0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
واقعیت
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب واقعیت

ده دلیل اینکه چرا درباره جهان اشتباه فکر می کنیم و چرا رویدادهای جهان از آنچه به نظر می رسند، بهتر
درباره واقعیت
هنگامی که سؤالات ساده‌ای درباره روندهای جهانی پرسیده می‌شود -چند درصد از جمعیت جهان در فقر زندگی می‌کنند؛ چرا جمعیت جهان رو به افزایش است؛ چه تعداد از دختران، مدرسه را به پایان می‌رسانند- ما بطور سیستماتیک به سؤالات پاسخ اشتباه می‌دهیم. آنقدر اشتباه که شامپانزه‌ای که به صورت تصادفی پاسخ‌ها را انتخاب می‌کند، همواره از معلم‌ها، روزنامه‌نگاران، برندگان جایزه نوبل و مشاوران مالی سبقت خواهد گرفت. در کتاب واقعیت (Factfulness)، پروفسور سلامت بین‌الملل و پدیده جهانی سخنرانی‌های TED، هانس رزلینگ، همراه با دو همکار قدیمی‌اش، آنا و اولا، یک توضیح جدید و بنیادی از علت این رخداد را عنوان می‌کند. آنها از ده غریزه‌ای که نگرش ما را تحریف می‌کنند، پرده بر می دارند – از تمایل ما به تقسیم جهان به دو گروه (معمولاً نسخه‌ای از ما و آنها) به منظور چگونگی درک پیشرفت بشریت (با این باور که اکثر مسائل رو به وخامت هستند) به نحوی که در رسانه‌هایمان انعکاس می‌یابد (جایی که قوانین ترس در آن حاکم است). مشکل ما این است که از نادانسته‌هایمان چیزی نمی‌دانیم. حتی حدسیات ما توسط ضمیر ناخودآگاه و تعصبات پیش‌بینی شده تأثیر می‌پذیرند. مشخص شد که جهان با وجود تمام نقص‌هایش در حالت بسیار بهتری از چیزی که ما ممکن است تصور کنیم، قرار دارد. این بدین معنی نیست که نگرانی‌های واقعی وجود ندارند، اما وقتی که همواره در مورد همه مسائل، به جای پذیرش یک جهان بینی مبتنی بر واقعیت، صرفا نگران هستیم، توانایی‌مان را در تمرکز بر مسائل مهم‌تر و واقعی‌تر از دست می‌دهیم. الهام‌بخش و مکاشفه‌آمیز، سرشار از حکایات زنده و داستان‌های سیار، واقعیت یک کتاب ضروری و اساسی است که شیوه جهان بینی شما را تغییر خواهد داد و شما را برای بحران‌ها و فرصت‌های آینده آماده می‌کند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۶۶ مگابایت
تعداد صفحات
320 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۴۰:۰۰
نویسندههانس رزلینگ
نویسنده دوم آنا رزلینگ رونلاند
مترجمبهار رحمتی
ناشرنشر نوین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Factculness
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۴/۰۸
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
49,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۶۶ مگابایت
۳۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 50 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
12 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب بسیار خوبی بود. بسیار اموختم و فهمیدم که حتی از ساده ترین و بدیهی ترین چیزها که فکر می کنیم اطلاع داریم در واقع در توهم هستیم و تصمیم گیری های غلط بر پایه همین اطلاعات غلط به مراتب خطرناک تره. کتاب می تونست در حد ۲۰ یا ۳۰ صفحه باشه ولی با توجه به گفته خود نویسنده که در مقابل تصحیح اطلاعات جبهه گیری وجود داره تلاش سخت و به نظر موثری بوده. اگر برای وقت خود ارزش قایلید و میخواهید چیزی یاد بگیرید که نمودش رو در زندگی و تصمیم گیری و به مراتب کسب و کار و حتی در سطوح بالاتر ببینید به نظرم این کتاب انتخاب معقول و منطقی به نظر میاد.

5

خیلی کتاب خوبی بود. چون از واقعیت صحبت میکرد و با گفته های متوهمانه، خیالی و خُرافی، فریبم نمیداد. دوباره قصد دارم که بخونمش چون از کهنه شدن باور ها و عقایدم جلوگیری میکنه.

5

پادکست بی پلاس رو حتما قبل از خوندن کتاب بررسی کنید و اپیزود واقعیت رو حتما گوش کنید. کتاب دید عمیقی رو نسبت به اوضاع کلی جهان بهتون میده.

3

موضوع کتاب در جای خود جدید و نگاه متفاوت به خواننده می دهد اینکه ممکن است واقعیت ها آنطور که مواجه پیدا می کنیم نباشد و نگاه قطع متعصبانه نداشته باشیم

2

پادکست خیلی بهتر از خود کتاب بود .در کتاب همش از آمار و ارقام استفاده شده انگار داریم یک داده آماری رو مطالعه میکنیم من زیاد نپسندیدم

5

كتاب خيلى خوب ومفيدى هست تمام گرفتارىها ومشكلات انسانها از همين عدم شناخت دقيق جهان ميباشد

4

کتاب هست که اگاهی با خودش میاره کی یکم اگاهی بدش میاد؟؟ ;)

5

یکی از کتاب هاییه که به همه پیشنهاد میکنم بخونن

5

کتابی که دیدگاه آدم را تغییر می دهد!

4

این کتاب کامله یا خلاصه هست؟

نمایش 3 نقد دیگر
3.9
(51)
آموزنده 🦉 (2)
69,000
٪50
34,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪10
واقعیت
واقعیت
هانس رزلینگ

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
واقعیت
٪50
واقعیت
ده دلیل اینکه چرا درباره جهان اشتباه فکر می کنیم و چرا رویدادهای جهان از آنچه به نظر می رسند، بهتر
نشر نوین
3.9
(51)
آموزنده 🦉 (2)
69,000
٪50
34,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر