0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ساخت بمب اتمی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ساخت بمب اتمی

درباره ساخت بمب اتمی

 

‌درباره‌ی کتاب صوتی ساخت بمب اتمی اثر ویکتوریا شی رو

در تاریخ بشر حوادث اندکی وجود دارند که بتوانند در مقیاس بمب اتمی استفاده شده در جنگ جهانی دوم تمام جهان را تحت تاثیر خود قرار دهند. در کتاب ساخت بمب اتم اکتشافاتی که منجر به تولید بمب اتمی شدند و روال مستند تصمیم‌گیری در رابطه با استفاده از این سلاح مخرب مورد بررسی قرار گرفته است. به علاوه یکی از تاثیرات ساخت بمب اتم شروع مبارزه‌ی تسلیحاتی آمریکا و شوروی در زمان جنگ سرد بود که از دیگر موضوعات مطرح شده در این کتاب است. مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند اطلاعات کلی و نسبتا کافی در رابطه با تاریخچه‌ی ساخت بمب اتمی در اختیار مخاطب قرار دهد.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی ساخت بمب اتمی

کتاب صوتی ساخت بمب اتمی در هشت فصل و یک پیشگفتار با عناوین زیر نوشته شده است:

  • دوران پرتلاطم
  • انرژی که از خورشید گرفته نمی‌شود
  • واکنش زنجیره‌ای شروع شد
  • آزمایشگاه صحرایی
  • مسابقه با زمان
  • آیا این کار شدنی است؟
  • تصمیمات سرنوشت ساز
  • ما چه کار کردیم!
  • آینده

‌در بخشی از کتاب صوتی ساخت بمب اتمی می‌شنویم

...

پیشرفت به صورت اسفناکی کند بود. کارخانه‌ی اوکریج در مارس 1944 یک نمونه از پلوتونیوم تولید کرد. این نمونه به اندازه‌ای خرد بود که فقط با چشم مسلح می‌شد آن را دید. این ماده‌ی کمیاب را در یک لوله‌ی آزمایشگاهی گذاشتند و به شیکاگو فرستادند تا در یک آزمایش مقدماتی از آن استفاده کنند ولی آن هرگز به مقصد نرسید. دانشمندی که مسئول بردن این لوله‌ی آزمایشگاهی بود سی و شش ساعت گذشته را نخوابیده بود لاجرم لوله‌ی آزمایشگاهی از دست خسته و لرزانش به زمین افتاد. کارخانه‌های اوکریج و هَنفورد بدون اتلاف وقت و شبانه‌روزی کار می‌کردند تا برای بمب‌هایی که در لوس آلاموس طرح ریزی می‌شدند پلوتونیوم و اورانیوم 235 تولید کنند. در سراسر آمریکا هزاران دانشمند، ریاضی‌دان، تکنیسین، مکانیک، کارمند و افراد دیگری زمان و دانش خود را صرف کمک به اجرای پروژه‌ی بمب کردند. آن‌ها نیز مانند مردان ساکن لوس آلاموس می‌دانستند که اگر بخواهند ساختن بمب را قبل از دشمن به پایان برسانند باید سریع و دقیق کار کنند.

در پایان سال 1944 در لوس آلاموس هزار و پانصد دانشمند، مهندس و تکنیسین کار می‌کردند. به طور معمول افراد در طول هفته شش روز هجده ساعته کار می‌کردند. خود اوپنهایمر غالبا ساعت‌های بیشتری کار می‌کرد. هفته‌ای شش روز و به ندرت در شبانه روز چهار ساعت می‌خوابید. روزهای آن‌ها پر بود از تصمیمات و پروژه‌های چالش برانگیز و غالبا ناکام. کارگران برای کاستن از خستگی و فشار کاری به دنبال زمان‌هایی برای تفریح بودند. تفریحاتی مثل اسکی، گردش، اسب سواری و سایر ورزش‌های دسته جمعی. آن‌ها میهمانی‌هایی ترتیب می‌داند و از دورهمی‌های گاه و بیگاه لذت می‌بردند.

...

‌درباره‌ی ویکتوریا شی رو نویسنده‌ی کتاب صوتی ساخت بمب اتمی

ویکتوریا شی رو Victoria Sherrow درسال 1953  به دنیا آمد.  او کتاب‌های بسیاری را در ژانر دایره‌المعارف نوجوانان نوشته و به چاپ رسانده است. مجموعه‌ی کتاب‌های چاپ شده‌ی شی رو بیش از 100 کتاب را شامل می‌شود که در آن‌ها اکثرا به موضوعات گوناگون تاریخی پرداخته شده است. او همچنین دوره‌های متفاوت نویسندگی برای نوجوانان و کودکان را برگزار کرده و در حیطه‌ی ادبیات داور جایزه‌های گوناگون ادبیات کودکان بوده است.

ترجمه‌ی کتاب صوتی ساخت بمب اتمی به فارسی

کتاب ساخت بمب اتمی جلد هفتادم از مجموعه کتاب‌های تاریخ جهان انتشارات ققنوس است. انتشارات آوانامه خوانش صوتی این کتاب برای دسترسی راحت‌تر مخاطبان به آن را به عهده داشته است. نسخه‌ی چاپی این کتاب 160 صفحه دارد و در نسخه‌ی صوتی انتشارات آوانامه فصل‌های این کتاب را با میانگین زمان بیست و پنج دقیقه برای هر فصل آماده کرده است. این کتاب برای اولین بار در سال 2000 به چاپ رسید.

چرا باید کتاب صوتی ساخت بمب اتمی را خواند؟

بدون شک استفاده از سلاحی به اندازه‌ی تخریب بمب اتم روی جامعه‌ای انسانی حادثه‌ای نیست که به راحتی از ذهن پاک شود. بمب اتمی تنها یک تکنولوژی نیست بلکه نقطه‌ای است که تاریخ، جامعه‌شناسی و فرهنگ کشور‌های زیادی را تحت تاثیر خود قرار داده است. حتی امروزه نیز تلاش برای جلوگیری از استفاده‌ی مشابه از سلاح اتمی توسط سازمان‌ها و کشور‌های بسیاری پی‌گیری می‌شود. به همین دلیل آشنایی و دانش نسبت به تنها مورد استفاده‌ی از سلاح اتمی، دلایل و نتایج آن برای نوجوانانی که مخاطبین اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهد می‌تواند سرچشمه‌ای جذاب از اطلاعات باشد. شنیدن این کتاب صوتی با زمان اندکی که از مخاطب می‌گیرد ذهن او را در رابطه با کلیاتی که منجر به استفاده‌ی آمریکا از بمب اتمی علیه ژاپن در جنگ جهانی شد آشنا خواهد کرد.

  • کتاب صوتی ساخت بمب اتمی در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.
  • کتاب صوتی ساخت بمب اتمی مناسب برای گروه سنی نوجوان و بزرگسال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی ساخت بمب اتمی را فرناز مرکباتی به‌عهده داشته‌است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی ساخت بمب اتمی اثر ویکتوریا شی رو بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
271.۸۱ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۵۶:۰۰
نویسنده ویکتوریا شی رو
مترجمفرید جواهرکلام
راویفرناز مرکباتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۱/۳۱
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۷۱.۸۱ مگابایت
۰۴:۵۶:۰۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
6 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

مفید بود. کمی ابعاد توجیهی آن بیشتر بود. یجورایی آدم رو قانع میکنه باید بمب رو مینداختند. بد نبود به مشکلاتی مثل چرنوبیل و اتفاقات مشابه هم میپرداخت. شاید کتاب قدیمیتره. در کل خیلی غنی به نظر میومد

5

کتاب خیلی خوبی بود من خیلی دوست داشتم اطلاعات خوب وجامعی داشت گوینده هم مسلط وهم صدای دلنشین داشت

3

سلام از تمام دست دراندکاران این برنامه بسیارسپاسگذارم که این کتاب بسیارمفیدمی باشد

5

بسیار عالی.به علاقه‌مندان پیشنهاد میکنم

5

مفید و جامع و گویندگی مسلط

4

اطلاعات خوبی داشت ممنونم

نمایش 1 نقد دیگر
4.3
(15)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ساخت بمب اتمی
ساخت بمب اتمی
ویکتوریا شی رو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ساخت بمب اتمی
ساخت بمب اتمی
ویکتوریا شی رو
آوانامه
4.3
(15)
70,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر