0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب مشاوره آسیب زا

معرفی، خرید و دانلود کتاب مشاوره آسیب زا

کتاب متنی
فیدی‌پلاس
درباره مشاوره آسیب زا

معرفی کتاب مشاوره آسیب زا


کتاب مشاوره آسیب‌زا نوشته حمید آتش‌پور و اصغر آقایی، توسط نشر قطره منتشر شده است. این کتاب به بررسی چالش‌ها و خطرات احتمالی در فرآیند مشاوره و روان‌درمانی می‌پردازد. این اثر به‌ویژه برای مشاوران و روان‌درمانگران نوشته شده و با هدف افزایش آگاهی و حساسیت آن‌ها نسبت به آسیب‌های بالقوه‌ای که ممکن است در حین کار با مراجعان ایجاد شود، طراحی شده است.

نویسندگان این کتاب با سال‌ها تجربه در زمینه روان‌شناسی و مشاوره، مفاهیم و اصطلاحات تخصصی را با زبانی علمی و قابل فهم برای مخاطبان ارائه می‌دهند. آن‌ها به تحلیل و بررسی دام‌ها و چاله‌های احتمالی موجود در فرایند مشاوره می‌پردازند و به مشاوران توصیه می‌کنند که قبل از هرگونه ارزیابی یا قضاوت، به خود و فرآیندهایشان رسیدگی کنند.

این کتاب همچنین برای افرادی که خدمات مشاوره‌ای دریافت می‌کنند یا در آینده به این خدمات نیاز خواهند داشت، مفید است و با ارائه‌ی اطلاعات صادقانه و شفاف درباره‌ی خطرات مشاوره‌ی نادرست، به مخاطبان کمک می‌کند تا درک بهتری از اهمیت و ضرورت مشاوره داشته باشند و مشاوران را به عنوان افرادی صادق و در حال تحول معرفی می‌کند.

معرفی نویسنده کتاب مشاوره آسیب زا


دکتر سید حمید آتش‌پور یکی از نویسندگان این کتاب است که دارای مدرک دکتری در رشته‌ی مدیریت رفتار سازمانی می‌باشد. از جمله آثار دکتر سید حمید آتش‌پور می‌توانیم به کتابی کوچک برای به دست آوردن شغل رویایی، مغز شما چگونه کار می‌کند؟، کوچینگ در دیدگاه اگزیستانسیالیسم، مراجعی که مرا تغییر داد، تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران و غیره اشاره کنیم.

دکتر اصغر آقایی یکی‌دیگر از نویسنده‌های این کتاب است که دارای دکتری روان شناسی است و به عنوان استاد تمام گروه روان شناسی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان فعالیت دارد. از جمله آثار دکتر اصغر آقایی می‌توانیم به کتاب‌های معنا و حیرت، و نظریه انسان سالم اشاره کنیم.

چرا باید کتاب مشاوره آسیب زا نوشته حمید آتش‌پور و اصغر آقایی را بخوانیم؟


کتاب مشاوره آسیب‌زا نوشته‌ی حمید آتش‌پور و اصغر آقایی، منبعی ارزشمند برای مشاوران و روان‌درمانگران است و به بررسی چالش‌ها و خطرات احتمالی در فرآیند مشاوره می‌پردازد. خواندن این کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا با آگاهی بیشتری با مسائل و آسیب‌های ممکن در این حوزه روبرو شوید و از تکرار اشتباهات رایج جلوگیری کنید.

نویسندگان این کتاب با سال‌ها تجربه عملی و نظری در زمینه روان‌شناسی و مشاوره، مفاهیم و نکات کلیدی را با زبانی علمی و در عین حال قابل فهم ارائه می‌دهند. این کتاب نه تنها به مشاوران کمک می‌کند تا خود را به‌خوبی ارزیابی کنند، بلکه به مراجعان نیز آگاهی می‌دهد که چگونه می‌توانند از خدمات مشاوره بهره‌مند شوند و از آسیب‌های نادرست دوری کنند.

علاوه بر این، این اثر به تحلیل دقیق دام‌ها و چاله‌های موجود در فرایند مشاوره می‌پردازد و به خوانندگان یادآوری می‌کند که مسئولیت‌های اخلاقی و حرفه‌ای در این زمینه بسیار حیاتی است.

در بخشی از کتاب مشاوره آسیب زا می‌خوانیم


در جریان درمان همیشه این امکان وجود دارد که مراجعان واقعاً بیمار نباشند؛ بخشی از واقعیت موردنظر مربوط است به تمارض بیمار. تمارض عبارت است از بازی کردن نقش بیمار به شکل بیماری جسمانی یا روانی، به منظور کسب سود یا فرار از مسئولیت. در کنار پدیده‌ی تمارض، اختلال دیگری نیز وجود دارد که طی آن بیمار عمداً علایم بیماری‌های جسمی یا روانی را تولید می‌کند که هدف غایی آن جلب‌توجه، مخصوصاً جلب‌توجه از جانب کادر درمانی است؛ به این نوع بیماری، اختلال ساختگی می‌گویند. بنابراین، تفاوت اختلال ساختگی با تمارض در این است که یکی به دلیل جلب‌توجه بروز می‌یابد و دومی در جهت کسب سود و فرار از کار یا پرداخت مالیات یا گریز از تنبیه و... است. البته تمارض و اختلال ساختگی پدیده‌های پیچیده‌ای هستند که تنها به دلیل شک و تردید به گفته‌های مراجع، نمی‌توان او را متهم کرد یا مورد نقد قرار داد که حتماً مبتلا به یکی از این دو اختلال است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب مشاوره آسیب زا


در صورتی‌که مطالعه کتاب مشاوره آسیب زا برای شما مفید و لذت‌بخش بوده است، پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را هم بخوانید:

کتاب هوشمندانه مذاکره کنید، نشر قطره

کتاب صمیمیت و ترس از صمیمیت، نشر قطره

کتاب راز ارتباط، نشر قطره




شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
967.۴۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
130 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۲۰:۰۰
نویسنده حمید آتش پور
نویسنده دوماصغر آقایی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۸/۲۶
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
17,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۶۷.۴۵ کیلوبایت
۱۳۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
پربار 🌳 (2)
آموزنده 🦉 (1)
5
61 ٪
4
22 ٪
3
0 ٪
2
11 ٪
1
5 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
انگیزه‌بخش 🚀
خوش‌خوان 🪶
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

کناب خوب مناسب افرادی که میرن پیش روانشناس یا مشاور بد که آسیب میبینن این کتاب بهت کمک میکنه چجوری تشخیص بدی کدوم مشاور و روانشناس ویژگی های خوبی داره که بهش مراجعه کنی

4

بهترین‌ کتاب مقدمات مشاوره هستش

4

ارزش خریدن داره!!

4.2
(18)
پربار 🌳 (2)
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مشاوره آسیب زا
حمید آتش پور
نشر قطره
4.2
(18)
پربار 🌳 (2)
15,000
تومان