0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پدرو پارامو

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پدرو پارامو

نویسنده:
خوان رولفو
درباره پدرو پارامو

گابریل گارسیا مارکز درباره‌ی این کتاب می‌گوید: «بعد از نوشتن چهار فصل اول از کتاب صد سال تنهایی به بن‌بست فکری عجیبی رسیده بودم. ذهنم اصلاً به من اجازه نمی‌داد که داستان را تکمیل کنم. در همان زمان بود که کتاب پدرو پارامو از خوان رولفو را خواندم و به بزرگی و عظمت این کتاب پی بردم و توانستم شاهکار ادبی‌ام را  تکمیل کنم. شایان‌ذکر است که کتاب پدرو پارامو را صفحه به صفحه و خط به خط حفظ هستم.»

خورخه لوئیس بورخس هم درباره‌ی کتاب پدرو پارامو می‌گوید: « به نظرم این کتاب یکی از بهترین شاهکارهای ادبی است که تاکنون در همه‌ی دنیا نوشته‌شده است.»

نقل‌قول از این دو نویسنده‌ی بزرگ کافی است تا دلیلی جامع و کامل برای خواندن این کتاب به‌عنوان یک شاهکار هنری داشته باشیم.

‌درباره‌ی کتاب صوتی پدرو پارامو اثر خوان رولفو

کتاب پدرو پارامو نوشته‌ی خوان رولفو برای نخستین بار در سال 1955 منتشر شد. این کتاب بلافاصله بعد از انتشارش به یکی از بهترین  و درخشان‌ترین آثار رولفو تبدیل شد. مذهب، خاطرات و گذشته، خشونت و دیوانگی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تم‌های کتاب پدرو پارامو هستند که خوان رولفو در نوشتن کتاب از آن‌‌ها استفاده کرده است.

احمد گلشیری مترجم آثار رولفو درباره‌ی او و آثارش می‌نویسد: « او در پدرو پارامو به‌گونه‌ای طنزآمیز اسطوره را به کار می‌گیرد. این مکانِ اسطوره‌ای جهانی است آکنده از لحظه‌های گذرا که در آن گفته‌ها، خاطره‌ها و اندیشه‌های آدم‌ها همه هم‌زمان ارائه می‌شوند. از این نظر خواننده ممکن است در ابتدا دچار آشفتگی شود. آنچه به‌ظاهر روایتی است که سخنگویی بر آن است تا به یاری آن داستان خویش را بازگوید، در حقیقت، تکه‌ای از داستانی است که یکی از صداهای بسیار رمان؛ یکی از پسران پدرو پارامو به نام خوان پرسیادو نقل می‌کند. ترتیب زمانی در این رمان اهمیتی چندان ندارد، کتاب همچون مجموعه‌ای از اسطوره به‌سادگی سعی می‌کند تا آنچه را دارد ارائه دهد. به‌یقین، ترتیب زمانی در داستان‌های فرعی رعایت شده است، بااین‌همه درحالی‌که کنار هم قرار گرفتن تک‌تک این داستان‌های فرعی کتاب را به‌ظاهر نامفهوم کرده است، اما تنها در کل است که می‌توان دید رمان از ارتباطی منطقی برخوردار است. و این همان شگردی است که فضایی کردن داستان نامیده شده است. از این نظر رمان پدرو پارامو کنایی است اما آنچه به‌دست‌آمده، تصویری است از سرزمین آشوب‌زده‌ای که لاهوتی منحرف به قدیسی مرتد سپرده است.»

خلاصه داستان صوتی پدرو پارامو

داستان کتاب پدرو پارامو درباره‌ی فردی به نام خوان پرسیادو است که به دنبال پدرش به روستایی به نام کومالا آمده است. کومالا روستایی است بین مردگان و زندگان قرار دارد و چیزی شبیه به شهر ارواح است. در این رمان نویسنده، خواننده را با شخصیت‌هایی مالیخولیایی آشنا می‌کند و او را مجبور به تفکر و حل معما‌های داستان می‌کند. خوان پرسیادو به عنوان نقش اصلی داستان صدای ارواحی را می‌شنود و در مسیر یافتن پدرش باید معما‌هایی را حل کند. ‌

‌درباره‌ی خوان رولفو نویسنده‌ی کتاب صوتی پدرو پارامو

 خوان رولفو نویسنده، عکاس و فیلم‌نامه‌نویس مشهور مکزیکی متولد 1917 است. در ادبیات لاتین خوان رولفو را ستاره‌ای تنها در ادبیات آمریکای لاتین می‌دانند. او در طول عمر و حتی بعد از مرگش جوایز و افتخارات زیادی را کسب کرد و یکی از مهم‌ترین افتخارات این نویسنده جایزه ادبیات مکزیک است که در سال 1970 موفق به دریافت آن شد. خوان رولفو باوجود آثار کمی که منتشر کرده است اما همچنان در میان نویسندگان ادبیات لاتین بسیار محترم شناخته می‌شود.

کتاب‌خوانی یکی از بزرگ‌ترین علایق خوان رولفو بود و تقریباً تمام کودکی‌اش را مشغول مطالعه کردن بود. کتاب‌خوان شدن خوان رولفو هم‌ داستان جالبی دارد؛ هنگامی‌که او تنها هشت سال داشت به دلیل مشکلی که برای ساختمان کلیسای محله‌اش اتفاق افتاده بود، کشیش تمام کتاب‌خانه‌ی کلیسا را به امانت به مادر خوان سپرد. به این شکل خوان دسترسی نامحدودی به کتاب‌های محدود کتاب‌خانه‌ی کلیسا داشت. اما او موفق شد که تمام کتاب‌های آن کتاب‌خانه را مطالعه کند و به‌نوعی خودش را با جهان ادبیات آشنا کند.

خوان رولفو در سال‌های آخر زندگی‌اش به سرطان ریه دچار شد، در سال 1986 بر اثر یک حمله‌ی قلبی درگذشت.

ترجمه‌ی کتاب صوتی پدرو پارامو به فارسی

 احمد گلشیری مترجم ایرانی است. او که در کارنامه‌ی ادبی‌اش ترجمه‌ی کتاب‌های بسیار مشهوری مانند «دل‌تنگی‌های نقاش خیابان چهل و هشتم» را دارد، ابتدا در بهار سال 1360 بود که کتاب پدرو پارامو را ترجمه کرد. آثار دیگر ترجمه‌شده توسط احمد گلشیری شامل: ساعت شوم و از عشق و دیگر اهریمنان از گابریل گارسیا مارکز و مجموعه‌ی بهترین داستان‌های کوتاه از آنتوان چخوف، ارنست همینگوی و گابریل گارسیا مارکز است.

انتشارات آوانامه کتاب صوتی پدرو پارامو را با ترجمه‌ی احمد گلشیری عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

 

  • کتاب صوتی پدرو پارامو در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های آمریکای لاتین قرار دارد.
  • کتاب صوتی پدرو پارامو مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی پدرو پارامو را علی دنیوی ساروی به‌عهده داشته‌ است.
  • کتاب صوتی پدرو پارامو جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های آمریکای لاتین است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  داستان‌های آمریکای لاتین زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب صوتی پدرو پارامو می‌شنویم

«- روح تو چی می‌گی؟ فکر می‌کنی کجا رفته باشه؟

حتماً اون بالا روی زمین سرگردونه. مثل تمام روح‌های دیگه دنبال کسانی می‌گرده تا براش دعا کنن. فکر می‌کنم به خاطر کارهای بدی که کردم از من بیزاره. اما این موضوع دیگه ناراحتم نمی‌کنه. من از همه­‌ی دردهایی که به جونم می‌انداخت نجات پیدا کردم. اوقاتَ‌مو سر همه چیز تلخ می‌کرد حتی در این مورد که نمی‌تونستم شکم‌مو سیر کنم و شب‌ها رو برام تحمل ناپذیر می‌کرد. شب‌هایی که از افکار ترسناک پر بود: فکر و خیال لعنت شده‌ها و از این چیزها...»

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی پدرو پارامو اثر خوان رولفو بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های آمریکای لاتین می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
255.۹۱ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۳۸:۲۶
نویسندهخوان رولفو
مترجماحمد گلشیری
راوی علی دنیوی ساروی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۲۸
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۵۵.۹۱ مگابایت
۰۴:۳۸:۲۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
11 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

رمان پدرو پالرمو داستان یک منطقه‌ست.در خوانشِ اول این کتاب تصاویر پراکنده‌ی بسیاری در ذهنم شکل گرفتند اما ربط منطقی این تصاویر را پیدا نمی‌کردم. تکه‌های پازل شکل گرفته بودند اما پراکنده و کمرنگ بودند، در خوانش دوم تصاویر کنار هم قرار گرفتند و نقاط اتصال پازلها مشخص شدند؛ و در نهایت تصویر قابل قبولی از یک روستا پیدا شد. با وجود حجم تقریبا کم کتاب تصویر کلی از جغرافیا، فرهنگ، انقلاب، مذهب، باورهای خرافی مردم کومالا یا شاید در ابعاد بزرگتر مردم مکزیک رو می‌توان در این کتاب دید. داستان در فضایی عجیب شکل گرفته، زمان در این کتاب خطی نیست و روایت آنچه بر کومالا گذشته را باید از زبان افرادی بشنویم که زنده و مرده بودن آنها نامشخص است. شاید درست‌تر باشد که بگوئیم پدرو پارامو داستان نابودی یک منطقه‌ست است. روستایی که در زمانی نه چندان دور رونقی داشت زیر پوست این روستا، کودکان بادبادک‌بازی می‌کردند، تن به آب رودخانه می‌سپردند، زنها و مردها عاشق می‌شدند و عشق بازی می‌کردند و روستا زنده بود اما نابودی از راه رسید. چه چیزی باعث نابودی میشود؟ شاید دلیل اصلی تغییرات آب و هوایی و مهاجرت روستایی‌ها به اطراف باشد شاید بی‌ثباتی‌های ناشی از انقلاب، اما نقش پدرو پارامو نیز بی تاثیر نیست.

3

این اثر یکی از مهمترین آثار ادبی مکزیکه. می‌تونم بگم جزو آثار ادبی برجسته‌ی جهانه اما تبدیلش به کتاب صوتی اشتباه بود. البته روایت زیبا و حرفه‌ای بود اما چون ساختار رمان خطی نیست و مدام داستان در زمان جابه‌جا میشه و مکان حوادث و شخصیت‌ها مدام تغییر می‌کنند، شنونده سی. داستانو گم می‌کنه. این داستانو باید به صورت کتاب خوند که بشه برگشت عقب اگه جایی سردرگم بشیم.

5

بسیار اجرای خوبی دارد و همین کششی ایجاد می‌کنه که در جاهایی که مخاطب خط داستان رو گم می‌کنه باز هم داستان رو دنبال کنه به نظرم سانسورشده و بعضی جریانات داستان رو کلا نمی‌فهمی. در ویکیپدیا یک صفحه هست برای این داستان که به فهم اون و گشایش گره‌هایی که ممکنه تو فهمش ایجاد بشه خیلی کمک میکنه

1

با اینکه راوی عالی بود اما داستان برام جذاب نبود ، همش درباره مرده ها بود و این برای من خوشایند نبود

5

عالی حتما باید دوبار گوش داد موسیقی متن بسیار عالی انتخاب شده سپاسگزارم بسیار لذت بردم?

5

عالی بود عالی ...به خصوص با صدای علی دنیوی ساروی

5

اجرای بی‌نهایت زیبا

4.2
(9)
72,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پدرو پارامو
پدرو پارامو
خوان رولفو
آوانامه
4.2
(9)
72,000
تومان