0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حل وفصل اختلافات در محیط کار
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب حل وفصل اختلافات در محیط کار

دامیز
درباره حل وفصل اختلافات در محیط کار

شما به عنوان یک فرد شاغل ممکن است مدیر یک کارخانه باشید یا مدیر یک شرکت بزرگ. ممکن است یک کارمند یا کارگر با مسئولیت‌های مختلف در محل کار خود باشید. در هر صورت شما با مردم و همکاران زیادی در ارتباط خواهید بود و احتمال زیاد با مشکلات زیادی مواجه هستید. اگر به عنوان یک مدیر یا کارمند از دعوا و جرو بحث‌های همکاران یا کارمندانتان خسته شده‌اید و راه حلی برای این موضوع پیدا نکرده‌اید کتاب حل وفصل اختلافات در محیط کار شما را با درک و دیدگاهی جدید برای حل این موضوع کمک خواهد کرد.

درباره کتاب حل وفصل اختلافات در محیط کار

کتاب حل وفصل اختلافات در محیط کار نوشته‌ی ویویان اسکات با موضوع میانجیگری در سازمان‌هاست. این کتاب اولین بار در سال 2010 منتشر شد. این کتاب برای مدیران و افراد شاغلی است که با کارمندان، کارفرمایان و یا همکاران خود اختلاف دارند. نویسنده این کتاب را به زبانی ساده نگاشته و در آن اصول و روش‌هایی حل اختلافات را مطرح کرده است.

در بازار کار به شدت رقابتی امروز داشتن تجربه، آگاهی و مهارت‌های جمعی به حل کردن مشکلات کاری و حتی شخصی شما کمک می‌کند. این کتاب شامل 5 بخش اصلی است و شما به عنوان مدیر یا کارمند می‌توانید از داستان‌ها، تمرین‌ها و مثال‌های آن برای حل اختلافات و جروبحث‌ها در محیط کار استفاده کنید.

کتاب حاضر را انتشارات آوند دانش با ترجمه‌ی سارا یوسفی در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

مروری بر فصل‌های کتاب حل وفصل اختلافات در محیط کار

بخش 1: آگاهی از وجود اختلاف در محیط کار

فصل 1: مروری بر حل و فصل اختلافات در محیط کار

فصل 2: شناخت مسائلی که باعث اختلاف بین افراد می‌شوند

فصل ۳: تعیین نقش گروه در اختلافات

فصل ۴: تمرین خودآگاهی: مدیران چگونه اختلافات را تقویت می‌کنند

فصل ۵: آگاهی از زمان حل اختلافات

بخش ۲: حل و فصل اختلافات میان کارمندان

فصل ۶: برنامه‌ریزی و آمادگی برای جلسات

فصل ۷: شروع جلسه‌ی میانجیگری و تهیه‌ی دستور جلسه

فصل ۸: مذاکره در خصوص راه‌حل‌های احتمالی برای اختلاف

فصل 9: ارائه‌ی پیشنهاد و رسیدن به توافق

فصل 10: برگزاری جلسات اختلاف برای همه‌ی اعضای تیم

فصل 11: کنترل و نظارت بر توافق‌نامه‌ها و پیشرفت‌ها

بخش ۳: به کار گیری سایر منابع برای حل و فصل اختلافات

فصل 12: متمرکز نگاه داشتن توجه گروه در حین اختلاف

فصل 13: تعيين نحوه‌ی کمک‌رسانی شرکت

فصل ۱۴: به کار گیری متخصصانی خارج از شرکت به منظور تسهیل روند حل و فصل اختلافات.

بخش ۴: رسیدگی به اختلافاتی که شما یکی از طرفین آن هستید

فصل ۱۵: مشخص کردن خواسته‌های دو طرف

فصل ۱۶: درخواست برای برگزاری جلسه به منظور صحبت کردن در خصوص اختلافات

فصل ۱۷: برگزاری نشست برای صحبت کردن در خصوص اختلافات

فصل ۱۸: متناسب ساختن روش خود با نمودار سازمانی

بخش ۵: بخش ده‌تایی‌ها

فصل 19: ده چیزی که هنگام اختلافات حل نشده می‌توانید کنترل کنید

فصل ۲۰: ده دلیل مدیران برای نپرداختن به اختلافات

فصل ۲۱: ده جمله‌ی گوهربار میانجی‌های حرفه‌ای

درباره ویویان اسکات نویسنده‌ی کتاب حل وفصل اختلافات در محیط کار

ویویان اسکات میانجی‌گر حرفه‌ای آمریکایی است که در پرونده‌های تجاری مختلف به عنوان میانجی گر حضور داشته است. به عنوان مثال بسیاری از شرکای تجاری که قصد دارند روابط تجاری خود را با احترام خاتمه دهند و یا کارمندانی که برای حل و فصل اختلافات خود در شرکت مشکل دارند به او مراجعه می‌کنند.

او عضو انجمن میانجیگری واشنگتن است و بعد از دنیای رقابتی بازاریابی فناوری، تمام وقت خود را به حل و فصل هدفمند اختلافات در چارچوب خط مشی سیاسی اداره‌ها اختصاص داده است.

اسکات با استفاده از تکنیک‌ها و متدهای خود توانسته در زمینه‌ی مذاکره و میانجی‌گری روابط انجمن‌ها و کسب و کارهای زیادی را استحکام ببخشد.

چرا باید کتاب حل وفصل اختلافات در محیط کار را خواند

کتاب حل و فصل اختلافات در محیط کار کتابی با موضوع میانجی‌گری و مصالحه صنعتی، با ترجمه‌ی روان به فارسی است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را بر حل و فصل اختلافات و مشکلات میان همکاران یا کارکنان خود کنید. همچنین شما می‌توانید از راهکارها و اصول ارائه شده در این کتاب برای درس گرفتن از اشتباهات گذشته‌ی خود استفاده کنید.

  • اگر به دنبال ایده‌های تازه برای حل اختلافات و مشاجره‌ها در محیط کاری خود هستید این کتاب انتخابی مناسب و ایدئال برای شما خواهد بود.
  • کتاب حل و فصل اختلافات در محیط کار مناسب برای مدیران، کارمندان، روانشناسان و افراد شاغل است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 372 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 30 دقیقه می‌توانید این کتاب را در کمتر از 15 روز بخوانید.
  • کتاب حل و فصل اختلافات در محیط کار جزو کتاب‌های حجیم و بلند است. این کتاب برای افرادی که برای حل مشکلات خود می‌خواهند زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب حل و فصل اختلافات در محیط کار می‌خوانیم

چشم و گوش خود را باز نگه دارید.

لازم نیست یک لیوان شیشه‌ای روی دیوار بگذارید و گوش‌هایتان را به آن بچسبانید تا بتوانید صحبت‌های خصوصی کارمندانتان بشنوید، شما جاسوس نیستید و نباید شبيه جاسوس‌ها رفتار کنید. در عوض، به تعاملات کارمندان خود با یکدیگر نگاه کنید و حرف‌هایشان را به دقت گوش دهید به مبحث بعد «ایجاد تغییر در روابط» رجوع کنید. اگر هنوز تنشی وجود داشته باشد، به چشم خواهد آمد و این تنش علامتی خواهد بود که ببینید آیا به مذاکرات میانجیگری دیگری نیاز هست یا خیر.

به کیفیت و کمیت کارهای در حال انجام توجه کنید.

یکی از نشانه های پیشرفت کارمندانی که قبلا در گیر نزاع بودند، افزایش حجم و ارزش کارهایی است که در حال حاضر انجامشان می‌دهند و کاهش در میزان خطاهای آن‌هاست. وقتی کارمندی به خاطر نبود اختلافات بر کارش تمرکز دارد، متوجه پیشرفت محسوس در کارش خواهید شد.

 به هنگام گفت‌وگوی خصوصی با کارمندتان، از وی در خصوص چگونگی روند امور سوال کنید.

 این سؤال، سؤالی سریع و ساده است و باعث گشایش درها به روی مذاکراتی عمیق‌تر می‌شود. اگر وی پاسخی کوتاه همچون «خوب است» به شما بدهد، به پرسیدن سؤالاتی باز از وی ادامه دهید، سؤالاتی مثل کنجکاوم که بدانم در خصوص پیشرفت توافقات چگونه فکر می‌کنی؟ آیا می‌توانی دراین‌باره به من توضیح بدهی؟ یا «فکر می‌کنی همکارت بعد از جلسه، روابط کاری شما را چگونه توصیف می‌کند؟»

کاهش مرخصی‌های استعلاجی با غیبت‌های کارمندان را بررسی کنید.

 اگر متوجه شده‌اید که کارمندانتان هنوز مرخصی استعلاجی می‌گیرند یا در انجام کارها غیبت دارند، این نشانه‌ی خوبی است که مشخص می‌کند، آن‌ها از نتیجه‌ی جلسات راضی نیستند. بررسی کنید و ببینید مشکل کجاست و آیا دوست دارند به کار خود برای پیدا کردن راه‌حل ادامه دهند یا خیر. اگر پاسخ منفی بود باید اقداماتی اصلاحی را در نظر بگیرید. فصل ۱۳، اطلاعاتی در خصوص منابعی که می‌توانید برای کمک به آن‌ها رجوع کنید، در اختیارتان قرار می‌دهد.

 اگر سیستمی دارید که به کارمندان اجازه می‌دهد تا بازخورد کار خود را بررسی کنند، ببینید که آیا اطلاعات جدیدی ثبت شده است یا خیر.

به اظهارات منفی با نگرانی‌های افراد یا کل گروه بپردازید. با حفظ نگرشی مثبت و تلاش برای حل مشکل به شیوهای سازنده، به این مسائل رسیدگی کنید برای خواندن مثال‌هایی در مورد حلقه‌های بازخورد و نکاتی درباره‌ی کارهایی که باید در مورد مسائلی که نمی‌توانید آن‌ها را حل کنید، انجام دهید، به فصل 12 رجوع کنید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب حل و فصل اختلافات در محیط کار اثر ویویان اسکات بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مدیریت اوضاع به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
6.۱۹ مگابایت
تعداد صفحات
372 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۲۴:۰۰
نویسندهویویان اسکات
مترجمسارا یوسفی
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۲۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
38,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۶.۱۹ مگابایت
۳۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
100 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

با اینکه کتاب جامعی نیست اما همون مواردی که رو بررسی کرده خیلی خوب توضیح داده و با جزئیات کامل

4

کتاب مفیدیه

4
(2)
42,750
٪50
21,375
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حل وفصل اختلافات در محیط کار
٪50
حل وفصل اختلافات در محیط کار
دامیز
انتشارات آوند دانش
4
(2)
42,750
٪50
21,375
تومان