاردنر
درباره در جستجوی خوشبختی

یکی از آرزوهای انسان، دست یافتن به جادوی جاودانگی است. کسی که آرزویی ندارد در واقع مرده است. به همین دلیل زمانی که انسان به آرزوهایش می‌رسد. دنیا در مقابلش ایستاده و او را تشویق می‌کند.

نقد و بررسی کتاب صوتی «در جستجوی خوشبختی»

کتاب در جستجوی خوشبختی The Pursuit of Happyness توسط کریس گاردنر نوشته شده‌است. این کتاب در سال 2006 به زبان انگلیسی منتشر شد. این کتاب در ژانر زندگی‌نامه نویسی نوشته شده‌است. اما از زندگی‌نامه‌هایی که فقط درمورد زندگی یک انسان مشهور باشند. این زندگی‌نامه در واقع استادی برای خوانندگان است. کریس گاردنر با نوشتن داستان زندگی خود در تلاش است که به انسان نکاتی را که در عین سادگی بسیار مهم هستند را آموزش دهد. یکی از این نکات به دنیا رویاها رفتن است. هر انسان یک آرزو و رویایی دارد که با آن احساس خوشبختی می‌کند. به همین دلیل باید برای رسیدن به رویاها تلاش کرد. اگر این تلاش صورت گیرد. بی‌شک به نتیجه نیز خواهد رسید. دیگر نکته‌ای که گاردنر در تلاش برای آموزش آن است، حمایت از سرخوردگی‌های درونی است. تمامی انسان‌ها درون خود سرخوردگی‌هایی دارند که تلاش می‌کنند آن‌ها را مخفی نگه دارند. زیرا تصور می‌کنند که اگر کسی از ضعف‌ها و دردهای درونیشان با خبر شود، مورد تمسخر قرار می‌گیرند. اما در واقع در این کره خاکی کسی وجود ندارد که درونش ضعف و سرخوردگی نباشد. برای برطرف کردن این سرخوردگی‌ها باید آن‌ها را از ته گنجه درونمان بیرون آوریم. مخفی کردن آن‌ها دردی را از انسان درمان نمی‌کند. کتاب در جستجوی خوشبختی داستان خود را در پانزده فصل  هیوز، به پیش، آب نبات، غم بی‌پدری، مامان کجاست؟، گروه موسیقی بیچز برو  طرف الف، گروه موسیقی بیپز برو طرف ب، آن سوی دنیا، تصاویر یک زندگی، آنچه بر من گذشت (مرحله مقدماتی)، آنچه بر من گذشت (مرحله پیشرفته)، رویای کالیفرنیا، گل‌های رُز زاغه، فضای تاثیرگذارو نعمتی فراتر از آرزوهای هزاران انسان آوریل 2004 روایت می‌کند.

داستان این کتاب درمورد زندگی پرفراز و نشیب کریس گاردنر است. گاردنر دوران کودکی بسیار سختی را پشت سر گذاشته است. او به همراه مادر و خواهرش با ناپدری خود زندگی می‌کرد. اما به دلیل آزار و اذیت‌های بسیار از سوی ناپدری این کودکان تحت مراقبت‌های دولتی قرا گرفتند. مادرشان نیز به جرم تلاش برای کشتن همسرش دستگیر شده بود. به همین دلایل گاردنر هیچ الگوی مردانه خوبی در زندگی‌اش نداشت. اما از همان کودکی آرزو داشت که پدر خوبی برای فرزندانش شود. سال‌ها گذشت و کریس گاردنر بزرگ شد و به سن جوانی رسید. او در سال 1977 با دختری به نام شری دایسون ازدواج کرد. دایسون و گاردنر پنج سال پس از ازدواجشان صاحب پسری به نام کریستوفر شدند. کریس گاردنر در آن زمان خرده فروش اسکنرهای پزشکی بود. اما شرایط مالی خوبی این خانواده نداشتند. وضع ملی آن‌ها بسیار بد و توانایی پرداخت اجاره خانه را نداشتند. به همین دلیل صاحبخانه آن‌ها را از خانه بیرون کرده بود. شری که تحمل چنین شرایطی را نداشت همسر و فرزندش را ترک کرد. از تمام دنیا برای کریس، کریستوفر باقی مانده بود. او باید زندگی خوبی برای پسرش فراهم می‌کرد. اما نمی‌توانست. در نهایت پس از تحمل سختی‌های بسیار، گاردنر توانست شرکت خودش را افتتاح کند. او با تلاش بسیار، به جایگاه بسیار مهمی در زندگی رسید. هم اکنون کریس گاردنر شصت و هفت ساله یکی بزرگترین کار آفرینان جهان است. او در سال 1987 شرکت گاردنر ریچ Gardner Rich را افتتاح کرد. او یکی از مهم‌ترین بازاریابان شرکت بورس دیمویتر محسوب می‌شود. کریس گاردنر کسی است که از فقر شدید به این جایگاه رسد. اما هیچگاه وظیفه انسانی و پدری‌اش را فراموش نکرد.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب «در جستجوی خوشبختی»

در سال 2006 با اقتباس از کتاب در جستجوی خوشبختی فیلمی در ژانر درام و زندگی‌نامه‌ای ساخته شد. کارگردان این فیلم سینمایی گابریل موچینو Gabriele Muccinoاست. در این فیلم سینمایی هنرمندان بسیاری مانند ویل اسمیت در نقش کریس گاردنر، جیدن اسمیت در نقش کریستوفر گاردنر، تندی نیوتون، دن کستلانتا و ... حضور دارند.

ترجمه‌ی کتاب صوتی «در جستجوی خوشبختی»

کتاب در جستجوی خوشبختی توسط سارا افراز ترجمه شده‌است. نسخه چاپی این کتاب در سال 1391 توسط انتشارات صبح صادق به چاپ رسید. نسخه صوتی کتاب نیز در سال 1398 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شد. گوینده‌ی این کتاب صوتی آسمان مصطفایی و کامبیز خلیلی است. از آثار سارا افراز می‌توان به کتاب خشم، تاوان نابرابری، ایگو دشمن من است، قدرت داشتن یک زندگی موفق و ... اشاره کرد. شما می‌توانید کتاب صوتی در جستجوی خوشبختی به قلم کریس گاردنر، ترجمه‌ی سارا افراز، گویندگی آسمان مصطفایی، کامبیز خلیلی و انتشارات کتاب‌سرای تندیس از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

آسمان مصطفایی فارغ التحصیل رشته‌ی پژوهش هنر از دانشگاه تهران است. نام خانم مصطفایی با گویندگی عجین شده‌است. اما او شاعر و ترانه سرا نیز هست. او اکنون مدیریت بخش کتاب‌های صوتی جیحون را برعهده دارد.

درباره‌ی نویسنده کتاب «در جستجوی خوشبختی»، کریس گاردنر

کریس گاردنر Chris Gardner در نهمین روز از ماه فوریه سال 1954 چشم به جهان گشود. او تاجر آمریکایی و سخنران انگیزشی است. گاردنر گذشته سختی داشت. او در دوران کودکی مورد آزار و اذیت ناپدری‌اش قرار می‌گرفت. در بزرگسالی نیز همسرش او را به دلیل فقر ترک کرد. اما او شکست را نپذیرفت و به تلاشش ادامه داد. کریس گاردنر نماد تمامی انسان‌هایی است که در راه رسیدن به آزوهایشان از جان گذشته‌اند.

بخشی از کتاب «در جستجوی خوشبختی»

در طرح خاطرات کودکی‌ام که به دست هنرمندی از مکتب آمپرسیونیزم کشیده شده است. تصویری هست که بیش از همه خودنمایی می‌کند. تصویری که وقتی فراخوانده می‌شود. یادآور دورة گرم کردن شربت نان‌های تابه‌ای (پن کیک) در ماهیتابه با آن صدای جلز و ولزش می‌شد. وقتی که به طرز جادویی به آب نبات خانگی بدل می‌شد و دهان را آب می‌انداخت. و بعد آن زن در نظرم می‌آید. آن زن خیلی خیلی زیبا که در کنا اجاق ایستاده بود و این کار جادویی را فقط برای من انجام می‌داد. یا دست کم برای یک پسر بچه سه‌ساله این احساس را داشت. وقتی که او برمی گشت و به طرف وسط آشپزخانه‌ای که من در کنار خواهر هفت‌ساله‌ام افلیا و روفوس و پوکی دو کودک دیگری که درآن خانه زندگی می‌کردند مشتاقانه ایستاده بودم نزدیک‌تر می‌شد و به سمت من لبخند می‌زد، بوی فوق‌العادة دیگری هم همراه  حضور او به مشام می‌رسید. هنوز هم رايحة فوق‌العاد؛ او همراه من است آب نبات در حال سرد شدن را از قاشق چوبی سر می‌دهد و می‌کشد و خرد می‌کند و در دستِ دراز کرده من می‌گذارد و به من، که شادمان آن شیرینی خوشمزه را حریصانه می‌خورم، نگاه می‌کند. بوی عطر یا رایحه‌ای از گل یا ادویه نیست. بویی پاک و گرم و خوب است که مانند شنل سوپرمن مرا می‌پوشاند وبه من احساس قوی و مهم بودن و این که دوستم دارند، می‌دهد. حتی اگر هنوز هم کلماتی برای آن مفاهیم بلد نباشم.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
310.۶۵ مگابایت
مدت زمان
۱۱:۱۲:۴۶
نویسندهکریس گاردنر
مترجمسارا افراز
راویکامبیز خلیلی
راوی دومآسمان مصطفایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۵/۱۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
59,400 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۱۰.۶۵ مگابایت
۱۱:۱۲:۴۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
66 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب خوبی بود

2

عالی

2.7
(3)
83,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
در جستجوی خوشبختی
در جستجوی خوشبختی
کریس گاردنر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در جستجوی خوشبختی
در جستجوی خوشبختی
کریس گاردنر
انتشارات کتاب‌سرای نیک
2.7
(3)
83,500
تومان