0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شازده کوچولو

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شازده کوچولو

درباره شازده کوچولو

درباره‌ی کتاب صوتی شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری

کتاب شازده کوچولو برای نخستین بار در سال 1943 در آمریکا به دو زبان فرانسوی و انگلیسی منتشر شد. کتاب شازده کوچولو را یکی از محبوبترین کتابهای تاریخ میدانند و تا امروز در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. کتاب شازده کوچولو یک کتاب جادویی است، این کتاب طوری نوشته شده ایت که خواننده با هر بار خواندن آن درک متفاوتی از این داستان زیبا خواهد داشت. اگر شما جز آن دسته از خوانندگانی هستید که برای مطالعهی مجدد شازده کوچولو زمان کافی ندارید، کافیست به نسخهی صوتی این اثر گوش جان بسپارید و از شنیدن دوباره و دوبارهی این اثر لذت ببرید.

اما داستان این کتاب صوتی کمی متفاوت است. در پشت جلد این کتاب آورده شده: «اقتباس ابوالحسن تهامی از نوشته اگزوپری، با نگاهی به ترجمه احمد شاملو است. در این بخش اجرای داستان به صورت روایت و گفتوگو با همراهی موسیقی و آواز است. مدت زمان این ورسیون ۹۰ دقیقه است. موسیقی این کار را آقای گرشا رضایی تنظیم کرده است (موسیقی غربی)، حسین مطمئن زاده صدابردار، کار صداآمیزی و جلوه های ویژه ی صوتی را انجام داده اند، خانم مانیا احمدی، در نقش شازده کوچولو صداپیشگی کرده اند، جواد پزشکیان، شخصیت مار را اجرا کرده، افشین زینوری، شخصیت روباه را اجرا کرده و آواز خوانده، ژرژ پطروسی، شخصیت پادشاه را اجرا کرده و آواز خوانده، حامد عزیزی، نقش مرد تاجر پیشه را اجرا کرده و آواز خوانده، اردشیر منظم، نقش مرد چراغبان و دائم الخمر را اجرا کرده و آواز خوانده، خانم بهاره رهنما، به صورت افتخاری در این کار شنیداری حضور داشته و نقش گل را اجرا کرده اند، پیژن علی محمدی، شایان شامبیاتی، نازنین یاری، آرزو روشناس و مریم رادپور از دیگر هنرمندانی هستند که در تولید این اثر همکاری داشتهاند.»

خلاصه داستان صوتی شازده کوچولو

داستان شازده کوچولو دربارهی ملاقات جادویی خلبانی با یک موجود دوست داشتنی است. خلبانی که در این داستان با این موجود دیدار میکند، نویسندهی کتاب آنتوان دو سنت اگزوپری است. ملاقات اگزوپری با شازده کوچولو در طی یکی از سفرهایش به آفریقا اتفاق افتاد. هواپیمای او در صحرا آفریقا سقوط کرد و هنگامی که او مشغول تعمیر هواپیمایش بود شازده کوچولو را میبیند.  داستان لطیف و شاعرانهی شازده کوچولو از جایی آغاز میشود که شازده کوچولو که از سیارهی ب 612  آمده است، تصمیم به مسافرت بین سیارات میکند.

نکات جالب درباره‌ی کتاب صوتی شازده کوچولو

با وجود اینکه خیلی از منتقدین بر این باور هستند که ملاقات بین اگزوپری و شازده کوچولو واقعا اتفاق افتاده است، اما مدرک و سند معتبری در باب این موضوع وجود ندارد. عدهای از منتقدین بر این باور هستند که کتاب شازده کوچولو الهام گرفته شده از یکی از داستانهای هانس کریستین اندرسون به نام پری دریایی کوچولو است. هانس کریستین اندرسون یکی از مشهورترین نویسندگان ادبیات کودک داستانی با این عنوان دارد. این باور از جایی میآید که هنگامی که اگزوپری به دلیل جراحتهای بعد از سقوط در بیمارستان بستری بود، دوستش آنابلا برای او داستان پری دریایی کوچک را میخواند. منتقدین میگویند شاید بعد از شنیدن این داستان بوده است که اگزوپری تصمیم به نوشتن شازده کوچولو کرده است.

 نکات بسیار جالبی دربارهی این کتاب وجود دارد.

  • کتاب شازده کوچولو رکورد داره ترجمه به زبانهای مختلف است. این کتاب تاکنون به بیش از سیصد زبان دنیا ترجمه شده است. این تعداد ترجمه تنها در هنگام ترجمهی کتابهای مقدس اتفاق افتاده است.
  • الهام بخش شخصیت گل برای آنتوان دو سنت اگزوپری، همسرش کانسوئلو بوده است. شغل اصلی اگزوپری خلبانی بوده است و او مجبور بوده مدتهای طولانی از عشق زندگیاش کانسوئلو دور باشد. در داستان هم شازده کوچولو از گلاش دور است.
  • آنتوان دو سنت اگزوپری نقاشیهای درون کتاب را خودش کشیده است. با وجود اینکه اپزوپری خودش را هرگز یکی نقاش نمیدانست اما به دلیل حساسیتی که روی کتاب شازده کوچولو داشت، تمام تصویر سازیهای کتاب را خودش انجام داد.

در بخشی از کتاب صوتی شازده کوچولو می‌خوانیم

به شازده کوچولو گفتم:

- آره، چه خانه باشد و چه ستاره و چه صحرا، چیزی که مایه زیبایی آنهاست از چشم سرپنهان است!

شازده کوچولو گفت:

خوشحالم که با روباه من هم عقیده ای.

داشت خوابش می برد. او را در بغل گرفتم و باز به راه افتادم. منقلب شده بودم. به نظرم می آمد که گنجینه ظریفی در بغل دارم. حتی به نظرم می آمد که چیزی از آن ظریف تر بر روی زمین نیست. در پرتو مهتاب، به آن پیشانی رنگ پریده، به آن چشمهای خواب رفته، به آن طره های مو که در باد می لرزید نگاه می کردم و با خود می گفتم: «آنچه من می بینم فقط صورت ظاهر است؛ مهم ترین چیز از چشم پنهان است...»

چون نیم لبخندی بر لب های نیم بازش می گذشت باز با خود گفتم: «آنچه در وجود این شاهزاده کوچولوی خواب رفته شدیداً متآثرم می کند وفاداری او به یک گل است. خیال سرخ گلی است که در وجود او، حتی در حال خواب، مانند شعله چراغ میدرخشد...»و آن وقت او را باز هم ظریف تر و شکننده تر دیدم. چراغ را باید محافظت کرد: بسا که اندک بادی آن را خاموش کند...

درباره‌ی آنتوان دو سنت اگزوپری نویسنده‌ی کتاب صوتی شازده کوچولو

آنتوان دو سنت اگزوپری در بیست و نهمین روز ماه ژوئن سال 1900 در شهر لیون فرانسه به دنیا آمد. او در خانواده‌ای اشرافی به دنیا آمد و تا پیش از جنگ جهانی دوم خلبان اشرافی و مسئول رساندن نامه به آفریقای جنوبی بود. او در دوران تحصیل توانایی شاعری و نویسندگی خود را نشان داد اما هرگز به صورت جدی به دنبال این کار نرفت.

او در دوران جوانی به خدمت ارتش در آمد و خلبان شد و به واسطه‌ی پروازهایش با مردمان زیادی آشنا شد و تجربه‌ی دیدن طبیعت‌های بکری را داشت. او در چهل و چهار سالگی در یکی از ماموریت‌های نیروی هوایی فرانسه دچار سانحه‌ی هوایی شد و شصت سال بعد از مرگش بقایای هواپیمایش در ساحل مدیترانه پیدا شد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی شازده کوچولو به فارسی

انتشارات نگاه کتاب صوتی شازده کوچولو را با ترجمه‌ی احمد شاملو  عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. کتاب شازده کوچولو تاکنون به بیش از سیصد زبان دنیا ترجمه شده است و در این حیطه رکورد دار است. در ایران هم مترجمان بزرگی از جمله محمد قاضی، احمد شاملو و ابوالحسن نجفی این کتاب را ترجمه کرده‌اند. اولین ترجمه از شازده کوچولو را زنده‌یاد محمد قاضی به انجام رساند. او گفته است که زمانی که در اداره حقوقی وزارت دارایی مشغول به کار بوده یکی از دوستانش که زبان فرانسه می‌دانسته این کتاب را برای ترجمه به او پیشنهاد داده است. یکی دیگر از ترجمه‌های شیوا و روان از کتاب شازده کوچولو متعلق به احمد شاملو است. این ترجمه هنوز هم برای خوانندگان یکی از شیرین‌ترین و خاطره‌انگیزترین‌هاست. شاملو این کتاب را به زبانی روان و ساده ترجمه کرده به همین دلیل خواندن آن همیشه برای مخاطب لذت‌بخش بوده است.

کتاب صوتی شازده کوچولو در دسته‌ی کتاب‌های فرانسوی قرن بیستم قرار دارد.

کتاب صوتی شازده کوچولو مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی صوتی شازده کوچولو را ابوالحسن تهامی، بهاره رهنما، ژرژ پطروسی به‌عهده داشته‌اند.

کتاب صوتی شازده کوچولو حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان‌های فرانسوی قرن بیستم را بخوانند مفید خواهد بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های فرانسوی قرن بیستم می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
62.۱۶ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۳۰:۳۲
نویسنده آنتوان دو سنت اگزوپری
مترجماحمد شاملو
راویابوالحسن تهامی
راوی دومبهاره رهنما
راوی سومژرژ پطروسی
ناشرانتشارات نگاه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۲/۱۲
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۲.۱۶ مگابایت
۰۱:۳۰:۳۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 826 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (35)
اجرای روان 🎙️ (24)
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
6 ٪
516 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من وقتی یه کتاب صوتی رو می‌خوام از فیدیبو بخرم که چندین اجرا داره میرم سراغ نظر شنوندگان و فایل نمونه رو گوش میکنم. به عنوان کسی که فایل رو کامل گوش داده میتونم بگم داستان بسیار قوی داره که در اون سادگی بیان مسائل مهم زندگی رو برات بازگو می‌کنه. در خصوص گویندگان باید بگم بسیار حرفه ای اجرا کردند من تا آخر داستان دیگه عاشق سادگی و مهربانی شازده کوچولو شده بودم و یه جورایی با خلبان همزاد پنداری کردم. تو اجرا چندین جا اجرا موزیکال شده بود که این باعث میشه برای کودکان قبل هضم تر و برای بزرگسالان خسته کننده تر بشه برای همین در این مورد قضاوت ها کاملا سلیقه ای هست. و در آخر پیشنهاد شدید میکنم که گوش کنید و با گوش دل گوش کنید و لذت ببرید.

5

به نظر من اونهایی که فکر میکنن این کتاب برای بچه ها هست هنوز به درک درستی از زندگی نرسیدن

5

بسیار گویندگی لذت بخشی رو داره. من این کتاب رو‌در کودکی خوندم، و وقتی اینجا چشمم بهش خورد و نمونه صوتیش رو گوش کردم، دوباره برگشتم به همون دوران‌. در طول سفر درون شهریم، توی ترافیک گیر کرده بودم و به این کتاب گوش کردم. برای من لذت بخش بود. داستان پیچیده ای هم نداره و راحت می شه داستان کتاب رو دنبال کرد.

5

این کتاب رو از فیدیبو نه ولی از ۷ سالگی دارمش از هفت سالگی که سواد ناقصی داشتم و فقط عکساشو نگاه میکردم تا الان که ۲۰ سالمه شاید ۳۰ بار خوندم ولی هربار که میخونم انگار پنجره جدیدی از دنیا و روابط آدما رو به روم باز میکنه نمیدونم من خیلی دوسش دارم یا واقعا اینجوری که انگار این کتاب زنده و رمز آلود واقعا زنده اس برای من وقتی وارد دانشگاه شدم خوندمش بازم انگار جرقاتی توی ذهنم زده شد وبارها و بارها درگذشته هم اینطور اتفاقی افتاده بود خیلی رمز و آلود خیلی زیاد

5

بی نظیر و فوق العاده است

5

خود کتاب عالی ولی تیم گویندگان به مهد کودک تبدیلش کردن

5

مدت ها بود کتابو خریداری کرده بودم و تو کتابخونه بود چون دوست داشتم بچه هام از این سبک کتابا بخونن و کم کم علاقه مند بشن اما هر دفه براشون خوندم علاقه به شنیدن نشون ندادن این نسخه صوتی بهترین فرصت بود شب ها با بچه هام گوش می دادم و هر شب دوست داشتند ادامه شو گوش کنن واقعا از تیم صداگذاری ممنونم خصوصا خانم مانیا احمدی که صداشون کاملا شخصیت دوست داشتنی شازده کوچولو رو در ذهن من تداعی کرد.

5

داستان عالی و زیبایی هس من خیلی دوسش دارم

4

کتاب واقعا خوبیه که خیلی از نکات آموزنده رو در قالب یک داستان در آورده. درمورد صدا گذاری این نسخه هم باید بگم فوق العاده است. از این بهتر نمیشه واقعا.

5

واقعا یکی از بهترین کتاب صوتی ها بود? هر شخصیت یک صدا، موسیقی عالی،ترجمه فوق العاده احمو شاملو و داستان کوتاه و فوق العاده اش. حتما گوش کنید خیلی خوب و مفید هستش برای من تاثیرش اینها بود که پدیده های بزرگسالانه عادی اطراف کمی برامون شفاف تر میشه و باعث میشه یکسری چیز های بدرد نخور رو یکم کنار بذاریم خسته نباشید و تشکر از عوامل و فیدیبو?

نمایش 506 نقد دیگر
4.5
(826)
حال‌خوب‌کن ✨ (35)
44,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شازده کوچولو
شازده کوچولو
آنتوان دو سنت اگزوپری
انتشارات نگاه
4.5
(826)
حال‌خوب‌کن ✨ (35)
44,000
تومان