0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یک روایت غیرسیاسی از یک اتفاق سیاسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب یک روایت غیرسیاسی از یک اتفاق سیاسی

انتخابات ۹۶
نویسنده:
معین فرخی
درباره یک روایت غیرسیاسی از یک اتفاق سیاسی
اولین‌بار که در برگه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری نام کسی را نوشتم، دوم خرداد ۷۶ بود. هشت‌ساله بودم. آن‌قدر که یادم می‌آید در دبیرستانِ دولتی حیاط‌بزرگی در محله‌ای با بافتِ قدیمی در قزوین بودیم و من تازه خواندن و نوشتن یاد گرفته بودم.احتمالاً ذوقِ نوشتن داشتم که بابا اجازه داده رأیش را برایش بنویسم. پسر ریزه‌میزه‌ی قدکوتاهی بودم با موهای وزِ اسکاچ‌مانند و صورتی سبزه‌ که چند سال بعد، وقتی فوتبال‌های روزمره‌ام از زلّ آفتاب به خانه و پشتِ «سِگا» منتقل شد، سفیدتر شد. تفریحِ هر روزم دو چیز بود: یکی آن‌که بعدِ مدرسه بروم سراغِ روزنامه‌فروش محله‌مان (در اصل بقالی بود، ولی آن موقع روزنامه‌ها آن‌قدر رونق داشتند که بقالیِ محله‌ای با بافت سنتی هم روزنامه بیاورد) و همشهری ـ آفتابگردانِ خانه را بخرم و همشهری را بدهم بابا بخواند و آفتابگردان (ویژه‌نامه‌ی کودک و نوجوان روزنامه‌ی همشهری) را به‌زور خودم بخوانم. دیگری، که تصویر دقیقی از خودش یادم نمانده، این بود که در حیاط و کوچه، تکی یا جمعی، فوتبال بازی کنم. پُررنگ‌ترین خاطره‌ام از آن دوران زانوهای همیشه‌پاره‌ی شلوارم است و سوزش لحظه‌ای و تندوتیزِ بتادینِ پخش‌شده روی پنبه بر زخمِ هنوز دلمه‌نبسته و درخشانِ زانو و آرنج. خلاصه آن پسرکِ ریزه‌میزه طبعاً قدش به صندوق نمی‌رسید و خوب یادم هست که بابا زیربغلم را گرفت و بلندم کرد تا زیر نگاه محبت‌آلود و «آخی ‌چه‌ بچه‌ی‌ نازیِ» مسئولانِ مدرسه رأیش را توی صندوق بیندازم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
663.۳۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
85 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۵۰:۰۰
نویسندهمعین فرخی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۰۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۶۳.۳۰ کیلوبایت
۸۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
29 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
17 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتابیه که قطعا ارزش یک بار خوندن رو داره. خیلی تلنگرهای زیادی ب آدم میزنه و نکات جالبی رو یادآور میشه؛ هر چند شاید بغضی وقتها با پرداختن زیاد به جزئیات و پراکنده گویی حوصله مخاطب را سر میبرد!

3

در مجموع نمیتوان گفت کتاب خوبی بود یا نه، با کتابهایی که من میخوانم و میپسندم فرق داشت شاید این تفاوت منو زیاد جذب نکرد. بهرحال چون بخش هایی محدود از کتاب را دوست داشتم، بهش این امتیازو دادم

4

نویسنده بیشتر کدهایی برای تحلیل وقایع میده که بیشتر احساسی اند تا سیاسی. تحلیل شخصی خود نویسنده جهت گیری سیاسی نداره و خیلی کمرنگ بهش اشاره کرده.

4

در کل به نظرم کتاب جالبی نبود.شاید کلا با چند خط از این کتاب کیف کردم.

3

لطفا قبل از خریدن کتاب ها اول نمونه رو بخونید تا راحت تر بتونید تصمیم بگیرید.

1

روایتی آشنا از یک غدر

5

کتاب خوبی هست

4

قابل تامل

3.8
(17)
19,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یک روایت غیرسیاسی از یک اتفاق سیاسی
یک روایت غیرسیاسی از یک اتفاق سیاسی
انتخابات ۹۶
نشر چشمه
3.8
(17)
19,000
تومان