0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شوخی های کیهانی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شوخی های کیهانی

درباره شوخی های کیهانی

«وجوه گوناگون کلام کالوینو اما به این سادگی به دست نمی‌آید، بایستی خواننده علاقه‌مند کمی مذّاقه کند تا متوجه شود ماه فقط در آسمان پیدا نمی‌شود، ماه و زمین در روزگاران پیشین عاشق‌تر از امروز بوده‌اند و این‌چنین نبوده که ماه، بی‌اعتنا، هماره پشتش به زمین باشد، سپیده‌دمان فقط مخصوص سحرگاه نیست، بلکه ذهن آدمیان نیز سپیده‌دمان خاص خود را دارد که تا زمانش نرسد بدبختی‌هایش از شمار بیرون است، فضا و زمان کلماتی نسبی و هم‌معنی هستند و زمان، مکانی است که ثقل مکان‌های مرئی را ندارد و فرصتی برای گشایش است، بی‌رنگی در زمین کمتر از همه در میان آدمیان پیدا می‌شود، بازی‌های مهم زندگی پایان‌ناپذیرند و آنچه مردمان زندگی می‌نامند و به آن غره‌اند در اساس چیزی جز بازی نیست...» این جملات بخشی از مقدمه‌ی مترجم کتاب شوخی‌های کیهانی است. کتابی اثر ایتالو کالوینو، نویسنده‌ی ایتالیایی که دنیای علم و خیال را به هم‌آمیخته است. یک طنز پر نیش و کنایه و درعین‌حال جذاب و خواندنی که شما را به سفری عجیب خواهد برد. شوخی‌های کیهانی را اگر در دست بگیرید به این سادگی زمین نخواهید گذاشت.

‌درباره‌ی کتاب شوخی‌های کیهانی اثر ایتالو کالوینو

شوخی‌های کیهانی با عنوان اصلی «le cosmicomiche» مجموعه‌ داستانی است که اولین بار سال 1965 منتشر شد. این کتاب سه سال بعد تحت عنوان «cosmicosmic» به انگلیسی برگردانده شد. هر یک از داستان‌های این مجموعه یک واقعیت علمی را در نظر می‌گیرد و حول آن خیال‌پردازی می‌کند. Qfwfq شخصیت محوری در همه‌ی این داستان‌هاست و داستان را در حافظه‌ی کیهان ذخیره می‌کند. شخصیت‌های داستان‌های کالوینو از دل فرمول‌های ریاضی بیرون آمده‌اند و در فضای میان ستاره‌ای و بین کهکشان‌های مختلف در گردش‌اند. آن‌ها در این سفر عجیب‌وغریب چیزهای زیادی درباره‌ی تکامل یاد می‌گیرند، سیارات منظومه شمسی را می‌بینند، با اتم‌های مختلف سروکله می‌زنند، زندگی را در خشکی و آب تجربه می‌کنند و حتی عاشق می‌شوند. ایتالو کالوینو در این مجموعه داستان زیبا با قلم توانمند و جذاب خود مفاهیم علمی را با روزمرگی‌های ما گره‌زده است و حرف‌هایی خواندنی برای گفتن دارد.

اولین ترجمه‎‌ی این کتاب به انگلیسی که ویلیام ویور (William weaver) آن را انجام داده است برنده‌س جایزه‌ی ملی کتاب آمریکا در بخش ترجمه شد.

داستان‌های کتاب شوخی‌های کیهانی

شوخی‌های کیهانی دوازده داستان دارد که عنوان داستان‌های آن به شرح زیر است:

دوری و نزدیکی ماه

سپیده‌دمان

نشون به اون نشون، تو فضا

همگان در یک مکان

بی‌رنگی

بازی را پایانی نیست

دایی آبزی

چقدر شرط ببندیم

دایناسورها

فرم فضا

سالیان نوری

مارپیچ

‌درباره‌ی ایتالو کالوینو نویسنده‌ی کتاب شوخی‌های کیهانی

ایتالو کالوینو (italo calvino) نویسنده‌ی داستان‎‌های کوتاه و روزنامه‌نگار مشهور ایتالیایی سال 1923 در کوبا به دنیا آمد. او هنوز دوساله نشده بود که خانواده‌اش به ایتالیا بازگشتند و در سانرمو (sanremo) ساکن شدند. ایتالو دوران کودکی‌اش را در همین شهر گذراند. او سرانجام سال 1941 وارد دانشگاه تورین شد و تحصیل در رشته‌ی کشاورزی را برگزید. سال‌های نوجوانی و جوانی او با جنگ جهانی در اروپا همراه بود و او هم مانند بسیاری از همسالانش درگیر جنبش‌های ضد فاشیستی بود و علاوه بر آن به آثار افرادی چون ماکس پلانک، ورنر هایزنبرگ و حتی آلبرت اینشتین علاقه نشان می‌داد. او سال 1943 به دانشگاه فلورانس منتقل شد و بخشی از تحصیلش را در این دانشگاه گذراند. در ادامه و با شدت گرفتن جنگ ایتالو به جنبش مقاومت ایتالیا پیوست و در کنار کمونیست‌ها مبارزه می‌کرد. هرچند او سال‌ها بعد نتوانست با رفتارهای حزب کنار بیاید و درنهایت سال 1957 حزب کمونیست را ترک کرد. زندگی او در سال‌های بعد نیز با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود کالوینو مدتی در آمریکا زندگی کرد و مدتی را هم در پاریس گذراند.

از ایتالو کالوینو آثار مختلفی به‌جامانده است که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «کوره‌راه لانه‌های عنکبوت»، «شوالیه ناموجود»، «بارون درخت نشین»، «چه کسی در دریا مین کاشت؟»، «شهرهای نامرئی» و «اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری» اشاره کرد که در ایران ترجمه و منتشرشده‌اند. ایتالو کالوینو سال 1985، در 61 سالگی در ایتالیا درگذشت.

ترجمه‌ی کتاب شوخی‌های کیهانی به فارسی

شوخی‌های کیهانی از جمله کتاب‌هایی است که در ایران چند بار ترجمه‌شده و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است. اولین بار «موگه رازانی» این کتاب را سال 1380 به فارسی برگرداند، نشر کلاغ این ترجمه را منتشر کرده است. ترجمه‌ی دیگر این کتاب متعلق به «میلاد زکریا» است که انتشارات چشمه تحت عنوان کمدی‌های کیهانی روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

انتشارات آوا نامه کتاب شوخی‌های کیهانی را با ترجمه‌ی فرزام پروا عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب شوخی‌های کیهانی را خواند؟

شوخی‌های کیهانی مجموعه‌ای از ماجراهای جذاب برای کسانی است که دلشان می‌خواهد بیشتر بدانند. این کتاب برای آدم‌هایی نوشته‌شده است که همیشه دلشان خواسته از همه‌چیز سر دربیاورند و حالا ایتالو کالوینو تلاش کرده است در قالب داستان‌هایی بامزه که رگه‌هایی از نیش و کنایه‌‎ هم در آن‌ها وجود دارد همه‌چیز را برایشان تعریف کند. شنیدن این کتاب می‌تواند کاملاً حال و هوای یک روزتان را عوض کند. این کتاب همچنین هدیه‌ی خوبی برای همه‌ی آن‌هایی است که از دانستن و فهمیدن لذت می‌برند.

کتاب شوخی‌های کیهانی در دسته‌ی کتاب‌های داستان علمی قرار دارد.

کتاب شوخی‌های کیهانی مناسب برای گروه سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و در واقع همه‌ی آدم‌های کنجکاو است.

خوانش کتاب صوتی شوخی‌های کیهانی را میلاد فتوحی به عهده داشته است.

کتاب شوخی‌های کیهانی حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب شوخی‌های کیهانی اثر ایتالو کالوینو بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
352.۰۵ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۲۳:۰۰
نویسندهایتالو کالوینو
مترجمفرزام پروا
راوی میلادفتوحی
راوی دوممیلاد فتوحی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۰۳
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۵۲.۰۵ مگابایت
۰۶:۲۳:۰۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
27 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خاصی بود. زمان و مکان داستانها عمدتا در مقیاسهای نجومی و کیهانیه و برای ذهنی که عادت کرده روایت مثلا یک دلدادگی رو در زمان و مکانهای عادی بفهمه نوعی خلاف‌آمد عادت محسوب میشه و برای اینکه پا به پای داستان جلو بیاد ناچاره بیشتر از حد معمول تلاش کنه و عرق بریزه. همه داستاتهاش خوب بودن اما من دو داستان آخر رو بیشتر دوست داشتم. بخصوص آخری که ریشه عشق یا تمایل به جنس مخالف و نقشش رو در فرگشت و تکامل نیروی سازندگی در همه موجودات از جمله انسان به شیوه تازه‌ای بیان می‌کنه. میلاد فتوحی هم که حق مطلب رو چنان که باید و شاید ادا کرده. ایشون اونقدر خوب بود که من وسوسه شدم برم سراغ کتابهایی که ایشون خونده ببینم اونجا چه چیزایی پیدا میشه

5

کتاب بسیار عالی ای بود با ترجمه ی بسیار حرفه ای، دقیق و روان آقای پروا. جوری که اصلا آدم حس میکنه کتاب به فارسی نوشته شده بوده. خوانش آقای فتوحی بسیار متناسب با محتوا و عالی و روان هست. این کتاب لزوما آموزشی یا علمی نیست ولی میشه ازش یاد گرفت. محتوای طنز درباره مفاهیم علمی کیهانشناسی ، زمین شناسی و ... با تخیل بسیار قوی ست با چاشنی انتقادی زندگی بشری. ممکنه برای کسانی که با این زمینه ها اصلا آشنایی ندارند کسل کننده باشه. ولی به کسانی که عاشق نجوم و کیهانشناسی و مباحث فیزیک هستند و حتی دوستانی که تصویرسازی کار میکنند و با مفاهیم اولیه ی این زمینه ها آشنایی دارند، شدیدا این کتاب رو توصیه میکنم.

5

آفرین به نویسنده ی عالی کتاب و آفرین به مترجم حرفه ای و آفرین به گوینده ی عالی ???. اولش شاید فکر کنیم درکش برای اونا که از فیزیک ، دور هستن سخت و مبهم باشه اما چون حقایقی رو در قالب طنز گفته، گیرا هست، و این که کتاب، از زبان اجرام آسمانی ، دایناسور و آبزیها و پدیده ها هست و در عین حال انتقادی هست از زندگی مردم. این کتاب رو میشه چندین بار گوش داد یا خوند، ارزشش رو داره ???.

3
اجرای روان 🎙️

اجرای کتاب خیلی خوب بود موسیقی هاشم خیلی جذاب و عالی بود ولی اصلا متن کتاب رو دوست نداشتم مدل شوخی هاش بی نهایت بی مزه بود و مفاهیم انتزاعیش جذابیت نداشت فقط سعی کرده بود به زور در قالب داستانی بی سرو ته مباحث فیزیک نجومی پایه رو به طرز مسخره ای بیان کنه

5

بینظیره.آموزش علوم پایه به این شکل خیلی جذابه .باتشکرمخصوص ازجناب فتوحی که اینطورزیباصداشون طنازی میکنه.

1

خوشم نیومد مگه میشه مباحث علمی رو اینطوری یاد گرفت این کتاب نه جذابه نه علمی

1

به خدا اگر یک کلمه رو فهمیده باشم!

5

خوب بود..جوردیگربایددید....

1

مزخرف

2

خوشمان نیامد

3.5
(18)
اجرای روان 🎙️ (1)
77,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
شوخی های کیهانی
شوخی های کیهانی
ایتالو کالوینو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شوخی های کیهانی
شوخی های کیهانی
ایتالو کالوینو
آوانامه
3.5
(18)
اجرای روان 🎙️ (1)
77,000
تومان