0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
من به روایت من
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب من به روایت من

نویسنده:
نیما قربانی
ناشر:
بینش نو
درباره من به روایت من
خودشناسی در اغلب فرهنگ‎ها از دیرباز یکی از محورهای شکوفایی و سعادت آدمی قلمداد شده‎ است. دین، فلسفه، و علم هریک به‌نوعی در ماهیت و غایت خودشناسی غوطه‌ور بوده‌اند. در بهاگاواد-گیتا که یکی از کهن‌ترین متون مقدس است بر اهمیت خودشناسی به‌عنوان دانشی مهم تأکید شده است. دانشی که پس از تهذیب نفسِ بسیار حاصل می‌‎شود. «مهار فکر، رها‌کردن کامجویی، فراغت از دلبستگی و تنفر، خلوت‎گزینی، کم‎خوری، تسلط بر بدن و فکر، منقطع‎بودن و در خلسه‎بودن، فقدان شهوت، خشم، مَنیّت، قدرت و غرورکاذب، رهایی از مالکیت کاذب و چیزهای مادی و قرار‎گرفتن در صلح و آرامش، از علائم مقام خودشناسی قلمداد شده است». بودیسم که بازنگری در آیین گیتاها بود، نوعی مفهوم‎سازیِ تجربه‎ای را درخصوص خودشناسی ارائه داد. رهایی از رنج به‌عنوان غایت بودیسم، از طریق نوعی خودشناسی حاصل می‌‎شود: «وقتی ما از خودمان و شرایطی که در اطرافمان قرار دارد آگاه شویم قادر به دیدن و عمل بر روی تمام تجلی‎های رنج خواهیم بود». خودشناسی در سنت بودیسم آگاهی تجربه‎ای از ساز وکارهای آنی ذهن است که به رنج می‌‎انجامند. در این سنت، خودشناسی آغاز دگردیسی و نوزایی است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۴ مگابایت
تعداد صفحات
256 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۲:۰۰
نویسندهنیما قربانی
ناشربینش نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۸/۰۷
قیمت ارزی
7 دلار
قیمت چاپی
77,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۴ مگابایت
۲۵۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 32 مخاطب
5
ستاره
78 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
6 ٪
23 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من حدودا یک ششم کتاب رو خوندم. کتاب از لحاظ محتوا خوب بوده و من رو ارضا می کرد. فقط یه انتقاد دارم که فکر میکنم تا اینجا نویسنده از کلمات سخت و جملات ادبیاتی و پیچیده استفاده کرده و منظوری که می شد خیلی ساده تر بیان بشه با استفاده از کلمات و ترکیب های مکلف یکاری کرده که باید کلی فکر کنید که ببینید منظورش چیه!! بهرحال تا اینجا لذت بردیم

5

سلام من کتاب های زیادی در روانشناسی خوندم. ولی این کتاب بهترین کتابی بوده که خوندم. فصول اول کتاب به دلیل استفاده از لغات تخصصی کمی دشوار است ولی در فصول بعدی متن روان تر میشود. این کتاب یک پکیج است که دیدگاه مکاتب روانشناسی و فلسفی و ادیان را نسبت به خودشناسی مطرح میکند.

5

در مقایسه با کتاب سبکو مهارت های ارتباطی از همین نویسنده این کتاب بنظر خیلی پیچیده تر میاد. نتیجه اخلاقی: ارتباط با خودمون خیلی سختتر از ارتباط با بقیه آدمهاست:)

5

بی شک نیما قربانی از بهترین نویسندگان تو حوزه روانشناسی پویشی است، این کتاب رو ب کسانی ک دوست دارن ب خودشناسی برسند معرفی میکنم، در کنار این اثر، کتاب از خط تا مثلث تعارض از همین نویسنده رو پیشنهاد میدم ک حتما بخونید

5

کتاب دیگر ناشر : درآمدی نو بر روانکاوی ، بیتمن هولمز ، نشر بینش نو قابل تامل است . امیدوارم فیدیبو اقدام به نشر الکترونیکی آن بفرماید .

5

سلام و ارادت لطفا کتاب سودای خوش از این نویسنده ی خوب رو هم در فیدیبو قرار دهید. سپاسگزارم

5

از بودن این کتاب در فیدیبو خوشحالم...

5

بسیار دقیق و قابل فهم در زمینه علوم روانشناسی، پیشنهاد میکنم اگر به روانشناسی و نوع کار کرد مغز انسان علاقه دارید مطالعه کنید.

4

این کتاب واقعا خوب نوشته شده و سیر مطالب هم هم به لحاظ تئوریک و هم به لحاظ عملی بسیار مفید و کاربردی می باشد

5

کتابهای دکتر قربانی همه عالی و بینظیر هست.امیدوارم بقیه کتابهای بینش نو هم در فیدیبو قرار بگیره. ممنون.

نمایش 13 نقد دیگر
4.5
(33)
38,500
٪20
30,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
من به روایت من
٪20
من به روایت من
نیما قربانی
بینش نو
4.5
(33)
38,500
٪20
30,800
تومان