0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

معرفی، خرید و دانلود کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

نویسنده:
آذر الاهی
درباره درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
تحقیقات اخیر روی درمان پذیرش و تعهد (ACT) به عنوان موج سوم شناختی رفتاری، نتایج رضایت بخش و دلایلی منطقی برای استفاده از این درمان در کار بالینی و غیر بالینی فراهم کرده‌اند. در موج سوم درمان شناختی رفتاری که به درمان‌های پست مدرن معروف‌اند، عقیده بر این است که شناخت هیجانات را باید در بافت مفهومی پدیده‌ها در نظر گرفت به همین دلیل، به جای رویکردهای شناختی رفتاری که شناخت‌ها و باورهای ناکارآمد را اصلاح می‌کرده تا هیجانات و رفتارها اصلاح شوند، در اینجا به مراجع آموزش داده می‌شود که در گام اول هیجانات خود را بپذیرد و در «اینجا و اکنون» از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار شوند. علل استفاده از درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد تمرکز بر ارزیابی و توسعه یک طرح درمانی است. در درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر ارزیابی عملکرد رفتاری مراجع تاکید می‌شود نه علت یابی. درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یک نوع رفتاردرمانی است که هدف آن به عمل در آوردن اجتناب تجربی و تلاش برای کنترل تجربه‌های آزاردهنده است. از نظر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد توسعه و نگهداری دلزدگی، تعارض و فاصله عاطفی در زوج‌ها، ناشی از ترکیب کنترل‌های محکم و بی فایده هریک از آن‌ها و راهبردهای اجتناب تجربی در رابطه زن و شوهر است. واقعی در نظر گرفتن افکار ارزیابانه ی منفی و عمل بر طبق آنها چرخه رابطه‌های منفی زوج‌ها را حفظ می‌کند. هدف اصلی در درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، مقابله با اجتناب تجربه‌ای به کمک افزایش انعطاف پذیری روان شناختی در فرد می‌باشد انعطاف پذیری روان شناختی به معنای ایجاد توانایی در انتخاب عملی است که در بین گزینه‌های مختلف، مناسب‌تر باشند، و نه انجام عملی که تنها جهت اجتناب از افکار، احساسات، خاطره‌ها یا امیال آزار دهنده باشد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
617.۷۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
96 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۲:۰۰
نویسندهآذر الاهی
ناشرانتشارات مینوفر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۶/۰۴
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
10,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۱۷.۷۸ کیلوبایت
۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب برگرفته از نظرات شخصی بدون هیچ پشتوانه‌ی علمی هست.زیر بنای رویکرد اکت و فلسفه‌ی آن نظریه RFT و بافتارگرایی کارکردی هست نه بودیزم و... . کاش نویسنده قبل از انجام چنین کاری حداقل چند کتاب و مقاله از استیون هیز میخوند.

1

نوبسنده بجای بحث علمی روانشناسی تعصب رو پیش پا کشیده و اکتی ک پذیرش رو پیشنهاد میکنه با جملات نویسنده و سو گیریش متنافضه

4

متن کتاب در نسخه الکترونیک بهم ریخته، و بسیاری جملات تکرار شده که گاهی باعث نا مفهوم شدن مطالب می شود

4

نگارش بسیار بد . انگار چند تا مقاله خارجی فقط ترجمه ی بد (مثل گوگل ترنزلیت) شدن

4

کتاب خوبی هست

4
(8)
4,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
آذر الاهی
انتشارات مینوفر
4
(8)
4,500
تومان