0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زندانیان باور

معرفی، خرید و دانلود کتاب زندانیان باور

راهنمای کاربردی تغییر باورها
درباره زندانیان باور

باورهای هر انسان زندگی او را شکل می‌دهند، بر تصمیماتش اثر می‌گذارند و مسیرش را در زندگی مشخص می‌کنند. انسان بر اساس باورهای خود از بعضی مسیرها فاصله می‌گیرد و بعضی تجربه‌ها را رد می‌کند یا می‌پذیرد.  باورها از کودکی همراه او رشد می‌کنند و درون او ریشه می‌دوانند و آینده‌اش را می‌سازند. اما این باورها از کجا آمده‌اند؟ آیا همه‌ی آن‌ها درستند یا نیاز به بازبینی دارند؟ با باورهای غلط چه باید کرد؟ چگونه باید باورهای جدیدی در خودمان ایجاد کنیم؟ اگر می‌خواهید در چالش با باورهایتان همراه خوبی داشته باشید کتاب زندانیان باور اثر پاتریک فانینگ و ماتیو مک کی پیشنهاد بسیار خوبی است.

درباره کتاب زندانیان باور، راهنمای کاربردی تغییر باورها

ماتیو مك كی و پاتریك فانینگ کتاب زندانیان باور را سال 1991 درآمریکا منتشر کردند. اثر این دو نویسنده، کتابی کاربردی است که درباره‌ی مفهوم باور و اثرات آن بر زندگی افراد صحبت می‌کند. مک‌کی و فانینگ در این کتاب تلاش کرده‌اند به مخاطب نشان دهند اسیرماندن در میان باورهای غلط چه پیامدهای منفی‌ای در زندگیشان خواهد داشت و راه‌حل‌هایی برای خروج از این وضعیت ارائه می‌دهند.

 کتاب فانینگ و  مك كی به تمام کسانی که بر اثر باورهای غلط بر جامانده از جامعه، خانواده و محیط‌هایی که در آن بوده‌اند در رنج هستند و نگاه مثبتی به خودشان و زندگیشان ندارند کمک می‌کند بتوانند دیدگاه‌هایشان را بازبینی کنند و بتوانند شیوه‌ی جدیدی را در پیش بگیرند و زندگی بهتری داشته باشند.

دکتر اندوز مترجم کتاب یادداشتی بر ترجمه‌اش نوشته است که در آن درباره‌ی شناخت درمانی و مزیت‌های آن سخن می‌گوید. «زهرا اندوز» در این یادداشت درباره‌ی کتاب زندانیان باور می‌گوید: «کتابی که ترجمه‌ی آن را پیش رو دارید یکی از کتابهای کاربردی و فوق‌العاده ارزشمند برای تغییر نظام باورهای افراد مبتلا به مشکلات هیجانی است. اگرچه خواندن کتاب این نکته را به ذهن متبادر می‌سازد که تغییر باورها و طرح‌واره‌های ناسازگار، کار ساده ایست، ولی ناگفته پیداست که چنین تغییری نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش مداومی است که در بستر رابطه درمانی سالم با یک متخصص با صلاحیت در حوزه‌ی شناختی رخ خواهد داد.»

این اثر فقط کتابی برای مطالعه نیست، در فصل‌های مختلف زندانیان باور پرسشنامه‌های تخصصی آمده است که با جواب دادن به آن‌ها در طول مطالعه‌ی کتاب می‌توانید به شناخت خوبی از خود دست پیدا کنید و برای تغییر باورهای ناسالم بکوشید. همین نکته این کتاب را بسیار برجسته کرده است.

مروری بر کتاب زندانیان باور

کتاب زندانیان باور از یک مقدمه و هشت فصل تشکیل شده است. در این مقدمه نویسنده با آوردن مثال‌هایی از اثر باور در زندگی انسان‌ها سعی کرده موضوع کتاب را به خواننده معرفی کند و به علت نام‌گذاری کتاب اشاره کرده است. مک کی و فانینگ می‎‌گویند: «این کتاب زندانیان باور نامگذاری شده است، چرا که بیانگر واقعیتی است که اغلب اتفاق می‌افتد؛ انسان‌ها توسط باورهای منفی و محدود‌کننده‌ای که درباره خود و زندگی‌شان دارند، ندانی می‌شوند. آنان خود را با میله‌های اعتقاداتشان محصور می‌کنند...»

فصل‌های این کتاب به هم مربوطند، فصل اول کتاب درباره‌ی باورهای مرکزی و نقش آن‌ها در گفت‌وگوی درونی شما و در نتیجه قوانینی که برای زندگی خود وضع می‌کنید، صحبت می‌کند. در فصل دوم کتاب روشی برای تعیین باورهای مرکزی ارائه می‌دهد و فصل سوم راه‌حل‌هایی برای ارزیابی باورهایتان به شما ارائه می‌کند.

در فصل چهارم کتاب زندانیان باور شما باید یکی از باورهایتان را که پیامدهای منفی آن بیشتر است انتخاب کنید و دنبال رد پای آن در گذشته بگردید. فصل پنجم شما را راهنمایی می‌کند قوانین حاصل از این باور را در زندگی‌تان پیدا کنید. فصل بعد به بررسی هدفمند این قوانین اختصاص داده شده است تا دریابید یک قانون و در نتیجه‌ی آن باوری که بر اساس آن قانون را تعیین کرده‌اید بی‌اعتبار است یا نه. این به شما اجازه می‌دهد برای تغییر آن باور غلط تصمیم بگیرید و در آن تجدید نظر کنید.

وقتی به فصل هفتم کتاب می‌رسیم باید در آن باور تجدید نظر کرده باشید. در اینجا روش‌هایی برای استخراج قوانین جدید از باور جدید ارائه شده است. نویسندگان کتاب را در فصل هشتم با دستورکارهایی پایان می‌‌‌‌‌‌‌‌دهند که به شما اجازه می‌دهد در پرتو باورهای جدید، لحظات مهم و شرایط زندگی گذشته‌تان را بازبینی کنید.

زندانیان باور را چه کسانی بخوانند و چه کسانی نخوانند

در نگاه نویسندگان کتاب این مسئله بسیار است و معتقدند هرکسی نباید از این کتاب استفاده کند. زندانیان باور کتابی است که راه‌حلی درازمدت برای مشکلات رفتاری و عاطفی به دست می‌دهد. بنابراین به نظر نویسندگان این کتاب را زمانی باید استفاده کرد که در موقعیتی با ثبات هستید و در بحران یا دوره‌ای افسردگی به سر نمی‌برید. کتاب زندانیان باور برای کسانی که تجربیات تلخ زیادی در گذشته دارند، بدون کمک متخصص روانکاو توصیه نمی‌شود.

متیو مک کی و پاتریک فانینگ ؛ متخصصان خودیاری

دکتر متیو مک کی روانشناس 71 ساله‌ی آمریکایی مدرک تحصیلی خود را از دانشکده‌ی تخصصی روانشناسی کالیفرنیا دریافت کرده است. او متخصص درمان‌ استرس و افسردگی از منظر رفتارشناسی است. دکتر مک‌کی 25 سال مدیر کلینیک خدمات روانشناسی «هایت اشبوری» در سن فرانسیسکو بود و اکنون مدیر کلینیک «سی بی تی» در برکلی است.

متیو مک‌کی نویسنده‌ی بیش از 40 جلد کتاب‌های روانشناسی و خودیاری است. او اولین کتابش به نام «افکار و احساسات» را سال 1981 منتشر کرد و پس آن دست از نوشتن نکشید. از کتاب‌های او بیش از 3 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شده است. کتاب‌های «طلاق» و «مهارت‌های زناشویی»  از این نویسنده روی فیدیبو موجودند. از دیگر کتاب‌های این استاد روانشناسی می‌توان کتاب‌های«وقتی خشم آسیب زننده می‌شود»، «اعتماد به نفس»، «راهکارهای کاهش استرس و رسیدن به آرامش» و«بازسازی عزت نفس در ده هفته» را نام برد. او نویسنده‌ی رمان و شاعر هم است و آخرین رمانش به نام «هتل واونا» سال 2008 منتشر شده است.

پاتریک فانینگ متولد لس‌آنجلس آمریکاست و در زمینه‌ی روانشناسی و خودشناسی فعالیت می‌کند. او بسیاری از فعالیت‌هایش را با همکاری متیو مکی انجام داده است. این دو نفر سال 1973 با همکاری یکدیگر موسسه‌ی انتشارات «نیو هاربینگر» را در کالیفرنیا پایه‌گذاری کردند. این موسسه کتاب، فیلم آموزشی و دی‌وی‌دی‌های مختلف در زمینه‌ی خودیاری منتشر می‌کند. پاتریک فانینیگ در نگارش 8 کتاب روانشناسی دخیل بوده است که بیشتر آن‌ها از جمله «اعتماد به نفس»، «مهارت‌های زناشویی»، «افکار و احساسات» و «زندانیان باور» با همراهی متیو مک‌کی بوده است. پاتریک فانینگ موسس یک گروه حمایت از مردان در کالیفرنیای شمالی نیز است.

انتشار کتاب زندانیان باور در ایران

مترجم کتاب زندانیان باور اثر مک کی و فانینگ زهرا اندوز است. اولین بار این ترجمه را سال 1384 نشر آسیم منتشر کرد. از سال 88 نشر ذهن آویز این کتاب را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده و تا کنون چندین بار تجدید چاپ شده است.

کتاب زندانیان باور با نام «آیا اسیر باورهایت هستی؟» نیز در بازار کتاب ایران موجود است. این ترجمه را «الهام آرام‌نیا» و «شمس الدین حسینی» انجام داده‌اند و نشر نسل نواندیش سال 88 آن را منتشر کرده است.

خرید نسخه‌ی پی دی اف(pdf)  و دانلود کتاب زندانیان باور  با ترجمه‌ی «زهرا اندوز» در همین صفحه ممکن است. کتاب صوتی زندانیان باور نیز منتشر شده است. «زهرا اندوز» دکترای روانشناسی بالینی از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است. اندوز در زمینه‌ی اختلال وسواس مطالعات بسیار گسترده‌ای دارد و مقالات پژوهشی زیادی نیز منتشر کرده است. او در طی سال‌های اخیر آثار روانشناسی زیادی را به فارسی برگردانده است. از ترجمه‌های «زهرا اندوز» کتاب‌های «زندانیان باور» و «زندگی خردمندانه، رویکرد شناختی- رفتاری» در فیدیبو در دسترسند. دکتر اندوز کتاب‌های دیگری همچون «مقاومت در شناخت درمانی»، «رهایی از افکار وسواسی»، «رهایی از زندان ذهن»،  «خلع سلاح همسر انتقادگر» و ... را نیز به فارسی برگردانده است.

در بخشی از کتاب زندانیان باور می‌خوانیم

پیامد‌های باور‌های مرکزی در حوزه‌ی ارتباطات به طور ملموس‌تری دیده می‌شود. باور‌های مرکزی به‌راستی می‌توانند یک دوستی عاشقانه، ازدواج یا یک خانواده ایجاد کنند یا از هم بپاشند. اگر معیار‌های فوق‌العاده بالایی برای خود و دیگران دارید، ممکن است هرگز کسی را پیدا نکنید که آن معیار‌های ایده‌آل را داشته باشد. اگر به در دسترس داشتن عشق و تغذیه‌ی کافی در دنیای اطرافتان شک دارید، ممکن است مجذوب هر کسی که به طرفتان می‌آید شوید و یا به طور کلی از جستجو برای یافتن شریک دست بکشید. همچنین ممکن است فقدان عشق را در زندگی‌تان احساس کنید فقط به این دلیل که باور ندارید ارزش آن را داشته باشید.

اگر معیار‌های منطقی دارید و معتقدید که ارزش عشق و دوستان مناسب متعدد را دارید، فرصت شما در پیدا   کردن یک دوست خوب به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

باور‌های مرکزی بیشترین تاثیر را بر روابط صمیمی دارند. برای نمونه، جک سوزی دو سال پیش ازدواج کرد تا این‌که جک کاری پیدا کرد که لازم بود سه روز در هفته از خانه دور باشد. تا آن زمان، نبودن باور استقلال در سوزی و وابستگی‌اش به جک مشکلی ایجاد  نکرده بود، اما حالا سوزی نیمی از هفته را تنها بود. او ناگهان لازم دید به صاحب‌خانه، خراب شدن ماشین ، پیدا کردن کاری که عصر‌ها انجام دهد و از همه بدتر به احساس وحشتناکی نظیر تنهایی، بی‌پناهی و آسیب پذیر بودن رسیدگی کند. پس از چند مکالمه‌ تلفنی همراه با گریه و زاری و مشاجره شبانه عاقبت جک قبول کرد که کارش را رها کند، ولی خیلی دلخور بود. این ناسازگاری پایان ازدواجشان بود.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۳۳ مگابایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسنده ماتیو مک کی
نویسنده دومپاتریک فانینگ
مترجمزهرا اندوز
ناشرذهن‌آویز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Prisoners of belivef: exposing and changing beliefs that control yours life.
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۲/۲۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۳۳ مگابایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 173 مخاطب
آموزنده 🦉 (5)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
36 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
5 ٪
103 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من خودم مشاور و درمانگر هستم بارها این کتاب رو هم توو آموزشهای حضوری هم توو جلسات فردی برای کمک به مراجعینم استفاده کردم و بسیار هم پیشنهاد دادم برای مطالعه.. وظیفه ی خودم دونستم که نظرم رو برای افرادی که مایل به خوندن این کتاب هستند و به بخش نظرات سر میزنند ارائه بدم.

5

این کتاب توسط روانشناسم بهم معرفی و تجویز شد و پیشنهاد کرد که حتماً بخونمش و من هم در حال مطالعش هستم. امیدوارم کمک کنه که زندگی بهتری داشته باشم.

5

کتاب عالی بود.واقعا انگار از یک زندان آزاد شدم. همونطور که اول کتاب نوشته حواستون باشه که روبرویی با باورها و کودکیتون خیلی درگیرتون نکنه. برای من اینطور بود.من در بخش پایانی کتاب وقتی جملات کلیدی به کودک خودم رو آماده میکردم زدم زیر گریه و بعدش احساس راحتی کردم.میتونه با چیزهای تلخ روبروت کنه که خیلی هم خوبه. مراقبه اش رو حتما ضبط کنین و تکرار کنین

5

دوباره آمدم بگم که کتاب فوق العاده ایه مشکلات رو ریشه ای حل میکنه چون رفرنس میزنه به دوران کودکی و میشه گفت هم مضمون با کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید از جفری یانگه سرتون رو درد نیارم این کتاب نیست درواقع نقشه ایه واسه حل ریشه ای مشکلاتتون منتها باید تمرین و نکاتش رو انجام بدید اگر هزینه ندارید بدید برید پیش روانشناس این کتاب رو حتما بخونید

4

تازه تمومش کردم ولی اصلاً نتونستم با تمریناتش ارتباط برقرار کنم غیر از بخش آخر کتاب که یکم راحتتر و جالبتر بود.. کلاً به نظرم با کمک یه روانشناس بهتر میشه تمریناتشو انجام داد و نتیجه گرفت.. البته راضی ام از اینکه یه بار خوندمش چون به هر حال آگاهیمو بیشتر کرد و حتی بدون انجام تمریناتش ازش استفاده کردم.. علم و آگاهی بیشتر باعث احساس قدرت و آرامش بیشتر میشه

5

میشه گفت کتابی است که تاثیر آن کمتر از مشاوره نیست. جز بهترینها برای کتاب درمانی. حتی اگر مشکل هم نداشته باشید این کتاب حال شما را بهتر میکند. شکلی در مطالعه اش نکنید.

4

کتاب در مورد یکی از مهمترین و عمیقترین مشکل (باورها و فریمها) صحبت میکنه ولی خیلی بیشتر تمرینات هست که من کمی نتونستم ارتباط باهاشون بگیرم. ولی ارزش خوندن داره. موضوع بحث بسیار عمیق و مهم هست. راز شاد زیستن در همین رهایی از باورهاست

5

این کتابو ده بار باید خوند تا یادمون نره که این باوره ماس که مارو خوشحال یا ناراحت میکنه و ما با باورمون حالمون تغییر میکنه و میتونیم باورمون رو تغییر بدیم کتابه فوق العاده و بی نظیریه

5

هم رهایی از زندان ذهنشو خوندم هم زندانیان باور رو... ماتیو مک کی فوق العاده ست... و مرسی از ترجمه ی روانِ خانوم دکتر زهرا اندوز... این کتاب باعث میشه یه گام بیشتر خودتونو بشناسید... از سیاه و سفید بودن کمی فاصله بگیرید... زبان ساده.. پر از مثال برای هر تکلیف گفته شده...

1

کلمه باورهای مرکزی خیلی در کتاب تکرار شده... واقعا خسته کننده شده.. چطور ویراستار نمیدونه که تکرار رو باید به بهترین شکل بجینه تا خواننده خسته و دل زره نشه.... یک بار بتگنویسه این باورها... یک بار بنویسه باورهای مذکور... و ....‌‌

نمایش 93 نقد دیگر
4.2
(173)
آموزنده 🦉 (5)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زندانیان باور
زندانیان باور
راهنمای کاربردی تغییر باورها
ذهن‌آویز
4.2
(173)
آموزنده 🦉 (5)
40,000
تومان