0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
18.  قمارباز - فئودور داستایفسکی

پادکست کتاب کست - KetabCast - 18. قمارباز - فئودور داستایفسکی

راوی:

کانال:
پادکست کتاب کست - KetabCast

درباره این اپیزود

راوی: آرمان سلطان زاده

نویسنده: فئودور داستایوسکی

مترجم: سروش حبیبی

قمارباز (روسی: Игрок، Igrok) رمان کوتاهی از داستایفسکی است، رمان نشان دهنده اعتیاد خود داستایفسکی به رولت می‌باشد که الهام بخش نوشتن این کتاب شد، نویسنده در هنگام نوشتن کتاب تحت مهلت سختی برای بازپرداخت بدهی‌اش ناشی از قمار بود.

قمارباز یکی از آثار درخور و ممتاز داستایفسکی است که در سن ۴۵ سالگی وی، تنها در مدت ۲۶ روز نگاشته شده‌است. داستان رمان ماجرای خانواده‌ای روس است که بر اثر تحولات و بی‌لیاقتی‌ها ثروت انبوه خود را از دست داده و مجبور به مهاجرت به کشور دیگری شده‌اند. راوی داستان که معلم فرزندان این خانواده است داستان را در حالی روایت می‌کند که یا از قمارخانه برگشته است یا در راه قمارخانه است. وی که به شانس خودش در قمار اعتقاد راسخ دارد مدام در اندیشه قمار است و آن را تنها راه محقق شدن خواسته‌هایش می‌داند.

ترجمه‌های فارسی

همانند بسیاری از آثار کلاسیک ادبیات روسیه این اثر هم ابتدا نه از زبان اصلی خودش، بلکه از فرانسه به فارسی برگردانده شد. ترجمهٔ جلال آل‌احمد از این اثر از مشهورترین کارهای وی در حوزهٔ ترجمه به‌شمار می‌رود که توسط انتشارات فردوسی منتشر شده‌است. سروش حبیبی این اثر را مستقیماً از زبان روسی به فارسی برگردانده است و ترجمهٔ وی توسط نشر چشمه منتشر شده‌است.

فهرستی از مترجمان این اثر به فارسی:

جلال آل احمد

صالح حسینی

سروش حبیبی

مهرداد مهرین

حمیدرضا آتش برآب

شناسنامه

فرمت محتوا
مدت زمان
زبان
audio
۳۰:۱۴

گذاشتن این عنوان در...

نشان‌شده‌ها
شنیده‌شده‌ها
18.  قمارباز - فئودور داستایفسکی
18. قمارباز - فئودور داستایفسکی