0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه با همسرم مشاجره سازنده داشته باشم؟
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره سازنده داشته باشم؟

درباره چگونه با همسرم مشاجره سازنده داشته باشم؟

درباره کتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره سازنده داشته باشم؟

چگونه با همسرم مشاجره سازنده داشته باشم کتابی در زمینه‌ی توسعه‌ی مهارت‌های ارتباطی بین زن و شوهر است. کتاب حاضر به قلم کارول گراف و سرژ ویدال، مشاجرات و رفتار زناشویی را بررسی می‌کند. نکات و راهکارهایی که نویسندگان در این کتاب ارائه می‌دهند به همسران کمک می‌کند تا از بروز این جدال‌ها جلوگیری کنند. در این کتاب می‌آموزید که از مشاجره نه به نفع پیروزی بلکه در جهت بهبود و اصلاح روابط زناشویی خود بهره بگیرید. کتاب با این موضوع شروع می‌شود که آیا زندگی زن و شوهر بدون مشاجره امکان‌پذیر است. در ادامه نویسندگان توضیح می‌دهند که «ماجراهای عاشقانه همواره از دورانی سحرآمیز به نام ماه‌عسل شروع می‌شود. زن و شوهر در این مدت خود را بهترین نشان می‌دهند. آن‌ها دائما تمایل دارند تا در کنار هم باشند. در این مدت بهترین و شیرین‌ترین خاطرات آن‌ها به وجود می‌آید. غالبا بروز اولین بحث و جدل‌ها بین زن و شوهر، نشانگر اتمام ماه عسل است. از این زمان آن‌ها به تدریج تصمیم به داشتن رفتاری مشاجره‌آمیز و یا اجتناب از آن را در پیش می‌گیرند. این امر به تدریج و به صورت ناخودآگاه صورت می‌پذیرد و تعداد بسیاری از زوجین از انتخاب خود ابراز نارضایتی می‌کنند.»

از دیدگاه مولفان تضادها و مشاجرات جزئی جدایی‌ناپذیر از روابط طبیعی زن و شوهرهاست. در این کتاب بیان می‌شود که اگر زن و شوهر بدانند چطور مشاجره کنند می‌توانند به جای اینکه احساس کنند روابطشان غیرصمیمی و خسته‌کننده شده، آن را اصلاح کنند. هدف از نگارش کتاب حاضر این است که زن و شوهرها بتوانند مشاجره‌ای مفید و موفق داشته باشند. مشاجره‌ای که به هیچ یک از طرفین آسیبی نرساند.

اجتناب‌ناپذیر بودن مشاجره بین زن و شوهر، موضوعات مورد علاقه‌ی آن‌ها در زمان رخداد مشاجرات، دلیل پیدایش مشاجره، مراحل متداول یک مشاجره خشونت‌آمیز، گوش دادن به سخنان همسر همراه با سکوت، درک احساس همسر، درک متقابل عصبانیت همسر، لحظه‌ی تقابل و رویارویی زوجین و ... از جمله مباحثی است که در این کتاب به شنوندگان ارائه شده است.

 

کتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره سازنده داشته باشم را انتشارات جیحون با ترجمه‌ی الهام سجادی و محمدرضا اشکواری و خوانش فرهاد اتقیایی و نسترن حسنی در 2 ساعت و 50 دقیقه منتشر کرده است. کتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره سازنده داشته باشم مناسب زوج‌های جوانی است که در شرایط جدید زندگی مشترک نیازمند دانستن مسائل مختلف روانشناختی از همسر خود هستند. این کتاب به زوج‌ها نحوه‌ی مواجه شدن با مشکلات زندگی زناشویی و شیوه‌ی تقابل با آن‌ها را می‌آموزد.

در بخشی از کتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره سازنده داشته باشم می‌شنویم

چرا مشاجرات اجتناب‌ناپذیرند؟ برخلاف یک نگرش احساسی و شایع، مبنی بر انتخاب زندگی به صورت دو نفره، به منظور داشتن رابطه‌ی پایدار زوجین، کار آسانی نیست. در زندگی مشترک، افراد، مکلف به رفع مشکلاتی هستند که در زندگی مجردی وجود نداشته است! این کار آسان نیست لیکن «آه» چقدر جذاب است زندگی مشترک انسان را وادار می‌کند تا خود را با عادات زندگی همسرش سازگار نماید. از دیدگاه ما حداقل سه دلیل برای اجتناب‌ناپذیر بودن مشاجرات وجود دارد: فضای مشترک میان زوجین بیشتر اوقات بگومگوها از زمانی آغاز می‌شوند که زن و مرد تصمیم می‌گیرند زیر یک سقف زندگی کنند. تا قبل از این زمان هر گاه بحث و گفتگوی آن‌ها به منازعه کشیده می‌شد، می‌توانستند از یکدیگر فرار کرده آرامش خود را در تنهایی و در خانه‌ی خود بازیابند. این شرایط امکان این را می‌داد که زن و مرد با دوری از ادامه‌ی بحث‌های بی‌نتیجه و ناموفق، از تیرگی روابط خود پرهیز کنند؛ اما به محض شروع زندگی مشترک، عیوب شخص نزد دیگری آشکار شده و او نیز متوجه وجود برخی مسائل در همسر می‌گردد که این امر بسیار سخت است. این همان لحظه‌ای است که زن و شوهر را از ایدئال گرائی خارج می‌کند. وقتی دو نفر با هم زندگی می‌کنند نباید در پی یافتن مکانی باشند که در آن خود را در رؤیای داشتن شریک زندگی ایدئالی غرق کنند. هنگامی که زندگی زیر یک سقف شروع می‌شود، اولین قدم، احساس وجود فضایی مشترک میان زوجین است؛ مثلا: سوئیت، آپارتمان، ویلا. از این پس این مکان‌ها به هر دوی آن‌ها تعلق دارد. دیگر «خانه‌ی من»، «خانه‌ی تو» نداریم. آنچه وجود دارد «خانه‌ی ما» ست. تصمیماتی که جهت انتخاب محل سکونت باید بگیرند عبارت‌اند از: زندگی باهم بلی، اما در کدام کشور؟ کدام شهر؟ کدام محله؟ با چه اثاثیه‌ای؟ چه ظروفی؟ چه دکوراسیونی؟ می‌خواهیم در مرکز شهر زندگی کنیم یا در حومه‌ی آن؟ از وسایل تو استفاده کنیم یا وسایل من، یا چیزهایی که بعدا می‌خریم؟ از آن‌هایی که خیلی دوستشان دارم و فامیل من مثلا عمه ژین به من هدیه دادند؟ البته که سرویس چای خوری اون یه کم از مد افتاده و حتی زشت است، زیبائی اش مهم نیست، مهم این است که یادگار عمه‌ی من است. این همه مسائل ریز و درشت که باید در مورد هر یک به بحث و گفتگو پرداخت! وضعیت پیچیده‌تر خواهد شد هنگامی‌که زن یا شوهر بخواهد در منزل همسر جدیدش زندگی مشترک را آغاز کند، عادت‌های زندگی شخص میزبان که قبل از ازدواج در این منزل به وجود آمده توسط شخص تازه وارد (همسر) به چالش کشیده می‌شود. همچنین تازه وارد نیز می‌باید خود را برای مواجهه با قوانین این مکان آماده کند؛ مثلا لازم است تا گاهی اوقات بحث‌های بین زن و شوهر جهت تخصیص فضائی از كمدها برای قرار دادن لوازم فرد تازه وارد (همسر) انجام شود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره سازنده داشته باشم بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روابط می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
160.۲۴ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۴۹:۵۵
نویسندهکارول گراف
نویسنده دومسرژ ویدال
مترجمالهام سجادی
مترجم دوممحمدرضا اشکواری
راوینسترن حسنی
راوی دومفرهاد اتقیایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۱/۰۶
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
32,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۶۰.۲۴ مگابایت
۰۲:۴۹:۵۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4.5
(2)
55,000
٪40
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
چگونه با همسرم مشاجره سازنده داشته باشم
چگونه با همسرم مشاجره سازنده داشته باشم
کارول گراف

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه با همسرم مشاجره سازنده داشته باشم؟
٪40
چگونه با همسرم مشاجره سازنده داشته باشم؟
کارول گراف
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.5
(2)
55,000
٪40
33,000
تومان