0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال 2016 جلد 2

معرفی، خرید و دانلود کتاب فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال 2016 جلد 2

درباره فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال 2016 جلد 2

دانش پزشکی یکی از مهم‌ترین دانش‌های جهان است و هر روز به روز می‌شود اما این دانش هم پایه‌هایی دارد که هرکسی پیش از ورود به بخش‌های تخصصی‌تر باید با آن آشنا شود. کتاب فیزیولوژی گایتون یکی از مهم‌ترین پایه‌های این دانش است که می‌تواند شما را با بیولوژی انسان آشنا کند و درک بهتری از سایر دروسی که باید در آینده بگذرانید برایتان ایجاد کند. این کتاب برترین و پرفروش‌ترین کتاب درسی پزشکی است.

معرفی کتاب فیزیولوژی گایتون - جلد دوم

کتاب فیزیولوژی گایتون با نام کامل guyton and hall textbook of medical physiology، اولین‌بار در سال ۱۹۵۶ منتشر شد. این کتاب که تا امروز به ویرایش چهاردهم رسیده است، یکی از مشهورترین کتاب‌های درسی دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی است و در سراسر جهان در دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌شود. این کتاب بخش‌بندی‌های بسیار مفصلی دارد و مطالب را با جزئیات بسیار زیاد بیان کرده است. این کتاب پر از تصاویر و جداول مختلف است و به شکلی نوشته شده که یادگرفتن حجم بالای مطلب را برای خواننده ساده می‌کند. گایتون و هال برای نوشتن این کتاب فونت‌های مختلفی را در نظر گرفته‌اند، به این صورت که مطالبی که با فونت بزرگتر نوشته‌اند مطالب اصلی کتاب هستند و اطلاعات تکمیلی، مانند اطلاعات بالینی و ... با فونتی ریز و آبی‌رنگ نوشته‌شده‌اند که کمک می‌کنند راحت‌تر بتوانید متن را مطالعه و مرور کنید. این کتاب یک کتاب درسی است و خوشخوان بودن و راحتی تسلط به آن برای خوانندگان اهمیت زیادی دارد.

کتاب فیزیولوژی گایتون از ۱۹۵۶ تا امروز چندین بار تصحیح، تکمیل و به روزرسانی شده و در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. این کتاب برای دانشجویان پزشکی علوم پایه است و از درس‌های مهم به‌حساب می‌آید. از روی این کتاب خلاصه‌های مختلفی تهیه شده و سؤالات و آزمون‌های آن هم در بازار موجودند. این کتاب تاکنون به بیش از ۱۰ زبان مختلف برگردانده شده و کسی جایگزینی برای آن پیدا نکرده است.

بخش‌های جلد دوم فیزیولوژی گایتون

فیزیولوژی گایتون جلد دوم، شامل فصل‌های ۴۶ تا ۸۵ این کتاب است که در قالب بخش‌های نهم تا پانزدهم آمده است. عنوان این بخش‌ها به شرح زیر است

بخش نهم: دستگاه عصبی ۱- اصول کلی و فیزیولوژی دستگاه‌های حسی

بخش دهم: دستگاه عصبی ۲- حس‌های ویژه

بخش یازدهم: دستگاه عصبی ۳- نوروفیزیولوژی حرکتی و جامع

بخش دوازدهم: فیزیولوژی دستگاه گوارش

بخش سیزدهم: متابولیسم و تنظیم دما

بخش چهاردهم: غدد درون‌ریز و تولیدمثل

بخش پانزدهم: فیزیولوژی ورزش

این کتاب فهرست شکل‌ها و جدول‌ها را هم به شکل جداگانه تهیه کرده است تا کسانی که می‌خواهند از مطالب کتاب استفاده کنند راحت‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

درباره‌ی آرتور سی گایتون، نویسنده‌ی کتاب مشهور فیزیولوژی گایتون

گایتون در دنیای پزشکی و فیزیولوژی انسان بسیار مشهوری است. او متولد اوایل قرن بیستم در بحبوحه‌ی جنگ جهانی اول است. این پزشک آمریکایی ۸ سپتامبر ۱۹۱۹ در خانواده‌ای به دنیا آمد که پدرش هم پزشک بود. تخصص یبلی گایتون گوش و حلق و بینی بود و پسرش هم به حرفه‌ی پدر علاقه داشت. او دوست داشت تبدیل به یکی از بزرگترین جراحان قلب زمان خود شود اما خوش‌شانس نبود و با ابتلا به مرض فلج اطفال در کودکی بخشی از توانایی‌های حرکتی‌اش را از دست داد. همین باعث شد او بیشتر از هر چیز دیگری به ساخت ابزارهای مناسبی برای افراد کم‌توان حرکتی پرداخت و اختراعاتش باعث شد از طرف کاخ ریاست‌جمهوری آمریکا از او به شکل رسمی تقدیر شود. شاید جالب باشد بدانید آرتور سی گایتون پدر ده فرزند هم هست که همه‌ی آن‌ها در دانشگاه‌های معتبر آمریکا درس خواندند و به پزشکان مشهوری تبدیل شدند.

ناتوانی گایتون در تبدیل‌شدن به جراح باعث شد او روی تحقیق و تدریس بیشتر تمرکز کند و در نتیجه کتاب فیزیولوژی گایتون پدید آمد. نکته جالب درباره‌ی آثار گایتون این است که در آن زمان رایج بود بیشتر کتاب‌های درسی را چندین نویسنده بنویسند اما او کتاب فیزیولوژی‌اش را خودش نوشت و البته رئیس بخش فیزیولوژی دانشگاه می سی سی پی هم بود. او تا سال ۱۹۸۹ که بازنشست شد این سمت را در اختیار داشت و پس از آن هم تا سال ۲۰۰۳ به‌عنوان استاد فعال بود. او کتاب فیزیولوژی گایتون را بارها و بارها ویراستاری و باز نشر کرده است. از سال ۱۹۹۱ که جان هال در تصحیح و ویراست مجدد این کتاب حضور داشت.

آرتور سی گایتون در سوم آپریل ۲۰۰۳ درگذشت. او تا آن روز بیش از چهل کتاب و ۶۰۰ مقاله‌ی علمی نوشته بود که رکورد بسیار عجیب و تأثیرگذاری است.

ترجمه فارسی کتاب گایتون در ایران

فیزیولوژی گایتون کتابی است که در طی سالیان مختلف بارها و بارها به فارسی برگردانده شده است. هر بار که این کتاب در دنیا ویراست شده است هم نسخه‌ی ویراسته در ایران مجدد عرضه شده است. یکی از ترجمه‌های این کتاب ترجمه دکتر علی حائری است که به روان بودن مشهور است. اندیشه رفیع یکی دیگر از مترجمانی است که این کتاب را ترجمه کرده است، همچنین می‌تواند به سراغ ترجمه احمدرضا نیاورانی بروید که چاپ بسیار باکیفیتی دارد. یکی دیگر از ترجمه‌های بسیار خوب این کتاب ترجمه محمدرضا بیدگلی است که در قالب چندین جلد مختلف منتر شده است. ناشر این ترجمه انتشارات تیمورزاده است. در راستای دسترسی ساده و آسان افراد به این کتاب نسخه PDF آن هم از سوی ناشر منتشر شده است. جلد دوم این کتاب پی دی اف که نسخه‌ی سال ۲۰۱۶ کتاب است را می‌توانید در همین صفحه از فیدیبو خریداری کرده و دانلود کنید. در این صورت می‌توانید در هر شرایطی فیزیولوژی گایتون را روی لپ تاپ، گوشی، تبلت یا کتابخوان شخصی خودتان در اختیار داشته باشید.

فیزیولوژی پزشکی گایتون برای چه کسانی نوشته شده است؟

فیزیولوژی پزشکی گایتون یکی از اصلی‌ترین کتاب‌های درسی رشته پزشکی در نقاط مختلف دنیاست و آرتور سی گایتون آن را به شیوه‌ای نوشته است که پایه‌های علمی یک دانشجو را قوی‌تر کند و او را با جزئیات بدن انسان آشنا کند. خواندن این کتاب دید شما را به بدن تغییر خواهد داد و اجازه می‌دهد برای اولین‌بار با دید یک متخصص به اجزای مختلف بدن و نوع عملکرد آن‌ها نگاه کنید. فیزیولوژی گایتون همان کتابی است که یک دانشجوی پزشکی، را به یک دانشجوی پزشکی تبدیل می‌کند و او را وادار می‌کند و به بدن و عملکرد اجزای آن مانند یک سیستم بزرگ و پیچیده نگاه کند.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی گایتون می‌خوانیم

تحریک سلول‌های عقده‌ای

پتانسیل‌های عمل خود به خود و مداوم در سلول‌های عقده‌ای - فیبرهای بلند عصب بینایی که به مغز می‌روند از سلول‌های عقده‌ای منشأ می‌گیرند. از آن جا که این مسیر طولانی است روش هدایت الکتروتونیک مناسب نیست، بنابراین سلول‌های عقده‌ای پیام‌های خودشان را توسط پتانسیل‌های عمل ارسال می‌کنند. به‌علاوه، این سلول‌ها حتی در حالت تحریک نشده نیز به طور مداوم و با سرعت بین ۵ تا ۴۰ بار در ثانیه ایمپالس صادر می‌کنند. پیام‌های بینایی نیز به نوبه خود به این ایمپالس‌های زمینه‌ای سلول‌های عقده‌ای اضافه می‌شوند.

انتقال تغییرات شدت نور - پاسخ روشن - خاموش

همان‌طور که پیش‌تر کر کردیم بسیاری از سلول‌های عقده‌ای بیشتر در اثر تغییرات شدت نور تحریک می‌شوند که ثبت ایمپالس‌های عصبی در شکل ۱۴-۵۱ این امر را نمایش می‌دهد. نوار بالایی نشان می‌دهد که در ابتدای روشن شدن چراغ، ایمپالس‌های سریع طی کسری از ثانیه ایجاد می‌شوند ولی به‌سرعت و طی کسری از ثانیه کاهش می‌یابند و نوار پایینی از سلول عقده‌ای واقع در کنار لکه نور تهیه شده است. زمانی که چراغ روشن می‌شود، این سلول در اثر مهار جانبی به طور مشخص مهار می‌گردد. پس، هنگامی که چراغ خاموش می‌شود عکس آثار فوق ایجاد می‌شوند؛ لذا، به ین حالات پاسخ‌های «روشن - خاموش»، «خاموش - روشن» می‌گویند. جهت‌های مخالف پاسخ‌های مذکور به ترتیب در اثر سلول‌های دوقطبی دپلاریزه شونده و هیپرپلاریزه شونده ایجاد می‌شوند و احتمالاً ماهیت گذرای پاسخ‌ها حداقل تا حدی از سلول‌های آماکرین ناشی می‌شوند، چراکه بسیاری از خود این سلول‌ها نیز دارای پاسخ‌های گذرای مشابه هستند.

توانایی چشم‌ها در تشخیص تغییر شدت نور در محیط شبکیه و همچنین مرکز آن بسیار تکامل‌یافته است. مثلاً پرواز پشه‌ای کوچم را در میدان محیطی بینایی فوراً تشخیص می‌دهیم؛ ولی اگر همان پشه در جایی بنشیند کاملاً در زیر آستانه تشخیص بینایی قرار می‌گیرد.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
11.۶۵ مگابایت
تعداد صفحات
695 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۳:۱۰:۰۰
نویسنده جان انی هال
نویسنده دوم آرتور سی گایتون
مترجممحمدرضا بیدگلی
ناشرانتشارات تیمورزاده
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۲/۰۵
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۱.۶۵ مگابایت
۶۹۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 95 مخاطب
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
10 ٪
44 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب ها عالین واقعا این تحول بزرگی بوده که کتاب های رفرنس رو به صورت PDF در اختیار دانشجو ها قرار دادید اما یه مشکلی هس و اونم اینکه تفاوت کتابای رفرنس و علمی دانشگاهی با سایر کتب رمان و ... خدمات همراه مطالعه اونهاست چون برای مثال دانشجو نیاز داره جملاتی رو از کتاب هایلایت کنه تا بتونه برای مرور امتحان اونا رو سریع بخونه یا نکته ای حین مطالعه اضافه کنه پس بهتر توی نرم افزار مطالعه ای که ارائه دادید یه تغییراتی لحاظ بشه تا مورد استقبال و رضایت بیشتر قرار بگیره با تشکر فراوان

5

سلام لطفا بقیه ی کتاب های رفرنس پزشکی بخصوص کتاب های هاریسون و نلسون و شوارتز و ... رو هم قرار بدید.مطمعنا با افزایش منابع رغبت دانشجوها به سمت کتب الکترونیک بیشتر میشه. تشکر

4

سلام. لطفاً جلد ۱ را قرار دهید

4

جلد یکش رو هم بی زحمت بذارین

5

جلد اول این کتاب چرا روی سایت نیست؟؟؟ بیشترین و مهمترین مطالب در جلد ۱ می باشد لطفا جلد اول را اضافه کنید

5

لطفا جلد اول را هم زودتر بذارید.

5

سلام . لطفا جلد اول و دیگر کتاب های پزشکی رو قرار بدبد ممنون

3

سلام. کیفیت کلی کتاب خوبه ولی عکسها یه مقدار تار هستند. من همه کتاب رو هنوز نرسیدم بررسی کنم ولی عکسهای فصل ۵۵ به جای اینکه مربوط به اندام های حرکتی باشه مربوط به بخش شنواییه!!!

4

#کتاب_بعدی_من من دانش‌آموز رشته تجربی ام واین کتابت واقعا کمکم می‌کنه برا همین هم این کتاب بعدی منه

4

دوستمون درست می گه ،به خصوص کتاب هاریسون که رفرنس داخلیه پزشکیه بسیار به کار خواهد امد

نمایش 34 نقد دیگر
3.9
(98)
99,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال 2016 جلد 2
فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال 2016 جلد 2
جان انی هال
انتشارات تیمورزاده
3.9
(98)
99,000
تومان