0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کوالسکی عاشق

معرفی، خرید و دانلود کتاب کوالسکی عاشق

مجموعه نیروی سیگما قسمت سه و نیم
نویسنده:
جیمز رولینز
درباره کوالسکی عاشق

درباره کتاب کوالسکی عاشق

کتاب «کوالسکی عاشق» Kowalski's in Love نوشته‌ی «جیمز رولینز» در سال 2012 منتشر شد. داستان با حضور مردی آویزان از یک تله‌ی گراز در جزیره‌ای دورافتاده آغاز می‌شود. او با لهجه‌ی آمریکایی دائماً فریاد می‌زد و قصد دارد حیواناتی که دورش حرکت می‌کنند را دور کند. یک شاه بابون بالغ و وحشی در اطراف این مرد زخمی و خشمگین حرکت می‌‎‌کند و قصد حمله دارد. گردنبند زرد بیسیم دور گردن این جانور نشان می‌دهد این حیوان از سوژه‌های آزمایشی پروفسور سالازار است که برای انجام آزمایش به این جزیره منتقل شده است. بابون وحشی با سایر بابون‌های دیگر به مرد تنها و آویزان نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند که صدای آژیر بسیار بلندی از دستگاه پخش می‌شود. این صدا باعث فرار بابون‌ها می‌شود و مرد نجات می‌یابد. پس از این لحظه شای، به سمت مرد تنها می‌آید و طناب را پاره می‌کند تا او را نجات دهد. شای هیجان‌زده به سمت مرد می‌آید و می‌گوید که قایقش غرق شده است و نیروی دریایی برزیل تا بیست و سه دقیقه‌ی دیگر این جزیره را بمباران خواهد کرد.

درباره مجموعه‌ داستان‌های سیگما

کتاب «کوالسکی عاشق» یکی از آثار مجموعه‌ داستان‌های سیگما SIGMA Force Series نوشته‌ی «جیمز رولینز» است. کتاب اول این مجموعه در سال 2001 بانام Deep Fathom منتشر شد، این کتاب به‌عنوان داستان صفر این مجموعه معرفی شد و شخصیت‌های داستان آن در کتاب‌های دیگر این مجموعه حضور دارند. پس از این اثر کتاب توفان شن Sandstorm داستان اول این مجموعه در سال 2004 به چاپ رسید که درباره‌ی تلاش فرمانده کرو و کاساندرا سانچز برای خنثی کردن یک هکر رایانه‌ای که ایالات‌متحده را در معرض خطر قرار می‌دهد، بود. داستان دوم این مجموعه تحت عنوان نقشه استخوان‌ها Map of Bones در سال 2005 راهی بازار شد و پس از آن داستان سوم با نام حلقه سیاه Black Order در سال 2006 به چاپ رسید. «جیمز رولینز» نوشتن داستان‌های این مجموعه را پس از این آثار همچنان ادامه داد و در سال 2007 داستان چهارم این مجموعه با نام ویروس یهودا The Judas Strain و در سال 2008 داستان پنجم آن با نام آخرین پیشگو The Last Oracle را منتشر کرد.

مجموعه‌ داستان‌های سیگما شامل بیش از ده داستان خواندنی و دل‌نشین است که تعداد زیادی از آن‌ها به فارسی ترجمه شده‌اند. «جیمز رولینز» به‌واسطه‌ی نوشتن این مجموعه‌ی پربار به شهرت جهانی رسیده و آثارش به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند. کتاب «کوالسکی عاشق» از این نویسنده با ترجمه‌ی «هادی امینی» از سوی انتشارات کتاب‌سرای تندیس در سال 1397 منتشر شد که نسخه‌ی الکترونیک آن در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «هادی امینی» مترجم این اثر ترجمه‌ی آثار اسطوره‌ای، فانتزی و تخیلی را در کارنامه‌ی کاریش دارد. ترجمه‌ی کتاب‌های ویرانه‌های معبد و آتش و خون ازجمله فعالیت‌های دیگر این مترجم هستند که نسخه‌ی الکترونیک آن‌ها هم در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای مطالعه و دانلود موجود است.   

درباره جیمز رولینز، دامپزشک داستاننویس

«جیمز رولینز» James Rollins نویسنده‌ی آمریکایی در تاریخ ۲۰ اوت سال ۱۹۶۳ در شیکاگو به دنیا آمد. او در جوانی تحصیل در رشته‌ی زیست‌شناسی تکاملی را آغاز کرد و در سال 1985 از رشته‌ی دامپزشکی فارغ‌التحصیل شد. او پس از پایان تحصیل به‌عنوان دامپزشک در شهر ساکرامنتوی کالیفرنیا فعالیتش را آغاز و حدود دو دهه در این حوزه فعالیت کرد. او از اواخر دهه‌ی نود میلادی نوشتن داستان را آغاز کرد و پس از مدتی حرفه‌ی دامپزشکی را رها و زندگی خود را وقف نوشتن داستان کرد. او در این راستا نام هنری جیمز پاول چاکوفسکی را برای خود انتخاب کرد و ده‌ها داستان نوشت.

در بخش‌هایی از کتاب کوالسکی عاشق می‌خوانیم

استفانو گالو با سرعت در میدان خالی می‌دوید. آفتاب صبحگاهی تا همین حالا هم سنگ‌های میدان را گرم کرده و گروه همیشگی گردشگرها در پی سایه بودند یا جلوی بستنی‌فروشی که در سایه کاخ سن مارک قرار داشت، جمع شده بودند؛ اما این بلندترین نقطه ونیز با آن استحکامات بیزانسی مرتفع و اسب‌های برنزی عظیم و سقف‌های گنبدی، مقصد او نبود.

حتی چنین اماکن مقدسی هم‌توان محافظت از او را نداشتند. فقط یک امید وجود داشت.

وقتی از کنار کاخ گذشت، سرعت قدم‌هایش بیشتر شد. از بین مجسمه‌های کفرآمیز بدون سر میدان دوید. دیگر به پنهان‌کاری فکر نمی‌کرد. همین حالا هم لو رفته بود. وقتی از سمت دیگر میدان وارد شد، جوان مصری با چشمان سیاه و ریش مرتب شده را دید. با هم نگاه به نگاه شدند. مرد مصری حالا ژاکت تیره‌ای داشت که از شانه‌های پهنش مانند روغن، پایین افتاده بود.

نخستین باری که این مرد به استفانو مراجعه کرد، خودش را نماینده یک دوست قدیمی و همکار از دانشگاه آتن و به‌عنوان یک دانشجوی باستان‌شناسی از بوداپست معرفی کرده بود.

مرد مصری برای یک قطعه عتيقه خاص به مؤسسه باستان‌شناسی موسئو آمده بود. یک گنج کوچک. یک آبلیسک از مصر. این مرد مصری با پشتیبانی مالی دولتش قصد داشت آن را به کشورش بازگرداند. او با خودش یک پرداخت نقدی قابل توجه هم آورده بود. استفانو هم به‌عنوان یک موزه‌دار که هزینه‌های درمانی همسرش نزدیک بود او را از خانه‌اش محروم کند، منعی برای پذیرفتن این رشوه نداشت. گرفتن این وجه چیز غریبی نبود؛ طی دو دهه گذشته دولت مصر گنجینه‌های ملی خود را از مجموعه‌های خصوصی و موزه‌ها خریداری کرده تا چیزی که واقعاً به مصر تعلق داشته را بازگرداند.

پس استفانو هم موافقت کرد و قول داد که آن را تحویل دهد. یک ابلیسک سنگی کوچک ناشناخته چه اهمیتی داشت؟ طبق اسناد این ابلیسک برای مدت نزدیک به یک قرن در جعبه‌ها نگهداری شده بود. توصیف مختصر داخل اسناد هم شاید دلیلش را توضیح می‌داد: ابلیسک مرمری نامشخص، مکشوفه در تانیس، مربوط به آخرین دوران سلطنت (سلطنت ام۲۶، ۶۱۵ قبل از میلاد.) هیچ چیز غیرعادی یا تحریک‌کننده‌ای درباره این سنگ وجود نداشت، مگر اینکه کسی نگاه دقیقی می‌انداخت و رد آن را دنبال می‌کرد. این سنگ از مجموعه‌ای متعلق به یکی از موزه‌های رم یعنی موزه مصری گرگوری آمده بود.

اینکه چگونه سر از انباری در ونیز درآورده، مشخص نبود.

تا اینکه دیروز صبح، استفانویک بریده روزنامه از طرف یک مؤسسه محرمانه در پاکتی که تنها یک مهر داشت، دریافت کرد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
686.۷۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
104 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۸:۰۰
نویسندهجیمز رولینز
مترجمهادی امینی
ناشرانتشارات کتابسرای تندیس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Kowealski’s in love
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۲/۲۱
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
11,440 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۸۶.۷۳ کیلوبایت
۱۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
31,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کوالسکی عاشق
کوالسکی عاشق
مجموعه نیروی سیگما قسمت سه و نیم
انتشارات کتابسرای تندیس
5
(1)
31,200
تومان