0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
توفان برگ و چند داستان دیگر
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی توفان برگ و چند داستان دیگر

درباره توفان برگ و چند داستان دیگر

مطالعه‌ی آثار نویسندگان مطرح دنیا این امکان را به خواننده می‌دهند که در دنیایی دیگر و فارغ از زمان و مکان حال، به سر ببرند. «گابریل گارسیا مارکز» نویسنده‌ و وقایع‌نگار برجسته‌ی کلمبیایی با قلمی توانا از نویسندگان تأثیرگذار قرن بیستم است که آثار تأثیرگذاری به یادگار گذاشته است. کتاب «توفان برگ و چند داستان دیگر» ازجمله اولین آثار این نویسنده است که شنیدن آن دری به‌سوی ادبیات فاخر آمریکای جنوبی است.

 

درباره کتاب صوتی توفان برگ و چند داستان دیگر

کتاب «توفان برگ و چند داستان دیگر» نوشته‌ی «گابریل گارسیا مارکز» نویسنده‌ی مشهور اهل کلمبیا شامل هفت داستان کوتاه است که عبارت‌اند از توفان برگ، زیباترین مرد مغروق جهان، مردی بسیار پیر با بال‌های بسیار بزرگ، بلکمان خوش‌قلب، فروشنده معجزات، آخرین سفر کشتی ارواح، گفت‌وگوی ایزابل با خود به هنگام تماشای باران درماکاندو و نابوسیاه پوستی که فرشتگان را در انتظار می‌گذاشت. این داستان‌ها حاصل اولین تجربه‌های نویسندگی «مارکز» هستند که به تأثیر از آثار «فاکنر» به نگارش درآمده‌اند و نشانه‌هایی از رئالیسم جادویی در آن‌ها دیده می‌شوند. این نویسنده‌ی مشهور با الهام از این داستان‌های کوتاه کتاب معروفش به نام «صدسال تنهایی» را خلق کرد.

کتاب صوتی «توفان برگ و چند داستان دیگر» اثر «مارکز» سه راوی دارد که داستان‌ها را از زوایای متفاوت نقل می‌کنند. برجسته‌ترین اثر این کتاب داستان کوتاه «توفان برگ» است که در سال 1955 منتشر شد و در سال 1972 بانام Leaf Storm به زبان انگلیسی ترجمه شد. «گابریل گارسیا مارکز» درباره‌ی این اثر گفته است: «توفان برگ را که اولین کتابم است بیش از همه نوشته‌هایم دوست دارم. به گمانم بسیاری از کارهایی که بعد از توفان برگ نوشتم از آن مایه گرفته‌اند. خودانگیخته‌ترین کار من است و نوشتنش برایم از همه سخت‌تر. تجربه نویسندگی‌ام در آن زمان از همیشه کمتر بود یعنی از ترفندهای پلید نویسندگی کمتر خبر داشتم. کتابی ناشیانه و شکننده اما درنهایت خودجوشی است و نوعی صمیمیت خام دارد که کتاب‌های دیگرم از آن بویی نبرده‌اند. دقیقاً می‌دانم که چطور توفان برگ از گوشه جگرم کنده شد و بر کاغذ نشست. کارهای دیگرم را پخته‌ام و خوب فلفل و نمکشان زده‌ام.»

درباره گابریل گارسیا مارکز

«گابریل خوزه گارسیا مارکِز» Gabriel José García Márquez نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته‌ی کلمبیایی سال 1927 در دهکده‌ی آرکاتاکا به دنیا آمد. او در جوانی تحصیل در رشته‌ی حقوق در دانشگاه بوگوتا را آغاز کرد ولی پس از مدتی به حرفه‌ی روزنامه‌نگاری روی آورد. او از همان دوران نوشتن را دنبال کرد و در چندین روزنامه مشغول به کار شد. او از دهه‌ی 1940 داستان‌سرایی را آغاز کرد و با خلق رمان‌های منحصربه‌فرد به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین نویسندگان آمریکای جنوبی شناخته شد. او موفق به دریافت مدرک افتخاری نویسندگی از دانشگاه‌های کلمبیا و نیویورک شد و از سوی دانشگاه اوکلاهاما «جایزه‌ی بین‌المللی ادبیات نوئستات» که به نوبل آمریکایی معروف است، را دریافت کرد. «مارکِز» روحیه‌ی آزادی‌خواهی داشت و به فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی مشغول بود. او سال‌های آخر عمرش را در مکزیک زندگی کرد و پس از ابتلا به سرطان غدد لنفاوی در سن 87 سالگی در ۱۷ آوریل ۲۰۱۴ درگذشت.

«گابریل گارسیا مارکِز» نویسنده‌ای مطرح در ادبیات آمریکای جنوبی است. داستان‌هایش به بیش از سی زبان دنیا ترجمه شده‌اند و در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار دارند. او سال 1967 کتاب «صدسال تنهایی» که معروف‌ترین اثرش است را به چاپ رساند که تا امروز بیش از 30 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. این نویسنده برای نوشتن این رمان حدود دو سال زمان گذاشت و در سال ۱۹۸۲موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل شد. از آثار دیگر این نویسنده می‌توان به «پاییز پدرسالار»، «گزارش یک مرگ»، «شب مینا»، «عشق در زمان وبا» و «سفربخیر، آقای رئیس‌جمهور» اشاره کرد که نسخه‌ی الکترونیک و صوتی آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

ترجمه کتاب صوتی توفان برگ و چند داستان دیگر به زبان فارسی

کتاب صوتی «توفان برگ و چند داستان دیگر» نوشته‌ی «گابریل گارسیا مارکز» را ناشر صوتی آوا نامه با صدای «علی دنیوی ساروی» منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. این اثر را «هرمز عبداللهی» مترجم ایرانی از نسخه‌ی انگلیسی «گریگوری راباسا» به فارسی ترجمه و آن را نشر چشمه نخستین بار در سال 1363 منتشر کرد. این مترجم در مصاحبه‌ای در مورد این اثر از «گابریل گارسیا مارکز» گفته است: «وقتى ماركز قلم را می‌چرخاند، چشم‌هایش را می‌بندد يا از توصيف و ايهام و استعاره تا آنجایی كه می‌تواند، استفاده می‌کند. به همين دليل شما را با بی‌رحمی تمام تنها می‌گذارد. ولى چون نثرش پركشش است، مترجم اين سربالايى را با عشق طى می‌کند.» از آثار دیگر این مترجم که در فیدیبو برای دانلود و مطالعه موجود هستند می‌توان به «فانوسی میان اقیانوس‌ها» از «ام. ال. استدمن» و «پسرکی با پیژامه‌ی راه‌راه» از «جان بوین» اشاره کرد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
446.۹۴ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۰۷:۰۳
نویسنده گابریل گارسیا مارکز
مترجمهرمز عبداللهی
راوی علی دنیوی ساروی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۱۲
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۴۶.۹۴ مگابایت
۰۸:۰۷:۰۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
10 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

متاسفانه دریافت‌های کلیشه‌ای و سطحی از برخی نویسندگان بزرگ، راوی ها را به ادا و اصول‌های آزار دهنده می‌کشاند. کتاب رو قبلن خونده بودم و گفتم با شنیدن‌اش یک بار دیگه ازش لذت ببرم. اما صدای پرافاده و مرثیه زده راوی این لذت رو ازم گرفت. راوی‌گری کتاب هم هنری است که ظرایف خودش رو می‌طلبه. ای کاش هر کسی فقط به خاطر اینکه بهش گفتن صداش خوبه فکر نکنه می‌تونه روای‌گری کنه. امتیاز ۲ از ۵ من به راوی‌گری کتاب‌اه و نه به نویسنده.

1

راوی نباید جلوتر از متن کتاب حرکت کنه، در لحنش تا حد امکان بی طرف و خنثی باشه که داستان پیش برنده باشه نه اجرای راوی و آگاهی اون از رخداد های روایت نشده کتاب

5

واقعا صدای آقای ساروی محشره. حتما شاهکار صد سال تنهایی رو با صدای بی نظیر جناب ساروی گوش کنید‌ و لذت ببرید.

5

من که میگم بی نظیره. دست آقای ساروی درد نکنه واقعااااا!!!???

3

خوب بود ولی راوی عالی بود

5

عالی مثل همیشه..

4
(10)
92,000
٪30
64,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
توفان برگ و چند داستان دیگر
٪30
توفان برگ و چند داستان دیگر
گابریل گارسیا مارکز
آوانامه
4
(10)
92,000
٪30
64,400
تومان