0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
استراتژی کسب و کار در بازارهای نوظهور

معرفی، خرید و دانلود کتاب استراتژی کسب و کار در بازارهای نوظهور

راهنمای برنامه ریزی و اجرا
درباره استراتژی کسب و کار در بازارهای نوظهور

مفهوم بازارهای نوظهور برای اولین بار در سال 1981 توسط اقتصاددان مالی بین‌المللی و در حین سرمایه‌گذاری این گروه در کشورهای در حال توسعه مطرح شد و می‌توان آن را نتیجه‌ی جهانی سازی اقتصاد و تامین یکپارچه‌ سازی جهانی دانست. فاکتورهای مهمی در تعریف بازار نوظهور نقش ایفا می‌کند. با این حال بازارهای نوظهور را می‌توان یکی از عناصر مهم به وجود آمدم نظم جهانی جدید دانست. نویسندگان در کتاب «استراتژی کسب و کار در بازارهای نوظهور» که از اساتید دانشگاه هاروارد هستند در این اثر به مخاطب می‌آموزند که چگونه فعالیت‌های خود را در بازارهای نوظهور هدایت کنند و از پس رقبا و چالش‌های پیش رو برآیند.

درباره‌ی کتاب استراتژی کسب و کار در بازارهای نوظهور

کتاب «استراتژی کسب و کار در بازارهای نوظهور» برای اولین بار در سال 2010 منتشر شد. این اثر بر اساس تحقیقات 15 ساله در مدرسه‌ی کسب و کار هاروارد به رشته‌ی تحریر درآمده است.

نویسندگان کتاب، مباحث را به دو بخش کلی تقسیم کرده‌اند. بخش اول مفاهیم مقدماتی بازارهای نوظهور را توضیح می‌دهد شامل فصل اول و دوم است و بخش دوم به کاربرد می‌پردازد و شامل فصل سوم تا ششم است. فصل 7 نیز مفهومی مستقل از دیگر فصل‌های کتاب دارد.

بخش اول کتاب ابتدا ساختار بازارهای نوظهور را بررسی می‌کند و اهمیت حضور واسطه‌های بازار برای کسب و کارها می‌پردازد. علاوه بر آن ابزارهایی را معرفی می‌کند که به کمک آنها می‌توان بازارهای نوظهور را شناسایی کرد و به خلاهای نهادی آنها پاسخ داد.

فصل سوم به مخاطب می‌آموزد چگونه می‌توان خلاهای شناسایی شده را به فرصت کارآفرینی تبدیل کرد. فصل 4 و 5 ماهیت شرکت‌‎های چندملیتی را مطرح می‌کند که با استراتژی‌های گوناگون به رقابت در بازارهای نوظهور می‌پردازند. فصل 6 نیز توضیح می‌دهد ویژگی‌های چگونه بازارهای نوظهور، غول‌های نوظهور را به مسیر جهانی شدن هدایت می‌کنند.

فصل 7 نیز به ارائه‌ی راهکار و استراتژی برای پیشرفت و توسعه‌ی بازارهای نوظهور اشاره دارد.

درباره‌ی تارن

فصل‌های کتاب استراتژی کسب و کار در بازارهای نوظهور

فصل اول: ماهیت خلاهای نهادی در بازارهای نوظهور

فصل دوم: شناسایی و پاسخ به خلاهای نهادی

فصل سوم: استفاده از خلاهای نهادی به عنوان فرصت‌های کسبوکار

فصل چهارم: شرکتهای چند ملیتی در بازارهای نوظهور

فصل پنجم: غول‌های نوظهور: رقابت در خانه

فصل ششم: غول‌های نوظهور: جهانی شدن

فصل هفتم: عرصه نوظهور

درباره‌ی تارن کانا نویسنده‌ی کتاب استراتژی کسب و کار در بازارهای نوظهور

تارن کانا، استراتژیست اقتصادی و نویسنده‌ و استاد مدرسه‌ی کسب و کار هاروارد است. کانا در سال 1968در ایالات متحده‌ی آمریکا به دنیا آمد و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته‌ی مهندسی برق و علوم کامپیوتر در دانشگاه پرینستون به پایان رساند. سپس برای ادامه تحصیلات وارد دانشگاه هاروارد شد و دکترای خود را در رشته‌ی اقتصاد تجارت از این دانشگاه اخذ نمود.

موضوعات مورد علاقه‌ی کانا، توسعه‌ی اقتصادی، جهانی سازی، تجارت بین الملل و تدوین استراتژی است و در این زمینه کتاب و مقالات متعددی را منتشر کرده است. او در سومین مجمع جهانی اقتصاد عنوان رهبر جوان جهانی را کسب کرد و در سال 2009 به عضویت آکادکی تجارت بین‌الملل انتخاب شد.

درباره‌ی بنفشه عطرسائی مترجم کتاب استراتژی کسب و کار در بازارهای نوظهور

بنفشه عطرسائی متولد سال 1362است. او فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی بازاریابی جهانگردی است. بنفشه عطرسائی تاکنون آثار گوناگونی را در زمینه‌ی مدیریت به فارسی برگردانده است. از آثار ترجمه شده توسط او می‌توان به کتاب‌های «کِی»، «مبانی انسان شناسی» و سه‌گانه‌ی «چکیده‌ی کتاب‌های کسب و کار» اشاره کرد.

بنفشه عطرسائی به همراه حامد محبی ترجمه‌ی کتاب «استراتژی کسب و کار در بازارهای نوظهور» برعهده داشته و انتشارات آریانا قلم این اثر را در سال 1392 منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب استراتژی کسب و کار در بازارهای نوظهور می‌خوانیم

پیشرفت بازارهای نوظهور از نظر شرکت‌های چندملیتی برآمده از بازارهای توسعه یافته‌ی همچون ایالات متحده اروپا و ژاپن، دور نماند. در بسیاری موارد، شرکت‌های چندملیتی، پس از آزادسازی به سرعت در بازارهای نوظهور بزرگ‌تر مستقر شده و سال‌ها در این بازارها کارکرده‌اند. بازارهای نوظهور درحال توسعه ۳۰ درصد فروش خالص شرکت پروکتر اند گمبل آمریکا در سال ۲۰۰۸ را به خود اختصاص داده‌اند که نسبت به ۲۱ درصد سال ۲۰۰۴ افزایش یافته است. در سال‌های اخیر بازارهای سال در سال‌های اخیر، بزرگ‌ترین خودروسازان ژاپن یعنی هوندا، نیسان و تویوتا که همیشه برای ورود به کشورهای در حال توسعه مردد بوده‌اند. سلطه جویانه به بازارهای نوظهور وارد شده‌اند. در ماه می سال ۲۰۰۸ نیسان ساخت کارخانه تولیدی 1.1 میلیارد دلاری خود در بندر چنای کشور هند آغاز کرد. همچنین, این شرکت در حال راه اندازی کارخانه‌هایی در چین، مغرب و روسیه

است. در سال ۲۰۰۷،  نیسان تنها ۵۰۰ خودرو را در پنج نمایندگی مجاز فروش خود در هند فروخت؛ این شرکت امیدوار است تا سال ۲۰۱۲، 200 هزار خودرو را از طريق پنجاه و پنج نمایندگی مجاز فروش خود در این کشور بفروشد. تویوتا کارخانجات تولیدی در روسیه و هند ایجاد کرده است و هوندا نیز در حال افزایش ظرفیت تولید خود در برزیل، هند و آرژانتین است.

 

از گذشته،  بازارهای نوظهور محرک‌های اصلی رشد برای شرکت‌های چندملیتی حوزه مخابرات بوده‌اند. بازارهای نوظهور پس از ثبت رشد ۱۵ درصدی در سال ۲۰۰۸، ۵۷ درصد فروش شبکه مخابرات اریکسون سوئد را به خود اختصاص دادند. در همین حال؛ نوکیای فنلاند مجموعه متنوعی از گوشی‌های تلفن همراه را مخصوص بازارهای نوظهور طراحی کرده است که نه تنها ارتباطات شنیداری؛ بلکه خدمات اینترنت همراه را نیز ارائه می‌دهند. در سال 2008، فروش خالص نوکیا در هریک از کشورهای چین؛ هند. اندونزی و روسیه از فروش آن در ایالات متحده فراتر رفت.

علی رغم مزیت‌هایی که شرکت‌های چندملیتی برآمده از بازارهای توسعه یافته از آن بهره‌مند بودند از جمله مقیاس، شهرت، فناوری برتر، موفقیت تضمین شده بر مبنای سازمان فعلی و دسترسی به استعدادها، بودجه و سایر امکانات بازارهای توسعه یافته، دنبال نمودن این مزایا در بازارهای نوظهور با دشواری مواجه شده است. این شرکت ها با دو چالش غالب در بازارهای نوظهور روبه‌رو هستند: شیوع خلاهای نهادی و طبقه جدیدی از رقبای چابک و جاه طلب که درحال ایجاد قابلیت هایی در سطح جهانی هستند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۲۴ مگابایت
تعداد صفحات
224 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۸:۰۰
نویسندهتارن کانا
نویسنده دومکریشنا پالیو
نویسنده سومریچارد بولاک
مترجمحامد محبی
مترجم دومبنفشه عطرسائی
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Winning in Emerging Markets: a Road Map for Strategy and ٍExecution
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۳/۳۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
29,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۲۴ مگابایت
۲۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
31 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
6 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

چالش ها و فرصت های پیش روی کسب و کارهایی رو که میخوان وارد بازارهای نوظهور بشن ، به خوبی دسته بندی کرده به نظر من یه سری جملات رو بارها تکرار میکرد نویسنده که این برام ملال آور بود چهار ستاره برای این دوست جدیدمون ؛)

2

موضوعش برای کساییکه کسب وکار بزرگ دارن خوبه که پیشرفت بیشتری کنن ولی برای کسیکه ازصفرمیخوادشروع کنه خیلی زوده،نمیدونم ب خاطر سنگینی متن بود یانه ولی نتونستم باترجمه ارتباط برقرار کنم

5

تقسیم بندی بازار جالبی داشت بنظرم و جدید بود برام. در کل ارزش خوندن داره برای دوستداران کارافرینی و دیگران

5

مثال هایی از کسب وکارهای جهانی داره و استراتژی‌هایی که برای موفقیت داشتن. جالب و قابل فهم

5

دیدی خوب نسبت به چالش های بازارهای نوظهور میده

5

کتاب خوبیه در صورتی ک الفبای کار رو بلد باشی :)

4

راضیم ازت

5

خیلی مفید بود مرسی

نمایش 1 نقد دیگر
4
(17)
42,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
استراتژی کسب و کار در بازارهای نوظهور
استراتژی کسب و کار در بازارهای نوظهور
راهنمای برنامه ریزی و اجرا
انتشارات آریانا قلم
4
(17)
42,000
تومان
با کد zibal این کتاب را با ۴٠٪ تخفیف دریافت کنید.