0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پرورش مغز
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب پرورش مغز

دامیز
درباره پرورش مغز

هرچه دنیا رو به جلو پیش می‌رود اهمیت کارکرد مغز و قویت آن نقش مهمی در زندگی افراد پیدا می‌کند. به طوری که سال‌هاست محققان و اندیشمندان زیادی در این حوزه کار می‌کنند؛ اما چیزی که بر همگان عیان است این است که با تمرین مداوم می‌توان کارایی مغز را افزایش داد و با ضعف‌هایی که ممکن است به دلایل زیادی برای مغز پیش آید مبارزه کرد. کتاب پرورش مغز تمام نکات لازم برای نگه داشتن مغز و حافظه در بهترین حالت ممکن را ارائه می‌کند.

درباره کتاب پرورش مغز

کتاب پرورش مغز نوشته‌ی تریسی پکم آلووی و تیموتی ای پارکر است که در ایران با ترجمه‌ی حسین سلیمانی در مجموعه کتاب‌های دامیز در انتشارات آوند دانش منتشر شده است. این کتاب به زبان ساده و روان اطلاعات جامع و مفیدی درباره‌ی مغز به ما می‌دهد. در واقع برای شناخت بهتر عملکرد مغز خواندن این کتاب بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. نویسندگان برای فهم بیشتر مخاطب مطالب کتاب را به بخش‌های کوچک تقسیم کرده‌اند و با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی جنبه‌های متفاوتی از پردازش مغز ا بررسی و تحلیل می‌کنند و راهکارها و شیوه‌هایی را برای تقویت مغز ارائه می‌دهند. همچنین در کنار تحقیقات علمی داستان‌هایی از زندگی روزانه نیز در این کتاب گنجانده شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب پرورش مغز

مقدمه

بخش ۱: مبانی پرورش مغز

فصل 1: آشنایی با پرورش مغز

فصل ۲: شناخت مغز

فصل 3: پرورش مغز برای رفع نیاز

بخش ۲: حافظه‌تان را هوشیار نگه دارید

فصل ۴: تقویت حافظه‌ی بلندمدت

فصل ۵: تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت

فصل ۶: تقویت مهارت‌های زبانی

 فصل ۷: تشخیص چهره‌ها و به خاطر سپردن جهت‌ها

بخش ۳: پرورش ذهنی سالم و شاد

فصل ۸: افزایش خلاقیت

فصل ۹: پرورش قالب ذهنی مثبت

فصل ۱۰: بهره بردن از فواید سکوت و آرامش

 فصل ۱۱: اجتماعی کردن مغز

بخش ۴: پرورش جسم: نگاهی به رژیم غذایی و سبک زندگی متناسب با مغز

فصل ۱۲: تغذیه‌ی مغز

فصل ۱۳: نگاهی به محرک‌ها: دارو و کافئین

 فصل ۱۴: سلامت و تناسب جسم و ذهن

 بخش ۵: انجام بازی‌های پرورش مغز در خانه

فصل ۱۵: بازی‌های کلامی مغز

 فصل ۱۶: بازی‌های عددی مغز

 فصل ۱۷: بازی‌های منطقی

بخش ۶: بخش ده‌تایی‌ها

فصل ۱۸: ده عادت جدید برای تقویت مغز

فصل ۱۹: ده بازی برای پرورش مغز در حین حرکت

پیوست: نتیجه‌ی کار: پاسخ‌هایتان را چک کنید

درباره نویسندگان کتاب پرورش مغز

دکتر تریسی پکم آلووی: او مدیر مرکز «حافظه و یادگیری در زندگی» دانشگاه استرلینگ بریتانیاست. او در سال 2009 موفق شد تا جایزه‌ی معتبر جوزف ليستر را به پاس ارائه‌ی یافته‌های علمی‌اش از انجمن علوم بریتانیا دریافت کند. تالیف بیش از ۷۵ کتاب و مقاله‌ی علمی در مورد حافظه‌ی فعال و یادگیری از جمله فعالیت‌های اوست. او همچنین اولین آزمون‌های استاندارد جهانی در زمینه‌ی حافظه‌ی فعال را زیر نظر انتشارات پیرسون (Pearson Assessment) برای معلمان طراحی کرده است. او یک سخنران پرطرفدار بین‌المللی در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و استرالیاست و در مورد اهمیت حافظه‌ی فعال به بانک جهانی مشاوره می‌دهد.

تیموتی ای پارکر: پارکر دیگر نویسنده‌ی کتاب حاضر نیز سابقه درخشانی در این حوزه دارد. او سردبیر ارشد جدول کلمات متقاطع در نشریه‌ی (USA Today Crosswords) است. بر اساس کتاب رکوردهای جهانی گینس، او از نظر تعداد آثار منتشر شده، برترین طراح معما در جهان است. به علاوه، او مؤسس و سردبیر ارشد یونیورسال کراسورد Universal Crossword است که از سال ۱۹۹۸ محبوب‌ترین جدول کلمات متقاطع در اینترنت به شمار می‌آید.

در بخشی از کتاب پرورش مغز می‌خوانیم

جاسمین دختر ده ساله‌ی بانمکی است که به تازگی با او آشنا شده‌ام. او نومیدانه تلاش می‌کرد در درس از دخترهای دیگر کلاس عقب نماند؛ اما مشکل اینجا بود که جاسمین هر چقدر تلاش می‌کرد، موفق نمی‌شد. چون نمی‌توانست حرفه‌ای معلمش را به خاطر بسپارد، آخرین نفری بود که در کلاس درس آماده می‌شد، زیرا فراموش می‌کرد چه کتابی را بیاورد. جاسمین از نظر سواد خواندن و نوشتن و نیز یادگیری ریاضی پایین‌ترین سطح را در گروه خود داشت. او یک دستیار مخصوص داشت که در کلاس کمکش می‌کرد. جاسمین می‌دانست که بچه‌های دیگر از این بابت به او می‌خندند؛ اما مادر جاسمین، نیز نگرانش بود. جاسمین در خانه نیز افسرده و مأيوس بود. بعضی شب‌ها اما متوجه می‌شد که دخترش در تنهایی گریه می‌کند، زیرا نمی‌توانست تکالیفش را به یاد بیاورد. به نظر می‌رسید جاسمین از پس کارهای ساده‌ای مثل مرتب کردن کتاب‌های مدرسه‌اش برای روز بعد نیز برنمی‌آمد. ممکن است از علت مشکلات جاسمین تعجب کنید. در بررسی اخیر روان‌شناس مدرسه مشخص شد که درصد بسیار پایینی از حافظه‌ی جاسمین فعال بود. به همین علت او درس‌های معلمش را فراموش می‌کرد و ریاضی برایش مشکل بود؛ اما با داشتن این اطلاعات به دنبال راه‌حل گشت و در تحقیقاتش با برنامه‌ای به نام حافظه‌ی جنگلی آشنا شد. جاسمین در طول تابستان از این برنامه استفاده کرد. وقتی در سپتامبر به مدرسه رفت، معلمش از پیشرفت او حیرت زده شد و گفت جاسمین دانش‌آموز کاملا متفاوتی شده و اصلا به نظر نمی‌رسد که قبلا در یادگیری مشکل داشته است. جاسمین دیگر دانش‌آموزی نبود که برای یادگیری نیازهای خاصی داشته باشد و در کلاس کمک بخواهد. نمره‌هایش بهتر شد و مادرش هم متوجه پیشرفت چشمگیرش در خانه شد. جاسمین می‌توانست تکالیفش را بدون احساس یأس و درماندگی انجام دهد. وقتی روان‌شناس مدرسه او را دوباره ارزیابی کرد، ضریب هوشی‌اش ۱۰ درصد بالاتر از سنش بود. حافظه‌ی فعال او نیز به حد متوسط رسیده بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب پرورش مغز بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی کارایی و پرورش ذهن می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
7.۳۴ مگابایت
تعداد صفحات
276 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۱۲:۰۰
نویسنده تریسی پکم آلووی
نویسنده دوم تیموتی ای پارکر
مترجمحسین سلیمانی
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Training your brain For Dummies
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۲/۰۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
38,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۷.۳۴ مگابایت
۲۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 34 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
2 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

در کل خوبه ولی بیشتر درمورد کودکان گفته که فصل های اول خود کتاب که میگه برای تمام سنین فصل های بعد و خوندم بازم نظرمو میگم تا بقیه استفاده کنن

5

کتاب خیلی خوبیه قبلا نکات مهمشو نوشته بودم کتابشو گم کرده بودم خواستم نکاتو تکمیل کنم تا اینکه اینجا دوباره پیداش کردم ? خیلی علمی و دقیق نوشته شده

2

بیشتر اطلاعات عمومی و غیرکاربردی داره. خوندنش رو برای تقویت ذهن پیشنهاد نمی کنم.

5

سری کتاب های دامیز واقعا عالین و متناسب با همه سنینن. فقط باید متناسب با سلیقه مخاطب باشن.

5

کلیه کتاب های دامیز واقعا عالیه و ارزش وقت گذاشتن و چندین و چندبار خوندن رو داره

4

از حالت pdf خارجش کنین چشمو داغون میکنه

4

فوق العاده هست دو بار خوندمش

4

خوب ولی کمی کپی بود

2

مناسب برای سنین ۲ تا ۵ سال

5

کتاب خوبیه بخونید

نمایش 2 نقد دیگر
4
(37)
42,750
٪50
21,375
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
پرورش مغز
پرورش مغز
دامیز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پرورش مغز
٪50
پرورش مغز
دامیز
انتشارات آوند دانش
4
(37)
42,750
٪50
21,375
تومان