0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مثل ها و قصه هایشان
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مثل ها و قصه هایشان

بهمن
درباره مثل ها و قصه هایشان

در سرار جهان، هر کشور برطبق فرهنگ و آداب زندگی گذشته خود مطالبی به نام ضرب‌المثل دارد. این ضرب المثل‌ها چراغی برای تونل تاریک زندگی هستند. کشور ما نیز یکی از غنی‌ترین مجموعه‌های ضرب‌المثل را دارد. اگر به حرف‌های اطرافیانتان دقت کنید در میان بسیاری از کلماتشان از ضرب المثل‌ها استفاده می‌شود.

قصه موزیکال کودکانه و کتاب صوتی کودکان

داستان‌های صوتی کودکانه انتخاب بسیار مناسبی برای کودکان هستند. زیرا بچه‌های شیطون و بازیگوش معمولا علاقه‌ای به خواندن کتاب ندارند. به علاوه بسیاری ازآن‌ها هنوز سواد نیز نیاموخته‌اند. به همین دلایل کتاب‌های صوتی انتخاب بسیار خوبی برای کودکان محسوب می‌شوند. 

نقد و بررسی کتاب صوتی «مثل‌ها و قصه‌هایشان بهمن»

کتاب صوتی مثل‌ها و قصه‌هایشان توسط مصطفی رحماندوست نوشته شده‌است. این کتاب در سال 1398 منتشر شد. مصطفی رحماندوست یکی از کسانی است که در جهت اعتلای فرهنگ و زنده نگه‌داشتن آن بسیار تلاش می‌کند. او تمام ضرب المثل‌های ایرانی با داستان‌های آن را جمع آوردی کرده و در یک مجموعه بسیار قوی منتشر کرده‌است‌. مجموعه صوتی مثل‌ها و قصه‌هایشان به تفکیک ماهها تقسیم بندی شده‌اند. هر کتاب مربوط به یکی از ماه‌های سال است. به علاوه هر کتاب سی فصل دارد. این سی فصل برای سی روز یک ماه نوشته‌ شده‌اند. در واقع مجموعه کتاب‌های مثل‌ها و قصه‌هایشان برای کوکان نوشته شده‌اند. هدف مصطفی رحماندوست از جمع آوری این متون آموزش ضرب‌المثلهای ایرانی به کودکان بوده‌است. کودکان ایرانی باید فرهنگ و ادبیات اصیل را از کودکی بیاموزند. فرهنگ کشور ما یکی از غنی‌ترین و با قدمت‌ترین فرهنگ‌ها در دنیا است. به همین دلیل باید از کودکی تمامی جزئیات را به آن‌ها آموزش داد. در دنیایی که شبکه‌های مجازی و سبک متفاوت زندگی تمام تلاش خود را برای همسان سازی فرهنگ‌ها انجام می‌دهند. همه والدین و ادبیان باید تلاش خود را برای زنده کردن ادبیات و فرهنگ انجام دهند. در پشت تمامی ضرب‌المثل‌های ایرانی داستانی نهفته است که برای فهم بهتر، باید داستان‌ها را نیز بخوانیم. داستان‌ها نه از برای فقط پند و نصیحت بلکه از برای آشنایی کودکان با زندگی نیکان نوشته‌ شده‌اند. در اینجا به اختصار سه قصهی شیرین از ضرب‌المثلها را برای آشنایی بیشتر با فضای کتاب بیان می‌کنیم. این کتاب جزء قصههای زمستان است.

در دهمین شب، از شب‌های سرد بهمن ماه داستان حضرت یوسف نقل شده‌است. زمانی که حضرت یوست به پیامبری مبعوث شد، پدرش او را بسیار بلند مرتبه و عزیز کرد‌. اما برادرانش همیشه از این موضوع ناراحت بودند. زیر پدرشان یوست را بیشتر از آن‌ها دوست داشت‌. در نهایت برادران تصمیم گرفتند که یوسف را از خود دور کنند. آن‌ها به بهانه رفتن به چرا همراه برادرانش، یوسف را با خود بردند‌‌. او را در چاهی افکنده و پیراهنش را به خون کبوتری آغشته کردند. برادران ظالم پیراهن را برای پدر آوردند و تمام داستان خیالی خود را درمورد گرگ و یوسف تعریف کردند. حضرت یوست نجات پیدا کرد و عزیز مصر شد. اما از آن زمان تاکنون در وصف کسی که بی‌گناه است، اما شواهد علیه اوست می گویند: گرگ دهن آلوده و یوسف ندریده.

در بیست و هشتمین شب از بهمن ماه داستان زن خسیسی را می‌شنویم. زن خسیس برای اینکه می‌ترسید در آینده بدون پول و فقیر بماند، غذای درست و حسابی برای خود و شوهرش درست نمی‌کرد. شوهرش نیز همیشه از این مسئله ناراحت بود. بالاخره روزی رسید که مرد در بستر بیماری افتاد‌. اما زن همچنان به شوهر بیمارش غذای خوبی نمی‌داد. به یکباره مرد از گرسنگی و ضعف درگذشت‌‌. زن که باورش نمی‌شد چندین قرص نان را بروی سینه همسرش گذاشت بلکه بیدار شود‌.اما بسیار دیر شده بود. از آن زمان به بعد به کسی که در زندگی ارزش و احترامی ندارند اما پس از مرگ عزیز می‌شوند، میگویند که: یکی از گرسنگی مرد آنوقت دوتا دوتا نان بالای سرش می‌گذاشتند.

انتشار کتاب صوتی «مثل‌ها و قصه‌هایشان»

کتاب صوتی مثل‌ها و قصه‌هایشان بهمن در سال 1398 توسط انتشارات نوین کتاب منتشر شد. گویندگان این کتاب صوتی بهرام شاه محمدلو، مریم نشیبا و مصطفی رحماندوست هستند. شما می‌توانید کتاب صوتی مثل‌ها و قصه‌هایشان بهمن به قلم مصطفی رحماندوست، گویندگی بهرام شاه محمدلو، مریم نشیبا و مصطفی رحماندوست و انتشارات نوین کتاب را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید‌‌‌‌‌.

بهرام شاهمحمدلو در بیست و پنجمین روز از آذر ماه سال 1329 چشم به جهان گشود. او زاده‌ی شهر تهران است. شاه محمدلو فارغ التحصیل رشته‌های هنرهای نمایشی از دانشگاه تهران است. او یکی از کسانی است که در جهت پرورش ادبیات کودکان بسیار تلاش کرده‌است. آقای شاه محمدلو، از هسته‌های تشکیل دهنده‌ی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1350 بود. او تاکنون فیلم‌های سینمایی، تلوزیونی و تئاترهای فراوانی را برای کودکان ساخته است. از فعالیت‌های این هنرمند نامی می‌توان به علاء‌الدین، یک حرف از هزاران، حادثه در شهر عروسک‌ها، روزی که خورشید به دریا رفت، در رستوران، کتاب فروشی هدهد، خسته‌دلان، خرس و کوزه عسل، آخرین نما، سه ماهی، خانواده دکتر ماهان و ... اشاره کرد. به علاوه او کارگردان بسیاری از فیلم‌های تلویزیونی به نام دربارگاه شاهان، نیمه پنهان ماه، رنگین کمان، فینگیل، هرچه می‌خواهد دل تنگت بگو و ... بوده‌است. بهران شاه محمدلو همسر بانو راضیه برومند است. این زوج هنری را بیشتر کودکان ایرانی می‌شناسند.

درباره‌ی دوست بچه‌ها «مصطفی رحماندوست»

مصطفی رحماندوست در اولین روز از تیر ماه سال 1329 چشم به جهان گشود. او زاده‌ی شهر باباطاهر، همدان است. او پس از اتمام دوران مدرسه به تهران آمده و ادامه تحصیل داد. آقای رحماندوست فارغ التحصیل رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. او در ابتدا عنوان کارشناس نسخ خطی در کتابخانه مجلس کار می‌کرد. آغاز فعالیت او به عنوان مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان او را به سمت ادبیات کودک و نوجون سوق داد. رحماندوست یکی از کسانی است که داستان‌ها و شعرهایش را برای کودکان می‌نویسد. نمی‌توان کودک ایرانی را پیدا کرد که خطی از مصطفی رحماندوست نشنیده باشد. داستان‌ها و اشعار این هنرمند نامی ملکه ذهن همه کودکان ایرانی است. وی تاکنون سمت‌های بسیار مهمی را در این زمینه داشته است. او علاوه بر انتشار داستان و شعر برای کودکان، مدرس رشته‌ی داستان نویسی و قصه گویی در دانشگاه نیز بوده‌است. آقای رحماندوست با تلاش فراوان مجموعه‌ای کامل از ضرب‌المثل‌های ایرانی را جمع آوری کرد. این ضرب‌المثل‌های از گوشه گوشه ایران، کتاب‌های ادبیات، حکایت‌های مثنوی و معنوی، اشعار مولانا و بسیاری منابع دیگر به دست آمده‌اند. مصطفی رحماندوست پس از بازنشستگی از فعالیت‌های دولتی یک پایگاه اینترنتی به نام «کتابخانه ملی کودک و نوجوان» را تاسیس کرد. در زمینه ادبیات کودکان و نوجوانان نویسندگان بسیاری مانند آقای رحماندوست، آذر یزدی، صمد بهرنگی و ... از دیرباز فعالیت کرده‌اند. هدف تمامی این بزرگان ادبیات که در اینجا بیان تمامی نام‌ها نگنجد، زنده کردن فرهنگ و ادبیات ایرانی است.

کتاب‌های مصطفی رحماندوست 

از اثار آقای رحماندوست می‌توان به سفید بود، سفید تنها بود، بچه‌ی زمین، قصه دوتا لاکپشت تنها، این تری زی، آن تری زی و ... اشاره کرد. کتاب‌های نام برده در فیددیبو موجود هستند.

بخشی از کتاب صوتی «مثل‌ها و قصه‌هایشان آذر»

ششم بهمن «هرگز از کف دست مو نمی‌روید»

روزی بود روزگاری بود. در این روزگار اورود یا اشک سیزدهم بر ایران حکومت می‌کرد. بزرگترین حکومتی که در کنار ایران قرار داشت حکومت روم بود. تا آن روزگار امپراطوری روم با ایران مشکلی نداشت. اما در زمان اورود، رومی‌ها برای نخستین بار به ایرانم لشکرکشی کردند و از در جنگ درآمدند. رومی‌ها می‌دانستند که ایران پرقدرت و ثروتمند است و پیش از آن حاضر نبودند با کشور ما بجنگند. اما در آن روزگار حکومت همسایگی ایران به سردارپیری به نام کراسوس رسیده بود. کراسون به طمع بدست آوردن سلطنت و ثروت ایران، به قصد جنگ لشکر کشی کرد. ایرانی‌ها که قصد جنگ نداشتند فقط به مقاومت پرداختند. در نهایت سپاه رومیان شکست خورد و آروزی فتح سلوکیه بر دل کراسوس ماند.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
194.۸۲ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۲۳:۴۳
نویسندهمصطفی رحماندوست
راویمصطفی رحماندوست
راوی دوم بهرام شاه محمدلو
راوی سوممریم نشیبا
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۰۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۹۴.۸۲ مگابایت
۰۳:۲۳:۴۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 48 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
2 ٪
25 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سلام به دوستان کسایی که نمی تونن حتما کتاب را نخریدند بدون خرید دانلود امکان پذیر نیست . فقط نسخه‌ی نمونه رایگان دانلود میشه که باید افزودن به قفسه رو بزنین و نام قفسه دلخواه را وارد کنید بعد تو قسمت قفسه ها هست و می تونین نمونه را دانلود کنید برای دانلود کل داستان های کتاب ابتدا کتاب را بخرید و مراحل بالا که گفتم را انجام دهید . سپاس.

5

از هر زاویه خوب و عالی تنها می‌تونم سپاس‌گذار باشم و آرزوی موفقیت کنم صدای گویندگان، موسیقی و فضاسازی در کل ۱۲ مجموعه به این اندازه شیرین، دلنشین و آموزنده بود که آدم حس میکنه یه گوشه از این وقایع ایستاده بوده و تجربه مستقیمی از داستان داشته

5

آقای رحمان دوست از شما سپاسگزارم به خاطر این مجموعه زیبا و شنیدنی .من همشو میخرم .خدا نفستان را گرم نگه دارد. شما منو به دوران کودکی میبرین .ممنون از شما.

5

جالبه اطلاعات عمومی رو بسیار بالا میبره برای بچه ها و نوجوان ها عالیه

5

باسلام ? بسیار متشکرم? خیلی خیلی عالی و آموزنده‌است ???? ?????⛼???????????

5

❤❤??

5

این کتاب جزو کتابهایی هست که ما خانوادگی بارها گوش دادیم، ممنون

5

من نمیدونم چه کار کنم برای دانلود لطفا کمکم کنید

5

مگه میشه آقای حکایتی راوی باشه و آدم لذت نبره؟

5

عالی واقعا شنیدنی است

نمایش 15 نقد دیگر
4.7
(48)
پربار 🌳 (1)
29,000
٪30
20,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مثل ها وقصه هایشان
مثل ها وقصه هایشان
قصه های آذر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مثل ها و قصه هایشان
٪30
مثل ها و قصه هایشان
بهمن
نوین کتاب
4.7
(48)
پربار 🌳 (1)
29,000
٪30
20,300
تومان