0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دختر ساعت ساز
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب دختر ساعت ساز

نویسنده:
کیت مورتون
ناشر:
نشر خوب
درباره دختر ساعت ساز

زمانی که کسی می‌میرد تمامی رازهایش سر به مهر باقی می‌ماند. تمامی انسان‌ها رازهایی در زندگی دارند که هیچکس آن‌ها را نمی‌داند. از کشف این رازها می‌توان مهیج‌ترین، زیباترین، عاشقانه‌ترین و حتی فرومایه‌ترین داستان‌ها را نوشت. اما تا به حال به رازهای خودتان اندیشیده‌اید؟

نقد و بررسی کتاب دختر ساعت‌ساز

کتاب دختر ساعت‌ساز The Clockmaker’s Daughter توسط کیت مورتون Kate Morton نوشته شده‌است. این کتاب در سال 2018 به چاپ رسید. روند داستان دختر ساعت‌ساز از حال آغاز می‌شود. اما ریشه‌های داستان در گذشته است. کتاب دختر ساعت‌ساز در چهار فصل نوشته شده‌است. بخش اول: کیف، بخش دوم: آدم‌های خاص، بخش سوم: تابستانِ برچوود منور و بخش چهارم: نور محبوس است.

داستان کتاب دختر ساعت‌ساز از دختری جوان به نام آلودی وینسلو Elodie Winslow آغاز می‌شود. آلودی کارمند یک بایگانی در لندن است. در طول روز با بسته‌های عجیب و غریبی روبرو است. در یکی از روزهای تکراری کار، بسته‌ای عجیب به دستش می‌رسد. آلودی از سر کنجکاوی و فضولی همیشگی بسته را باز می‌کند. درون بسته یک کیف چرمی بسیاری قدیمی است. قدیمی بودن کیف آلودی را بیشتر کنجکاو می‌کند. درون این کیف فقط یک عکس قدیمی و بسیار مرموز و یک کتاب طراحی وجود داشت. کتاب طراحی مربوط به یک هنرمند در سال‌های بسیار دور است که درون کتاب یک نقاشی از خانه است. عکس نیز تصویر یک زن بسیار زیبا اما در حال دستگیری است. محتوای کیف برای آلودی بسیار عجیب به نظر می‌رسد. زیرا عکس آن خانه برای آلودی بسیار آشنا است، انگار آن خانه را دیده است. ساعت‌ها این موضوع ذهن آلودی را به خود درگیر می‌کند و سرانجام او تصمیم به تحقیق در مورد صاحب کیف می‌گیرد. پس از تحقیقات گسترده آلودی، در می‌یابد کیف مطعلق به یک نقاش به نام ادوارد ردکلیف Edward Radcliffe است. اما زن در تصویر کیست و آن خانه بسیار مرموز و آشنا کجاست؟

کنجکاوی آلودی بیشتر و بیشتر می‌شود. او به سرنخ‌های بسیار عجیبی دست می‌یابد. پای یک قتل خوفناک در میان است. در سال 1862 استاد نقاش ادوارد ردکلیف، گروه شاگردان خود را به یک اردوی تفریحی دعوت می‌کند. آن‌‌‌‌ها برای استفاده از تعطیلات تابستانه خود به یک باغ بسیار زیبا در ساحل تیمز می‌روند. هدف از این برنامه خلق آثار هنری زیبا در طبیعت است. اما این تعطیلات به یک برنامه وحشتناک تبدیل می‌شود. در مدت اقامت گروه، نامزد ردکلیف با شلیک گلوله فردی ناشناس کشته می‌شود. به علاوه یکی دیگر از اعضای گروه ناپدید می‌شود. این اتفاق بهت‌آور همه چیز را ویران می‌کند. زندگی نقاش جوان ردکلیف نابود می‌شود. پرونده آن تابستان و اتفاقات مرموزش به مدت 150 سال بسته می‌ماند. اما آلودی با دنبال کردن سرنخ‌ها، پرونده این داستان را دوباره می‌گشاید. خواندن این رمان ذهن شما را کاملا به خود درگیر می‌کند. طراحی شخصیت‌ها آنقدر پیچیده و گیج کننده است که نمی‌توانید قدم بعدی داستان را حدس بزنید. کیت مورتون داستان کتاب دختر ساعت‌ساز را به مادرش هدیه کرده‌است.

ترجمه کتاب دختر ساعت‌ساز به زبان فارسی

کتاب دختر ساعت‌ساز توسط مترجم خوش‌ نام کشورمان فهیمه حصارکی ترجمه شده‌است. این کتاب در سال 1398 توسط انتشارات نشر خوب منتشر شد. فهیمه حصارکی یکی از مترجمان خوب کشورمان محسوب می‌شود. ترجمه‌های خانم حصارکی ساده و روان است. لحن او در تمام آثارش ثابت است. از آثار ترجمه شده توسط خانم حصارکی می‌توان به جادوی سخن، امپراطوری‌های بزرگ تاریخ، فرشتگان شفابخش، ده پیام از سوی فرشتگان برای شما، معشوقه خورشید و نام آوران بزرگ تاریخ نام برد. به علاوه فهیمه حصارکی مترجم مجموعه دو جلدی شروعی تازه نیز بوده‌است. شما می‌توانید کتاب الکترونیکی دختر ساعت‌ساز اثر کیت مورتون و ترجمه فهیمه حصارکی و انتشارات نشر خوب را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسنده کتاب دختر ساعت‌ساز، کیت مورتون

کیت مورتون Kate Morton در سال 1976 چشم به جهان گشود. او زاده استرالیا است. مورتون در یک مدرسه کوچک روستایی در تامبورین تحصیل کرده‌است. او از کودکی علاقه بسیاری به خواندن کتاب داشت. مورتون برای ادامه تحصیل به لندن رفت. او مدرک لیسانس سخنرانی از دانشگاه ترینیتی لندن دریافت کرده‌است. به علاوه دوره شکسپیر را در آکادمی سلطنتی هنر دراماتیک لندن گذارنده‌است. او برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش تراژدی در ادبیات شکسپیر بورس تحصیلی دریافت کرد. مورتون نویسندگی را در دوران تحصیلات لیسانس خود آغاز کرده بود. اولین کتاب وی به نام خانه‌ای در ریورتون در سال 2006 منتشر شد. اما اثر مشهور وی "باغ فراموش شده" است. نام مورتون با این کتاب برسر زبان‌ها افتاد. کیت مورتون بیش از 10 میلیون کتاب در 42 کشور فروخته است. این خود یکی از بزرگ‌ترین صادرات استرالیا به شمار می‌رود. این نویسنده شش رمان در کارنامه هنری خود با نام‌های خانه‌ای در ریورتون، باغ فراموش شده، ساعت‌های دور، راز نگهداری، دریاچه خانه و دختر ساعت‌ساز دارد. دختر ساعت‌ساز آخرین اثر منتشر شده از مورتون است. در خلق کتاب دختر ساعت‌ساز مورتون از مادرش کمک گرفته‌است. کیت مورتون با آهنگساز و موسیقی‌دانی به نام داوین ازدواج کرده‌است.

بخشی از کتاب دختر ساعت‌ساز

زمان زیادی گذشت تا اینکه این مهمان تازه از راه رسید و انجمن تاریخ هنر موزه‌اش را باز کرد. آن وقت‌ها بنی بشری در این خانه نبود. من خودم را به همان بچه‌هایی که هرازگاهی بعدازظهرها می‌آمدند، چهاردست و پا از ینجره‌های همکف بالا می‌رفتند تا روی دوستانشان تأثیر بگذارند قانع کرده بودم. گه گاهی که خُلقم تنگ بود، حرصم را با کوبیدن در یا تکان دادن پنجره خالی می‌کردم. جیغشان را درمی‌آوردم و وادارشان می‌کردم دمشان را بگذارند روی کولشان و فرار کنند.

اما واقعاً دلم برای مصاحبت با مهمانی درست وحسابی تنگ شده. در این یک قرن و اندی چند تایی آمده‌اند، چند تا مهمان ارجمند، که عاشقشان بوده‌ام. اما الان به جای آن‌ها، مجبورم هجوم شرم‌آور هفتگی مشتی آدم فضول و عنتر و منتر را تحمل کنم که می‌آیند و گذشته مرا شخم می‌زنند. گردشگرها هم به نوبه خود کلی درباره ادوارد حرف می‌زنند. هرچند « رادکلیف » یا « ادوارد جولیوس رادکلیف » صدایش می‌زنند که پیر و عصاقورت داده به نظر می رسد. مردم یادشان نیست وقتی توی این خانه زندگی می‌کرد چقدر جوان بود. وقتی تصمیم گرفتیم لندن را ترک کنیم، تازه تولد بیست و دوسالگی‌اش را گرفته بود. آن‌ها با جدیت و احترام درباره هنر صحبت می‌کنند و از پنجره بیرون را می‌بینند و به رودخانه اشاره می‌کنند و چنین چیزهایی بلغور می‌کنند که « اين همون منظره‌ایه که الهام بخش نقاشی‌های تیمز علیا بود.» البته به فنی هم خیلی علاقه نشان می‌دهند. او دیگر برای خودش یک پا قهرمان تراژیک شده؛ البته برای آدمی که با او زندگی کرده و از جیک و بوک زندگی‌اش خبر دارد باورکردنی نیست. مردم فرضیه پردازی می‌کنند که « آن اتفاق » کجا افتاد.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۴۵ مگابایت
تعداد صفحات
566 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۸:۵۲:۰۰
نویسندهکیت مورتون
مترجمفهیمه حصارکی
ناشرنشر خوب
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Clockmaker’s Daughter
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۲/۰۷
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
68,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۴۵ مگابایت
۵۶۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

رمان عجیبی بود! رازآلود و پیچیده. جاهایی نفس گیر و پیچیده، و یه جاهایی هم کش دار و طولانی. سیر داستان در چند زمان مختلف، نسل های متفاوت که به واسطه روح یک دختر اسرارآمیز به هم وصل می شوند پیش می ره. تک تک کاراکترهای داستان جذابیتی دارند که خواننده بی وقفه سرگذشت اونها رو دنبال می کنه تا بتونه پرده از راز زندگی دختر برداره و عجیب اینه که حتی در بخش هایی که گاهی بیش از حد وارد جزئیات می شه باز هم داستان از ریتم نمی افته و کشش اون حفظ می شه... به مترجم محترم تبریک می گم به خاطر ترجمه فاخر و متن بی نقصی که زیبایی این داسنان رو برای ما به نهایت رسوندن. دلیل سه ستاره دادنم فقط پایان داسنانه که گویا نویسنده ناگهان خسته شده و کم و بیش فهرست وار سر و ته چگونگی عاقبت شخصیت ها رو هم آورده! جز این، از خوندن این کتاب لذت بردم.

5

رمانی رازآلود، اسرارآمیز، زیبا... پر از تعلیق و هیجان... هنگام خوندنش حس کردم آلیسی هستم که به سرزمین عجایب پا گذاشتم ? ? ? شبیه یک فیلم رازآلود که نفس رو در سینه حبس میکنه مدام بین سالها و تاریخهای مختلف به زیبایی در رفت و برگشت هست میتونم بگم بعد از خوندن سایه باد و دختران مطرود و بازی فرشته دیگه هیچ کتابی به این شدت جذبم نکرده بود ???????

4

خوبه، بخصوص نشان دادن زندگی زنان در سه دوره ویکتوریایی، جنگ جهانی دوم و معاصر. کلا بازگو کردن داستان از زبان یک روح سخت و گاهی جذابه

5
خوش‌خوان 🪶
گیرا 🧲

به نظم نویسنده سعی کرده بود تمام داستان ها رو کامل کنه و چیزی رو از قلم نندازه. پایانش غیر قابل حدس بود. من خیلی دوسش داشتم 😍

5

زیبا و عجیب ونفس گیر

5

خوب بود

4
(8)
گیرا 🧲 (1)
34,000
٪50
17,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دختر ساعت ساز
٪50
دختر ساعت ساز
کیت مورتون
نشر خوب
4
(8)
گیرا 🧲 (1)
34,000
٪50
17,000
تومان