0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بارداری

معرفی، خرید و دانلود کتاب بارداری

دامیز
درباره بارداری

در زندگی هر انسانی چندین نقطه‌ی عطف وجود دارد که تغییرات عمیقی در او ایجاد می‌کنند. یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال زیباترین این نقاط عطف، جایی است که زن و مردی تصمیم می‌گیرند فرزندی داشته باشند. دوران بارداری چالش‌های بزرگی برای هر زنی به دنبال دارد و زندگی زوج را کاملا تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. اگر با آگاهی و مطالعه به استقبال این دوران بروید و از پیش نسبت به چالش‌های پیش رو اطلاع کافی داشته باشید، این دوران می‌تواند حتی دوران شیرینی باشد و خاطرات خوشایندی از آن در ذهن باقی بماند. کتاب بارداری for dummies کتاب راهنمای جامع و کامل بارداری است که می‌تواند همراه خوبی برای این دوران چالش برانگیز زندگی باشد.

درباره کتاب بارداری

کتاب بارداری از سری کتاب‌های دامیز، یک راهنمای جامع برای بارداری است که گروهی از پزشکان آمریکایی برای کمک به زنان در این دوران نوشته‌اند. دکتر سارا جرویس، دکتر راجر هندرسون، جوآن استون و کیت ادلمن تجربیات خود را روی هم گذاشته‌اند و راهنمای جامعی نوشته‌اند؛ راهنمایی که در آن تمام فرآیند مادر شدن از زمانی که شما تصمیم اولیه‌تان برای این اتفاق  می‌گیرید تا اولین مراحل پس از مادر شدن با جزییات بررسی شده است. این کتاب سعی کرده است شرایط انواع انسان‌ها را در نظر بگیرد و توصیه‌ها و راهنمایی‌هایش را طوری تنظیم کرده است که هم در جوامع سنتی و هم در جوامع مدرن برای زنان و مردانی که می‌خواهند نقش مادری و پدری را بپذیرند، کارآمد باشد.

مروری بر فصل‌های کتاب بارداری دامیز

کتاب بارداری دامیز با یک مقدمه‌ی چند صفحه‌ای آغاز می‌شود که در آن گروه نویسندگان هدفشان از نگارش کتاب را بیان کرده‌اند و درباره‌ی بخش‌های مختلف کتاب و ترتیب بندی آن توضیحات کاملی داده‌اند، این مقدمه راهنمای بسیار خوبی برای تمام کسانی است که می‌خواهند این کتاب را بخوانند و از مطالب آن استفاده کنند.

پس از مقدمه، فهرست کلی کتاب آمده است که مطالب آن را در یک نگاه نشان می‌دهد. این فهرست از پنج بخش تشکیل شده است که هر کدام از آن بخش‌ها به فصل‌های جداگانه تقسیم شده‌اند. عنوان بخش‌ها و فصل‌های کتاب به شرح زیر است:

بخش 1: برنامه‌ریزی:  فصل1: از اینجا تا حاملگی ، فصل 2: فکر می‌کنم باردارم، فصل 3: آمادگی برای زندگی در دوران بارداری، فصل 4: رژیم غذایی و ورزش برای مادران باردار 

 

بخش 2: بارداری :نمایشنامه‌ای سه پرده‌ای: فصل 5: سه ماهه‌ی اول، فصل 6: سه ماهه‌ی دوم بارداری، فصل 7: سه ماهه‌ی سوم، فصل 8: آشنایی با آزمایش‌های دوران بارداری

 

بخش 3: اتفاق بزرگ: درد زایمان، وضع حمل و بهبودی: فصل 9: فکر می‌کنم وقت زایمانم رسیده!  فصل10: به دنیا آوردن نوزاد،  فصل11: سلام دنیا! ،فصل 12: مراقبت پس از زایمان، فصل 13: تغذیه‌ی نوزاد 

 

بخش4: شرایط ویژه و نگرانی‌های خاص : فصل14: بارداری‌های با شرایط خاص،  فصل 15: زمانی که شرایط پیچیده می‌شود، فصل 16: بارداری در زمان بیماری یا سلامتی، فصل 17:مقابله با موارد غیرمنتظره

 

بخش 5: بخش ده تایی‌ها: فصل 18: ده موضوعی که هیچ کس به شما نمی‌گوید، فصل 19: ده باور خرافی، فصل 20: ده نقطه‌ی عطف رشد و تکامل جنینی، فصل 21: ده مورد مهم که می‌توانید در سونوگرافی ببینید.

 کتاب بارداری یک بخش پیوست هم تحت عنوان «مرد در انتظار فرزند: بچه دار شدن از دیدگاه یک پدر» دارد که در آن مردها طرف صحبت‌اند. در این بخش از کتاب راهنمایی‌هایی برای مردان آمده است که به آن‌ها کمک می‌کند همسرانشان را در طول دوران بارداری همراهی کنند و سعی کنند سختی‌های این فرآیند کاهش یابد.

کتاب بارداری دامیز برای چه کسانی مناسب است؟

بارداری دامیز، یک راهنمای جامع وکاربردی بارداری است. پس خواندن آن برای هرکسی که می‌خواهد در این باره بیشتر بداند مناسب است و برای تمام زوج‌هایی که می‌خواهند تجربه‌ی بچه دار شدن را داشته‌باشند ضروری به نظر می‌رسد.

گروه نویسندگان در مقدمه‌ی کتاب جامعه‌ی مخاطب خود را مشخص کرده‌اند. به گفته‌ی آن‌ها اگر شما جز گروه‌های زیر باشید، این کتاب حتما می‌تواند به شما کمک کند:

-ممکن است خانمی باشید که تصمیم دارید باردار شوید، برنامه‌ریزی کرده‌اید که بچه دار شوید یا در حال حاضر باردارید.

-ممکن است همسر یک مادر باردار باشید.

-شاید دوست یا آشنای کسی باشید که باردار است یا می‌خواهد باردار شود.

-احتمالا دنبال اطلاعات بیشتری در مورد بارداری هستید اما علاقه‌ای به بررسی تخصصی این موضوع ندارید.

درباره نویسندگان کتاب بارداری؛ سارا جرویس تا کیت ادلمن

سارا جرویس پزشک انگلیسی متولد سال 1962 در لندن است. او از دانشگاه «آکسفورد» مدرک پزشکی‌اش را دریافت کرده است و سال‌هاست در زمینه‌ی افزایش آگاهی و سلامتی به خصوص برای زنان فعالیت می‌کند.

دکتر جرویس از اعضای دانشکده‌ی پزشکی سلطنتی و سخنگوی بهداشت و سلامت زنان این مرکز است. او در یک برنامه‌ی تلویزیونی به نام «راهنمای بارداری» در تلویزیون لندن نیز مشارکت دارد. سارا جرویس علاوه بر مشارکت در نگارش کتاب بارداری در نوشتن کتاب «دیابت» از سری دامیز شرکت داشته و کتاب‌هایی در زمینه‌ی سلامت زنان نیز منتشر کرده است.

راجر هندرسون پزشک دیگری است که در تیم نویسندگان این کتاب قرار دارد. او متولد سال 1960 میلادی در انگلستان است و از سال 1990 به عنوان پزشک عمومی فعالیت می‌کند. او از سال 1995 در رسانه‌ها فعال است و در مجلات پزشکی و سلامت برای عموم مطلب می‌نویسد. دکتر هندرسون سخنران خوبی هم به شمار می‌رود و تا کنون سخنرانی‌های زیادی در زمینه‌ی بالابردن آگاهی عمومی برای سلامتی مردم انجام داده است.

جوآن استون پزشک بیمارستانی در نیویورک است و در بخش زنان کار می‌کند. او به طور مستقیم با زنان باردار درگیر است و تجربیات خود را در رسانه‌ها به اشتراک می‌گذارد. جوآن استون از فعالانی است که سعی می‌کند با آموزش‌های درست به کنترل و پیشگیری از بارداری‌های پر خطر کمک کند.

کیت ادلمن نیز پزشک همکار جوآن استون در بیمارستان است. مراقبت‌های دوران بارداری بیشترین زمینه‌ای است که او در آن فعالیت کرده و در رسانه‌های عمومی درباره‌ی آن سخنرانی‌ها و برنامه‌های مختلفی برگزار کرده است.

آخرین همکار این تیم مری والد نویسنده و روزنامه نگار است. او به طور اختصاصی در حوزه‌های سلامت و پزشکی می‌نویسد در رسانه‌های معتبری همچون «نیویورک تایمز» و «دیسکاور» فعالیت می‌کند.

سری کتاب‌های دامیز؛ راهنماهایی برای همه چیز  

مجموعه کتاب‌های for dummies  با جلدهای زرد رنگشان در بیشتر کتاب‌فروشی‌ها جلب توجه می‌کنند. این کتاب‌ها اولین بار در دهه‌ی 90 قرن گذشته‌ی میلادی در امریکا منتشر شدند. اولین کتاب‌های سری مفاهیم مربوط به کامپیوتر را پوشش می‌دادند و در حال حاضر گستره‌ی وسیعی از موضوعات وجود دارد که دامیز درباره‌ی آن‌ها کتاب منتشر کرده است.

تا کنون بیش از 250 میلیون نسخه از کتاب‌های دامیز در سراسر دنیا فروخته شده است و هر روز هم  به مخاطبان آن‌ها افزوده می‌شود. کتاب‌های دامیز به بیش از 30 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند.

بسیاری از کتاب‌های دامیز در ایران ترجمه و منتشر شده‌اند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه در سایت فیدیبو قرار گرفته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «گفت‌وگوهای خودمانی به زبان انگلیسی»،«مذاکرات به زبان انگلیسی»، «بافتن شال »، «اصول جبر2 »، «تئوری موسیقی»، «زبان بدن»، «شطرنج»، «داستان نویسی»، «اصول گرامر»، «راه و چاه موفقیت»، «زندگی کم خرج»، «گیتار»، «آموزش زبان فرانسه» و چندین و چند کتاب دیگر اشاره کرد.

بارداری؛ ترجمه به فارسی

کتاب بارداری دامیز را مریم حبیبی پناه سال 94 به فارسی برگردانده است و مانند تمام کتاب‌های سری for dummies انتشارات آوند دانش ناشر آن است. خرید و دانلود کتاب بارداری دامیز اثر راجر هندرسون و سارا جرویس در همین صفحه ممکن است.

همچنین کتاب دیگر سری دامیز ناباروری  اثر «شارون پرکینز» و «جکی میرز تامپسون » و کتاب «راهنمای بارداری برای پدران» از همین سری، اثر میتو میلر و «شارون پرکینز »را می‌توانید از فیدیبو دانلود کنید.

دور کردن افسردگی پس از زایمان

تعداد زیادی از خانم‌ها یعنی حدود 80 درصد آن‌ها، در اولین روزها یا هفته‌های پس از وضع حمل از نوعی غم و اندوه رنج می‌برند. معمولا چند روز پس از زایمان کمی احساس غم و اندوه می‌کنید و ممکن است این حس همراه با یاس و ناامیدی و نا رضایتی مبهم، چند هفته‌ای ادامه داشته باشد. بسیاری خانم‌ها از چنین احساساتی متعجب می‌شوند، در نهایت وظایف مادری را پیش روی خود می‌بینند و احساس می‌کنند که از آن وحشت دارند.

هیچ کس نمی‌داند چرا خانم‌ها پس از زایمان دچار این حس می‌شوند؛ اما برخی توضیحات توجیه پذیرند. دلیل اول، تغییر در سطح هرمون‌ها پس از زایمان است که می‌تواند روی حالات و احساسات تاثیر بگذارد. همچنین با پایان بارداری مادر باید نقطه‌ی تمرکز خود را تغییر دهد. او پس از نه ماه تمرکز روی تولد نوزاد به یکباره می‌بیند که آن حادثه‌ی بزرگ به وقوع پیوسته و شاید احساس دلتنگی برای آن روزها و نوعی حس فقدان کند و باید قبول کنیم وظایف مادری اضطراب فوق‌العاده‌ای به همراه می‌آورد؛ به خصوص اگر برای اولین بار باشد. احساس اینکه از مسئولیت‌های سنگین مادر شدن و مراقبت از نوزاد بر دوش‌تان ریخته و مجبورید از همه‌ی آن‌ها سر در آورید و انجامشان دهید برای یک زن عجیب نیست. دردو ناراحتی‌های پس از زایمان در محل بخیه‌ها و التهاب پستان‌ها، بواسیر احتمالی، خستگی و کمبود وقت برای استراحت، همگی عواملی‌اند که دست به دست هم داده و می‌توانند باعث افسردگی خفیفی شوند.

خوشبختانه غم پس از زایمان خیلی زود یعنی دو تا چهار هفته پس از زایمان برطرف خواهد شد. به خاطر داشته باشید که این احساس کاملا متداول است و بدان معنا نیست که به نوزادتان عشق نمی‌ورزید یا مادری فوق‌العاده نیستید. احساس خود را به همسرتان یا اعضای خانواده و دوستان بگویید، چرا که به عشق، محبت و حمایت آنان در این زمان نیاز دارید.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
8.۸۷ مگابایت
تعداد صفحات
356 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۵۲:۰۰
نویسندهسارا جارویس
نویسنده دومراجر هندرسون
نویسنده سومجوآن استون
مترجم مریم حبیبی پناه
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۲۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
63,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۸.۸۷ مگابایت
۳۵۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یک کتاب جامع و کامل و با ترجمه ایی عالی از این بهتر نیست

5

هر روز بارداریم به این کتاب مراجعه کردم، مثل یه پزشکه

4

کتاب بسیار خوبیه

5

بسیار عالی. توصیه میکنم

4

مفید و جامع

4
(8)
47,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بارداری
بارداری
دامیز
انتشارات آوند دانش
4
(8)
47,250
تومان