0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ژن

معرفی، خرید و دانلود کتاب ژن

تاریخ خودمانی
درباره ژن
نثر روان و سرگرم کنندۀ سیدارتا موکرجی در کتاب «ژن: تاریخ خودمانی»، روشنگر سفر اکتشافیِ رمزگشایی "شاه کد" دستورالعمل‌هایی است که سازنده و تشریح‌کنندۀ ماهیت انسان، حاکم بر فرم، عملکرد، و سرنوشت او، و تعیین کنندۀ آیندۀ فرزندان ما است. داستان ژن در سال۱۸۵۶ از باغچۀ یک صومعۀ دورافتاده وابسته به آگوستین مقدس در ایالات موراویا ـ واقع در جمهوری چک کنونی ـ آغاز می‌شود. در همین صومعه بود که "باغبان ـ راهب" تازه واردی بنام گریگور مِندل، که علاقۀ عجیبی به تولید و پرورش بوته‌های نخودفرنگی داشت، به‌طور اتفاقی با گزارۀ «واحد انتقال صفات موروثی» روبرو شد. این گزاره با نظریۀ تکاملِ چارلز داروین در اواخر قرن نوزدهم و همچنین تجربۀ خوفناک بهسازیِ نژادیِ کارگزاران آلمان نازی در دهۀ ۱۹۴۰ تلاقی پیدا می‌کند. ظهور پدیدۀ ژن، علم زیست‌شناسی را در دوران پس از جنگ جهانی دوم متحول می‌سازد، گفتمان‌های مربوط به نژاد و هویت را تسخیر می‌کند، و پاسخ‌های جنجالی و حیرت‌انگیزی را برای پاره‌ای از پرسش‌های پیچیده‌ای که در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی ما جاری بودند، ارائه می‌دهد. در طول دهه‌های بعد، دانش نوین ژن‌شناسی درک ما را از مفاهیم جنسیت، هویت جنسی، رجحان جنسی، کردار و خلق و خو، نیروی انتخاب، و اختیار و ارادۀ آزاد، به چالش کشیده، و به این ترتیب، پرسش‌های حیاتی و جدیدی را که قلمروی حریم شخصی ما ارتباط پیدا می‌کنند، پیش می‌کشد. اما فراتر از همۀ اینها، داستان ژن، گسترش و جذابیت سحرآمیز خویش را مدیون نبوغ و ذهن کنجکاو و کاوشگر بازیگران استثنایی صحنه‌های تاریخ، فلسفه، و علوم، نظیر گریگور مندل، چارلز داروین، فرانسیس کریک، جیمز واتسون، و روزالید فرانکلین، در کنار هزاران دانشمند و پژوهشگر دیگری است که بی‌وقفه در مسیر «کُدِ همۀ کُدها» تلاش کرده و می‌کنند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
6.۳۹ مگابایت
تعداد صفحات
820 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۷:۲۰:۰۰
نویسندهارتا موکِرجی
مترجمحسین راسی
ناشرانتشارات فرهنگ معاصر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The gene: an intimate history,
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۲/۲۹
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
160,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶.۳۹ مگابایت
۸۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 42 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
19 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
11 ٪
21 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

برای آشنایی با داستان ژنتیک کتاب خوبیه به حواشی جالبی هم می‌پردازه که مفیده اما فکر می‌کنم می‌تونست از بعضی توضیحات اضافی اجتناب کنه و حجم کتاب رو کم کنه و می‌تونست در بعضی جاها از عکس و تصویر استفاده کنه چون اگه کمک گوگل نبود قطعا بعضی توضیحات رو متوجه نمی‌شدم و اینکه بعضی جاها که حروف انگلیسی بکار رفته نظم جملات بهم ریخته و جای تأسف داره همچین مشکلی!

3

دوستانی که گلایه دارند بابت ترجمه، آیا متن کتاب با این متن نمونه گذاشته شده فرق داره؟ متن نمونه روان هست بنظرم. لطفا اگر دوستانی که کتاب رو خواندن و با ترجمه مشکل دارند نظر بدند تا برای خرید این کتاب تصمیم بگیریم. هزینه این کتاب کم نیست، مخصوصا اگر بعد از خرید متوجه بشم متن کتاب قابل درک نیست.

4

کتاب الکترونیک نباید ۴۸ تومن باشه

5

من کتاب چاپی رو خوندم و با اینکه کتاب قطوری هست خیلی خیلی خیلی از خوندن این کتاب لذت بردم....اصلا فکر نمیکردم که کتابی با موضوع علمی انقدر جذاب و خوندنی باشه....خیلی خیلی پیشنهادش میکنم

5

پادکست اخیر بی پلاس به این کتاب بینظیر پرداخت. عالیست

5

دکتر موکرجی با این کتاب و کتاب سرطان امپراتوری بیماری ها مرز های علم رو جابه جا کرده بسیار عالی این کتاب در خصوص ژنوم از زمان مندل تا به امروز

4

چرا اینقدر گرونه ؟

3
خوش‌خوان 🪶
آموزنده 🦉

اگر زیست شناسی را نمی‌پسندید و این رشته برای‌تان سخت تلخ است ولی دوست ندارید درباره‌ی‌ سترگ‌ترین دانسته‌ی بشر نادان باشید این را بردارید.

4

بحث ژن و تازیخچه اون برای من همواره جالب بوده چرا که با روشن شدن ابعاد کارکرد های اون خیلی از مسائل دیگه روشن میشه

1

معرفی شده در پادکست بی پلاس. آشنایی با حوزه علم ژنتیک به خصوص در این دوران که ویروس کرونا جهانگیر شده توصیه می کنم

نمایش 11 نقد دیگر
3.8
(49)
خوش‌خوان 🪶 (1)
165,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ژن
ژن
تاریخ خودمانی
انتشارات فرهنگ معاصر
3.8
(49)
خوش‌خوان 🪶 (1)
165,000
تومان