0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دژخیم عشق و چند داستان روان درمانی دیگر

معرفی، خرید و دانلود کتاب دژخیم عشق و چند داستان روان درمانی دیگر

نویسنده:
اروین یالوم
درباره دژخیم عشق و چند داستان روان درمانی دیگر
یالوم در این کتاب چهره پنهان بیماران روانی ساکن در آمریکا و غرب را با نوشتاری شیوا به تصویر می‌کشد. متأسفانه یالوم در این کار هنرمندانه، به نقش آشکار جامعه غرب در روان آدم‌ها نمی‌پردازد و گاه و بی‌گاه به‌ طور گذرا به تأثیر جامعه در مشکلات روانی اشاره می‌کند. البته به نظر من نباید از او انتظار داشت که به ‌طور گسترده به مسائل اجتماعی بپردازد. به هر حال، یالوم فساد جنسی و اخلاقی حاکم بر دنیای غرب را که ما دورادور مطالبی دربارۀ آن می‌شنویم، به زیبایی به نقد کشیده است. بدیهی است مسائل و موضوعات فسادانگیزی که بیان شده‌اند، با توجه به فرهنگ اسلامی و افکار عمومی رایج در کشور عزیزمان ایران جایگاهی ندارند. از این رو این کتاب به هیچ عنوان قصد ندارد مصادیق غیراخلاقی، همجنس‌گرایی و سایر جنبه‌های فساد را ترویج کند. آن‌طور که یالوم در این داستان‌ها روایت می‌کند، مهاجران از جمله آسیب‌دیدگان عمدۀ روانی هستند و این حقیقت نمایانگر آن است که بخشی از اختلافات فرهنگی و مشکل تطابق و سازگاری با فرهنگ دنیای غرب، به مشکلات روانی منجر می‌شود. یالوم بدون پرداختن به عمق این مسئله، یکی دو مرتبه به آن اشاره می‌کند.داستان‌های این مجموعه جدا از این مسئله، همان‌طور که خود یالوم در مقدمه و در بخش پایانی کتاب اظهار می‌دارد، داستان‌هایی گیرا و برای روان‌درمانگرهای جوان و سایر علاقه‌مندان به روان‌درمانی آموزنده هستند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۲ مگابایت
تعداد صفحات
443 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۴۶:۰۰
نویسندهاروین یالوم
مترجمغلامحسین سدیرعابدی
ناشرانتشارات ترانه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Love's executioner and other tales of psychotherapy
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۲/۰۶
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۲ مگابایت
۴۴۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 38 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
15 ٪
21 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این توضیح ابتدای کتاب واقعا آزار دهنده است. آفرین به کسی که نوشته وقتی ناشر از ترس ارشاد و حذف کتاب مجبور میشه کتاب رو بکوبه همین میشه سیستم ریاکار پرور. نکنید این کارها رو. نکنید. کشورهای دیگه فکر رفتن به مریخ هستند شما هنوز اندر خم یک کوچه اید

2

به جذابیت کتابهای دیگه یالوم نیست . داستانهای روانکاوی کوتاهه. توضیحی که برای این کتاب گذاشته شده بسیار مغرضانه و نشان دهنده بیسوادی و تعصب کور نگارنده است.

4

واقعن برای متن متعصبانه ی مترجم متاسفم توی کشوری که همه چیزش سانسوره و آزادی حتی خوندن کتاب هم نداری ترجیح میدم اونقدر زبانم رو قوی کنم که متن اوریجینال رو بخونم بجای جفنگیات تغییر داده شده

1

من نسخه چاپی کتاب رو خوندم. به تازگی تموم کردم. یکی از طرفدارهای یالومم و هر کتابش قطعا جذابه و مفید اما این کتاب ترجمه ی به شددددددت افتضاحی داره. پر از غلط های ویرایشی و املاییه. خلاصه که ترجمه ی این کتاب خیانت به اثر و صاحب اثر بود!!! اگر یالوم خوانید و زبان تون خوبه نسخه ی زبان اصلی رو بخونید.

4

مقدمه اش نشان از میزان حقیر بودن مترجم داره. آخه تو که اینطوری فکر می کنی چرا میای سمت ترجمه همچین کتابی، آدم فرومایه! من منصرف شدم از خریدش و باید زبان اصلیشو بخونم.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
پربار 🌳
آموزنده 🦉

کتاب چند داستان مختلف رو دربرمیگیره و حکایت روان درمانی شخصیت های اول داستان هارو به خوبی توضیح میده. سبکش شبیه کتاب انسان موجودی یک روزه هست. قطعا جذاب و دل نشینه و به طرفدارای یالوم پیشنهاد میشه. دژخیم عشق از اولین کتاب های یالوم هست.

4

من این کتاب رو خوندم و نمی فهمم این توضیحی که در مورد کتاب گذاشته اید دقیقا داره چی رو توصیف میکنه و چرا؟

4

برای مقدمه نویسنده متاسفم! کجا سیر میکنید ؟کجای دنیا ایستاده اید؟ چرا حقوق انسانی ادم‌ها رو اینطور مغرضانه انکار میکنید !؟

1

حالا اون ناشر بدبخت مجبور بوده برای اجازه چاپ یه چنین مقدمه ای رو اول کتاب بچسبونه. شما چرا بدون فکر این رو برای توضیحات کتاب میذارین؟

4

متاسفانه ترجمه اشکالات فراوانی دارد که فهم مطالب را دشوار میکند

نمایش 11 نقد دیگر
3.9
(38)
تلخ ☕️ (1)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دژخیم عشق و چند داستان روان درمانی دیگر
دژخیم عشق و چند داستان روان درمانی دیگر
اروین یالوم
انتشارات ترانه
3.9
(38)
تلخ ☕️ (1)
60,000
تومان