0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فسه ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب فسه ها

نویسنده:
ساموئل بکت
درباره فسه ها
سر هنوز کمی ضعیف است، زمان می‌خواهد تا دوباره راه بیفتد، سر این‌گونه است. هیچ علامتی دال بر دیوانگی نیست درهرحال، که موهبتی است. توانایی‌های ناچیز، اما متناسب. قلب؟ شکایتی نیست. باز می‌تپد، آن‌قدر که از ورای سینه ببینی‌اش. اما حالا ببین چه‌طور، مثلاً به راست چرخیده، عوضِ چرخیدن به چپ کمی جلوتر باز به راست می‌چرخد. و حالا باز ببین چه‌طور، همچنان کمی جلوتر، عوضِ چرخیدن به چپ دست آخر همچنان به راست می‌چرخد. و به همین سیاق ادامه دارد تا، عوضِ باز همچنان چرخیدن به راست، همان‌طور که انتظار داشت، دست آخر به چپ می‌چرخد. بعدْ مدتی حرکات زیگزاگی‌اش روال عادی‌شان را از سر می‌گیرند، یکی‌درمیان منحرفش می‌کنند به راست و چپ، یعنی می‌برند و می‌آورندش رو به جلو در خطی بفهمی‌نفهمی مستقیم، اما دیگر نه همان خط مستقیمی که رهسپارش شد، یا به بیان دقیق‌تر وقتی که ناگهان فهمید رهسپارش شده، یا شاید با این‌همه فرقی هم نکند. چون اگر دوره‌هایی طولانی وجود داشته باشد که در آن راست غالب باشد، دوره‌های دیگری هم هست که در آن چپ غلبه دارد. درهرحال مهم نیست، تا وقتی که همچنان بالا می‌رود. اما حالا ببین چه‌طور کمی جلوتر روی زمین می‌افتد، این‌قدر عمودی که مجبور است به‌سختی پشتش را راست کند تا نیفتد. کجاست پس آن‌جا که زندگی انتظارش را می‌کشد، در نسبت با نقطه‌ی شروعش، یا در نسبت با نقطه‌ای که ناگاه فهمیده که شروع کرده، بالا یا پایین؟ یا ممکن است دست آخر یکدیگر را خنثا کنند، صعودهای طولانی آهسته و سرازیری‌های پُرشتاب؟ درهرحال مهم نیست، مادامی که او در مسیر درستی است، و این‌که او هست، چون کس دیگری نیست، مگر این‌که گذاشته باشد پنهانی جیم شوند، یکی پس از دیگری.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۹۲ مگابایت
تعداد صفحات
128 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۶:۰۰
نویسندهساموئل بکت
مترجممهدی نوید
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Fizzles, 1,976
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۲/۰۹
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
38,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۹۲ مگابایت
۱۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

درود هنوز اینو نخوندم اما هر کی از من بپرسه بهترین رمان تاریخ که نه حتی به جرات میتونم بگم بهترین کتابی که نوشته شده چیه میگم رمان وات ساموئل بکت با ترجمه ی عالی سهیل سمی ، من تو اپلیکیشن طاقچه خوندمش ، این بکت نابغه س ، انیشتین جلو این آدم باید لنگ بندازه ، وات رو بخونید متوجه میشید چه نویسنده ی اعجوبه ای هست این آدم فلسفه ی ویتگنشتاین برای من مسخره می اومد اما بکت به من نشون داد که تو رمان چه کارهای فوق العاده ای میشه با بازی های زبانی کرد من هنوزم باورم نمیشه کسی تونسته باشه فلسفه رو اینجوی بیاره تو رمان ، البته به نظر من اصلا اونطوری که میگن سخت نبود فقط سبک ش متفاوت بود ، مطمئنا بازی های زبانی بکت هر کسی رو سر حال میره و از دور باطل روایت های تکراری خلاص میکنه ، واقعا تو دنیای ادبیات فقط ساموئل بکت تونسته پند و اندرز و اخلاق و چارچوب های زنگار بسته ی قدیمی و حوصله سربر رو پشت سر بزاره و همچین بازی های زبانی رو برای مخاطب ش تدارک ببینه که از طریق ش وضعیت بشر و مضحکه ای که درش گرفتاریم رو نشون بده( تا یه جایی هم آلن روب گریه با رمان طرحی برای انقلاب در نیویورک ، که انگار سینما رو میاره تو رمان ، البته سبک ش با بکت تفاوت داره اما به یه جا ختم میشه و اون هم پست مدرن اصیل ه ، این دو نویسنده و همچنین کافکا با رمان قصرش بانیان رمان پست مدرن اند ) اگه سی صفحه ی اول رمان وات رو دووم بیارید تا آخرش میرید

1

این کتاب چی میخواد بگه؟ من که جدا سردرنیاوردم. فقط بخاطر اسم‌ ساموئل بکت خریدمش و حیف پولی که بابتش دادم. نتونستم بیش از ۲۰ صفحه ادامه‌اش بدم. حس کردم داره دیونم میکنه از شدت پرت و پلا گویی و بی‌معنا بودن مطلب. ممنون میشم کسی اگر فهمید کمکم کنه منم بفهمم.

5

موندم ساموئل بکت خوبه یا حوصله میخواد کتاباش

4

این ادامه تخیل را مرده خیال کنه در واقعا؟

3.5
(6)
36,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فسه ها
فسه ها
ساموئل بکت
نشر چشمه
3.5
(6)
36,500
تومان