0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
باخانمان نوشته هکتور مالو

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی باخانمان نوشته هکتور مالو

نویسنده:
هکتور مالو
درباره باخانمان نوشته هکتور مالو

زندگی سختی‌ها و خوشی‌ها را در کنار هم برای انسان قرار داده‌است. اگر مدتی زندگی سخت و غم‌انگیز بود نمی‌توان گفت همیشه همینطور خواهد ماند. امید تنها چیزی است که در تاریکی مطلق، کور سوی روشنایی را به انسان نشان می‌دهد.

نقد و بررسی کتاب صوتی «باخانمان»

کتاب باخانمان En Famille  توسط هکتور مالو نوشته شده‌است. این کتاب در سال 1893 در فرانسه به زبان فرانسوی منتشر شد. این رمان بعدا توسط گیل Gil به زبان انگلیسی ترجمه شد. نام انگلیسی کتاب داستان پرین The Story of Perrine است. داستان کتاب باخانمان ترکیبی از عشق، شادی، غم و ترک علاقه‌مندی‌ها است. داستان کتاب باخانمان در ادامه داستان بی ‌خانمان نوشته شده‌است. این دو کتاب به عنوان شاهکارهای ادبیات شناخته می‌شوند. داستان کتاب باخانمان مجموعه‌ای اتفاقات جالب و گاهی غمگین درمورد دختر بچه‌ای به نام پرین است. این ماجراها براساس واقعیت نوشته شده‌اند. در روند این اتفاقات کودکان با دنیای واقعی و قابل لمسی روبرو هستند. استفاده از حقایق واقعی باعث شده تا این داستان هرگز کهنه نشود. هکتور مالو یکی از نویسندگانی است که داستان‌هایش را برای کودکان می‌نوشت. او با طبعی لطیف و زبانی شیرین و گیرا داستان‌ها را می‌نوشت. او در داستان‌هایش از ساده‌ترین اتفاقات استفاده کرده‌است. اما تمامی شخصیت‌ها، اتفاقات و حتی محل‌ها با زبان بی‌زبانی می‌خواهد چیزی را به کودکان بیاموزند. این آموزش کودکان را در بزرگسالی به افراد بهتری تبدیل می‌کند. کتاب صوتی باخانمان داستان خود را در بیست و شش فصل روایت می‌کند.

داستان رمان با خانمان از یک دختر سیزده ساله به نام پرین Perrine آغاز می‌شود. پرین دختر ادموند فرانسوی و ماری هندی است. ادموند، پسر یک تاجر سرشناس به نام آقای وولفران است. مادر پرین ماری دختری اهل هندوستان بود و در یکی از سفرهای ادموند به هندوستان با وی آشنا شد. عشق بین این دو آنقدر عمیق بود که ادموند برای زندگی با عشقش پدرش را نیز ترک کرد. آقای وولفران با این ازدواج مخالف بود. به همین دلیل پسرش را از خانه خود بیرون کرد. ادموند و ماری زندگی معمولی و ساده‌ای داشتند. این خانواده سه نفره یک خر بامزه به نام پاریکال دارند. پدر مادر پرین پشت این گاری از مرد عکاسی کرده و به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کنند. آن‌ها پس از مدتی تصمیم می‌گیرند که به شهر ماروکور فرانسه سفر کنند. خانواده ادموند در آنجا زندگی می‌کنند. اما در ابتدای این سفر ادموند به بیماری مبتلا شده و از دنیا می‌رود. پس از چند روز نیز مادر پرین ماری درگیر بیماری سختی می‌شود. پرین برای نجات مادرش حاضر است دست به هرکاری بزند تا او را نجات دهد. پرین حتی پالیکار بیچاره را نیز می‌فروشد تا هزینه‌های درمان مادرش را تامین کند. اما در نهایت مادرش از دنیا می‌رود. حال پرین با یک عالم تنهایی باقی مانده‌است. او که راهی به جز رفتن ندارد. راه ماروکور را به پای پیاده و بدون پول پیش می‌گیرد. او در ین راه سختی‌ها، آواردگی‌ها و گرسنگی‌های بسیاری را تحمل می‌کند. در این راه او با دخترکی به نام روزالی آشنا می‌شود. رزالی هم مانند او پدر و مادرش را از دست داده و تنها زندگی می‌کند. او در یکی از کارخانه‌های آقای وولفران کار می‌کند. روزالی از مدیر یکی از کارخانه‌ها اجازه می‌گیرد که پرین هم با او کار کند. پرین از معدود کسانی است که در ماروکور می‌تواند انگلیسی صحبت کند. توانایی انگلیسی صحبت کردن او، او را به آقای وولفران نزدیک می‌کند. پرین در شهر نامش را به هیچ کس نگفته و نمی‌گوید. همه مردم او را با نام آورلی  Aurelie می‌شناسند. آقای وولفران از روزی که پسرش ادموند را ترک کرده، بسیار پیر شده‌است. او افسرده، غمگین و بسیار تنها است. به علاوه چشمانش نیز بینایی خود را از دست داده‌اند. پرین در ابتدا هویت خود را مخفی می‌کند. اما زمانی که درمی‌یابد پدربزرگش واقعا مرد خوبی است به او کمک می‌کند. پدربزگش نیز کم کم متوجه می‌شود که این دختر مهربان نوه‌ی خودش پرین است. پس از اثبات اینکه پیرن نوه‌ی وولفران است. او تصمیم به عمل جراحی سختی می‌گیرد تا بتواند صورت زیبای نوه‌اش را ببیند. به علاوه او دستور می‌دهد تا برای کارگران کارخانه‌اش خوابگاه‌های بزرگی را بسازند. هویت پرین زمانی مشخص می‌شود که زنی به نام مادربزرگ فرانسوا او را می‌بیند. فرانسوا از زمان تولد تا کودکی پرین همراه خانواده ادموند بود. اما پس از مرگ ادموند به فرانسه بازگشت تا این خبر را به وولفران برساند. مادربزرگ فرانسوا به وولفران گفت که چنین کمک و عشق بی‌قید و شرطی فقط از یک هم‌خون برمی‌آید. وولفران نیز وکلای خود را به محل تولد پرین فرستاد تا مدارک تولد او را پیدا کنند.

اقباس‌های سینمایی از کتاب صوتی «باخانمان»

با اقباس از داستان کتاب باخانمان در سال 1978 یک مجموعه انیمیشن در ژاپن ساخته شد. این مجموعه کارتون در 53 قسمت از 1 ژانویه تا 31 دسامبر سال 1978 پخش شد. کارگردان کارتون باخانمان هیروشی سایتو Hiroshi Saito و شیگه‌ئو کوشی Shigeo Koshi است. این مجموعه انیمیشن در ایران نیز ترجمه شده‌است. صدا پیشگان این انیمیشن در ایران نرگس فولاوند در نقش پرین، رزیتا یار احمدی در نقش روزالی، علی اکبر هرانر در نقش وولفران و ... هستند. مجموعه پرین باخانمان از شبکه 1 ایران پخش می‌شد. همچنین کارتون پرین در سال 2010 از شبکه فلیپین نیز پخش شد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی «باخانمان» به زبان فارسی

کتاب باخانمان برای اولین بار در ایران در سال 1395 به نام «معجزه‌ای برای پرین» توسط محمد قاضی ترجمه شد. این کتاب توسط انتشارات بدرقه جاویدان به چاپ رسیده‌است. کتاب باخانمان برای بار دوم توسط محمد قاضی ترجمه شد. این کتاب در سال 1398 توسط انتشارات پیدایش منتشر شد. محمد قاضی در سال 1399 بار دیگر این کتاب را با انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر کرد.

احسان کرمی زاده بیستمین روز از تیر ماه سال 1359 در تهران است. او دانش آموخته‌ی رشته‌ی تشریفات محسوب می‌شود. به علاوه اینکه دوره‌های بازیگری حرفه‌ای را نیز گذارنده است. احسان کرمی فعالیت هنری خود را در سال 1385 با کار در رادیو آغاز کرد. صدای این هنرمند را بی‌شک از رادیو ایران، رادیو پیام و ... شنیده‌اید. به علاوه او مدتی نیز یکی از گویندگان برنامه جمعه ایرانی بود. احسان کرمی یکی از هنرمندان همه فن حریف سینمای ایران است. نام او به عنوان بازیگر سینما، تلویزیون، تئاتر، خواننده، صداپیشه و مجری شناخته می‌شود. از هنرنمایی‌های او در زمینه تئاتر می‌توان به نمایش مری پاپینز، مانوس و ... اشاره کرد. او در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری از جکله هم‌گناه، هیئت مدیره، 360 درجه، دربست، شب‌های مافیا و ... حضور داشته است. از تک آهنگ‌های این خواننده نیز بی‌شک نام دنیای ناکوک، شب‌های بارانی، شعر ناب، آهو و رنگ غزل را شنیده‌اید. او تاکنون گوینده بسیاری از کتاب‌ها بوده‌است. به علاوه صدای دلنشین این هنرمند در مجموعه عروسکی شکرستان و کلاه قرمزی شنیده می‌شود. از موفق‌ترین برنامه‌هایی که احسان کرمی مجری آن بوده باید به خنداننده شو، برنامه خوشا شیراز، زنده‌رود، و اینک فردا، افتتاحیه جشنواره فیلم فجر و ... اشاره کرد. 

خرید کتاب باخانمان

نسخه صوتی کتاب باخانمان در سال 1399 توسط انتشارات کانون فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. گوینده‌ی این کتاب احسان کرمی است. شما می‌توانید کتاب صوتی باخانمان به قلم هکتور مالو، ترجمه‌ی محمد قاضی و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ نویسنده کتاب صوتی «باخانمان»، هکتور مالو

هکتور مالو Hector Malot در بیستم ماه می سال 1830 به دنیا آمد. او زاده‌ی سن ماریتیم، فرانسه است. او از کودکی به ادبیات و نویسندگی علاقه داشت. اما با توجه به شرایط آن دوران به تحصیل در رشته‌ی حقوق در دانشگاه روئن، پاریس پرداخت. علاقه او به ادبیات سرانجام او را به سمت خود کشاند. در ابتدا مالو برای لوید فرانسوا به عنوان منتقد ادبی کار می‌کرد. اولین کتاب اولین نویسنده در سال 1958 منتشر شد. به طور کلی هکتور مالو 70 کتاب را در زمان حیاتش منتشر کرد. مشوهرترین کتاب‌های او باخانمان و بی‌خانمان   En Famille و Sans Famille بود. او در سال 1895 بازنشستگی خود را در زمینه داستان نویسی اعلام کرد. اما در سال 1896 کتابی از شرح زندگی خود به نام Le Roman de mes Romans منتشر کرد. این کتاب در زبان انگلیسی به نام رمانی از رمان من The Novel of my Novels به چاپ رسید. با اقتباس از رمان باخانمان یک مجموعه انیمیشینی به نام داستان پرین ساخته شد. از آثار منتشر شده توسط این نویسنده‌ی فرانسوی می‌توان به عشق‌های جک، رومن کالبری، خانم دونی زیبا، ازدواج ژولیت، همسر شارلوت، دختر بازیگر و ... اشاره کرد. هکتور مالو در هجدهمین روز از ژوئیه سال 1907 در فونتنی سو بوآ درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی «باخانمان»

کشیش از سر قبر مادر کنار رفت، ولی پرین هنوز مانده بود و گریه می‌کرد. مارکیز که دخترک را تنها نگذاشته بود. بازوی او را گرفت و گفت:« بس کن دختر جان، بیا بریم»

_«نمی‌تونم، نمی‌تونم مادرمو تنها بزارم»

مارکیز بازوی او را گرفت و آرام کشید. مدتی راه رفتند. پرین اصلا متوجه اطراف خود نبود و نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده است و او را به کجا می‌برند. فکر و حواسش هنوز پیش مادرش بود.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
499.۶۵ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۰۳:۴۹
نویسندههکتور مالو
مترجممحمد قاضی
راویاحسان کرمی
ناشرانتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۲/۱۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
8,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۹۹.۶۵ مگابایت
۰۶:۰۳:۴۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 25 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
4 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

سلام کتاب بسیار خوب و پر محتوایی است. برای نوجوانان توصیه میکنم. ضمن تشکر از جناب آقای کرمی و صدای گرم ایشان. ولی اینکه بجای شخصیت های مختلف صحبت میکردند، باعث کاهش کیفیت شده بود.

4

یکی از بهترین کتاب هابی بود که در نوجوانی خواندم. کارتونش هم که دیدم. بعد از مدت ها گوش کردن کناب خلاصه شده اش هم خالی از لطف نبود.

4

داستان دختری است که برای دیدار پدر بزرگش به یک کشور دیگر باید برود ودر راه پدر ومادرش رت از دست می دهد و با سختی های زیاد خود را به پدر بزرگش می رساند

5

ممنون از جناب احسان كرمي گرامي صدا عالي گويش شخصيت ها عالي موزيك متن عالي بينظير اجرا كردن ممنون كه كودكي ام را دوباره زنده كرديد

4

این کتاب پس از آن که کارتون اش را دیدم، خوندم. خیلی سال می گذره. داستان جالبیه. این نویسنده یه کتاب دیگه داره به نام بی خانه مان.

5

فوق‌العاده بود، هم داستان، هم روایت زیبا و روان راوی

5

عالی بود ،آقای احسان کرمی راوی بسیار خوبی هستن که این قصه با گویندگی ایشون برای من کاملا تصویری ومجسم بود

1

خیلی زیبا. خیلی خوب بود .دلم خیلی برای پرین سوخت خیلی سختی کشید.

5

عالیه واقعا حیفه از دستش بدین دوستان کسی اگه کتاب مشابه میشناسه بگه لطفا مرسی

5

چقدررر آقای احسان کرمی خوووب کتاب میخونن، عالی، عالی?داستان هم که حرف نداره

نمایش 7 نقد دیگر
4.7
(25)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
12,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
باخانمان نوشته هکتور مالو
باخانمان نوشته هکتور مالو
هکتور مالو
انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
4.7
(25)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
12,000
تومان