0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بی حدومرز

معرفی، خرید و دانلود کتاب بی حدومرز

حصار ظرفیت های خود را در هم بشکنید
نویسنده:
جان سی مکسول
درباره بی حدومرز

«زندگی مانند دوچرخه‌ی دنده‌ای است. بیشتر ما دنده‌هایی داریم که هیج وقت ازشان استفاده نمی‌کنیم»

جان مکسول با آوردن این جمله در ابتدای کتاب بی‌حد و مرز به روشنی از ظرفیت‌ها و توانایی انسان در زندگی صحبت کرده است. او معتقد است کلیشه‌های ذهنی رایج و ناآگاهی باعث می‌شود بسیاری از انسان‌ها هیچ توانایی‌های واقعی خود را نشناسند و به اندک دستاوردهای خود قانع شوند.

درباره‌ی کتاب بی حد و مرز

کتاب «بی حد و مرز» تحت عنوان انگلیسی (No Limits) برای اولین بار در سال 2017 منتشر شد. این اثر مانند دیگر اثار جان سی مکسول در زمینه‌ی رهبری و توسعه‌ی فردی است. با این تفاوت که به طور خاص به ظرفیت‌های وجودی و عدم تمایل انسان به استفاده از توانایی‌های انسان می‌پردازد. او در این اثر به 17 نکته‌ی تاثیرگذار بر توانایی و آگاهی افراد پرداخته و برای درک کامل این مفهوم از مثال و داستان‌‌های بسیار زیاد کمک گرفته است. از نظر مکسول ظرفیت‌های اصلی مکسول را می‌توان در 7 گروه دسته بندی کرد. ظرفیت انرژی، عاطفی، تفکر، ارتباطی، خلاق، تولید و رهبری. مکسول معتقد است با آگاهی از هریک از لایه‌های ظرفیت می‌توان آن را شکوفا کرد و در نهایت هفت ظرفیت را با هم رشد داد

این کتاب دارای 4 بخش، به ترتیب زیر است:

آگاهی

توانایی

انتخاب‌ها، کارهایی را انجام دهید که ظرفیتتان را به حداکثر برساند

نتیجه‌گیری/ زندگی بی حد و مرز شما

کتاب «بی‌حد و مرز» توسط رضا رایان راد و سید طاهر و شریعت پناهی ترجمه شده و انتشارات آریانا قلم آن را به بازار عرضه کرده است.

جان سی مکسول نویسنده‌ی کتاب بی حد و مرز

جان سی مکسول نویسنده، کشیش و سخنران است که آثار زیادی را در زمینه‌ی رهبری به رشته‌ی تحریر درآورده است. او در سال 1947 در ایالت میشیگان آمریکا به دنیا آمد. او ابتدا تحصیلات خود را در حوزه‌ی علمیه ادامه داد و سپس کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته‌ی الهیات اخذ کرد. او به مدت 14 سال مسئولیت کلیساهای مختلف آمریکا را بر عهده داشت. اما پس از آن تصمیم گرفت به نویسندگی و سخنرانی انگیزشی بپردازد.

کتاب‌های مکسول با استقبال فراوانی از جانب مخاطبین روبه‌رو شدند و برای او شهرت بسیار زیادی به ارمغان آورد. رخی از آنها در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفته است. از شناخته‌شده ترین آثار مکسول می‌توان به «۲۱ قانون انکارنشدنی رهبری» و «۲۱ ویژگی ضروری یک رهبر» اشاره کرد. اثار مکسول تاکنون بیش از 20 میلیون نسخه فروش داشته است و او یکی از ده نویسنده‌ی برتر و عضو تالار افتخارات سایت آمازون است. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «طرز فکر افراد موفق»، «استعداد هرگز کافی نیست» و «نقشه‌ی راه موفقیت» اشاره کرد. نسخه‌ی الکترونیکی و صوتی کتاب‌های جان سی مکسول در وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو موجود است.

کتاب بی‌حد و مرز برای چه افرادی مناسب است؟

موضوع اصلی کتاب بی حد و مرز شناخت ظرفیت‌های و آگاهی از توانایی‌های فردی انسان است. به همین علت مخاطب اصلی آن می‌تواند گروه دانش آموزان و دانش‌جویان باشد که در ابتدای مسیر رشد و شکوفایی قرار گرفته‌اند. آنها با آگاهی از ظرفیت‌های خود می‌توانند آینده‌ی بهتری را برای خود رقم بزنند.

گروه دیگر افرادی است که مدت‌ها از شخصیت خود غافل بوده‌اند و اکنون به دنبال آرزوهای محقق نشده‌ی خویش‌اند. گروه آخر، مدیران و رهبرانی هستتند که به دنبال توانمند کردن کارکنان و بهینه‌سازی عملکرد سازمان خود هستند.

در بخشی از کتاب بی حد و مرز می‎خوانیم

اگر شما هم مثل اکثر آدم‌ها باشید. شرط می‌بندم از زندگی چیزهایی بیش از آنچه هم اکنون تجربه می‌کنید می خواهید. شاید در زندگی‌تان در همه زمینه‌هایی که می‌خواهید موفق نباشيد. شاید از پیشرفت‌تان رضایت کامل ندارید. آیا دارید همه کارهایی را که خواهانش هستید انجام می‌دهید؟ یا اینکه می‌خواهید بیشتر ببینید. بیشتر انجام دهید و بیشتر وجود داشته باشید؟ اگر مثل من باشید. می‌خواهید به چیزهای بیشتری دست یابید. حتی حالا که نزدیک به هفتاد سال دارم. راضی نیستم. می خواهم به رشدم ادامه دهم و منشا تغییری باشم.

اگر ندانید چه چیزی محدودتان می کند. چگونه برطرفش خواهید کرد؟

چه چیزی سد راهتان می‌شود؟ چه چیزی محدودتان می‌کند؟ می‌دانید؟ اگر ندانید چه چیزی محدودتان می‌کند. چگونه برطرفش خواهید کرد؟

شاید این سخن معروف را شنیده باشید که «اگر می خواهید کاری انجام شود. آن را به آدمی بدهید که مشغله زیادی دارد». ممکن است این حرف با عقل جور درنیاید, اما حرف درستی است. به نظر می‌رسد آدم‌هایی که می‌توانند کارهای زیادی به انجام برسانند قادرند بازهم کارهای بیشتری تقبل کنند و همچنان پربازده باشند. علتش چیست؟ آیا برخی افراد صرفا ظرفیت زیادی دارند و بقیه فاقد آن اند؟

شده به ظرفیت خود فکر کنید؟ بیشتر افراد گمان می‌کنند ظرفیت‌شان از پیش تعیین شده است. این حرف را می شنوید که فلانی«پرظرفیت» است و دیگری«کم ظرفیت» و آن را قبول می کنید. ظرفیت شما چقدر است؟ آن را زیاد. کم یا متوسط تعریف کرده‌اید؟ فکر می‌کنید ازپیش تعیین شده است؟ شاید مقدارش را مشخص نکرده باشید. اما احتمال با میزانی از موفقیت که گمان می کنید برایتان امکان پذیر است کنار آمده‌اید. این مشکل آفرین است. عده‌‌ی زیادی کلمه ظرفیت را می‌شنوند و گمان می‌کنند محدودیت است. آنها فرض می‌کنند ظرفیتشان تعیین شده است به ویژه درصورتی که از سن معینی عبور کرده باشند. افراد از این ایده که ظرفیت یا توان بالقوه شان می‌تواند افزایش یابد دست می کشند. تنها کارشان این است که سعی کنند آنچه را به گمانشان در اختیار دارند مدیریت کنند. عده زیادی این گونه می‌انديشند. طبق مشاهدات روبرتو ورزولای کنشگر مشهور است که اقتصاددانان چنین ذهنیتی درباره محدودیت ها دارند. از این هم بدتر, آنها سعی می‌کنند دیگران را نیز متقاعد کنند که این ذهنیت را بپذیرند. ورزولا می گوید:

«اساسی‌ترین فرض در اقتصاد مضیقه است. این امر، عملا باعث کنار گذاشته شدن فرض برکت می‌شود. به این ترتیب معتبرترین اقتصاددانان این آمادگی را ندارند که به برکت بپردازند»

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۵ مگابایت
تعداد صفحات
344 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۲۸:۰۰
نویسنده جان سی مکسول
مترجم طاهر شریعت پناهی
مترجم دوم رضا رایان راد
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
No limits: blow the cap off your capacity,
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۴/۰۷
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
115,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۵ مگابایت
۳۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من کتاب رو قبلا تهیه کرده بودم ، به نظرم کتاب مفیدی بود البته نکته های آموزنده خیلی زیادی نداره ولی در کل خوندنش مفید

5
(3)
76,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
بی حد و مرز
بی حد و مرز
حصار ظرفیت های خود را در هم بشکنید

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بی حدومرز
بی حدومرز
حصار ظرفیت های خود را در هم بشکنید
انتشارات آریانا قلم
5
(3)
76,000
تومان