0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پنجمین زن

معرفی، خرید و دانلود کتاب پنجمین زن

نویسنده:
هنینگ مانکل
درباره پنجمین زن
زن تا ساعت دو و نیم بعد از نیمه‌شب صبر کرد. تجربه به او نشان داده بود که حول‌‌وحوش این ساعت خستگی به او غلبه می‌کند. به یاد شب‌هایی افتاد که موقع کار همیشه وضع به همین منوال بود و بین ساعات دو تا چهار صبح خطر به خواب رفتن تهدیدش می‌کرد. از ساعت نه شب در اتاق نگهداری ملحفه‌های بیمارستان منتظر مانده بود. این بار هم مثل شب اول از در اصلی بیمارستان وارد شد و کسی هم متوجه حضور او در آنجا نشد. هیچ‌کس به پرستاری که با عجله راه می‌رفت مشکوک نمی‌شد چون او رفتار غیرطبیعی و مشکوکی از خودش نشان نمی‌داد. در طول روز به تغییر چهره فکر کرده بود، مثلاً مدل موهایش را تغییر دهد اما این کار ضرورت چندانی نداشت. انتظار در آن اتاق کوچک فرصت زیادی برای فکر کردن در اختیارش گذاشته بود. بوی ملحفه‌های شسته و اتوشده او را به یاد کودکی‌اش می‌انداخت. تا بعد از نیمه‌شب همان‌جا نشست. چراغ‌قوه‌اش را از جیبش بیرون آورد، همان چراغ‌قوه‌ای که موقع کار از آن استفاده می‌کرد، و شروع کرد به خواندن آخرین نامه‌ای که مادرش برایش نوشته بود. نامه ناتمام مانده بود، اما مادرش فقط در این نامه چیزهایی درباره‌ی خودش نوشته و از اتفاقاتی حرف زده بود که او را وادار به خودکشی کرده بود. او در طول نامه به‌‌وضوح می‌دید که مادرش هرگز نتوانسته بود به آن تلخی‌ها غلبه کند. به گوشه‌وکنار جهان سرک می‌کشم، درست مثل یک کشتی بدون ناخدا. مجبورم تاوان گناه دیگری را بپردازم. با خودم فکر می‌کردم زمان که بگذرد خاطرات کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شوند و سرانجام از بین می‌روند. اما چنین نشد. فقط با مرگ می‌توانم نقطه‌ی پایانی بر آن‌ها بگذارم. و از آنجا که فعلاً نمی‌خواهم بمیرم، یادآوری و مرور آن خاطرات را برگزیده‌ام.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۷۲ مگابایت
تعداد صفحات
612 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۰:۲۴:۰۰
نویسندههنینگ مانکل
مترجمفرشته شایان
ناشرنشر هیرمند
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The fifth woman
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۰/۱۳
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
69,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۷۲ مگابایت
۶۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 57 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (2)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
29 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
7 ٪
34 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یکی دیگه از آثار جذاب هنینگ مانکل. یکی از ویژگی های رمانهای مانکل، واقع گرایی زیاد شخصیت کاراگاه والاندر هست؛ کاراگاهی که با وجود هوشمندی برخلاف کسی مثل پوارو نابغه نیست. تواناییهای عجیب و غریب نداره. همه حرفهایش از روی نکته سنجی نیست و شاید از گفتنشون پشیمون بشه؛ کورت والاندر چه بسا نقشه ای رو باز کنه، هیچی نفهمه و ببنده بذاره کنار! یا شاید گاهی حوصله نداشته باشه به پیرمرد یا پیرزنی در خیابان کمک کنه! با یک کارگاه کاملا واقعی با فکرهاو دغدغه های واقعی طرف هستیم. متاسفانه به علت فوت هنینگ مانکل در سال ۲۰۱۵، طرفداران ایشون دیگه امکان خوندن رمان جدیدی از ایشون رو ندارن

5

بازرس کورت والاندر به تازگی از تعطیلات بازگشته است و پس از این سفر لذت‌بخش با اشتیاق فراوان به برنامه‌هایی که برای آینده در سر دارد، می‌اندیشد. پاییز از راه رسید و والاندر امیدوار است که روزهای آرامی در پیش رو باشد. اما در پی ناپدید شدن و به قتل رسیدن یک پرنده‌شناس پیر و پس از آن ناپدید شدن یک گلفروش این امید در دلش رنگ می‌بازد و او و تیمش درگیر پرونده‌ی پیچیده‌ی قتل‌هایی زنجیره‌ای می‌شوند و…

3

نمیشه اسم این کتاب رو صرفا یه کتاب پلیسی گذاشت اگرچه واقعا یه تعقیب و گریز مربوط به یک جنایت رو شرح میده، کتاب حالات روحی یه کاراگاه پلیس رو در حین پیدا کردن یه قاتل شرح میده و نکته جالب کتاب اینه که هم قهرمان و هم ضد قهرمان داستان هر دو خاکستری هستند نه سیاه و سفید. کتاب یه زمینه تلخ داره.

4

روند داستان برام جالب بود، سر یه کلاف پیچیده رو میگیری و تا انتها میری، پا به پای پلیس گره‌ها رو باز میکنی، هیچ معجزه‌ای در کار نیست، مدام به در بسته میخوری، کارآگاه نابغه نیست و هیچ کشف ناگهانی نداره حتی اشتباه هم میکنه، همه چیز با تلاش گروهی پلیس جلو میره و موفقیت حاصل تلاش خستگی ناپذیر کل تیمه.

3

یه کتاب پلیسی معمولی با یه دنیا توصیحات اضافه...از دید من نویسنده خیلی داستان رو الکی طولانی کرده بود.هیجان خاصی نداشت.معمایی هم نبود.تقریبا از اوایل کتاب شما دلایل قتلها رو میفهمید و قاتل رو هم میشناسید...فقط در طول داستان درگیر کش و قوسها و سختیهای کار پلیس میشین....من که زیاد خوشم نیومد...

4

سه مرد مسن به طرز بی رحمانه ای به قتل می رسند. ظاهرا این سه قتل مرتبطند، ولی... بسیار زیبا.ترجمه عالی.داستان پلیسی همراه معرفی بخشی از فرهنگ و طبیعت و آب و هوای سوئد.همراه کتاب به چند شهر سوئد سر می زنیم و با سوئدی ها آشنا می شویم.

4

به نظر من شروع گیرایی داشت و خوب هم گره های داستان رو طراحی کرد ولی در انتها خیلی سرسری و سریع همه چیز جمع بندی شد. به قول بعضی مربی های فوتبال، به دو نیمه کاملا متفاوت تقسیم میشد!

4

من اصل خود کتاب رو از کتابفروشی خریدم محشره بخونید اگه پلیسی میپسندید

4

کتابی با هیجان زیاد و پر کشش که باید با دقت خونده بشه. البته نمیدونم چرا آخر کتاب انتظارمو برآورده نکرد. روی هم رفته کتاب خوبیه. ترجمه هم خوب بود.

5

داستانی معمایی و جذاب که با بخشی از فرهنگ سوئد آشنامون میکنه. فقط برام عجیب بود که در دهه ۹۰ چرا دوربین مداربسته یا آزمایش DNA در سوئد نداشتند؟!

نمایش 24 نقد دیگر
3.9
(57)
خوش‌خوان 🪶 (2)
102,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پنجمین زن
پنجمین زن
هنینگ مانکل
نشر هیرمند
3.9
(57)
خوش‌خوان 🪶 (2)
102,000
تومان