0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قربانی هوس
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب قربانی هوس

نویسنده:
رنی نایت
درباره قربانی هوس

یکی از ویژگی‌های اصلی داستان‌های مهیج و معمایی خوب در این است که خواننده بعد از پایان داستان همچنان ذهنش درگیر باشد و تا چند روز بعد هم به کشف رابطه‌ی رخدادها و باز شدن گره‌ها فکر کند. رنی نایت از نویسندگانی است که در نگارش داستان‌های ژانر تریلر و معمایی مهارت دارد. او در کتاب قربانی هوس از رازی عجیب می‌گوید که زندگی زنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

‌درباره‌ی کتاب قربانی هوس اثر رنی نایت

قربانی هوس رمانی است مهیج و دلهره‌آور نوشته رنی نایت که در سال 2015 منتشر شد. این رمان فضایی روانشناختی معمایی و هیجانی دارد که در آن اتفاقی شورانگیز در عرصه جهانی درباره زنی افتاده و این زن که در دام رازهای عجیب و هولناکی است به فکر انتقام می‌افتد. رمان قربانی هوس از آن دست رمان‌هایی است که خواننده را از آغاز تا پایان دل‌مشغول و مبهوت خود نگه می‌دارد. این کتاب جزو پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بوده است و به چندین زبان ترجمه شده است. انتشارات البرز کتاب قربانی هوس را با ترجمه‌ی اصغر اندرودی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

رنی نایت داستان خود را از همان ابتدا با ضرباهنگ تندی شروع می‌کند. از بدو داستان او رازی را با خواننده در میان می‌گذارد. در شروع داستان با فضای خانه کاترین و همسرش ریچارد روبه رو هستیم. کاترین که فیلم‌ساز مستند است ناگهان کنار تخت خواب خود یک کتاب می‌بیند که روی آن عنوان «غریبه کامل» نوشته شده است. او می‌خواهد این کتاب را بخواند اما متوجه می‌شود که این کتاب راز وحشتناک و ویران‌کننده‌ای را قرار است بر ملا کند. رازی که به خود کاترین و گذشته او مرتبط است. در این قسمت از داستان کاترین با گذشته خود رو به رو شده و جهان او ذره ذره در حال تجزیه است. تنها امید او مقابله با آنچه واقعاً در آن روز افتضاح که در کتاب اشاره شده اتفاق افتاده است؛ اما این رمان پر تعلیق مدام خواننده را با این چالش رو به رو می‌کند که آیا این حقیقت تکان‌دهنده زندگی کاترین را نابود می‌کند یا نه.

در حین خواندن متوجه خواهیم شد که نویسنده درک کاملی از این ژانر دارد و خواننده خود را با انواع احساسات در این رمان رو به رو می‌کند. رنی نایت رمان خود را با جزئیات و توصیف‌های دقیق نوشته است. در این کتاب پیچش‌های روانشناختی بسیار سریع اتفاق می‌افتند و افشاگری‌ها در طول داستان ادامه پیدا می‌کنند.

به طور کلی خواندن این کتاب برای افرادی که به کتاب‌های معمایی، هیجانی و سرگرم‌کننده علاقه دارند لذت‌بخش خواهد بود.

درباره رنی نایت

رنی نایت نویسنده و فیلم‌نامه نویس بریتانیایی متولد 1959 است. او قبل از اینکه فعالیت خود را در عرصه نویسندگی شروع کند در شبکه بی بی سی به عنوان کارگردان مستندهای هنری می ساخت. رنی نایت در کارنامه کاری خود سابقه فیلمنامه نویسی برای شبکه‌های مختلف تلوزیونی از جمله بی بی سی را دارد. او در سال 2013 از آکادمی رمان‌نویسی فارغ شد و از آن زمان نوشتن رمان به دغدغه‌هایش اضافه کرد. رنی نایت اولین رمان خود قربانی هوس را در سال 2015 منتشر کرد. بعد از نشر این کتاب بود که نام رنی نایت سر زبان‌ها افتاد و کتابش جزو پرفروش‌ها شد. در سال 2016 یک سال بعد از انتشار موفق اولین کتابش او رمانی با عنوان «روز مادر» منتشر کرد. در سال 2018 هم سومین رمان خود را منتشر کرد. ژانر کتاب‌های رنی نایت تریلر و معمایی است. اکنون رنی نایت به همراه همسر و دو فرزندشان در لندن زندگی می‌کنند.

در بخشی از کتاب قربانی هوس می‌خوانیم

کاترین خود را آماده می‌کند، اما چیزی برای مطرح‌شدن باقی نمانده است. او کاشی لعابی سرد را محکم می‌گیرد و برای نگاه کردن در آینه، سرش را بالا می‌آورد. چهره‌ای که از آینه به او می‌نگرد، چهره‌ای نیست که او با آن به بستر رفت. او این چهره را پیش‌تر دیده است و امیدوار بود که دیگر هرگز آن را نبیند. او در این نور شدید تازه با دقت به خود می‌نگرد، سپس لیفی حوله‌ای را خیس و با آن دهانش را پاک می‌کند و پس از آن بر چشمان خود فشارش می‌دهد، گویی می‌تواند آتش ترس درون آن‌ها را فرونشاند.

«حالت خوبه؟»

صدای شوهرش او را از جا می‌پراند. کاترین امیدوار بود که شوهرش خواب باشد و او را تنها بگذارد. کاترین به دروغ می‌گوید: «حالا بهترم.» لامپ را خاموش می‌کند. سپس دوباره به دروغ می‌گوید «بایستی مال غذای دیشب باشه که از بیرون خریدیم.» رویش را به سوی شوهرش بر می‌گرداند که سایه‌ای است در تاریکیِ نزدیک به بامداد.

او زیرلب زمزمه می‌کند: «برو توی رختخواب.» شوهرش بیشتر خواب است تا بیدار، با این همه، دستش را دراز می‌کند و بر روی شانه کاترین می‌گذارد.

«تو مطمئنی؟»

کاترین می‌گوید: «مطمئنم.» همه آنچه درباره‌اش اطمینان دارد آن است که نیاز دارد تنها باشد. «رابرت، واقعا می‌گم. یه دقیقه دیگه می‌آم پیشت».

انگشت‌های رابرت چند لحظه‌ای بر بازوی کاترین باقی می‌ماند، سپس کاری را انجام می‌دهد که وی از او می‌خواهد. کاترین آن‌قدر منتظر می‌ماند تا مطمئن شود رابرت به خواب رفته است، پس از آن به اتاق خوابشان بر می‌گردد.

او به آن چیز نگاه می‌کند که هنوز باز است و دمرو در قرار دارد که آن را گذاشته بود. آن چیز، کتابی است که او به آن اعتماد کرد. فصل‌های نخستین آن برای او لالایی خوانده، رضایت خاطر بی‌جا در او پدید آورده و باعث شده بود در مورد اشاره ضمنی به هیجانی ملایم که از راه می‌رسید، چیزی کوچک که وی را به ادامه خواندن وا می‌داشت، احساس راحتی کند، ولی درباره آنچه در انتظار کشیدن نهفته بود سرنخی به دست نمی‌داد. کتاب با اشاره سر انگشت او را به ادامه دادن فرا می‌خواند، وسوسه‌اش می‌کرد هرچه بیشتر و بیشتر به لابه‌لای صفحاتش برود تا آنکه او دریافت به دام افتاده بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب قربانی هوس اثر رنی نایت بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مهیج و دلهره‌آور می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۰ مگابایت
تعداد صفحات
312 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۲۴:۰۰
نویسندهرنی نایت
مترجماصغر اندرودی
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Disclaimer
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۲/۰۷
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
19,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۰ مگابایت
۳۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
35 ٪
4
ستاره
35 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
21 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

داستان تقریبا هیجانی هست ولی بعضی جاها توضیح اضافه داده ترجمه بد نیست ولی روون نیست داستان جالبی داشت، می تونست یه جور دیگه نوشته بشه و خیلی جالب تر بشه ولی در حال حاضر معمای کتاب قانع کننده نیست و بعضی جاهاشو باید رد کنی ارزش خوندن داره مخصوصا برای نویسنده ها، می تونن ضعف های کتاب رو جستجو کنن و ازش درس بگیرن

1

راستش نمونه رو خوندم. ترجمش اصلا روان نیست.جوری ک ب جای غرق شدن تو کتاب باید جمله ب جمله شو هضم کنی برا خودت. و حتی پپپپر از اشتباهات دستوری و فعل هایی که نباید ب اون صورت تو اون جمله بکار برن :/ پس نمیخرمش.

4

من نمیدونم این شخص مترجم کیه، ولی چند کتاب ازین مترجم خوندم، به ولله فقط وقت تلف کردن بود، یعنی گوگل مترجم بهتر و روان‌تر ازین مترجم، ترجمه می‌کرد،... این مترجم فوق‌العاده بیسواد و عدم تسلط به انگلیسی هست... باقی را خود دانید...

5

یک رمان کاملا مهیج و روانشناسانه. خواندن این کتاب مثل این است که در اتوبان با سرعت بسیاری در حال حرکت هستی و متوجه اطراف نمیشوی.

4

من نسخه کاغذی این کتاب خریدم.متاسفانه ترجمه افتضاح بود.

2

متاسفانه من از این کتاب لذت نبردم

4

ترجمه بی نهایت ضعیف بود در حدی که اصلا نمیشه داستان رو متوجه شد

4

ترجمه وحشتناک بد

3.6
(14)
11,400
٪50
5,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قربانی هوس
٪50
قربانی هوس
رنی نایت
انتشارات البرز
3.6
(14)
11,400
٪50
5,700
تومان