0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
به دنبال کریستف کلمب

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی به دنبال کریستف کلمب

درباره به دنبال کریستف کلمب

به دنبال کریستف کلمب، سرگذشت پرماجرای کاشف قاره‌ی آمریکاست. داستان کشف قاره‌ی آمریکا از ماجراجویی ذاتی کریستف کلمب آغاز شد. ژآن پل دوویل در این اثر تلاش‌های بی‌وقفه و روحیه‌ی شکست ناپذیر کریستوف کلمب را مورد ستایش قرار داده است.

‌درباره‌ی کتاب  به دنبال کریستف کلمب اثر ژآن پل دوویل

نویسنده داستان زندگی، رفتامدهای کریستوف جوان به دربار و سفرهای او را با زبانی ساده و گیرا بیان می‌کند. این کاشف ماجراجو برای رسیدن به آرزوی خود به دنبال یک حامی بود و زمان زیادی را صرف کسب رضایت از پادشاهان کرد و در نهایت موفق شد حمایت و پشتیبانی آنها را به دست بیاورد. او پس از کسب اجازه از دربار حال یک دریاسالار به شمار می‌آمد با سه کشتی و تعدادی خدمه که شماری از آنها زندانیان آزاد شده بودند، سفر پرفراز و نشیب خود را آغاز کرد. علاوه بر داستان گیرا و خواندنی، از دیگر جذابیت‌های این کتاب می‌توان به طراحی‌های اختصاصی قسمت‌های مختلف زندگی کریستوف کلمب شامل پرتره‎ی او، نقشه‌ی سفر،فضای دربار، کشتی و سرزمین‌های جدید اشاره کرد. این تصاویر مخاطب را با سبک زندگی، نحوه‌ی پوشش و فضای حاکم در قرن 15 میلادی آشنا می‌کند.

کتاب به دنبال کریستف کلمب دارای ده فصل است که با نثری روان ماجرای سفرهای کریستف کلمب را روایت می‌کند. نسخه‌ی فیزیکی این کتاب متعلق به مجموعه‌ی «به دنبال» انتشارات ققنوس است و نشر کتاب صوتی آن را انتشارات آوا نامه بر عهده داشته است. میانگین زمان هر یک از فایل‌های صوتی حدود 10 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر با 112 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب  به دنبال کریستف کلمب

فصل اول: سودای دریانوردی

فصل دوم: برنامه‌هایی که کمی احمقانه بود

فصل سوم: کلمب و فرمانروایان کاتولیک

فصل چهارم: سفر بزرگ

فصل پنجم: در دریای اقیانوس

فصل ششم: طعم بهشت

فصل هفتم: جزیره هیسپانسولا

فصل هشتم: تقسیم جهان

فصل نهم: شمشیر و صلح

فصل دهم: واپسین سفرها

کریستف کلمب کیست؟

کریستف کلمب دریانورد ماجراجوی اهل ایتالیا بود که به صورت اتفاقی قاره‌ی آمریکا را کشف کرد. درباره‌ی اصلیت او تردید‌های فراوانی وجود دارد. عده‌ای او را اسپانیایی و عده‎ای دیگر ایتالیایی می‌دانند. او یکی از چهره‌های بحث برانگیز تاریخ است و در انتقال و گسترش فرهنگ اروپا به این قاره جدید تاثیر داشته است. از طرف دیگر عده‌ای او را عامل کشته شدن بومیان و سرخ‌پوست‌های قاره آمریکا دانسته‌اند.

کریستف کلمب آرزو داشت ناخدای کشتی شود. او تا 24 سالگی سواد نداشت و حتی خواندن و نوشتن نمی‌دانست اما برای آنکه به آرزوی خود برسد تصمیم گرفت خواندن و نوشتن بیاموزد. او پس از کسب تجربه و آموختن فنون دریانوردی از سوی پادشاه اسپانیا مامور شد راه جدیدی از سمت غرب به دریای هندوستان کشف کند. او با سه کشتی راهی این سفر هیجان انگیز شد.  کلمب راه شناخته شده‌ی این مقصد را کنار گذاشت و تصمیم گرفت از اروپا مستقیم به سمت غرب حرکت کند. اگرچه مسیر جدید حرکت کشتی‌ها با مخالفت‌های شدیدی روبه‌رو شد اما او در نهایت کار خود را پیش برد و با عبور از اقیانوس اطلس، کاملا اتفاقی قاره آمریکا را کشف کرد.

کریستف کلمب پس از کشف سرزمین جدید، نتایج مشاهدات خود را به پادشاه و ملکه انتقال داد و آنچنان شیفته‌ی این سرزمین شد که 3بار دیگر به آمریکا سفر کرد. کریستف کلمب در سال 1506از دنیا رفت. او وصیت کرده بود که در آمریکا دفن شود اما کلیسای مناسبی برای اینکار پیدا نشد و او در اسپانیا به خاک سپرده شد. اما مرگ همپایانی برای سفرهای کریستف کلمب نبود زیرا جسد او چندین بار از قبر خارج شد و مجددا به خاک سپرده شد.

‌درباره‌ی ژآن پل دوویل نویسنده‌ی کتاب  به دنبال کریستف کلمب

ژآن پل دوویل در سال 1936 در شهر تولوز فرانسه به دنیا آمد. او دانشیار دانشگاه ایالتی پاریس و مدرس ادبیات و تمدن آمریکای لاتین است. او در زمینه‌های، سفرهای اکتشاف ، استعمار و همچنین در تحلیل‌های پیکر نگاری مطالعات گسترده‌ای داشته و در این حوزه‌ها متخصص به شمار می‌آید. ژان دوویل  ویراستاری بخش قابل توجهی از کتاب‌های دانشگاهی مطبوعات دانشگاه سوربن را بر عهده داشته است. او نیمی از آثار خود را به زبان فرانسه و نیمی دیگر را به زبان اسپانیایی منتشر کرده است. از آثار او در ایران می‌توان به کتاب «در جستجوی کریستف کلمب» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب  به دنبال کریستف کلمب به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب به دنبال کریستف کلمب را با همکاری انتشارات ققنوس منتشر کرده است. ترجمه‌ی این کتاب را بیتا شمسینی بر  عهده داشته است. از دیگر آثار ترجمه شده توسط این مترجم می‌توان به مجموعه کتاب‌های «به دنبال ژاندارک»، «به دنبال دزدان دریایی» و «به دنبال لئوناردو داوینچی» اشاره کرد.

چرا باید کتاب  به دنبال کریستف کلمب را خواند؟

کتاب  به دنبال کریستف کلمب در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشت‌نامه قرار دارد. این کتاب برای نوجوانان مناسب است. خوانش کتاب صوتی  به دنبال کریستف کلمب را حامد حشمتی به‌عهده داشته ‌است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب به دنبال کریستف کلمب اثر ژآن پل دوویل بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخی و زندگی‌نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
112.۹۶ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۰۲:۲۵
نویسنده ژآن پل دوویول
مترجمبیتا شمسینی
راویحامد حشمتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۲/۱۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۱۲.۹۶ مگابایت
۰۲:۰۲:۲۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
40 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب خوبی بود ولی هیچی از کشف آمریکا و ... نگفت ولی چشمم باز کرد نسبت به خیلی چیزا. ولی گویندگان و ... کارشون عالی بود

5

صدای گوینده عالیه

3

خوب بود

4
(5)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
به دنبال کریستف کلمب
به دنبال کریستف کلمب
ژان پل دوویول

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
به دنبال کریستف کلمب
به دنبال کریستف کلمب
ژآن پل دوویول
آوانامه
4
(5)
41,000
تومان