0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مهارت های ذهنی جلد 2

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مهارت های ذهنی جلد 2

نویسنده:
رابرت دیلتز
درباره مهارت های ذهنی جلد 2

درباره‌ی کتاب صوتی مهارت‌های ذهنی

کتاب «مهارت‌های ذهنی» با عنوان انگلیسی (Strategies of Genius) در سال 1994 منتشر شد. کتاب «مهارت‌های ذهنی» یک سه‌گانه‌ی مستقل از یکدیگر است که باهم ارتباط معنایی دارند و الگوهایی که برای رفع تعارضات روان‌شناختی وجود دارد را تکمیل می‌کند. هر سه جلد «مهارت‌های ذهنی» به استراتژی‌ها و شیوه‌ی فکر کردن افراد برجسته و منحصر به فرد می‌پردازد. کتاب اول به الگوهای فکری ارسطو، شرلوک هولمز والت دیزنی و موتزارت اختصاص دارد.

کتاب پیش رو، به طور کامل به الگوهای فکری یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان قرن بیستم یعنی «انیشتین» می‌پردازد. تکنیک‌های انیشتین برای حل تضادهای رفتاری در پدیده‌های فیزیکی در نوع خود بی‌نظیر بود و نبوغ اون را نشان می‌دهد.رابرت دیلتز با استفاده از NLP الگوها و فرایندهای فکری انیشتین را مورد موشکافی قرار داده و آن را مدلسازی کرده است. او در نهایت با الهام از این الگوها مدل تفکر انیشیتین را به مسائل خانوادگی و اجتماعی بسط داده است.

فصل‌های کتاب صوتی مهارت‌های ذهنی

مقدمه

فصل یک: معرفت شناسی انیشتین

فصل دوم: استراتژی کلان اینشتین برای مدل‌سازی

فصل سوم: ساختار پایه‌ای استراتژی اینشتین

فصل چهارم: دیدگاه اینشتین درباره‌ی زبان

فصل پنجم: آنالیز جزئی تفکر خلاق اینشتین

فصل ششم: نظریه‌ی نسبیت

فصل هفتم: برخی کاربردهای روان‌شناختی نظریه‌ی نسبیت اینشتین

فصل هشتم: کاربرد استراتژی اینشتین

فصل نهم - خلاصه‌ی فرایند تفکر اینشتین

فصل دهم - نتیجه‌گیری

درباره‌ی رابرت دیلتز نویسنده‌ی کتاب مهارت‌های ذهنی

رابرت دیلتز (Robert Dilts) در سال 1955 در ایالات متحده‌ی آمریکا به دنیا آمد. او یک برنامه نویس، نویسنده، معلم و مربی در حوزه‌ی برنامه‌ریزی عصبی زبانی یا (NLP) است. او از دهه‌ی 70 میلادی به عنوان مربی و درمانگر بین المللی NLP شناخته می‌شود و رشد این مفهوم تاثیر بسیار زیادی داشته است.

رابرت دیلتز را می‌توان یکی از مهم‌ترین نظریه پردازان عصر حاضر دانست. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای او طراحی هرم دیلتز است. او روان انسان را به لایه‌های مختلف منطق تقسیم می‌کند و معتقد است می‌توان بیان لایه‌های مختلف ارتباط و همانگی برقرار کرد.

هرم عصبی و منطقی رابرت دیلتر

هرم عصبی و منطقی رابرت دیلتز از 6 سطح تشکیل شده است و تغییر در هر یک از این سطوح می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر زندگی شخص ایجاد کند. لایه‌های این هرم از پایین به سمت نوک هرم شامل "محیط"، "رفتار"، «توانایی»، "ارزش"، «هویت» و "معنویت" است. تمام بخش‌های این هرم با یکدیگر ارتباط معنادار دارند و اگر میان آنها ناهماهنگی وجود داشته باشد، عملکرد آن نقض می‌شود.

رابرت دیلتز معتقد است انسان‌ها جز به جز تغییر نمی‌کند، اگر تغییری رخ می‌دهد حاصل از تغییرات یک کل واحد است. میزان درصد هر لایه نیز با لایه دیگر خود متفاوت است. به عنوان مثل تغییر در محیط تغییر بسیار کمی در لایه‌ی معنویت دارد اما عکس آن تغییرات بسیار عمیق و تاثیرگذاری را دربرمی‌گیرد.

رابرت دیلتز نویسنده‌ی بیش از 20 کتاب در حوزه‌ی تخصصی خود یعنی NLP و روانشناسی است. آثار او به زبان‌های مختلفی ترجمه شده و مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. یکی از آثار ارزشمند و برجسته‌ی رابرت دیلتز، «دایرةالمعارف ان ال پی» است که در این اثر تکنیک‌ها و هرم معروف و کاربردی خود را به طور مفصل توضیح می‌دهد.

از دیگر آثار رابرت دیلتز که در ایران به فارسی ترجمه شده است می‌توان به «فرمول تهیه فهرست کارها» و «جادوی بیان: تغییر عقاید از طریق گفتگو مشاهده سریع» و «باورها، گذرگاه های سلامتی و رفاه» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی مهارت‌های ذهنی به فارسی

انتشارات کتابسرای نیک  کتاب صوتی «مهارت‌های ذهنی» را در سال 1398 منتشر کرده است. این اثر را پویا امامی کردکندی به زبان فارسی ترجمه کرده است که از دیگر آثار او می‌توان  ترجمه‌ی کتاب‌های «مدل‌سازی با NLP» و «شناخت مردم: فرابرنامه‌های NLP برای درک عمیق‌تر، بهبود روابط، تفاهم و اثرگذاری» را نام برد.

 خوانش  کتاب صوتی «مهارت‌های ذهنی» را دادبه دادمهر و کامبیز خلیلی بر عهده داشته‌اند. کتاب صوتی «مهارت‌های ذهنی» از 10 فصل تشکیل شده و حجم کلی کتاب صوتی حدود 407 مگابایت است. خرید نسخه‌ی صوتی «مهارت‌های ذهنی» از همین صفحه از سایت فیدیبو امکان پذیر است.

در بخشی از کتاب صوتی مهارت‌های ذهنی می‌شنویم

ماهیت اشیا و علت واقعیت یکسان هستند: سوال «ماه‌گرفتگی چیست؟» و جواب آن، یعنی «حذف نور ماه به دلیل قرار گرفتن زمین در میان ماه و خورشید.» با پاسخ این سوّال که «علت ماه گرفتگی چیست؟» یکسان است. .یا این سوال که «چرا ماه دچار ماه گرفتگی می‌شود؟» به دلیل این‌که «زمین مانع رسیدن نور به آن می‌شود.»

در نظام تفکر ارسطو اين‌ها ارتباط قدرتمندی میان دانش و کاربرد آن ایجاد می‌کنند و نشان‌دهنده این است که میان ویژگی‌ها و علت‌ها ارتباطی وجود دارد. به عبارتی دیگر اگر گفته شود «نبوغ شناختن سوال مناسب است» بنابراین باید بتوان گفت که «پرسیدن سوال مناسب نشانه نبوغ است». پس فرض اولیه درست، این است که اگر کسی این دو توانایی را داشته باشد، نه تنها آموزنده بلکه کاربردی نیز است. بنابراین، چنین فرضی نه تنها درک چیزی را میسر می‌سازد بلکه می‌آموزد چگونه آن چیز به کار گرفته شده و موثر می‌شود.

ارسطو این عناصر پایه، یعنی ویژگی‌ها و علت‌ها را ميانه اشیا نامیده است. (چیزی میان دانش عمومی و موردی جزئی.) اگرچه ارسطو معتقد است که باید از کلیات به جزئیات حرکت کرد، نمی‌توان به سادگی در جزئیات خاص توقف کرد. همان‌طور که ارسطو مقرر کرده است، ادراک بایستی خاص باشد. درحالی‌که دانش علمی، شامل شناخت نسبی جهان است. وقتی با دسته‌بندی کل به جزء به ذرات تشکیل دهنده‌ی چیزی می‌رسیم. برای یافتن میانه بایستی با دسته‌بندی جزء به کل دوباره آن را بازسازی کنیم. مطابق نظر ارسطو تمام پرسش‌ها به دنبال یافتن میانه هستند که هستی را به ذره متصل می‌کنند.

در تمام پژوهش‌ها,به دنبال این هستیم که آیا میانه‌ای وجود دارد؟ یا اینکه میانه چیست؟ برای «میانه» دلیل دقیقی وجود دارد و در تمام پژوهش‌ها به دنبال این دلیل هستیم. بنابراین: سوالِ «آیا ماه دچار گرفتگی می‌شود؟» به معنای این سوال است که «آیا دلیلی برای ایجاد ماه گرفتگی وجود دارد یا خیر؟» و وقتی بدانیم دلیلی وجود دارد. سوال بعدی این است که این دلیل چیست؟

با برهان ارسطو این سوال که «آیا ارسطو دارای نبوغ بوده است؟» اینگونه معنا می‌شود که «دلیلی برای تولید نبوغ در ارسطو وجود دارد یا خیر؟» اگربه سوال نخست پاسخ دهیم که «ارسطو دارای نبوغ بوده است؛ چون سوال‌های اساسی مطرح کرده است.» به طور همزمان بیان می‌کنیم که «پرسیدن سوال‌های اساسی دلیلی بر نبوغ ارسطوست.» این دلیل (پرسیدن سوال‌های اساسی) همان میانه یا رابط بین ویژگی عمومی «نبوغ» و حالت «خاصی» از «ارسطو» است. تعریف اصل نخست. ایجاد چنین علیت است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
407.۰۸ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۱۳:۰۴
نویسندهرابرت دیلتز
مترجم پویا امامی کردکندی
راویدادبه دادمهر
راوی دومکامبیز خلیلی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۱/۰۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
50,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۰۷.۰۸ مگابایت
۰۷:۱۳:۰۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
100 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

سلام. فایل ها خراب است و از برنامه خارج می شود.

2

زمانیکه روش کلیک میکنم از برنامه میپره بیرون

2
(2)
72,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مهارت های ذهنی جلد 2
مهارت های ذهنی جلد 2
رابرت دیلتز
انتشارات کتاب‌سرای نیک
2
(2)
72,500
تومان