0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
با دستان خالی به دنیا آمده ایم
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب با دستان خالی به دنیا آمده ایم

درباره با دستان خالی به دنیا آمده ایم

«با دستان خالی به دنیا آمده‌ایم» نام اثری ارزشمند و دلنشین از نویسنده‌ی هندی-آمریکایی، «آنتونی دمللو» است. این کتاب شامل حکایت‌ها و داستان‌های شیرینی است که شخصیت‌ها و قهرمانان آن از تمام دنیا، گرد هم آمده‌اند، تا حال و هوای تازه‌ای به دنیای کسل‌کننده و پراضطراب انسان‌های مدرن امروزی بدهند. کتاب با دستان خالی به دنیا آمده‌‌ایم را «مهشید مهدویان» ترجمه کرده و انتشارات لیوسا آن را در سال 92 منتشر کرده است.

درباره کتاب با دستان خالی به دنیا آمده‌ایم

این کتاب گزیده‌ای از مجموعه‌ داستان‌های کوتاه به قلم آنتونی دمللو است، که مهشید مهدیانی آن‌ها را برگزیده و ترجمه کرده است. انتخاب این داستان‌ها بر اساس نیاز جامعه‌ی امروز مردم ایران انتخاب شده و با شرایط زندگی اجتماعی و فرهنگی آن‌ها هم‌خوانی بیشتری دارد. این مترجم در ابتدای اثر، گزیده‌ای از مناجات‌های امام علی (ع) و سخنان برخی از بزرگان را آورده تا هم مخاطب را برای خواندن این کتاب آماده کند و هم حال و هوای متفاوتی به آن داده باشد. حکایت‌ها و داستان‌های این کتاب بر اساس موضوعات مختلف انتخاب و تدوین شده‌اند. «واقعیت‌طلب»، «مالک واقعی خداست»، «تعلیم و تربیت»، «قدرت»، «سرشت انسان‌ها»، «روابط» و «خدمت به دیگران» نام فصل‌های این کتاب است. در میان این داستان‌ها ماجراهایی از کریستف کلمب می‌خوانیم، سری به حکایت‌های شیرین سعدی می‌زنیم، از ملانصرالدین می‌خوانیم، با حیوانات و جادوگران همراه می‌شویم و گاهی هم سخنان حکیمانه‌ی کریشنا را می‌خوانیم.

جادوی این کتاب کوچک صد و پنجاه صفحه‌ای در این است که نویسنده تمام پیام‌های‌اش را در دل داستان‌های بسیار کوچک و مینیمال بیان کرده است. تاثیر انتقال پیام از این طریق آن‌قدر عمیق و اثر گذار است که دیگر نیازی به توصیه‌ها و راهکارهای نخ‌نما و کلیشه‌ای که هر روز همه جا می‌بینیم و می‌شنویم، نیست. این داستان‌ها برداشت آزاد هستند؛ مخاطبان می‌توانند براساس تجربیات؛ دغدغه‌ها و شناختی که از خود و دنیای اطراف‌شان دارد، برداشت‌های متفاوتی از این حکایت‌ها داشته باشند. حتی لازم نیست کتاب را حتما به همان ترتیبی که نوشته شده، خواند. می‌شود گاهی از سرِ خواندن پند و نصیحتی کارآمد، لای کتاب را باز کرد و از خواندن روایتی شیرین و دلنشین لذت برد. با خواندن داستان‌های این کتاب گاهی می‌خندید، گاهی سر تکان می‌دهید، و گاهی هم عمیقا به فکر فرو می‌روید.

درباره‌ آنتونی دمللو

آنتونی دمللو نویسنده، سخنران‌ و معلم معنوی، در سال 1931 در هند به دنیا آمده است. او کشیشی وابسته به فرقه‌ی یسوعیان است که در زندگی فردی و اجتماعی‌اش به عنوان انسانی بزرگ و وارسته شناخته می‌شود. تا جایی که خیلی از منتقدان و صاحب‌نظران او را یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های معنوی دنیا در قرن بیستم می‌دانند و معتقدند که تفکر و اعتقادات دمللو توانسته برای اولین بار، اتحادی نامرئی میان معنویات دنیای شرق و غرب ایجاد کند. این نویسنده و اندیشمند بزرگ بیشتر به خاطر نوشته‌های معنوی‌اش توانسته مخاطبان زیادی را در تمام دنیا با خود همراه کند. دمللو در سال 1987 در حالی که تنها 55 سال سن داشت، بر اثر حمله‌ی قلبی در نیویورک درگذشت.

در بخشی از کتاب با دستان خالی به دنیا آمده‌ایم می‌خوانیم

ضرورت شجاعت در سفر درون

آیا شنیده‌اید داستان مردی که کریستف کلمب را در سفر اکتشافی‌اش به دنیای جدید همراهی می کرد، در حالی که دائم نگران بود مبادا نتواند به موقع به روستای کوچکش بازگردد و هم چون گذشته تنها خیاط آنجا باشد، چون می‌ترسید فرد دیگری در مدتی که او نیست جایش را بگیرد!
برای پیشروی در سفر اکتشافی زندگی که آن را سفر درون می‌نامند، انسان باید عزم خود را جزم کند تا بیشترین برداشت را از زندگی داشته باشد. اما اغلب مردم به چیزهای جزئی چون ثروت، آسایش و همراهی دیگران بسنده می‌کنند.

برای کسی که فطرتش را تغییر نمی‌دهد

بر اساس یک افسانه‌ی قدیمی، موشی بود که همیشه در دل از گربه می‌ترسید. جادوگری از سر دلسوزی او را به گربه تبدیل کرد، اما او باز از سگ می‌ترسید، بنابراین جادوگر او را تبدیل به سگ کرد. این بار او از یوزپلنگ می‌ترسید، پس جادوگر او را به یوزپلنگ تبدیل کرد. ولی او باز از شکارچی می‌ترسید. در این زمان بود که جادوگر از این کار دست کشید و او را به شکل همان موش بازگرداند و گفت: «من نتوانستم به تو هیچ کمکی کنم، زیرا دل تو دل موش است».

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
612.۶۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
153 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۶:۰۰
نویسندهآنتونی دمللو
مترجممهشید مهدیانی
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۳/۲۵
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۱۲.۶۸ کیلوبایت
۱۵۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
28,000
٪50
14,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
با دستان خالی به دنیا آمده ایم
٪50
با دستان خالی به دنیا آمده ایم
آنتونی دمللو
انتشارات لیوسا
5
(2)
28,000
٪50
14,000
تومان