0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فیزیک مالی
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب فیزیک مالی

پیش بینیِ پیش بینی ناپذیرها: چگونگی تسلط علم بر وال استریت
ناشر:
نشر نی
درباره فیزیک مالی
در تاریخ دور و دراز حضور فیزیک در علم مالی، شاید بهتر باشد نقش بلک را نقشی گذرا تلقی کنیم. او فیزیک خوانده بود، اما هرگز فیزیکدان موفقی نبود، چون هیچ‌گاه بر موضوع خاصی تمرکز نمی‌کرد و مطالعاتش بسیار متنوع بود. گرچه موفقیت او بیشتر در مقام اقتصاددان مالی بود، در این رشته چندان دوام نیافت، زیرا هر طرحی که به دست می‌گرفت و اسباب شهرت و اعتبارش می‌شد، زود دلش را می‌زد و سراغ طرح‌ها و اندیشه‌هایی می‌رفت که اغلب آماج شک و تردید بود. اما درست همین ویژگی‌ها ــ یعنی ویژگی‌هایی که اوتینگر را نگران می‌کرد که پژوهش‌های بلک به کاری تفننی انجامد‌ــ به بلک امکان داد ترکیبی بیافریند که مدت‌ها در انتظار آن بودند. وی آن‌قدر فیزیکدان بود که نظریات افرادی چون باشلیه و آزبورن را بفهمد و توسعه دهد و در عین حال آن‌قدر از اقتصاد آگاه بود که کشفیات خود را به زبانی بیان کند که اقتصاددانان آن را دریابند. در این وضعیت، او خیلی شبیه ساموئلسون بود، هرچند که از نظر فکری کمتر به رسمیت شناخته می‌شد. البته برخلاف ساموئلسون او می‌توانست به سرمایه‌گذاران و بانکداران وال‌استریت نشان دهد که اندیشه‌های جدید برآمده از فیزیک چگونه در عمل به کار می‌آیند. تورپ اولین کسی بود که دریافت چگونه می‌تواند با فرضیه‌ی ولگشت باشلیه و آزبورن پول درآورد، اما این کار را خارج از نهادهای بازار و از طریق شرکت پرینستون نیوپورت انجام داد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۶ مگابایت
تعداد صفحات
276 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۱۲:۰۰
نویسنده جیمز اوئن ودرال
مترجم حسین عبده تبریزی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Physics of Finance: Predicting the Unpredictable: How Science Has Taken Over Wall Street
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۸/۲۸
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
46,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۶ مگابایت
۲۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.1
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
42 ٪
3
ستاره
42 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
14 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

بین نسخه اصلی و ترجمه تفاوت هست. خود مترجم توضیح داده که لازم ندیده سه فصل آخر رو ترجمه کنه. کتاب داستان ورود تعدادی از فیزیکدانان و ریاضی دان ها به بازارهای مالی رو توضیح داده. یه قسمت هاییش که تخصصی تر می شد و توضیحات آماری یا فیزیکی داشت رو درست متوجه نشدم. نمی دونم به این خاطر بود که مترجم خوب ترجمه نکرده بود یا اینکه برای فهم مطلب نیاز بوده که پایه علمی قویتری تو این حوزه ها داشته باشم. به هر حال در مجموع از خوندن کتاب راضیم و اطلاعات جالبی ازش گرفتم.

4

کتاب به تاریخچه به خدمت گرفتن ریاضیات و فیزیک و در کل علوم مهندسی در بازار های مالی می پردازد و داستان دانشمندانی را نقل می کند که در این راه کار کرده اند، دو فصل آخر کتاب که به داستان دو شرکت پردیکشن و دیدیه می پردازد در ترحمه متاسفانه حذف شده است.

3

در کل کتاب خوب ترجمه شده اما اگه دقت بالاتر میخواین باید نسخه اصلی کتاب رو بخونید چون همه ی فصول کامل ترجمه نشده در رابطه با موضوع کتاب اگر به فیزیک و finance علاقه دارید از این کتاب لذت خواهید برد

3

۴۰۰ صفحه از این کتاب به نظریه های قدیمی و اولیه ریاضیات و فیزیک در مالی می پردازه بنظر من ۱۰۰ صفحه از این کتاب واقعا ارزنده بود ? و اون ۴۰۰ صفحه رو میتونست خیلی خلاصه تر بیان کنه

4

ترجمه خوب و روان و مطلبی جذاب برای شیفتگان مالی و بازار یک ستاره کم کردم به علت عدم امانت داری مترجم در ترجمه کل کتاب

3.1
(7)
82,000
٪20
65,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فیزیک مالی
٪20
فیزیک مالی
پیش بینیِ پیش بینی ناپذیرها: چگونگی تسلط علم بر وال استریت
نشر نی
3.1
(7)
82,000
٪20
65,600
تومان