0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اینشتین

معرفی، خرید و دانلود کتاب اینشتین

دامیز
نویسنده:
کارلوس کیل
درباره اینشتین

آلبرت اینشتین نام آشنایی است. بیشتر ما حداقل یک بار نام این نابغه‌ی بزرگ را شنیده‌ایم اما بیشتر ما تنها میدانیم که او فیزیکدان است اما درک درستی از آنچه او انجام داده و اثر آن بر زندگی بشر نداریم. کتاب اینشتین از سری کتاب‌های کاربردی دامیز تلاش کرده است پاسخ این سؤال را به ما داده و ابعاد مختلف کار و زندگی او را نشان دهد. اگر به جلد این کتاب توجه کنید با این عبارات مواجه خواهید شد:

یاد می‌گیرید که:

  • در عصر اینشتین چه پیشرفت‌های مهمی در علم فیزیک حاصل شد.
  • اینشتین درباره‌ی سفر در زمان چه نظریه‌هایی ارائه کرد.
  • اینشتین در ساخت بمب اتم چه نقشی داشت
  • ناسا و دیگر آزمایشگاه‌های جهان چه آزمون‌هایی برای ارزیابی نظریه‌های اینشتین انجام داده‌اند

اینشتین دامیز سفری به دنیای فیزیک و روزگار دانشمند بزرگ قرن بیستم است. اگر به دانش علاقه‌مندید این کتاب جذاب را بخوانید و از آن لذت ببرید.

‌درباره‌ی کتاب اینشتین دامیز اثر کارلوس کیل

کتاب اینشتین دامیز با عنوان اصلی Einstein for dummies اولین بار سال 2005 در آمریکا منتشر شد. این کتاب درباره‌ی آلبرت اینشتین نابغه‌ی فیزیک قرن بیستم و بزرگ‌ترین فیزیکدان تاریخ نوشته‌شده است. کارلوس کیل نویسنده‌ی این کتاب هدفش از نگارش آن را ارائه‌ی درک روشنی از کار زیبای اینشتین، بیان کرده است. این کتاب جذاب و خواندنی تلاش کرده است با مثال‌های ساده و گویا آنچه اینشتین برای دنیای فیزیک انجام داد را بیان کند. در این کتاب مباحث جذابی مانند زمان، امکان سفر به آینده و گذشته، سرعت نور، آینده‌ی فضانوردی و ... مطرح شده‌اند تا مخاطب علاقه‌مند علاوه بر دست‌یابی به شناخت بیشتر از اینشتین درک درستی از کار او اثرش بر زندگی انسان پیدا کند.

کتاب اینشتین دامیز تاکنون به چندین و چند زبان برگردانده شده است و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. این کتاب خواندنی و جذاب می‌تواند دید افراد را به دانش فیزیک دگرگون کند.

مروری بر فصل‌های کتاب اینشتین دامیز

کتاب اینشتین با یک مقدمه‌ی چندصفحه‌ای آغازشده که مانند سایر جلدهای دامیز به بخش‌های

  • درباره‌ی این کتاب
  • آنچه لازم نیست بخوانید
  • تصورات خنده دار

و

  • ترتیب مطالب کتاب

 تقسیم‌شده است.

در ادامه نیز خلاصه‌ای از هر بخش کتاب آمده است تا مخاطب با شکل کلی کتاب و رویکرد آن آشنا شود. در ادامه محتوای اصلی کتاب اینشتین دامیز در 6 بخش و 21 فصل نوشته‌شده است. عنوان بخش‌ها و فصل‌های این کتاب دوست‌داشتنی به شرح زیر است:

بخش 1: ظهور یک نابغه

فصل 1: اینشتین که بود؟

فصل 2: چهره‌ی مرد دانشمند در جوانی

فصل 3: 1905، سال اعجاز اینشتین

بخش 2: ادامه دادن راه بزرگان؛ آنچه اینشتین در مدرسه آموخت

فصل 4: جهانی ساعت گونه

فصل 5: پیکان زمان

فصل 6: جذاب‌ترین موضوع برای اینشتین

فصل 7: و نور وجود داشت

بخش 3: نظریه‌‌ی نسبیت خاص

فصل 8: نسبیت پیش از اینشتین

فصل 9: سوار بر پرتوی نور

فصل 10: ساعت، قطار و خودرو؛ کاوش در فضا و زمان

فصل 11: معادله

بخش 4: نظریه‌ی نسبیت عام

فصل 12: دومین نظریه‌ی نسبیت اینشتین

فصل 13: «سیاه‌چاله‌ها آن قدرها هم سیاه نیستند»

فصل 14: آیا درباره‌ی نسبیت حق با اینشتین بود؟

بخش 5: کوانتوم و جهان هستی

فصل 15: اتم‌ها پیش از اینشتین

فصل 16: جهش کوانتومی

فصل 17: اینشتین و بمب

فصل 18: بزرگترین خطای اینشتین

فصل 19: هرچه باشد خطا نبوده است

بخش 6: بخش ده‌تایی‌ها

فصل 20: ده دیدگاه اینشتین در خصوص مذهب و فلسفه

فصل 21: ده زن که زندگی اینشتین را تحت تأثیر قرار دادند.

در پایان کتاب نیز یک بخش واژه نامه و پس از آن گاه‌شمار زندگی اینشتین آمده است. با نگاهی به این گاه‌شمار می‌توانید تصویر کاملی از زندگی این فیزیکدان نابغه پیدا کنید.

‌درباره‌ی کارلوس کیل نویسنده‌ی کتاب اینشتین دامیز

دکتر کارلوس کیل دانشمند آمریکایی متولد سال 1945 است. او مدرک دکترای خود را در رشته‌‎ی فیزیک هسته‌ای از دانشگاه اوهایو دریافت کرده است.

دکتر کارلوس کیل محقق پایگاه فضایی کندی است و لابراتوار استاتیک و فیزیک سطح ناسا را پایه‌گذاری کرده است. او در بسیاری از مأموریت‌های ناسا شرکت داشته و یکی از کسانی است که ویژگی خاک را در سطح ماه و مریخ بررسی می‌کنند. دکتر کیل خدمات زیادی انجام داده و به همین سبب سال 2003 جایزه‌ی spaceflight awareness award را از ناسا دریافت کرده است.

کارلوس کیل علاوه بر اینشتین دامیز کتاب دیگری به نام «ابر ریسمان‌ها و چیزهای دیگر: راهنمایی برای فیزیک» را هم در کارنامه دارد.

ترجمه‌ی کتاب اینشتین دامیز به فارسی

کتاب‌های زرد و مشکی دامیز در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. این مجموعه کتاب که در ایران نیز با همان ظاهر جذاب منتشر می‌شود توانسته است مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. بیشتر کتاب‌های این مجموعه به فارسی برگردانده شده و در بازار کتاب ایران موجود است.

انتشارات آوند دانش کتاب اینشتین for dummies را سال 96 با ترجمه‌ی حمیرا ثقفی و علی اکبر سالاری عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب اینشتین دامیز را خواند؟

آلبرت اینشتین یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان تاریخ بشر است که یافته‌‎هایش نگاه انسان به جهان را تغییر داد و سرآغاز پیشرفت‌های شگفت‌انگیز زیادی شد. دوران زندگی این دانشمند دوران شکوفایی علم فیزیک بود و جهان با سرعت زیادی به‌سوی مدرن شدن پیش می‌رفت. آلبرت اینشتین نیز به‌نوعی استثنا بود و کمتر کسی را می‌توان با توانایی‌هایی نظیر او پیدا کرد. داستان زندگی پر فراز و نشیب اینشتین در کنار زمانه‌‎ی پر جنب‌وجوش او که همه‌چیز را برای بشر تغییر داد کتاب اینشتین دامیز را به کتابی جذاب و خواندنی تبدیل کرده است. اگر کمی کنجکاو و علاقه‌مند باشید نمی‌توانید این کتاب جذاب را زمین بگذارید. کتاب اینشتین دامیز انتخاب خوبی برای هدیه دادن به نوجوانانی که در آستانه‌ی انتخاب مسیر زندگی‌شان هستند، است. اینشتین دامیز را بخوانید و در هر فصل آن با یک شگفتی تازه روبه‌رو شوید.

کتاب اینشتین دامیز در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

کتاب اینشتین دامیز برای گروه سنی نوجوانان، جوانان بزرگ‌سالان و تمام کسانی که از علم لذت می‌برند مناسب است.

کتاب اینشتین دامیز جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع علمی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی علمی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب اینشتین دامیز اثر کارلوس کیل بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب اینشتین دامیز می‌خوانیم

دیدار با یک دوست در بعد چهارم

یک لحظه به عقب برگردیم؛ در سال 1907، سالی که اینشتین به قانون هم ارزی خود دست یافت، هرمان مینکوفسکی، استاد سابق ریاضی‌اش در کالج، نوعی فرمول‌بندی قدرتمند و جالب از نظریه‌ی نسبیت خاص در چهار بعد ساخت: سه بعد مکان و یک بعد زمان.

ابتدا، اینشتین این فرمول‌بندی را کمی غیرضروری و موشکافانه یافت؛ اما وقتی بعداً با جزئیات بیشتر آن را بررسی کرد، خوشش آمد. اینشتین با استفاده از آن، نظریه‌ی نسبیت عام خود را به اتمام رساند.

تجسم ایده‌ی اولیه‌ی فضا- زمان چهاربعدی چندان دشوار نیست. در حقیقت، شما همواره از آن استفاده می‌کنید. فرض کنید ساعت 7 بعدازظهر روز جمعه 29 ژوئیه در رستورانی در مرکز شهر، با دوستی قرار شام دارید. رستوران در طبقه‌ی 44 ساختمان بانک مرکزی در تقاطع خیابان اصلی و خیابان هفتم واقع است.

برای اینکه شما و دوستتان، روز جمعه در این رستوران یکدیگر را ببینید، لازم است در مورد 4 رقم توافق داشته باشید؛ سه رقمی که موقعیت مکانی رستوران را توصیف می‌کنند (خیابان اصلی، خیابان هفتم و طبقه‌ی 44) و چهارمی زمان. اگر شما پنجشنبه 28 ژوئیه ساعت 8 بعد از ظهر آنجا باشید، دوستتان را پیدا نخواهید کرد.

در مکانیک نیوتونی، سه رقمی که موقعیت مکانی را توصیف می‌کنند معمولاً از رقمی که زمان را توصیف می‌کند، مجزاست. به عبارت ساده همیشه لازم است این چهار رقم را یکپارچه بدانیم. اگر بخواهید ماشینتان را که در ریورساید پارک کرده‌اید، بعد از صرف شام با دوست خود پیدا کنید، می‌توانید صبر کنید تا شامتان تمام شود، با آسانسور پایین بروید تا تقاطع خیابان هشتم و خیابان ریورساید، جایی که ماشینتان را پارک کرده‌اید قدم بزنید و آن را بیابید.

اما در نسبیت خاص، نیاز به استفاده از هر چهار بعد در آن واحد است، زیرا فضا و زمان به هم قفل شده‌اند. اگر دوست شما با جز قابل توجهی از سرعت نور، نسبت به شما در حرکت باشد، جمعه‌ی آینده برای او شاید مصادف با فوریه‌ی 2027 برای شما باشد.

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
27.۵۸ مگابایت
تعداد صفحات
396 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۱۲:۰۰
نویسندهکارلوس کیل
مترجم علی اکبر سالاری
مترجم دومحمیرا ثقفی
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Einstein For Dummies, 2,005
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۲۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲۷.۵۸ مگابایت
۳۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
22 ٪
1
ستاره
0 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتابی فوق العاده جالب و گیرا هم برای کسانی که به خاطر مطالب علمیش میخونن هم برای کسانی که به حالت داستانی میخونن. متمش ساده و روانه و نیاز به تخصص خاصی نداره

5

کتاب خیلی جالبیه. به ابعاد مختلف زندگی اینشتین اشاره کرده و در مورد بخش های علمی و شخصی زندگیش توضیح داده.

5

کتاب بسیار خوبیست،هم به بحث تاریخی پرداخته هم به بخش کارهای علمی اینشتین و نسبیت

5

اینشتین درسته یا انیشتین؟ منکه فکر کنم دومی درست باشه ولی اینجا یجور دیگس

2

اینشتین Einstein . سه حرف اول در آلمانی عین(با فتحه) خونده میشه.

5
حال‌خوب‌کن ✨
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

بنظرم عالی ترین قلم و داره و باعث میشه مطالب بسیار سرگرم کننده بشهه

5

یکی از بهترین کتاب های علمی _ تاریخیه که تا حالا خوندم

2

عالی

4.3
(9)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
59,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اینشتین
اینشتین
دامیز
انتشارات آوند دانش
4.3
(9)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
59,250
تومان