0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پنج خوک کوچک

معرفی، خرید و دانلود کتاب پنج خوک کوچک

درباره پنج خوک کوچک

داستان جنایی جذاب و متفاوت است و ذهن خواننده را درگیر می‌کند. هنر نویسنده‌ی داستان‌های جنایی در بیان درست جزئیات است.  جزئیاتی که کنار هم پازل یک جنایت را تکمیل کرده و معما را حل می‌کنند. کار نویسنده این است که لذت حل این معماها را با خواننده‌اش شریک شود و او را وادار کند از ذهنش کار بکشد. آگاتا کریستی نویسنده‌ای است که در نوشتن داستان‌های جنایی کم‌نظیر عمل کرده و همیشه مخاطب را هیجان‌زده کرده است. پنج خوک کوچک اثر متفاوتی از کریستی است. سفری به گذشته که در آن از جنایت حرف زده می‌شود پنج خوک کوچک را بخوانید و از قلم بزرگ‌ترین جنایی‌نویس تاریخ لذت ببرید.

‌درباره‌ی کتاب پنج خوک کوچک اثر آگاتا کریستی

پنج خوک کوچک داستانی است که آگاتا کریستی سال ۱۹۴۲ نوشته است. عنوان اصلی این کتاب «murder in retrospect» بود که بعدها به «five little pigs» تغییر پیدا کرد. این داستان نیز یکی ز ماجراهای هرکول پوآرو کارآگاه دوست‌داشتنی داستان‌های کریستی است که این بار با یک بانوی جوان و بسیار موجه قرار ملاقات دارد، ملاقاتی که دریچه‌ی ورود به ماجرای عجبی دیگر است. خانم کلارا در ملاقات با پوآرو می‌خواهد مطمئن شود در ماجرای قتل پدرش عدالت اتفاق افتاده است. در این داستان از زبان ۵ نفر روز قتلی که ‍۱۶ سال پیش اتفاق افتاده است بازگو می‌شود

 کتاب پنج خوک کوچک با استقبال زیادی از سوی منتقدان و مخاطبان موجه شد و منتقدان آن را با جملاتی مانند «مهارت بی‌نظیر نویسنده»، «یک مسئله‌ی جذاب برای خواننده‌ی خلاق»، «یک تاب کاملاً زیبا و غنی» و «به‌احتمال‌زیاد بهترین کتاب نویسنده» آن را توصیف کردند.

از روی پنج خوک کوچک در سال ۱۹۶۰ نمایشنامه‌ای نوشته شد که توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد. همچنین استقبال‌های سینمایی و تلویزیونی مختلفی از روی پنج خوک کوچک انجام‌شده است. سال ۱۹۹۴ رادیو بی‌بی‌سی هم اقتباسی از این اثر انجام داد که در آن جان موفات نقش کارآگاه پوآرو را ایفا کرد.

‌درباره‌ی آگاتا کریستی نویسنده‌ی کتاب پنج خوک کوچک

آگاتا مری کلاریسا میلر نویسنده‌ی مشهور داستان‌های جنایی و ملکه‌ی جنایت انگلستان در قرن بیستم است. مادر او از خانواده‌های اشرافی انگلستان و پدرش یک مرد آمریکایی بود. آگاتا سال ۱۸۹۵ در دون شایر به دنیا آمد و علی‌رغم اینکه در تمام زندگی‌اش امکان داشتن پاسپورت آمریکایی را داشت اما انگلستان را انتخاب کرد.

آگاتا در ۵ سالگی خواندن و نوشتن را در خانه یاد گرفت و پس‌ازآن کتاب‌های کتابخانه‌ی پدرش بهترین دوستانش بودند. او در دوران جنگ جهانی در پشت جبهه به‌عنوان نیروی داوطلب خدمت می‌کرد. از همان زمان آگاتا درباره‌ی سم‌ها و خواصشان کنجکاو بود و سعی کرد چیزهای زیادی در داروخانه‌های پشت جبهه یاد بگیرد. این آموخته‌ها بعدها در بسیاری از داستان‌های او انعکاس پیدا کرد.

در همان سال‌های جنگ بود که آگاتا با آرچیبالد کریستی ازدواج کرد. او از نام خانوادگی همسرش برای انتشار کتاب‌هایش استفاده می‌کرد و به همین دلیل او را به نام آگاتا کریستی می‌شناسیم. حاصل ازدواج آگاتا و آرچیبالد یک پسر بود که تا سال ۲۰۰۴ زنده بود. آگاتا دو تا سال پس از جدایی از آرچیبالد کریستی که به گفته‌ی خودش به دلیل خیانت شوهرش اتفاق افتاد با ماکس مالوان باستان شناس انگلیسی که ۱۴ سال از خودش کوچکتر بود ازدواج کرد و همراه او به نقاط مختلف جهان از جمله شرق و خاورمیانه سفر کرد. او از این سفرها در داستان‌هایش بهره برده است.

آگاتا کریستی با داستان‌هایش به پرفروش‌ترین نویسنده‌ی زن تاریخ و دومین نویسنده‌ی پرفروش تاریخ پس از شکسیپیر تبدیل‌شده است. او نخستین کسی است که جایزه‌ی استاد اعظم را از انجمن جنایی‌نویسان آمریکا دریافت کرده است. از میان بهترین آثار آگاتا کریستی می‌توان به کتاب‌های «خانه کج»، «قتل روی نیل»، «قتل در خانه کشیش»، «قتل در قطار سریع السیر شرق»، «خانه‌ای در شیراز» و «معمای کارائیب» اشاره کرد. آگاتا کریستی در ۸۵ سالگی براثر مرگ طبیعی درگذشت. او لقب بانو را از دربار انگلستان دریافت کرده بود.

ترجمه‌ی کتاب پنج خوک کوچک به فارسی

آگاتا کریستی کسی است که آثارش به بیش از ۱۰۳ زبان برگردانده شده‌اند و تقریباً در همه‌ی جهان طرفداران خود را دارد. تاکنون بیش از دو میلیارد نسخه از آثار این نویسنده در داخل و خارج از انگلستان فروخته‌شده است. آثار آگاتا در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان با استقبال بی‌نظیری مواجه شده‌اند و مترجمان آثار مختلف او را به فارسی برگردانده‌اند. پنج خوک کوچک یکی از داستان‌های این نویسنده است که چند بار به فارسی برگردانده شده است. سپیده حبیبی یکی از مترجمانی است که این کتاب را به فارسی برگردانده است. ترجمه‌ی دیگر این اثر متعلق به محمدعلی ایزدی است که نشر هرمس آن را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. نسخه‌ی الکترونیک این ترجمه را می‌توانید در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید.

چرا باید کتاب پنج خوک کوچک را خواند؟

آثار آگاتا کریستی مهم و ارزشمندند. او نویسنده‌ای بی‌نظیر در طرح جنایت است و به صورتی آن را روی کاغذ میاورد که ذهن کنجکاو مخاطبش را قلقلک دهد. معماهای آگاتا کریستی خارق‌العاده و عجیب‌وغریب نیستند، اتفاقاتی هستند که رخ دادن آن‌ها ممکن است و فقط خانم نویسنده در شیوه‌ی روایتش آن‌ها را مرموز و عجیب جلوه می‌دهد. پنج خوک کوچک یک داستان دیگر از این نویسنده‌ است. داستانی ۲۹۰ صفحه‌ای که می‌تواند لحظات جذابی را برای خواننده‌ی علاقه‌مند به داستان‌های معمایی ایجاد کند. این داستان مانند سایر داستان‌های کریستی برای علاقه‌مند کردن نوجوانان به کتاب خواندن نیز بسیار مناسب است. کتاب‌های کریستی برای مخاطبان مانند آهنربا عمل می‌کنند. اولین داستان را که بخوانید شیفته‌ی قلم آگاتا خواهید شد.

‌در بخشی از کتاب پنج خوک کوچک می‌خوانیم

-آه، نه سبکی که می‌نویسید برای من مهم نیست. فقط می‌خواهم آن چیزهایی را که به یاد می‌آورید به‌طور ساده شرح دهید. حرف‌هایی که یک نفر گفته، وضعی که داشته، درست آن چیزهایی که اتفاق افتاده. اگر به هم ربط نداشته باشند هم مهم نیست و به‌هرحال اینها همه به حل این موضوع کمک می‌کند.

-بله متوجه شدم. مجسم کردن اشخاص و جاهایی که شما هرگز ندیده‌اید باید خیلی مشکل باشد.

- یک چیز دیگر هم هست که من می‌خواستم از شما بپرسم. آلدربوری ملک مجاور همین جاست. درست است؟ امکان دارد باهم سری به آنجا بزنیم تا من محلی را که این اتفاق افتاده به چشم خودم ببینم؟

مردیت بلیک آهسته گفت:

-بله من فورا می‌توانم شما را آنجا ببرم؛ اما تغییرات زیادی کرده است.

-ساخت و ساز جدیدی آنجا شده؟

- نه آن‌قدر فرق نکرده. الان یک نوع مهمانخانه است. یک انجمن آن را خریده است. در تابستن گروههای بزرگی از مردم به آنجا مراجعه می‌کنند. البته همه اتاقها بینشان دیوار کشی شده و به خوابگاه تبدیل شده‌اند زمینش هم تا حد زیادی تغییر کرده است.

- شما باید با شرحی که می‌دهید دوباره آن را برای من بازسازی کنید.

- من حداکثر سعی خودم را می‌کنم. کاش آن قدیمها آنجا را دیده بودید. یکی از دوست داشتنی‌ترین مکان‌هایی بود که من دیده بودم.

مردیت از پنجره راه را نشان داد و آنها در یک زمین چمن شیب‌دار شروع به حرکت کردند.

-چه کسی آن را فروخت-

قیم قانونی بچه. امیاس وصیت نکرده بود؛ بنابراین فکر می‌کنم تمام دارایی او خود به خود بین بچه و همسرش تقسیم شد.

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۱ مگابایت
تعداد صفحات
290 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۴۰:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجممحمدعلی ایزدی
ناشرنشر هرمس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Five Little Pigs, c۱۹۶۴.
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۷/۲۴
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
110,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۱ مگابایت
۲۹۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 38 مخاطب
تلخ ☕️ (2)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
5
ستاره
73 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
2 ٪
28 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
خوش‌خوان 🪶
تلخ ☕️
گیرا 🧲

شما با یک شاهکار و یک اثر شگفت انگیز در داستان نویسی جنایی مواجه هستید. اگر علاقمند به داستانهای مهیج با ضرب آهنگ تند هستید این اثر به هیچ وجه نظر شما را جلب نخواهد کرد. این داستان یک اثر عمیق با بررسی جنبه روانی جرم است که کاملا با سایر داستانهای مجموعه پوآرو تفاوت دارد. شروع داستان ، ورود پوآرو به آن ، آغاز بررسی حادثه توسط او ، گره گشایی استادانه و بسیار نرم و با تعلیق مناسب آن یک اثر لذت بخش و البته تلخ را رقم زده.

5

سلام، من پی دی اف این کتاب رو گیر آوردم که برای سالها قبل هستش. و نمونه کتاب رو هم از اینجا دانلود کردم. توی این نمونه، ابتدای داستان رو گذاشته اند. وقتی با هم مقایسه کردم خیلی از جملات با هم فرق دارند، طوری که اصلا نمیشه گفت به خاطر ترجمه متفاوت هستش و انگار حذف یا اضافه شده اند. خیلی برام عجیبه. یک نفر لطفا به این موضوع جواب بده.

5

از مجموعه هرکول پوآرو هست. کتاب جالبیه، تا آخرین لحظات تعداد مظنونها زیاده و موضوع اصلی پنهان. کلا خوندن کتابهای آگاتا کریستی رو توصیه میکنم، چه به این ژانر علاقه‌مند باشید و چه نه، ارزش خوندن دارن

4

باید حوصله داشت سر این داستان چون یک اتفاق بارها از زبان چند نفر تعریف می‌شه ولی نکته اصلی دقیقا ما بین همین توضیحاته و واقعا میشه گفت زبون آدم همیشه همه چیز رو لو میده

3

اصل موضوع داستان جالبه ولی روند ش کسل کننده ست. یک اتفاق چندین بار طولانی تعریف میشه و باعث میشه از هیجانش خیلی کم بشه، تفاوت هر روایت بیشتر وقتی نتایج پوآرو در فصل آخر خونده بشه مشخصه.

5

منطق داستان نسبت به بقیه‌ی اثار نویسنده قوی‌تره ، تعلیق مناسبی هم داره. ولی میشد به سادگی کوتاه تر از این نوشتنه بشه و به قولی نویسناه داره الکی کشش میده

4

یکی از بهترین های آگاتا کریستی. شانزده سال پیش زنی به جرم قتل همسرش، محکوم می شود. اکنون دختر او برای زدودن نام مادرش از ننگ، به پوآرو مراجعه می کند.

5

با ابنکه بک روایت رو چندین بار از زبان افراد مختلف تو کتاب اورده شده ولی اصلا کسالت بار نیست وهربار نکته ای داره واخر کتاب غافلگیری بزرگی درانتظار خواننده اس

5

اگر بهترین کتاب های آگاتا کریستی رو جست و جو کنید،این کتاب هم در لیست بهترین هاست،کتابی با حضور پوآرو که معمای یک قتلی که شانزده سال پیش انجام شده رو حل میکند.

5

وای، هر چی هم حواست رو جمع کنی باز حریف آگاتا کریستی نمیشی

نمایش 18 نقد دیگر
4.6
(38)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
66,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه داستان های آگاتاکریستی
شامل 67 عنوان کتاب
پنج خوک کوچک
پنج خوک کوچک
آگاتا کریستی
نشر هرمس
4.6
(38)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
66,000
تومان