0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درک مطلب عربی به همین سادگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب درک مطلب عربی به همین سادگی

نویسنده:
علی فیلی
درباره درک مطلب عربی به همین سادگی

انتشارات بین المللی گاج می‌نویسد: «زدن عربی با درصد 100 در کنکور آرزوی خیلی از ما بوده و هست. تبدیل شدن این آرزو به واقعیت تحقق‌پذیر است. در کنکور سراسری برای درس عربی سوال‌های مختلفی طرح می‌شود مثل ترجمه، تعریب، قواعد، درک مطلب، حرکت‌گذاری، تجزیه و ترکیب. تمامی مباحث به جز درک مطلب را می‌توان با فراگیری یک سری قواعد و قوانین به راحتی پاسخ داد. در مبحث درک مطلب به دلیل نداشتن قواعد درست، به‌راحتی نمی‌توان سوال‌هایش را با موفقیت پشت سر گذاشت. اما برای رسیدن به درصد بالا باید تست‌های این مبحث را درست پاسخ دهیم؛ و از طرفی دیگر در فراگیری هر زبان دومی (به ویژه عربی) می‌بایست دایره‌ی واژگان‌مان را از آن زبان افزایش دهیم و در مرحله بعد باید بتوانیم کاربرد لغات را در جمله و متن و همین‌طور مفهوم کلی آن را درک کنیم.

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد،انتشارات بین المللی گاج برای کمک به داوطلبان کنکور و آسان‌تر کردن مسیر رسیدن به هدفشان، دست به تالیف کتاب پیش رو زده است. تکرار و تمرین مستمر، ساده‌ترین راه برای تقویت مهارت داوطلبان در درک مطلب متن‌های عربی است؛ در این زمینه بسیاری از مشاوران و اساتید به دانش‌آموزان توصیه می‌کنند که هر روز یک متن از درک مطلب‌های کنکور سال‌های قبل را برای خود بررسی کنند و به سوالاتش پاسخ دهند. در همین راستا کتاب درک مطلب عربی، شامل 100 متن از کنکورهای سراسری سال‌های گذشته بوده که در سه سطح از آسان به دشوار چیده شده است. این کتاب، علاوه بر داوطلبان رشته‌ی ریاضی و تجربی، برای داوطلبان انسانی نیز قابل استفاده بوده و آن‌ها می‌توانند در زدن تست‌های عربی عمومی خود از آن بهره‌مند شوند. یکی از ویژگی‌های مینی میکرو طلایی «درک مطلب عربی کنکور» را می‌توان واژه‌نامه‌ی قرارگرفته در کنار هر متن آن دانست تا داوطلبان عزیز اگر دایره‌ی واژگان‌شان کامل نبود برای ترجمه و درک کردن مفهوم متن، از آن استفاده کنند؛ زیرا قدم اول در این راه، ترجمه‌ی درست متن است. تلاش کنید به مرور زمان استفاده‌تان را از این لغت‌‌نامه کم کنید تا به مرور مهارت‌هایتان در این زمینه افزایش پیدا کند.»

درباره‌ی کتاب درک مطلب عربی اثر علی فیلی

درس عربی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین دروسی است که در آزمون کنکور وجود دارد. علم ودرک مطلب کافی از این درس می‌تواند در رتبه نهایی بسیار تاثیرگذار باشد. دکتر علی فیلی، نویسنده‌ی کتاب درباره‌ی آن می‌نویسد: «درس عربی در کنکور سراسری حاوی 25 سوال از مباحث ترجمه، تعریب، قواعد، درک مطلب، حرکت گذاری و تجزیه و ترکیب است. تمامی مباحث غیر از درک مطلب قانون پذیر بوده و با یادگیری نکات مربوط به آن‌ها قابل پاسخ گویی می باشند. هدف از تالیف این کتاب ارائه‌ی نمونه سوالات مربوط به درک مطلب زبان عربی، در سه سطح، از آسان به دشوار است. ویژگی منحصر به فرد دیگر این کتاب لغت نامه‌ای است که کنار هر درک مطلب قرار داده شده تا چنانچه دایره واژگان شما قوی نیست در مراحل اولیه برای ترجمه صحیح متن از آن استفاده کنید. کتاب درک مطلب عربی به همین سادگی، نوشته دکتر علی فیلی در 352 صفحه است و 84 متن را بررسی و واکاوی نموده است.»

مروری بر فصل‌های کتاب درک مطلب عربی

‌کتاب درک مطلب عربی در سه قصل نوشته شده است. فصل اول این کتاب متن‌های سطح آسان هستند، و در دو فصل دیگر این متن‌های به تدریج دشوار و دشوارتر می‌شوند. علی فیلی در کنار هر متن توضیحات کامل و جامع و ترجمه آن متن را برای دانش‌آموزان آورده است تا با استفاده از این اطلاعات بتوانند درک بهتری از متن داشته باشند. نکته جالب درباره‌ی این کتاب این است که متن‌ها هیچ‌کدام تالیفی نیستند و همه‌ی آن‌ها از متن‌های کنکورهای سال‌های گذشته هستند.

‌درباره‌ی علی فیلی نویسنده‌ی کتاب درک مطلب عربی

انتشارات بین المللی گاج کتاب درک مطلب عربی نوشته‌ی علی فیلی راعرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. علی فیلی یکی از نویسندگان و آموزگاران درس عربی است. او تاکنون کتاب‌های زیادی درباره‌ی آموزش عربی نوشته است. از جمله‌ی این کتاب‌هاب می‌توان به درک مطلب عربی کنکور، عربی کامل کنکور، و لغات عربی کنکور اشاره کرد.

کتاب درک مطلب عربی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب برای داوطلبان شرکت در کنکور سراسری است. در این کتاب نکات مهمی آورده شده است که خواندن آن‌ها به همه‌ی داوطلبان کمک می‌کند تا سوال‌های عربی کنکور را بهتر پاسخ دهند. در کنکور نظام قدیم بخش عربی بیست و پنج سوال دارد که سه سوال از بخش درک مطلب یا اصطلاحا متن است. هر سوال در بخش عربی حدود چهار درصد امتیاز دارد و شما می‌توانید با خواندن این کتاب به سادگی دوازده درصد به درصد درس عربی خود اضافه کنید.

  • کتاب درک مطلب عربی در دسته‌ی کتاب‌های آموزشی قرار دارد.
  • کتاب درک مطلب عربی مناسب برای گروه سنی نوجوانان است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 252 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 17 روز بخوانید.
  • کتاب درک مطلب عربی حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع آموزشی را بخوانند مفید خواهد بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب درک مطلب عربی اثر علی فیلی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی آموزشی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
11.۸۸ مگابایت
تعداد صفحات
252 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۲۴:۰۰
نویسندهعلی فیلی
ناشرانتشارات بین‌المللی گاج
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۱/۲۸
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
12,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۱.۸۸ مگابایت
۲۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 70 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
81 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
2 ٪
56 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من قدیمیش رو دارم واقعا برای یک ناشر خیلی بده که کتابش رو اصلا تغییر نده و فقط عکس روی جلد را عوض کنه به هر حال به نظر من کتاب خوبیه ولی جامع گاج (نقره ای) بهتره!

5

کتاب بسیار مفیدیه.کنکوری های عزیز حتما ازش استفاده کنید.

5

من حق دارم فایلی که خریداری کردم رو پرینت بگیرم ولی متاسفانه نمیشه چرااااااااااااااااااا آخه چه فرقی با دزدی داره?

4

به نظرم عالیه برای یه کنکوری

5

سلام،کتاب عالی هستش،اگر ممکنه مال درس زبان انگلیسی تألیف ارشاد عظیمی رو اضافه کنید.ممنون

5

من از همینجا کتاب رو به صورت اینترنتی خریدم ولی باز نمیشه؟ کلاه برداریه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1

چرا به فایل PDF نمیشه دسترسی پیدا کرد من میخوام PDF کتاب رو چاپ کنم.........

5

خیلی خوب و به درد بخور به مرور زمان خیلی کمک میکنه.

1

سلام چطوره خوبه برای نهمی ها مناسبه ؟ من استرس امتحان نهایی رو دارم اگه کمکم میکنی بخرم

5

به توصیه استادم این کتاب رو تهیه کردم. امیدوارم بتونه کمک کننده باشه

نمایش 46 نقد دیگر
4.7
(70)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
4,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درک مطلب عربی به همین سادگی
درک مطلب عربی به همین سادگی
علی فیلی
انتشارات بین‌المللی گاج
4.7
(70)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
4,800
تومان