0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
داستان نویسی برای کودکان

معرفی، خرید و دانلود کتاب داستان نویسی برای کودکان

دامیز
درباره داستان نویسی برای کودکان

کتاب داستان نویسی برای کودکان همان کتابی است که هر مؤلفی برای نوشتن داستان کودک و نوجوان به آن نیاز دارد. در این کتاب شما با پژوهش در بازار کتاب، طرح‌ریزی کردن داستان‌ها و شخصیت‌های به‌یادماندنی، خلق کردن درام و طراحی جذاب، آشنایی با نمایندگان و آژانس‌های ادبی، آماده کردن پیش‌طرح و دست‌نوشته‌ی کتاب و در نهایت بازاریابی برای کتاب در فضای مجازی آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب داستان‌نویسی برای کودکان

کتاب داستان‌نویسی برای کودکان نوشته‌ی پیتر اکونومی و لیسا روجانی بوچیری این کتاب اولین‌بار در سال 2013 در مجموعه کتاب‌های دامیز منتشر شد. این کتاب برای افرادی است که نوشتن داستان‌های کودک و نوجوان رویایی شیرین برای آن‌هاست اما نمی‌دانند چطور باید چالش‌ها و مسائل این مسیر را بشناسند. اگر شما جزو افرادی هستید که می‌خواهید شروع به داستان‌نویسی کنید و کتاب خود را منتشر کنید، کتاب حاضر فرآیند داستان‌نویسی برای کودک را همراه با بهترین و مهم‌ترین نکات ضروری به شما ارائه می‌کند. لیسا روجانی بوچیری خود نویسنده‌ی بیش از 100 جلد کتاب کودک است و به عنوان نویسنده و ناشر مطرح بیش از 20 سال سابقه دارد. پیتر اکونومی نیز نویسنده و مشاور نشر است که در کارنامه‌ی کاری خود کتاب‌های راهنمای داستان‌نویسی برای کودک و نوجوان دارد.

کتاب حاضر از 6 بخش اصلی تشکیل ‌شده است. مخاطب در این کتاب از ابتدا با الفبای داستان نویسی برای کودکان آشنا می‌شود. او در ادامه غوطه‌ور شدن در فرآیند نوشتن و خلق داستانی مسحور کننده را با استفاده از نکات و تمرین‌های ارائه شده، می‌آموزد.

اگر به دنبال راهنمایی جامعی برای نوشتن هستید و می‌خواهید نوشتن گونه‌ی متفاوتی از داستان کودک را تجربه کنید، کتاب داستان‌نویسی برای کودکان مناسب شماست. این کتاب را انتشارات آوند دانش با ترجمه‌ی سارا کاظمی منش در 426 صفحه منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

نگاهی به فصل‌های کتاب داستان‌نویسی برای کودکان

بخش 1: الفبای داستان‌نویسی برای کودکان

فصل 1: کاوشی در اصول داستان نویسی برای کودکان

فصل ۲: کاوشی در قالب‌ها و ژانرهای کتاب کودک

فصل 3: درک بازار کتاب کودک

 بخش ۲: غوطه‌ور شدن در فرایند نوشتن

 فصل ۴: چیدمان محیط کار

فصل 5: شروع کردن با یک ایده‌ی فوق‌العاده

 فصل ۶ پژوهش درباره مخاطب و موضوع

بخش ۳: خلق داستانی مسحورکننده

فصل ۷: خلق شخصیت‌های باورپذیر

فصل ۸ پیرنگ ستبر می‌شود: کشمکش، اوج و گره‌گشایی

فصل ۹: می‌شود صحبت کنیم؟ نوشتن گفت‌وگو

فصل ۱۰: چیدن صحنه

فصل ۱۱: بیان شما: زاویه دید و لحن

فصل ۱۲: آفرینش آثار غیرداستانی نوآورانه

بخش ۴: کاری کنید که داستانتان بدرخشید

فصل 13: ویرایش و فرم‌بندی اثر تا رسیدن به پایانی خوش

فصل ۱۴: تصویرسازی از کلمات: دنیای تصاویر

فصل ۱۵: بازخورد و تشویق

بخش ۵: انتشار کتاب و تبلیغ برای آن

فصل ۱۶: استخدام نماینده‌ی ادبی

فصل ۱۷: پیدا کردن بهترین ناشر و امضای قرارداد

فصل ۱۸: پس فشر شخصی را انتخاب کرده‌اید

فصل 19: به پا کردن کفش آهنین تبلیغات

فصل ۲۰: شناخت رسانه‌ها

بخش ۶ بخش ده‌تایی‌ها

فصل ۲۱: بیش از ده منبع عالی برای خط داستانی

فصل ۲۲: شهرتی که بسیاری از نویسندگان آثار کودک آرزویش را دارند

در بخشی از کتاب داستان‌نویسی برای کودکان می‌خوانیم

معلم‌ها درباره‌ی کتاب‌هایی که می‌خواهند در کلاس درس خود معرفی کنند، دغدغه‌ها و شرایط خاصی دارند. البته برای معلمان مقاطع راهنمایی به بالا، خیلی از مسائل به موضوعی که درس می‌دهند بستگی دارد، اما اکثر آن‌ها طیف گسترده‌ای از کتاب‌ها با موضوعات مختلف را خریداری می‌کنند؛ مثلا، یک مدیر پیش دبستانی، تعداد زیادی کتاب در مورد رفتارها، تجربه‌ها و دغدغه‌های کودکان پیش‌دبستانی خریداری می‌کند. دست برای زدن نیست، نوشته‌ی مارتین اسی انتشارات فری اسپیریت، احساسی که من دارم، نوشته‌ی جان کین (انتشارات پرنتینگ) و بسیاری از کتاب‌های جیمی لی کرئیس، مثال‌های خوبی از عناوین مختص بچه‌های پیش‌دبستانی هستند. ما از یکی از معلم‌های محبوبمان، جودی فاین اشتاین که خود مادر چهار نوجوان است پرسیدیم که به عنوان معلم مهد کودک و دبستان به دنبال چه کتاب‌هایی می‌گردد. او معتقد است که سن و سطح مطالعه‌ی کودک، نیازهای او را تعیین می‌کند. در ضمن به نظر او عامل دیگری که در این مسئله دخیل است، این است که کتاب برای مطالعه توسط کودک خریداری می‌شود یا به عنوان مکمل برنامه‌ی آموزشی درسی‌اش، به نظر جودی، انتخاب کتاب برای کودکانی که در سال‌های پایه تحصیل می‌کنند - یعنی کودکستان تا کلاس سوم – به سطح درک کودکان و دانش آموزان بستگی دارد؛ چه زمانی که او به دنبال کتاب‌های عکس‌دار است تا آن‌ها را برای بچه‌های کلاس بخواند یا زمانی که اولین کتاب‌های سخت یا عکس داری که قرار است

 آن‌ها ببینند را برایشان خریداری می‌کند.

وجود عکس ضروری است و عکس‌ها باید شاد و چشمگیر باشند. طنز هم یکی دیگر از ملزومات این کتاب‌هاست زیرا از درون کودک برمی‌خیزد و روی او تأثیر می‌گذارد. کودک دوست دارد به دیگر افراد مثل خودش بخندد، بنابراین اگر قهرمان داستان کارهای به ظاهر احمقانه یا بانمک انجام دهد، خیلی بهتر است.

جودی کتاب‌های عکس‌داری را دوست دارد که در فضای کلاس و فارغ از سطح کلاسی بچه‌ها سبب بحث‌های بامعنا می‌شوند. از نظر او اگر کتابی بتواند مهارت‌های تحلیلی کودکان را تحریک کند، یک مزیت برای آن کتاب محسوب می‌شود. جودی از کتاب‌های بازاری، سطحی و خارجی پرهیز می‌کند. او در مورد دوران میانی سال‌های تحصیلی پایه (کلاس‌های چهارم و پنجم) می‌گوید:

در این مقطع عکس‌ها چندان ضروری نیستند اما همچنان چاشنی طنز اهمیت دارد. من به پدر و مادرهایی که فرزندانشان خیلی به کتاب خواندن علاقه نشان نمی‌دهند می‌گویم اجازه بدهند بچه‌ها چیزی را که آن‌ها می‌توانند برایشان تهیه کنند، بخوانند (حتی کتاب‌های کمیک).

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب داستان‌نویسی برای کودکان اثر پیتر اکونومی و لیسا روجانی بوچیری بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌نویسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
18.۳۹ مگابایت
تعداد صفحات
426 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۱۲:۰۰
نویسنده لیسا روجانی بوچیری
نویسنده دومپیتر اکونومی
مترجم سارا کاظمی منش
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Writing Childern's book For Dummies
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۲/۰۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۸.۳۹ مگابایت
۴۲۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
خوش‌خوان 🪶 (2)
5
ستاره
52 ٪
4
ستاره
36 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب کمک خیلی بزرگی برای من بود. با راهنمایی های این کتاب توانستم اولین داستان بلند کودک رو بنویسم. همه ی چیزهایی که یک نویسنده ی تازه کار نیاز داره بدونه تو این کتاب نوشته شده. ممنون از فیدیبو و کتابهای دامیز

5

خیلی کتاب کاربردی و خوبیه ... که هر نوسینده ی تازه کاری نیاز داره بخوندش ... اگر می خواین داستان نویسی رو حرفه ای دنبال کنید حتما بهتون پیشنهاد می کنم.

5

محشر.من که چند بار خوندمش از رو نسخه چاپی.الکترونیکی اش رو هم گرفتم که همیشه دم دستم باشه

4

کتاب جالب و مفیدی است ،اطلاعات حوزه ی داستان نویسی برای کودک به زبانی ساده و روان بیان شده است .

4

من تازه فصل شخصیت ام ولی کتابو خیلی دوست دارم

4

خیلی چرنده اخه این دیگه چیه گذاشتین

4

تازه میخوام بخرم ممنون از کسایی که کامنت گذاشتن

5

فکر می کنم خوندنش خالی از لطف نباشه

4

به این کتاب باید هزار تا ستاره داد

1

خووب بببووووودددد عااالللییی?‍♀️

نمایش 3 نقد دیگر
4.3
(19)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
59,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
داستان نویسی برای کودکان
داستان نویسی برای کودکان
دامیز
انتشارات آوند دانش
4.3
(19)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
59,250
تومان