0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
برنامه ریزی عصبی کلامی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب برنامه ریزی عصبی کلامی

دامیز
درباره برنامه ریزی عصبی کلامی

دانش NLP برای اولین بار در سال 1970 میلادی در دانشگاه کالیفرنیا مطرح شد. این علم رویکردی جدید به نوع رفتار انسان دارد و آن را از 4 کانال اداراکی، دیداری، شنیداری و حسی مورد بررسی قرار می‌دهد. NLP  نیز مانند سایر علوم از قوانین و اصول مشخصی پیروی می‌کند. رومیلا ردی و کیت برتون در کتاب برنامه‌ریزی عصبی-کلامی چگونه زندگی کردن و یافتن معنا در زندگی را به مخاطب می‌آموزند.

‌درباره‌ی کتاب برنامه‌ریزی عصبی-کلامی اثر رومیلا ردی و کیت برتون

کتاب برنامه‌ریزی عصبی-کلامی برای اولین بار در سال 2008 منتشر شد. این کتاب به مقدمات دانش NLP یا همان برنامه‌ریزی عصبی-کلامی پرداخته است و شیوه‌های تفکر و مدیریت احساسات در این سیستم مورد بررسی قرار داده است. براساس NLP هر شخص با قدرت کلام می‌تواند بر سیستم عصبی‌اش تاثیر بگذارد و ذهن خود را برنامه‌ریزی کند. یکی از گسترده‌ترین کاربردهای NLP تاثیر بر ضمیر ناخودآگاه است.

کتاب برنامه‌ریزی عصبی-کلامی از 6 بخش و 21 فصل تشکیل شده و انتشارات دامیز چاپ آن را برعهده داشته است. بخش اول به معرفی ان‌ال‌پی می‌پردازد و از تاثیرگذاری آن می‌گوید. بخش دوم کتاب به صمیمیت و اهمیت دوستی در دانش ان‌ال‌پی اشاره می‌کند. نویسندگان در این بخش به مخاطب می‌آموزند مسئولیت‌پذیری و انعطاف در برابر افراد کلیدی زندگی، می‌تواند زندگی آنها را دگرگون کند. بخش سوم از مهم‌ترین بخش‌های کتاب به شمار می‌آید و نکات عملی و کاربردی این دانش را می‌آموزد. بخش چهارم بر زبان و چگونگی استفاده از و خلق موقعیت‌های مختلف تمرکز کرده است. بخش پنجم کتاب جمع‌بندی و خلاصه‌ای از دانش ان‌ال‌پی است. بخش آخر برای افرادی طراحی شده است که به دنبال مطالعه بیشتر و منابع متعددند.

مروری بر فصل‌های کتاب برنامه‌ریزی عصبی-کلامی

بخش اول: معرفی ان‌ال‌پی

بخش دوم: یافتن دوستانی تازه و تاثیرگذاشتن روی دیگران

بخش سوم: باز کردن جعبه ابزار

بخش چهارم: استفاده از کلمات ورود

بخش پنجم: یکپارچه کردن آنچه آموخته‌اید

بخش ششم: بخش ده‌ تایی‌ها

ترجمه‌ی کتاب برنامه‌ریزی عصبی-کلامی به فارسی

فرشید قهرمانی مترجم کتاب برنامه‌ریزی عصبی-کلامی  است. او متولد سال 1350 است و ترجمه آثار گوناگونی را در کارنامه ادبی خود ثبت نموده است. از آثار ترجمه شده توسط فرشید قهرمانی می‌توان به کتاب‌های «نامه‌هایی از هستی»، «تائوت چینگ» و «مهارت‌های آموختن» اشاره کرد. انتشارات آوند نشر کتاب برنامه‌ریزی عصبی-کلامی را از انتشارات دامیز بر عهده داشته است.

چرا باید کتاب برنامه‌ریزی عصبی-کلامی را خواند؟

کتاب برنامه‌ریزی عصبی-کلامی برای کسانی که به ارتباط با دیگران علاقه دارند بسیار جالب و خواندنی خواهد بود.این کتاب شما را تشویق می‌کند که زندگی خودتان را شکل دهید و ذهنتان را دربرابر ایده‌ها و امکانات جدید باز کنید. این کتاب برای گروه سنی بزرگسال مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 375 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 18 روز بخوانید.

کتاب برنامه‌ریزی عصبی-کلامی جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع مدیریت و کنترل احساسات است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی برنامه‌ریزی روانی و زبانی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب برنامه‌ریزی عصبی-کلامی می‌خوانیم

ذهن ناخودآگاه شما نه‌تنها عملکرد بدن‌تان را در اختیار دارد. بلکه تأثیر زیادی روی نتایجی که در زندگی می‌گیرید. دارد. آیا در زندگی دوست داشته‌اید کاری را به‌شکل آگاهانه انجام دهید اما در پایان متوجه شده‌اید که کاری کاملا متفاوت را انجام داده‌اید؟

می‌توانید آگاهانه تصمیم بگیرید که به هدفی که دوست دارید برسید اما اگر ذهن ناخودآگاهتان شما را همراهی نکند و به‌دنبال هدف‌های خودش باشد. ممکن است هرگز به هدفی که آگاهانه انتخاب کرده‌ایده نرسید. تجسم کنید که با هماهنگی و همراهی ذهن ناخودآگاه توانایی دارید با چه سرعتی به هدف‌های مورد نظرتان برسید.

راجر صاحب شرکتی خصوصی است. با وجود اینکه او توانایی‌های زیادی که دارد، نتوانست در کارش موفق شود و نگران این مسئله بود. رومیلا به او کمک کرد که این باور را در ذهنش شناسایی کند که "برخی کارها را نمی‌توان به‌راحتی انجام داد". خواننده‌های سیاهپوست آمریکایی در فقر و بدبختی بهتر می‌خوانند تا در ثروت و فراوانی! راجر نگران بود موفقیت موجب شود خلاقیت در او از میان برود. هنگامی‌که راجر متوجه شد که می‌تواند انتخاب کند که در زندگی میلیونر باشد یا گدا رفتارهایش تغییر کرد و کسب‌وکار او به‌سرعت رونق یافت.

کلید هماهنگی ذهن ناخودآگاه و آرزوها و هدف‌های آگاهانه، درک توان و قدرت ذهن آگاه و ناخودآگاه و شناخت نحوه‌ی عملکرد آنهاست.

شناخت تفاوت میان ذهن آگاه و ذهن ناخودآگاه

در دانش ان‌ال‌پی ذهن آگاه آن بخش از ذهن شماست که از محیط پیرامون و درون‌تان در هر لحظه از زمان آگاهی دارد. می‌توان گفت ذهن آگاه بخش بالای کوهی یخی است که  چیزی حدود نه برابر ذهن خودآگاه زیر آب پنهان است. ذهن آگاه و ناخودآگاه هریک وظایفی را به شکل عملی انجام می‌دهند. برای ساده‌تر متوجه شدن این مطلب می‌توان گفت که ذهن آگاه با نیمکره‌ی چپ مغز و ذهن ناخودآگاه با نیمکره‌ی راست مغز در ارتباط است. با دانستن اینکه هر یک از دو نیمکره به چه کاری می‌آیند. می‌توانید بدانید که آیا بیشتر اهل منطق و استفاده از نیمکره‌ی چپ مغزتان هستید یا اهل خلاقیت و به کار بردن نیمکره‌ی راست مغزتان. سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که روی چه چیزی متمرکز شوید. بدون شک شناخت برقراری ارتباط میان این دو نیمکره باعث می‌شود این دو بخش ارتباط بهتری با هم داشته باشند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب برنامه‌ریزی عصبی-کلامی اثر رومیلا ردی و کیت برتون بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی برنامه‌ریزی روانی و زبانی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
3.۸۰ مگابایت
تعداد صفحات
375 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۳۰:۰۰
نویسندهکیت برتون
نویسنده دومرومیلا ردی
مترجمفرشید قهرمانی
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Neu-linguistic Programming Workbook for Dummies ۲nd. ed, 2,008
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۲/۰۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
70,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۳.۸۰ مگابایت
۳۷۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 35 مخاطب
5
ستاره
34 ٪
4
ستاره
48 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
8 ٪
23 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

سلام روزتوون خوش میخواستم بدونم که امکانش هست به صفحاتتون قسمت "اضافه به علاقه مندی ها" رو اضافه کنید. مثل سایت دیجیکالا. که وقتی از یک کتاب خوشمون میاد و به هر دلیلی توی اون لحظه امکان خریدنش رو نداریم به علاقه مندی هامون اضافه کنیم تا بعدا بیایم و بخریمش. البته شاید هم این قسمت رو دارید و من نتونستم که پیداش کنم. متشکرم.

5

دوستان لازم نیست از فیدیبو تشکر کنید، بجاش در مورد کتاب بگید اگه میخواید از فیدیبو تشکر کنید برید تو بخش نظرات و پیشنهادات

4

این کتاب از آن دسته کتاب هایی است ک باید بجای عجله برای تمام کردنش ، دقت عمل در اجرای تمریناتش داشت ، و حد اقل دوبار خونده بشه بعد از اون هم باز هم از کتاب های مهم ان ال پی فاصله نگیرید ، برای منی ک دومین کتاب ان ال پیم بود خیلی نتیجه بخش بود الان خیلی بیشتر از قبل در مدیریت مکالمه و متقاعد کردن طرف مقابلم متبحر شدم

4

اصلا پیشنهاد نمی‌کنم ‌. من خیلی با شور اشتیاق این کتاب رو تهیه کردم اما واقعا به هیچ‌کس پیشنهاد نمیکنم . مطالب به شدت کلی و سرسری گفته شده و مرتب ارجاع به فصل قبل یا فصل بعد داره . برخلاف بقیه کتاب‌های دامیز که خیلی جذاب و کاربردی هستند این کتاب به شدت گنگ و بی‌معنی است .

5

برخلاف چیزی که بعضی از دوستان گفتند این یک کتاب عالی در این زمینه هست هم مطالب بسیار قابل فهم و هم ترجمه بسیار روان است اینکه به فصل‌های بعد ارجاع داده عیب نیست بلکه اول کتاب هم ذکر شده که اختیاری است و شاید شما بخواهید زودتر به این قضیه بپردازید اما بهترین کار خواندن کتاب از اول تا آخر است.

4

من نسخه چاپی این کتاب رو دارم، بنظرم کتاب خیلی خوبیه ولی برای کسی ک با nlp از قبل آشناییت داشته باشه (چون هم کلی گفته شده و هم ترتیب خاصی نداره و دقیق نمیدونی باید از کجا شروع کنی و کمی گیج کنندست بخاطر ارجاعات زیادی ک داره ب فصلای مختلفش)

4

#کتاب_بعدی_من به نظرم nlp میتونه هرکسی رو به فردی که میخواد بشه تبدیل کنه

4

چرا این کتاب رو اپلیکیشن اندروید ارور"ضمن دریافت کتاب مشکلی پیش آمد"رو میده؟?

4

نمونه کتاب اشتباه است فایل کتاب شنگول و منگول دانلود میشه ???

3

#کتاب_بعدی_من چون کلاس ان ال پی رفتم و میخوام اطلاعاتم رو در این حیطه کاملتر کنم

نمایش 13 نقد دیگر
4
(35)
52,500
٪50
26,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
برنامه ریزی عصبی کلامی
برنامه ریزی عصبی کلامی
دامیز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
برنامه ریزی عصبی کلامی
٪50
برنامه ریزی عصبی کلامی
دامیز
انتشارات آوند دانش
4
(35)
52,500
٪50
26,250
تومان