0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تارا دختر تحصیلکرده

معرفی، خرید و دانلود کتاب تارا دختر تحصیلکرده

کتاب خاطرات
نویسنده:
تارا وستور
درباره تارا دختر تحصیلکرده
در کنار یک واگن قرمز ایستاده­ام که تک و تنها در نزدیکی یک انبار رها شده است. باد می­وزد، موهایم را روی صورتم می­ریزد و سرما از قسمت گردن پیراهنم که باز است پایین می­رود. وقتی این­قدر به کوه نزدیک می­شوی، بادها خیلی شدید می‌وزند، گویی قله کوه دارد نفسش را بیرون می­دهد. آن پایین، دره­ای آرام و دست نخورده قرار دارد. در این حین مزرعه ما مشغول رقص است: درخت­های کاج و سرو به آرامی تکان می­خورند و برنجاسپ­ها و خاربن­ها می­لرزند و در برابر هر باد یا جریان هوایی که نزدیک می­شود، سر خم می­کنند. پشت سرم، یک تپه کوچک وجود دارد که بالا می­رود و به کوهپایه وصل می­شود. اگر بالا را نگاه کنم، می­توانم هیبت تاریک شاه­دخت سرخپوست را ببینم. تپه مملو از گندم­های وحشی است. اگر درختان کاج و سرو و برنجاسپ­ها را به عنوان تکنوازان در نظر بگیریم، این مزرعه گندم هم گروه باله این ضیافت خواهد بود. تک تک ساقه­های آن هماهنگ با هم حرکت می­کنند، مانند یک میلیون بالرین هستند که پس از فشار بادها، یکی از پس دیگری سرهای طلایی خود را خم می­کنند. این واکنش تنها یک لحظه طول می­کشد، و هر کسی که در معرض باد باشد این صحنه را می­تواند ببیند. هم­چنان که دارم به سمت خانه­مان در دامنه تپه حرکت می­کنم، شکل­ متفاوتی از حرکت را می­بینم، سایه­های بلند و سفت و سختی که لابه­لای جریان هوا پیش می‌روند. برادرهایم بیدار شده­اند و دارند به بررسی آب و هوا می­پردازند. مادرم را تصور می­کنم که کنار اجاق ایستاده و گرم درست کردن پن­کیک­های سبوس است. پدرم را در خیال خود می­بینم که کنار در پشتی خانه خم شده، بندهای چکمه­های نوک فلزی‌اش را می­بندد و بعد از آن دستان پینه­ بسته­اش را داخل دستکش­های جوشکاری قرار می­دهد. در جاده زیر پایمان، اتوبوس مدرسه بدون توقف حرکت می­کند. فقط هفت سال دارم. ولی می­توانم درک کنم که بیش­تر از تمام مسائل دیگر، یک ویژگی مهم است که خانواده مرا متمایز از بقیه می­کند: ما مدرسه نمی­رویم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۴ مگابایت
تعداد صفحات
464 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۲۸:۰۰
نویسندهتارا وستور
ناشرنشر معیار علم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۵/۲۰
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
59,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۴ مگابایت
۴۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 39 مخاطب
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
5 ٪
25 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اول اینکه اسم کتاب جذبم کرد. و بعد اینکه سرگذشت واقعی کسی بود. کتاب برای من به طرز تکاندهنده ای پر از احساس همدردی بود. من شاید مصیبت های تارا رو نکشیدم اما به نوع دیگری درکش کردم. راهی که ناهموار است و راهی که پاگذاشتن در آن برایت هزینه سنگینی خواهد داشت. رفتار تارا به شدت برایم قابل لمس و درک بود . انتخاب هایش، گیج زدن هایش، نامید شندنهایش و تمام تلاش هایش را به خوبی درک کردم. نویسنده بسیار صادقانه نوشته است ادمی که انگار با خودش به صلح درونی رسیده و بسیار بسیار شجاعانه حقایقی که مثل سیلی به صورت ادم میخورد را در مورد خانواده اش بیان کرده است. دوران کودکی الحق که بسیار مهم تر از آن چیزی است که تا به حال به ما گفته اند. زندگی تارا بسیار صادقانه بیان شده اما به بعضی مسائل از جمله روند تحصیلات کمتر پرداخته شده انگار تارا دارد از خودش رفع اتهام میکند که ایا قبول دارید حق با من است؟ و من آن آدم طرد شده نباید باشم؟ خوشم اومد .

5

بعد از مدتها رمان نخوندن، سراغ این کتاب اومدم. واقعا لذت بردم، شدیدا توصیه اش میکنم، مخصوصا اگه براتون مهم باشه داستان های بر پایه واقعیت بخونید. یه نکته جذابش برای من، غرق شدن شخصیت اصلی در ارزش‌های موروثیش بود، شاید حین خوندنش خودتون رو دور از چنین شرایطی بدونید. ولی اگه خوب فکر کنید، میبینید که ما هم همین شرایط رو داریم منتهی چون باورهای موروثیمون با اکثریت جامعه تفاوت چندانی نداره خیلی برامون ملموس نیست این غرق شدنمون.

5

کتاب به روایت دقیق نزدیکه، نویسنده سعی نکرده ذهن رو گول بزنه که چیزی رو بااهمیت یا کم اهمیت جلوه بده. انگار یه سوم شخص و ناظره که زندگی خودش رو روایت میکنه. با توجه به اینکه نویسنده تاریخ خونده و اتفاقا تز ارشدش در ارتباط با تاریخ نویسان هست و تاثیر روایت اونها از وقایع قبل رو بررسی میکنه میشه گفت با حساسیت بالایی داستان منحصر به فرد خودش رو نوشته و همین کتاب رو خوندنی و آموزنده میکنه.

5

من این کتاب رو به زبون اصلیش خوندم و تنها کتاب انگلیسی ای بود که به خاطر جذابیتش به سختی کتاب زبون اصلی خوندن غلبه کردم و تمومش کردم. به جز خود داستان جزئیات جالبی هم توی این کتاب وجود داره و میتونید بفهمین تعصبات بیش از مذهبی چه بلایی سر تفکر میاره. مخصوصا این روزا که بحث روغن بنفشه داغه خوندن کتابی که خانواده نویسنده اش تو بیزینس طب مسیحی! بودن میتونه جالب باشه.

5

به نظرم یکی از حرص درارترین کتابهای عمرم بود. صحنه های تنش خانوادگی و جراحتهای اعضای خانواده و توصیف دقیقشون واقعا منو عصبی می کرد. اما به نظرم عالی بود. کتابی که شما رو به عمق وجود خودتون میبره. جایی که همه ی تعصبها و تفکرات بی پایه خودتون رو سالها انبار کردید

5

من ترجمه دیگه این کناب رو‌خوندم. خاطرات نویسنده هست و برداشت های فمینیستی هم میشه کرد از داستان پیشتهاد میشه با دقت و تمرکز خونده بشه. ترجمه اصلی اسم‌کتاب تحصیلکرده هست و کاش اسم رو‌ به دختر تحصیلکرده تغییر داده تمیشد تا جنسیت تا اواسط کتاب مبهم بمونه:)

5

رسم‌الخط افتضاح، سرهم نویسی کلمات، عدم استفاده از نیم‌فاصله. ترجمه غیرحرفه‌ای مثال: او مرا با روزی چهل ساعت کار در هفته استخدام کرد. به آپارتمانی رفتم که هشتصد کیلومتری با دانشگاه فاصله داشت. مادر امیلی را روی سینه امیلی گذاشت.

5

با مطالعه ی این کتاب فهمیدم که تنها یک چیز ممکنه انسان رو. بدبخت کنه و اون چیزی جز باورهای غلط نیست. باورها و الگوهای ذهنی غلط میتونست تارا رو به قهقرا ببره ولی تارا تمام زندگیشو صرف مبارزه کرد تا موفق شد تا حدی اونا رو ریشه کن کنه.

5

اونقدر کامل بود ، احساس میکنم شاید به اندازه سالها تشنگی سیرابم کرد ، احساس میکنم به اندازه صداها کتاب برایم حرف زد و غنی ام کرد، ، احساس کردم در قاب آخر کتاب خودم را نشانم داد.

5

یکی از بهترین کتابهایی که خوندم بود بدون شک انقدر شیفته ی این دختر شدم که وقتی تموم شد برای رفع دلتنگی رفتم مصاحبه هاش رو نگاه کردم و لذت بردم.

نمایش 15 نقد دیگر
4.6
(39)
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تارا دختر تحصیلکرده
تارا دختر تحصیلکرده
کتاب خاطرات
نشر معیار علم
4.6
(39)
15,000
تومان