0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
وقتی قوها پیر می شوند

معرفی، خرید و دانلود کتاب وقتی قوها پیر می شوند

ناشر:
آگه
درباره وقتی قوها پیر می شوند
صدای سوتی در فضا می‌پیچد. به خیابان روبه‌رو نگاه می‌کنم، آخرین توریست‌های کوله‌پشتی‌دارِ نقشه‌به‌دست به‌طرف پایین سرازیرند. کلاغی قارقار می‌کند. پیرمردی با موهای بلندِ سفید و وزکرده به‌طرف من و بالزاک می‌آید. دو سه قدم مانده می‌ایستد؛ چارچوبی است زیر یک عبای بلند. نزدیک‌تر می‌آید. دست‌اش را از زیر بارانی، که من عبا دیده‌ام، بیرون می‌آورد، روی لبه‌ی جدول می‌گذارد. شمع است، روشن. کی آن را روشن کرده؟ دستانی با آن‌همه چین‌وچروک و این‌همه فرز؟ با چشمان قهوه‌ای تیره، یک لحظه‌ی تمام‌نشدنی به من خیره می‌شود. با دهان بسته می‌خندد. چندین لایه چروک از گوشه‌ی لب تا بناگوش‌اش ردیف می‌شوند. کوله‌ی پارچه‌ای روی دوش‌اش را جابه‌جا می‌کند، کثیف و ژنده‌پوش بود، فکر می‌کردم پیرمرد خنزر پنزری است که همین‌حالا از قبر هدایت بیرون جهیده. اما دهان‌اش را که باز می‌کند، با آن دندان‌های سفید، سوای لباس خاکستری‌اش، مرد سفیدپوشی است که دو سال پیش هم دیدم‌اش. آخرین لحظه قبل از غیب‌شدن، انگشت اشاره‌اش را به‌طرف‌ام تکان داد. سه‌بار. البته با آن عبا و کاغذ لوله‌شده‌ی بیرون‌زده از جیب‌اش به پیرمردِ چرم ساغریِ بالزاک هم می‌خورد. می‌کوشم او را به یاد بیاورم. یا آن سمسار یهودی بود که تا آخرهای داستان غیب شد؟ باید کتاب را دوباره بخوانم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
990.۷۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
224 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۸:۰۰
نویسندهخدیجه شریعتی
ناشرآگه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۶/۱۱
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
15,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۹۹۰.۷۱ کیلوبایت
۲۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 56 مخاطب
5
ستاره
32 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
23 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

من کتابو خوندم.راستش اولش میخواستم موبایلمو به همراه این کتاب از پنجره پرت کنم بیرون اینقدر که بنظرم مسخره بود. داستانهای ابتدای کتاب خیلی ضعیف هستن به طوری متن کاملا غیرقابل فهمه و داستانها دقیقا در جایی که منتظری یه اتفاقی بیفته تموم میشه! ولی چندتا داستان خوب مثل آقای رازی توی کتاب هست که بسیار جذاب نوشته شدند. با این حال بعضی قسمتها سعی شده با یه گویش خاصی از زبان فارسی نوشته بشه که فهم رو خیلی سخت میکنه. به هرصورت به یه بار خوندن می ارزه ولی بیشتر نه.

1

باور نکردنیه که یه کتاب میتونه اینهمه مزخرف باشه داستانای کوتاهِ کاملا بی سر و ته و بی ربط به هم. جزئیات بی خود و چندش آور "جوش چرکی اش را ترکاند"! "زیر ناخنش را نگاه کرد"! یه ستاره هم زیاد بود.

4

این کتاب از چند داستان کوتاه تشکیل شده که میشه گفت سر و ته ندارند. فقط دیالوگهایی بین شخصیت ها رد و بدل میشه و داستان به گونه ای تموم میشه که خواننده رو بلاتکلیف میذاره

2

یه سری داستان مرتبط که من ارتباط بعضی قسمت ها رو با بقیه متوجه نشدم. چند تا از قسمت ها رو دوست داشتم ولی در کل کتابی نیست که توصیه کنم.

2

چندتا داستان کوتاه که احساس کردم همه توی یه قالب مشخص اورده شدن و فقط قصه و اسمها تغییر کردن. بعد از اولین داستان خوندن بقیه کتاب تکراری و خسته کننده بود.

5

عاشق کتاب های داستانم خیلی کوتاه و با معنا. لطفا ادامه بدید کارتون داره راه میفته کمکم فیدیبو رو جهانی کنین لطفا

2

داستان‌های این کتاب فاقد بار معنایی هستند و صرف به شرح یا توصیف میپردازند

1

راستش من زیاد نتونستم با کتاب ارتباط برقرار کنم داستانها یکم بی معنی بود به نظرم

4

کسی این کتاب رو نخونده؟

2

جالب نبود. شخصیت ها پراکنده بودند. من که نتونستم با داستان ها همراه بشم.

نمایش 3 نقد دیگر
3.3
(56)
7,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
وقتی قوها پیر می شوند
وقتی قوها پیر می شوند
خدیجه شریعتی
آگه
3.3
(56)
7,500
تومان