0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رهبر عزیز
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی رهبر عزیز

نویسنده:
جنگ جین سونگ
درباره رهبر عزیز

کره شمالی نقطه‌ی عجیبی روی نقشه است. سرزمینی اعجاب‌آور که پشت سیاست دیوار آهنین پنهان‌شده است و داشتن تصویری درست و روشن از آن سخت و تا حدی دست‌نیافتنی است. جایی در تاریخ سرزمین کره روی مدار 38 درجه شمالی به دو سرزمین تقسیم شد و مردمانی از یک نژاد و زبان تبدیل به دو ملت با دو سرنوشت مختلف تبدیل شدند. کره جنوبی به یکی از ثروتمندترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان تبدیل شد و کره‌ی شمالی به انزوا فرورفت. اطلاعات ما از زندگی مردم کره‌ی شمالی زیر سایه‌ی دیکتاتوری کمونیستی محدود به اخبار محدود آن‌ها و البته مردمانی است که توانسته‌اند از مرزهای این کشور فرار کنند و داستانشان را برای دنیا تعریف کنند. جنگ جین سون شخصیتی از طبقه‌ی برتر در کره‌ی شمالی است که توانسته است مرزهای این کشور را پشت سر بگذارد. او در کتاب رهبر عزیز روایتی اعجاب‌آور از زندگی مردمان این کشور و حتی طبقه‌ی نخبه‌ی آن ارائه کرده است.

‌درباره‌ی کتاب صوتی رهبر عزیز اثر جنگ جین سونگ

رهبر عزیز، نگاهی به درون کره شمالی با عنوان اصلی «Dear leader: my escape from North korea» اولین بار سال 2014 منتشر شد. این کتاب روایت مردی به نام جنگ جین سونگ از شاعران کره‌ی شمالی است که حتی توانسته بود «کیم جونگ ایل» را از نزدیک ملاقات کند. او عضو طبقه‌ی «پذیرفته‌شدگان» بوده است و با فرارش توانسته جزئیاتی عجیب و حیرت‌آور از پشت پرده‌ی تبلیغات رسانه‌های کره شمالی برای مردم جهان آشکار کند. او داستانش را از ماه مه 1999 که برای مأموریتی مهم فراخوانده شد تا سال 2004 که توانست فرار کند ادامه داده است. جنگ جیم سونگ عضو اداره‌ای مخفی بود که در آن بسیاری از آثار کره جنوبی و روزنامه‌های این کشور در اختیار کارمندان قرار داده می‌شد تا آن‌ها بتوانند هویت شاعر یا نویسنده‌ای جنوبی برای خود دست‌وپا کنند و از زبان این نویسندگان خیالی برای مردم کره شمالی در ستایش رهبر، حکومت کمونیستی و ارزش‌های این سرزمین بنویسند.

او از تصویری حرف می‌زند که هیچ غریبه‌ای حتی با سفر به کره شمالی امکان دسترسی به آن را ندارد و حتی مردم طبقات عادی این کشور کوچک‌ترین اطلاعی از آن ندارند. تصویری که نشان می‌دهد کنترل فضای اطلاعاتی و رسانه‌ای تا چه حد می‌تواند همه‌چیز را وارونه جلوه دهد.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی رهبر عزیز

این کتاب با دو یادداشت از مترجم فارسی و مترجم انگلیسی آغازشده است. سپس پیشگفتاری تحت عنوان «مه 1999» آمده است و پس‌ازآن متن اصلی کتاب در سه بخش آمده است. عنوان این بخش‌ها به شرح زیر است:

بخش اول: دیکتاتوری

بخش دوم: فراری

بخش سوم: آزادی

پس‌ازآن نیز کتاب با دو بخش «مؤخره» و «کلام آخر: آینده کره شمالی» به پایان رسیده است.

ترجمه‌ی کتاب صوتی رهبر عزیز به فارسی

در سال‌های اخیر کتاب‌های مختلفی درباره‌ی کره‌ی شمالی منتشرشده است. بسیاری از این کتاب‌ها به فارسی برگردانده شده‌ و با استقبال مخاطب فارسی‌زبان مواجه شده‌اند. یکی از مترجمانی که به این آثار علاقه نشان داده است یوسف حصر چین است که کتاب‌های «فرار از اردوگاه 14» و «رهبر عزیز» را به فارسی برگردانده است.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی رهبر عزیز را با ترجمه‌ی مسعود یوسف حصر چین عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب صوتی رهبر عزیز را خواند؟

در سال‌های اخیر مردان و زنان زیادی تلاش کرده‌اند مدار 38 درجه‌ی شمالی را ترک کنند و از مرزهای کره شمالی فرار کنند. بسیاری از آنان دستگیرشده‌اند، بسیاری درگذشته‌اند و تعدادی موفق به فرار شده‌اند. افرادی که موفق شده‌اند این سفر سخت را به پایان برسانند تلاش کرده‌اند حرف بزنند و داستانشان را به گوش جهان برسانند. در میان سکوت و ابهام حکومت کره و دسترسی سخت به این کشور این روایت‌ها بسیار ارزشمندند. جنگ جین سونگ در میان این افراد، فرد شاخصی است، او فرصت دیدار با رهبر را داشته و آنچه او ارائه می‌کند با تصویر مردمان عادی بسیار متفاوت است. این کتاب اطلاعات بسیار ارزشمندی از حکومت استبدادی خاندان ایل در کره به دست می‌دهد و جزئیات را چنان جذاب روایت کرده است که اگر این کتاب را در دست بگیرید زمین گذاشتن آن بسیار سخت خواهد بود.

کتاب صوتی رهبر عزیز در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشت نامه قرار دارد.

کتاب صوتی رهبر عزیز مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 343 صفحه است که بامطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 17 روز بخوانید.

کتاب صوتی رهبر عزیز جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع سرگذشت نامه است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند درزمینه‌ی سرگذشت نامه زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی رهبر عزیز اثر جنگ جین سونگ بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها درزمینه‌ی سرگذشت نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب صوتی رهبر عزیز می‌شنویم

ازآنجاکه هیچ‌کس در اداره‌ ما اجازه نداشت درباره شغلش صحبت کند یا درباره همکارش چیزی بداند، روی میز هر شخص جز یک تقویم و چیزهای مربوط به کاری که انجام می‌داد چیز دیگری وجود نداشت. تنها شیئی که  به‌راحتی قابل‌دیدن بود آینه‌ای کوچک روی میز همکار خانممان بود که به‌شدت محدوده‌اش را به‌عنوان یک زن مشخص می‌کرد. اگر به سبب قفل‌های متفاوت کشوهای میزهایمان نبود» ممکن بود فراموش کنیم کدام میز مال ماست.

تیم ما فقط هشت نفر بود. اما درست مثل کشوهایمان. که هميشه قفل بودند. اعضای تیم هم به ندرت درباره

زندگی شخصی‌شان سخن می‌گفتند. یک با در راه بازگشت به خانه، از یک آشنای ارشد در سازمان جبهه متحد بااحتیاط در مورد دلیل این مسئله پرسیدم. به‌هیچ‌وجه انتظار جوابی را که شنیدم نداشتم، او گفت دلیل این‌که در اداره همه مسائل را نزد خودشان نگه می‌دارند ربط چندانی به محدودیت‌های امنیتی ندارد بلکه به دلیل طبیعت شغل ماست. خارج از سازمان همه ساکنان پیونگ‌یانگ و اهل کره شمالی بودیم، اما در داخل مجتمع همه ما شهروندان کره جنوبی بودیم. ازآنجاکه در این لباس خارجی چیز چندانی برای گفتن وجود نداشت، صحبت نکردن درباره مسائل شخصی به عادتی سازمانی تبدیل‌شده بود. پس‌ازاین توضیح. بهتر متوجه شدم که چگونه ذات«بومی شدن»ما را دچار دوگانگی آفتاب‌پرست مانندی کرده بود.

بااین‌همه، این امتیاز«بومی شدن»به‌شدت کنترل می‌شد. روزنامه‌های کره جنوبی را در هر نوبت فقط یک روز به ما قرض می‌دادند و پیش از ترک کار باید آن‌ها را به کتابخانه تحویل می‌دادیم. رمان‌ها و اشعار کره جنوبی را می‌توانستیم برای چند روز قرض بگیریم. اما هنگام ترک ساختمان‌های سازمان جبهه متحد می‌بایست آن‌ها را در کشوهای قفل‌شده‌مان بگذاریم. خارج کردن هر چیز مربوط به کره جنوبی از این محیط ممنوع بود و گاهی اوقات مسئولان کتابخانه بدون اعلام قبلی به دفتر می‌آمدند تا مطمئن شوند از چیزهایی که برای خواندن قرض گرفته‌ایم به‌خوبی مراقبت می‌کنیم.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
830.۳۸ مگابایت
مدت زمان
۱۵:۰۴:۰۷
نویسنده جنگ جین سونگ
مترجم مسعود یوسف حصیرچین
راوی علی دنیوی ساروی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۲۴
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۳۰.۳۸ مگابایت
۱۵:۰۴:۰۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 30 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
21 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خوب و کاملی بود، نکته جالب در مورد این کتاب که متفاوتش میکنه با بقیه کتاب‌های مشابه در مورد کره شمالی این هست که از زبان یک نفر که در طبقه حساس و رده بالای دولت کره شمالی پست و مقام داشته نگاشته شده که باعث میشه در کنار داستان جذاب و هیجان انگیز، در برخی قسمت‌های کتاب اطلاعات بسیار جذاب و کامل و محرمانه ای در مورد کره شمالی و مقامات بلندپایه کره شمالی به مخاطب داده بشه که واقعا دونستن این اطلاعات جالب هست، و البته من که واقعا لذت بردم از شنیدن نسخه صوتی این کتاب و جذابیتش برام صد برابر شد طوری که بخاطر هیجان انگیز بودن نسخه صوتی، شنیدن کتاب رو تو دو روز تموم کردم

3

کاملا واضحه که این کتاب جهت‌گیرانه نوشته (و یا شایدم ترجمه) شده. تا اواخر فصل اول به نمایش سیاهی و قحطی غیرقابل تصوری در کره شمالی می‌پردازه و تلاش عجیبی داره که همه چیز رو به حزب نسبت بده و وسواس عجیبی داره که مطلقا هیچ اشاره‌ای به تحریم‌های وحشتناک جبهه‌ی امپریالیسم علیه مردم این کشور نکنه. تا الان قضاوتم اینه که نویسنده‌ی قلم‌به‌مزدی بعد از اینکه در کره‌ی شمالی مدارج ترقی رو طی کرده تصمیم می‌گیره مقادیری هم مدارج ترقی رو در جهان سرمایه‌داری هم طی کنه. با این حال کتاب رو تا آخر گوش خواهم داد. قطعا با حفظ فاصله‌ی انتقادی و چیدن قطعات پازل در کنار هم میشه حدسی از قطعات پنهان شده‌ی پازل واقعیت جاری در کره شمالی داشت.

5

کتاب فوق العاده ای ه که شرح فرار یکی از افراد بلند پایه کره شمالی هستش که به دلایلی مجبور به فرار میشه...زیبایی کتاب در اینه که جناب جنگ جین سونگ خودشون اونجا هم نویسنده بودند و این خودش میتونه دلیل بر زیبایی و روانی متن باشه...من در ترجمه به مشکلی بر نخوردم و لازمه که بگم راوی هم که آقای ساروی هستند خیلی قشنگ روایت کرده بودند که جای خسته نباشید داره و لذت گوش دادن به یه کتاب صوتی رو دو برابر میکنه در کل بشنوید و لذت ببرید من که به شدت توصیه میکنم❤

5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩

این کتاب خیلی سرگرم کننده و جالبِ. علت هم اینه که نویسنده ای که داستان زندگیش رو میگه اولاً خودش نویسنده هست و دوماً واقعیات کره شمالی رو از زبان یک فرد مطلع و وصل به نظام توضیح میده. قطعاً از خوندن این کتاب پشیمون نمیشید.

5

شنیدن این کتاب رو توصیه می کنم هم برای کسانی که روایت داستانی می پسندند هم کسانی که به شناخت فرهنگ و کشور کره شمالی که همانند معمایی ست علاقمندند و البته اجرای زیبا و روان آقای ساروی که لذت شنیدن کتاب را دوچندان کرده

5

عااااالی.من قبل این چهارتا کتاب دیگه راجب کره شمالی خوندم ولی این یکی از همه بهتر بود.اصلا از کار و زندگی افتادم که فقط این کتاب رو گوش بدم. راوی داستان هم خیلی خوبه.

5

این شخص بعدها در کره جنوبی به خاطر رفتارهاش بازداشت میشه و کلا ادم نرمالی نبوده‌. اما کتاب حاوی نکات خیلی جالبی بود

5

بنده این کتاب رو به قورت صوتی از یک کانال تلگرامی گوش دادم. روای و صدای ایشان فوق العاده عالی و با حال هوای استبداد و وحشت کره شمالی منطبق بود

4

کتاب خوبی بود ولی من هزار فرسنگ تا آزادی و روح گریان من رو بیشتر پسندیدم و درگیرش شدم.

5

واقعا کتاب جالبیه. صدای گوینده هم خوب و روان هست. داستان شما رو درگیر میکنه. عالی?

نمایش 11 نقد دیگر
4.8
(30)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
120,000
٪30
84,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
رهبر عزیز
رهبر عزیز
نگاهی به درون کره شمالی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رهبر عزیز
٪30
رهبر عزیز
جنگ جین سونگ
آوانامه
4.8
(30)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
120,000
٪30
84,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر